Новото "Ауди R8" прибави стил и свали килограми

Изцяло нова е и предната броня, чиито отвори за въздух са с по три хоризонтални ламели. По желание Audi предлага допълнителен преден спойлер от усилен с въглеродни влакна композитен материал, а при новия R8 V10 plus той е част от серийното оборудване. На снимката Ауди R8 V10 Plus



По-стилно, по-леко, по-пъргаво и по-икономично... Накратко това са подобренията в новото "Ауди R8", което ще се появи при дилърите на марката в края на годината. Автомобилът се снабдява с нова автоматична скоростна кутия с двоен съединител и седем предавки S tronic. 


"Ауди R8" е дълго 4.44 метра, широко 1.90 м, високо 1.25 м като купе и 1.24 м във версия роудстър. Междуосието е 2.65 м. 


Отвън правят впечатление различната радиаторна решетка, дневните LED светлини и заменянето на крушките на фаровете със светодиоди както за дългите, така и за късите светлини. Нови са и броните. 




Отзад също доминират LED светлините, като новост е, че мигачите сигнализират за посоката на маневрата с "бягаща" светлина. При разработката на новото "Ауди R8" специално внимание е обърнато на олекотяването.


Шасито на колата е от алуминий и тежи 210 килограма при купето и 216 кг при роудстъра. Общото тегло на R8 V8 Coupé с ръчни скорости е 1560 килограма, докато откритата версия тежи 1660 килограма.

По желание се предлага LED-осветление на двигателния отсек, а при R8 V10 plus това осветление и частичната облицовка от въглероден композит на двигателя са част от серийното оборудване.  На снимката Ауди R8 V10

© Audi

По желание се предлага LED-осветление на двигателния отсек, а при R8 V10 plus това осветление и частичната облицовка от въглероден композит на двигателя са част от серийното оборудване. На снимката Ауди R8 V10


Сериозна заслуга за ниското тегло на роудстъра има рамката от алуминий и магнезий, на която е опънат текстилният таван. Той се отваря и затваря изцяло автоматично за 19 секунди при движение със скорост до 50 км/ч.


Гамата от двигатели на "Ауди R8" е преработена, като те остават атмосферни, но осигуряват с 0.3 секунди по-бързо ускорение до 100 км/ч при намалени с 22 г/км нива на въглероден диоксид. Заслуга за това има и новата автоматична скоростна кутия. 


Най-скромната версия на "Ауди R8" разчита на осемцилиндров V-образен мотор с работен обем 4163 кубика. Той генерира мощност 430 конски сили при 7900 об./мин. и максимален въртящ момент 430 Нм (между 4500 и 6000 об./мин.). 


Така екипирано, "Ауди R8" купе достига 100 км/ч 4.3 секунди след старта и спира устрема си при 300 км/ч. Със същия мотор откритата версия на колата стига стотака 4.5 секунди след старта при същата максимална скорост. Разходът на гориво е 12.4 л/100 км в смесен цикъл.


"Ауди R8" може да се поръча и с V10 мотор с обем 5204 кубика, мощност 525 к.с. (при 8000 оборота) и 530 Нм максимален въртящ момент (при 6500 об./мин.). Колата се изстрелва до 100 км/ч за 3.6 секунди и достига максимална скорост 314 км/ч.

Предлаганите лакови покрития за обновения R8 включват стандартните Ibis (бяло) и Brillant (червено), четири лака тип металик в различни тонове и пет лакови покрития с перлен и с кристален ефектНа снимката Ауди R8 V10

© Audi

Предлаганите лакови покрития за обновения R8 включват стандартните Ibis (бяло) и Brillant (червено), четири лака тип металик в различни тонове и пет лакови покрития с перлен и с кристален ефектНа снимката Ауди R8 V10


Откритата версия е малко "по-тромава" - от 0 до 100 км/ч за 3.8 сек. и максимум 311 км/ч. Разходът на гориво е 13.1 л/100 км.


Най-мощната версия на "Ауди R8" носи означението V10 plus и се предлага само като купе. Колата разполага с 550 к.с. и 540 Нм, катапултира се до 100 км/ч за 3.5 секунди и достига 317 км/ч. Разходът на гориво е 12.9 л/100 км.


Всички версии на "Ауди R8" са със задвижване куатро, а серийно V10 версиите са с амортисьори с променливи характеристики. Те се предлагат и за модификациите с по-малкия мотор, но срещу доплащане. Стандартните джанти са 18-цолови за колите с V8 двигатели и 19-цолови за тези с V10. 


"Ауди R8" предлага скромен багажник с обем 100 литра отпред, а версията купе има още 90 литра зад двете седалки в салона. В купето обаче е просторно, а двамата пасажери са заобиколени от спортно-луксозна атмосфера.

Ауди R8 V10 Spyder

© Audi

Ауди R8 V10 Spyder


На разположение са различни варианти кожа, включително напа и алкантара, а като акценти се предлагат такива от карбон и пиано лак. Аудиосистемата пък е Bang & Olufsen за всички V10 версии, като тя се предлага като опция за останалите. 


Базовият модел на "Ауди R8" струва в Германия 113 500 евро за купето и 124 800 за роудстъра. Най-достъпният V10 вариант се продава за 154 600 евро, R8 V10 plus търси клиенти с налични поне 173 200 евро.

Ключови думи към статията:

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на мОДИ ти си........ши....к
    мОДИ ти си........ши....к
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Хубави колички,но не за всички

  2. 2 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3248 Неутрално

    "100 км/ч за 3.6 секунди и максимална скорост 314 км/ч."

    Идеално забавление за леко дрогирани синчета на прокурори и "бизнесмени" по бул. "България" в малките часове на нощта.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  3. 3 Профил на nage
    nage
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Абе не знам... гледам - не ги карат много

  4. 4 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1786 Неутрално

    Марешки си купи Локото, дали му останаха пари за едно малко Ауди?

  5. 5 Профил на DrAvalanche
    DrAvalanche
    Рейтинг: 1240 Весело

    До коментар [#3] от "nage":

    Сигурно защото не са много стока

    Гроздето било кисело защото било високо

    Just get on stage AND FOOKING AVE IT
  6. 6 Профил на Разтягам Локуми
    Разтягам Локуми
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Пълно със секс!

    Ко толкоз? Голяма работа....
  7. 7 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 696 Любопитно

    До коментар [#4] от "niakoi_si":
    Е нали ще движи и оръжейния бизнес взет от Н. Гигов. Делян Добрев прескочи до Израел да осигури сделките Му. Ще има за Ауди и дори за апартаменти в Париж.

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  8. 8 Профил на bravo_vn
    bravo_vn
    Рейтинг: 402 Неутрално
  9. 9 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 799 Неутрално

    Не знам дявола дали носи прада, но със сигурност кара червения V10 Spyder...

    Accelerates Under Demonic Influence
  10. 10 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 799 Весело

    До коментар [#8] от "bravo_vn":

    Кво за него - грозен е ? Ръбат е ? Няма кабрио версия ? Разни фолк мурви са им купили такъв ? Изпускам ли нещо ?

    Accelerates Under Demonic Influence
  11. 11 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Много добра кола , но и много безлична в сравниение с конкуренцията от Порше, Ферари, Ламбо, Астън и др.

  12. 12 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    Супер, съвсем леки промени на една визия от 2003-та, която и днес изглежда все едно е от бъдещето. If it ain't broke, don't fix it.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  13. 13 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    До коментар [#2] от "dodge_ram":

    Онзи не беше ли карал някакво старо БМВ? Де да беше карал такова нещо, щеше да е по-безопасно.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  14. 14 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3977 Неутрално

    Дрийм кар. Чудя се БМВ какво чакат та не пуснат нещо такова. Мерцедес си имат СЛС.

    Gunter glieben glauchen globen
  15. 15 Профил на bravo_vn
    bravo_vn
    Рейтинг: 402 Весело

    До коментар [#10] от "lo_ridah":

    Бие по всички показатели аудито.
    Ръбатото не е грозно - И ламбо авентадор е ръбат...
    По-евтин е.
    Повече се продава.
    Не съм виждал фолк мурва с GTR, те такива коли не могат да карат.
    Изпускам ли нещо

  16. 16 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3248 Неутрално

    [quote#13:"deutschwagen"]Онзи не беше ли карал някакво старо БМВ? Де да беше карал такова нещо, щеше да е по-безопасно. [/quote]

    Те бяха двама, доколкото си спомням - с БМВ и Мерцедес, но не помня точно кой беше прегазил хората.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  17. 17 Профил на мОДИ ти си........ши....к
    мОДИ ти си........ши....к
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#3] от "nage":

    Нов е модела...... затова ще да е

  18. 18 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3977 Любопитно

    До коментар [#15] от "bravo_vn":

    Да бе, знаем, Нисан ГТР е най-добрата кола в света за всички времена. Кара се само от истински интелектуалци и познавачи на автомобилната техника, които при това са гениални шофьори. Нещо ново има ли по въпроса?

    Gunter glieben glauchen globen
  19. 19 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3977 Неутрално

    До коментар [#16] от "dodge_ram":

    БМВ и Ауди. Мисля, че прегазилият хората се оказа прокурорско синче и естествено, още не е осъден.

    Gunter glieben glauchen globen
  20. 20 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3248 Неутрално

    [quote#19:"g_t"]...прегазилия хората се оказа прокурорско синче и естествено, още не е осъден. [/quote]

    Много е възмъжно той да осъди роднините на убитите за претърпени морални щети, а също и да му изчукат предницата.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  21. 21 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1178 Весело

    Изглежда като предишното. Въпрос на време е Ауди да западнат при този еднотипен банален дизайн.

  22. 22 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 799 Весело

    До коментар [#15] от "bravo_vn":

    Като начало си изпуснал николета лозанова със сребрист гт-р И една друга руса дето не се сещам в момента за име. Пак с черен
    А качеството евтин за нещо в категория "supercar" е комичен. За мен и теб колко по-евтин е сигурно е отзначение, но не можем да си купим и 2те така или иначе. Но ако имаш кеш за едното 100% имаш и задругото. И ти дреме колко точно струва.

    Колко точно повече се продава - като процент продажби от произведени бройки ? Или като тотал продадени ?
    Колко е по-бърз ? В смисъл всички купувачи са минимум с 3 години стаж във формула 1 и усещат разлика от половин секунда при ускорението до 100, та затова е толкова важно да е по-бърз, така ли ?

    Между другото голф двойката дето става постоянно първа на божура е по-бърза и евтина от гт-ра. И по-малко ръбата.

    Accelerates Under Demonic Influence
  23. 23 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 502 Весело

    До коментар [#10] от "lo_ridah":

    Не си прав!Той 4е не е грозен, не е, но коментара по горе е ни в клин ни в ръкав!
    А коли4ката си е супер!

  24. 24 Профил на vloti
    vloti
    Рейтинг: 682 Неутрално

    Аудито няма спортни традиции като Порше , БМВ М5 ,Ферари , Мазерати ,Бугати... Ако съм баровец бих си купил Порше или М5. М5 е към 150 000 евро с всички екстри и застраховки. Само да имам възможност да избирам...

  25. 25 Профил на 404_not_found
    404_not_found
    Рейтинг: 402 Неутрално

    не е лоша, но няма подходящ цвят, а както знаем цвета кара колата

  26. 26 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    Ауди хвърлят напоследък големи пари в рекламата.
    Ако Дневничарите не го публикуват това срещу кешовица си е голяма минавка.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  27. 27 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    До коментар [#26] от "Десен":

    Айде стига глупости. Излизат новини за всички нови коли, на всички марки. Все някой пищи, че е реклама.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  28. 28 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    До коментар [#24] от "vloti":

    [quote#24:"vloti"]Аудито няма спортни традиции като Порше , БМВ М5 ,Ферари , Мазерати ,Бугати... [/quote]

    Надявам се, че се шегуваш. Ауто Юниън доминира заедно с Мерцедес ГП състезанията преди ВСВ, като Ауди първи слагат двигателя посредата, както е при модерните болиди. Ауто Юниън, както Мерцедес правят и спортни коли за рекорди, едни от най-екстремните коли правени някога, с доста развита аеродинамика за времето си. Ето това нещо поставя рекорд от над 400км/ч през 1937-ма:
    http://static.blogo.it/autoblog/stream.jpg

    После през 80-те Ауди създават модерният спортен автомобил за рали и дори печелят няколко титли. Края на 80-те Ауди влизат в пистовите спортове, тип туринг. Ето това видео показва резултата: http://www.youtube.com/watch?v=U_NNdtDDxVw
    И до ден днешен, в такива състезателни серии Куатро не се позволява. Включително и в ДТМ, което Ауди са печелили и спечелиха миналата година. 11 победи на Льо Ман от 13 състезания (в едно от неспечеленото не участваха, а поддържаха екипа на Бентли, който победи). И за капак тази година Ауди Р8 LMS Ultra спечели първите две места на 24-те часа на Нурбургринг

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  29. 29 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    До коментар [#15] от "bravo_vn":

    На мен лично не ми пука, ако ГТР е по-бърз. Защото на 24-те часа на Нурбургринг Аудито спечели цялото състезание, докато там ГТР се конкурира с ФВ ГТИ и Ауди ТТ. Така че ГТР да си пази превъзходството за пистата.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  30. 30 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    До коментар [#27] от "deutschwagen":
    Не, аз не пищя че е реклама. Няма нищо лошо в това да е реклама, точно обратното е - съвсем си е в реда на нещата.
    Само че всяка реклама се заплаща, а тия плащат за реклама доста добре, така че просто изразих скромната си тайна надежда че уважаемата редакция не се е минала да публикува реклама без хонорар. Нали в Германия е така, в аутобилд примерно...

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  31. 31 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    До коментар [#30] от "Десен":

    Всяко Ауди само по себе си е реклама.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  32. 32 Профил на 10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    Рейтинг: 507 Неутрално

    единственото ауди което ми харесва...дизайна наистина е минал с доста години времето си. Това е перфектната кола за уикенда, а през седмицата разбира се ///M5

  33. 33 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1507 Неутрално

    Харесва ми отвсякъде! Истинска расова машина!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах