ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ 2022

  • 25.3%
  • 20.2%
  • 13.8%
  • 10.2%
  • 9.3%
  • 7.4%
  • 4.6%
  • 3.8%
  • ГЕРБ:67
  • ПП:53
  • ДПС:36
  • ВЪЗР:27
  • БСП:25
  • ДБ:20
  • БВ:12
39.4%активност

Източник: Резултатът и активността са от ЦИК при 100% обработени протоколи, мандатите са по изчисление на "Дневник"

"Мазда" готви завръщането на ванкеловия двигател

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    Хитоми вярва, че новото поколение ванкелови двигатели ще бъде използвано в електромобили с удължен пробег.

    Чудесна новина, дано да успеят да намалят "жаждата" на мотора! Характеристиките на ванкеловия двигател (малки размери, ниско тегло, равномерна работа) го правят идеален кандидат за range extender на хубридни електромобили!
    Audi имаха някаква разработка, но като че ли с патентите на Мазда има6е някакъв конфликт...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  2. 2 Профил на СашкоСашев
    СашкоСашев
    Рейтинг: 447 Неутрално

    да бяхте описали и мотора всепак ,какво представлява .

  3. 3 Профил на just_do_it
    just_do_it
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Сега да търсим в гугъл какво е ванкелов двигател ...

  4. 4 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 6932 Весело

    "Мазда" готви завръщането на ванкеловия двигател"

    От Перник ще ги надцакат с ВИНКЕЛОВ такъв....

  5. 5 Профил на just_do_it
    just_do_it
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Неграмотниците от Дневник веднага нацъкаха минусите... ето за другите неинжинери, които четат тук:

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fc/Wankel_Cycle_anim_en.gif/220px-Wankel_Cycle_anim_en.gif

  6. 6 Профил на bono_vox
    bono_vox
    Рейтинг: 587 Неутрално

    "През 70-те години на ХХ век четири от пет автомобила Mazda, продадени в Щатите, са с роторен мотор." - а защо са го спрели от производство?

    Лично аз го чувам за пръв път.

  7. 7 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 957 Весело

    [quote#5:"just_do_it"]ето за другите неинжинери, които четат тук: [/quote]

    Нещо си се заблудил, колега - те не четат, а ПИШАТ тук. Минусите по поста ти го доказват..........

    Знанието е сила, информацията - власт
  8. 8 Профил на Чеша си езика
    Чеша си езика
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#4] от "messia":

    Минусчето ти е само от някой перничанин.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.
  9. 9 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1125 Весело

    Първо прочетох ВИНКЕЛОВ. Викам си: ей на, от пернишката ПУТКА разработили двигател за Мазда. Пък то бил вАнкелов!

  10. 10 Профил на just_do_it
    just_do_it
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#7] от "pag":

    чукча не читатель чукча писатель

  11. 11 Профил на xart
    xart
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Я виж ти как се вдигал рейтинг - с безсмислени коментари Ванкеловия двигател не е нещо ново в автомобилния свят, но е ново за някои "съкоментатори" в dnevnik.bg

  12. 12 Профил на Karla BAN Hanneman XIII
    Karla BAN Hanneman XIII
    Рейтинг: 694 Неутрално

    "Той отказва да назове точен срок, но предполага, че времето за разработване ще е съпоставимо с това на всеки друг двигател в продуктовата програма на компанията."

    Превод : вече е готов , изчакваме най-добрият момент да го пуснем.
    Мазда са велики!

    Не ГЕРБ - българският народ пречи на Костов. - цитат на коментар #40 от “dodge_ram”
  13. 13 Профил на Karla BAN Hanneman XIII
    Karla BAN Hanneman XIII
    Рейтинг: 694 Гневно

    Алооу специалистите , питат ви хората като какво е това чудо , а вие вместо да им обясните - се надувате!

    Не ГЕРБ - българският народ пречи на Костов. - цитат на коментар #40 от “dodge_ram”
  14. 14 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1080 Весело

    Тук се завихри полемика с хора, които не знаят за какво се говори в статията, но коментират.
    ЯКО!
    Пичуи, почетете малко, ако се интересувахте от отомобили щяхте поне малко да знаете, бах... Неграмотна работа е иначе.
    ...
    Колите само по ламарините ли ги оценявате у ваше село?!

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  15. 15 Профил на just_do_it
    just_do_it
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#14] от "Dr. G.":

    Прочетохме си веднага, въпросът беше, че статията пак е само "копи-пейст" и няма грам авторство. Ако кажеш, че допълнителни разяснения щяха да са излишни - евала !


    До коментар [#11] от "xart":

    К'ъв рейтинг, к'ви 5 лв ?! Просто обичам да се заяждам с неграмотни автори.

  16. 16 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Ето едно клипче за ванкеловия двигател... http://www.youtube.com/watch?v=64s-mn25liM

    Мазда са все пак коли на простолюдието... да не забравяме, но използването на този двигател е много екзотично и приятно.

    Динамиката се усеща при сериозно натискане обаче, лично впечатление, свикнеш ли остава едно много приятно изживяване... малко останаха колите с нестандартни двигатели...

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  17. 17 Профил на 65
    65
    Рейтинг: 193 Неутрално

    Имаше и NSU Ro80 преди 40-50 години. Ванкеловият двигател не успя да се наложи доколкото си спомням поради липса на добри технологични решения на основни проблеми при експлоатацията. Сега са други времена, кой знае, може и да успеят хората от Мазда.

  18. 18 Профил на xart
    xart
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#15] от "just_do_it":

    Е те точно за това пиша и аз. Не съм сигурен дали е типична българска черта, но като че ли винаги искаме да сме на всяка манджа - мерудия

    И айде и нещо по темата, че вече стана яко спам...Ако наистина успеят да направят ванкеловият двигател съизмерим като икономия, спрямо конвенционалните бутални, ще е мнооого добре!

  19. 19 Профил на aron25
    aron25
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#2] от "skolio":
    Триъгълен ротор в цилиндър, като проблемът мисля, че беше в липсата на уплътнение/надеждно/ межди горивните камери, които се образуват от кухините между ротора и цилиндъра. Рано или късно започват да пропускат и се получава смесване на горивните процеси в съседните горивни камери и става "мазало"

  20. 20 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Малък ресурс и голям апетит, високи емисии.

    Дано с новите материали и технологии, налични днес, се върне роторът.

  21. 21 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    През 70-те години на ХХ век четири от пет автомобила Mazda, продадени в Щатите, са с роторен мотор.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  22. 22 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#13] от "Karla Kaas XIII":

    Не съм кой знае какъв специалист , но да ти разкажа :
    Като бях дете (сега съм на 66) имаше много публикации в Авто-мото и Наука и техника за младежта , и в Космос .
    Най-същественото е че за разлика от буталния двигател (двг) , където възвратно-постъпателното движение на буталото се превръща чрез коляно-мотовилковия механизъм във въртящо движение , то в двг създаден от Ванкел има направо въртеливо движение и така се икономисва изключително много голямо количество енергия , която иначе отива за превръщането на едия вид движение в друг вид движение . Цилиндъра на Ванкел представлява два кръга , които се пресичат един в друг и по тяхнатя вътрешна овално-циклоидна крива се върти едно наподобяващо триъгълник бутало , което в неговата сърцевина предава въртеливото движение към скоростната кутия.
    От малък по обем двг се получава много по- голяма мощност .
    Примерно от обикновен двг 1000 см3 може да се равни с 250-300 см3 Ванкел .
    Много е прегледна работата на ванкелов двг в
    [quote#5:"just_do_it"]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fc/Wankel_Cycle_anim_en.gif/220px-Wankel_Cycle_anim_en.gif[/quote]
    Приятна вечер от дядо Владо

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  23. 23 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    Карам Мазда и когато последния път ги чаках да оправят за пореден път ай-стопа гледах филмче за този двигател. Доколкото разбрах той направо предава въртеливо движение. вместо да превръща постъпателното въвъ въртеливо. Но да си призная не разбрах как се задвижва този триъгълен ротор.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  24. 24 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 800 Неутрално

    Ванкелов = Роторен; На името на откривателя Ванкел!

    apoloniy
  25. 25 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 648 Неутрално

    [quote#22:"Чардо"]Като бях дете (сега съм на 66) имаше много публикации в Авто-мото и Наука и техника за младежта , и в Космос . [/quote]
    Успокои ме. Точно тогава зучавах ДВГ, и в гимнацзията получих свидетелство за правоуправление, но нещо не можах да разбера принципа на работа на ротационните двигатели. И все пак в тях имаше нещо гениално, експериментални двигатели задвижиха някакъв Ситроен, Форд Мустанг, NSU даже за момент ги комерсиализира, но единствено Мазда ги запази. Но накрая и те се отказаха. Вероятно са успели малко да го поусъвършенстват - дай боже, защото в него наистина има нещо гениално - няма нужда от маховик за да успокоява инерциони сили на бързо движещите се бутала.

    [quote#16:"capricornicus"]Мазда са все пак коли на простолюдието... [/quote]
    Тук малко ме засегна, в продължение на 6 години карах Mazda 6, а първата ми бе една 323 F, тогава японците без много-много да се замислят масово въведоха 16 клапана в дДВГ-тата, докато при европейските това бе едва ли не супер екстра. В момента съм с Accord на Хонда, но сигурно пак ще се завърна на 6-цата - много добро съотношение на цена-качество.
    Не се смятам за част от простолюдието

  26. 26 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 751 Неутрално

    ""Мазда RX-8" и ванкеловият двигател излизат в пенсия"
    Статия на в-к Дневник отпреди 2 седмици.
    Още тогава писах за това, че ванеколовият двигател не само не излиза в пенсия, но и продължава да се разработва. Само временно ще отсъства от пазара.
    Радвам се, че не съм сънувал

  27. 27 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    До коментар [#12] от "Karla Kaas XIII":

    Да, велики са. Опитват се да усъвършенстват немски патент от 1929-та

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
  28. 28 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 648 Неутрално

    [quote#27:"deutschwagen"]Да, велики са. Опитват се да усъвършенстват немски патент от 1929-та [/quote]
    Бъркаш, от 1957-а.
    http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B0%D0%BD%D0%BA%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D0%B2_%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB
    И задвижи коли през 60-те години. Интересното е, че без големи усъвършенствания, роторният мотор на Мазда RX-8 от 650 куб. см изкарваше 100 к.с. (под капака бяха 2 с обща мощност 200 к.с.), което означава 150 к.с. литрова мощност без турбо, без 4 клапана на цилиндър, без разни скъпи електроники. Вече повече от 70 год. след ВСВ конструкторски бюра от много държави изтискаха почти максимума от буталния двигател (в момента върхът е буталния на Ford -Екобуст с литрова мощност от 100 к.с.).
    Нищо чудно бюрата на Ford и Mazda да са се захванали да усъвършенстват уплътненията на ротора, най-слабото място на революционния двигател на Ванкел. Със сигурност твърде скоро малообемното роторно моторче ще има нов живот, поне в хибридните автомобили.

  29. 29 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 1874 Неутрално

    Българското образование наистина се е скапало съвсем.

  30. 30 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    До коментар [#29] от "Lemmy": Първоначално се зачудих какво е общото между поста ти и статията, но като прочетох коментарите по-горе, "загрях" какво си имал предвид...

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  31. 31 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    До коментар [#28] от "shumkar":

    Така е, 1957-ма е разработен, но патентът е от 1929-та. Пише го в същата статия на уики, но на английски. Иначе това моторче на Форд има ли турбо?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
  32. 32 Профил на SHTASTLIV
    SHTASTLIV
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Преди години закупих на търг от митниците един NSU RO-80.
    После двигателя се скапа и го продадох на приятел колекционер. Като се рових в литература за двигателя открих, че като нови, тези автомобили ги продавали с два двигателя ?!?! Резервният в багажника се сменя на 100 000 км. и докато основния е на ремонт, резервния поема работата. Сега ще се радвам ако тази кола получи нов двигател. Нямате си представа какав е кеф с такъв агрегат....ускорението е уникално.

    Ян Биби Ян ;)
  33. 33 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 771 Неутрално

    До коментар [#25] от "shumkar":

    Всъщност, ванкелови двигателчета се използват не само от Мазда и не само на автомобили. Дори в България се произвежда(ше) безпилотен летателен апарат, мисля за летяща мишена, задвижван от ванкелов мотор.
    Иначе наистина сега само Мазда прави коли с такива двигатели. И то основно за престиж. Което е похвално.

  34. 34 Профил на SHTASTLIV
    SHTASTLIV
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#17] от "65":

    Ти направо утрепа рибата с тези 40-50 години

    Приятел, имах такъв автомобил и сега е при един колекционер. Закупих го преди ....може би 25-28 години от митниците. Бяха го хванали с дрога в праговете. Малко хора знаят, че ауди /яйце/ е взаимствал формата от този модел.

    Ян Биби Ян ;)
  35. 35 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    [quote#34:"SHTASTLIV"]Малко хора знаят, че ауди /яйце/ е взаимствал формата от този модел[/quote]

    Говори се, че ФВ и Ауди взаимстват от модели NSU и техни разработки, които са готвили, но е имало и някакви разработки на Даймлер в Ауто Юниън (Ауди) преди да ги вземе ФВ. Иначе има и един друг модел на NSU - K-70, с конвенционален двигател, който влиза в производство след сливането с Ауто Юниън и носи емблемата на ФВ. Той адски много прилича на бъдещата гама седани на ФВ/Ауди.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
  36. 36 Профил на jonson
    jonson
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Ванкеловият двигател има в основата си роторен елемент с формата на триъгълник, чиито стени обаче на са прави, а са дъги от окръжност. Такъв тип триъгълник има много интересни свойства - примерно свредло с такава форма може да пробие квадратен отвор. Триъгълното бутало е разположено в корпус с форма на нещо като осморка и при ексцентрично въртене създава между себе си и корпуса променливи обеми, които се ползват като горивни камери. Предимството е, че всичко е въртене - няма възвратно-постъпателни движения, в резултат на което се получава изключително компактен, мощен и пъргав двигател. Недостатъците са два - първо уплътнението между буталото и корпуса е кошмар, второ формата на горивната камера има е нещо като полумесец - кофти горивен процес и здрави топлинни загуби. Ако за уплътнението все пак нещо може да се измисли, то гадната форма на горивната камера е неотменима.
    Исторически три фирми са разработвали сериозно Ванкелов двигател. NSU - моделът RO 80 дори става кола на годината, продажбите почват на шест и следва пълен провал (нали се сещате - гадното уплътнение), на 30000 до 60000 км двигателя е за боклука. NSU фалира, влива се в AUTO UNION, която по-късно е купена от Das Auto.
    Другата голяма фирма, паднала жертва на Ванкел е Citroen. Те така и не стигат до сериен модел, но потрошват толкова пари по разработка на роторен двигател, че ... всъщност малко преди фалита, със съдействието на френското правителство биват залепени за Peugeot и така възниква съвременният PSA.
    Мазда, не че е решила кой знае как проблемацията с прословутото уплътнение, но се изхитрява да ползва Ванкел на спортен автомобил. Във въпросния сектор, динамичните качества са на много по-голяма почит от дългосрочната надеждност (справка Mitsubishi Evo), общо взето почитателите на този тип возила успяват да ги изпотрошат (с или без собствените си персони) преди да се изчерпи миниатюрния двигателен ресурс.

  37. 37 Профил на Dude
    Dude
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#23] от "biss Mark":

    Колега , писах ти лично, ма може и да не си го видял, драсни ми за i-stopa, ако не те затруднява





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK