Старт/стоп система и изключване на цилиндрите намаляват апетита на "Авентадор"

Архитект от Бавария получи ключовете на юбилейния "Авентадор" през юли лично от шефа на "Ламборгини" Стефан Винкелман

© Ламборгини

Архитект от Бавария получи ключовете на юбилейния "Авентадор" през юли лично от шефа на "Ламборгини" Стефан Винкелман



Горивната ефективност не е мръсна дума и когато става за спортни автомобили. Не че производителите или потребителите се интересуват толкова от това, колкото еконормите в Европа, Азия и Америките стават все по-строги.


В търсенето на икономия на бензин от следващата година "Ламборгини Авентадор" също ще се сдобие с технологии, които ще намалят консумацията с 20%. Разбира се, това ще бъде постижение на хартия, като реалните резултати зависят от "тежестта" на десния крак на шофиращите суперавтомобила.


Обновеният "Авентадор" ще разполага със старт/стоп система, която ще гаси мотора в градски условия. Това позволява разходът в града на падне с до 20%. Използваната от "Ламборгини" технология ще рестартира мотора неусетно за 180 милисекунди.




Друга новост е използването на електроника, която ще превръща дванадесет цилиндровият мотор на "Авентадор" в шестцилиндров, когато пътните условия не налагат да се ползва цялата мощ от 700 конски сили на агрегата.
В крайна сметка "Ламборгини Авентадор" 2013 година ще се задоволява с 16 л/100 км. в смесен цикъл, а отделяните вредни емисии ще бъдат 370 грама на километър. За сравнение, сега суперавтомобилът има нужда от 17.2 л/100 км., като бълва по 389 грама на километър въглероден диоксид.


Иначе, динамичните качества на колата остават без промяна - ускорение до 100 км/ч за 2.9 секунди и максимална скорост 350 км/ч. През юли "Ламборгини" достави хилядния автомобил от модела "Авентадор". Това стана само година и три месеца след началото на производството. За сравнение, предшественика "Мурселаго" се нуждаеше от две години и пет месеца, за да намери същия брой купувачи, при това без да има финансова криза и очаквания за нова рецесия на световната икономика.

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mediator37
    mediator37
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Напоследък доста италиянски автопроизводители взеха мениджъри германци, за да им потръгнат работите, здравината и качеството. Сал с една гола хубост кола не се продава лесно.

    Има ли живот след демокрацията ?
  2. 2 Профил на Kalin
    Kalin
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#1] от "mediator37":

    Ламбо от много години е собственост на на Ауди ...

    it comes from inside, just listen ...
  3. 3 Профил на nage
    nage
    Рейтинг: 583 Неутрално

    точно каква е ползата да вземеш кола на цената на къща и половина, за да очакваш, че ще е икономична и да ти пести пари от бензин!? тя е толкова скъпа, че никога няма да си избие инвестицията с някакви си 20% снижаване на разхода

  4. 4 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1579 Весело

    Все друго е, денят ми да започне с такава "фумдаментална" новина! При тази икономия на гориво, сериозно ще се замисля дали да не се наредя на опашката от чакащи да се сдобият с този еко-автомобил...

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  5. 5 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    До коментар [#3] от "nage":

    Ами на светофара няма нужда ти работят 12 цилиндъра, нали?
    Това е статусен автомобил, а не работното магаре с което да ходиш за вода.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  6. 6 Профил на mediator37
    mediator37
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#2] от "Kalin":

    Като се запознаеш малко с историята http://lamborghini.royder.net/istoria-na-lamborghini/, може да поддържаш, че Ламборджини е швейцарска, американска, а в момента германска кола.
    Ако става дума за Волво ще пишеш, че е китайска кола (Geely Holding е китайски холдинг), а преди да купи марката от Форд, Волво си е каква кола?- Дааа, американска кола. Браво!

    Има ли живот след демокрацията ?
  7. 7 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1416 Весело

    [quote#3:"nage"]точно каква е ползата да вземеш кола на цената на къща и половина, за да очакваш, че ще е икономична и да ти пести пари от бензин!? тя е толкова скъпа, че никога няма да си избие инвестицията с някакви си 20% снижаване на разхода [/quote]

    ЕС почна да натиска производителите и на спортни коли да свалят емисиите. Накратко - модерно е. Дори и да не си избие парите....

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  8. 8 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1416 Весело

    [quote#4:"Станислав"]Все друго е, денят ми да започне с такава "фумдаментална" новина! При тази икономия на гориво, сериозно ще се замисля дали да не се наредя на опашката от чакащи да се сдобият с този еко-автомобил... [/quote]

    В едно предаване бяха казали по повод на подобна кола "ако питате колко харчи, значи не можете да си я позволите".

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  9. 9 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Самолет на гуми.Италианска запазена марка.

  10. 10 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#3] от "nage":
    Е то тва е няква символика,а и за успокоение на съвестта.Щото много от купувачите на такива коли иначе на думи са големи еколози и са много загрижени за околната среда.Като Ал Гор,дето цял свят обикаля(със самолет естествено) да обяснява на обикновените хора,че трябва да намалят емисиите си,а той живее в къща,която харчи енергия колкото едно малко америкаснко градче...

  11. 11 Профил на bg
    bg
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#2] от "Kalin":

    Не на Ауди, а на Фолксваген Груп, самото Ауди също е собственост на Фолксваген.

  12. 12 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Да и сложат газово . . . Който не му отърва, да си купи тико.

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  13. 13 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    Хората, които си купуват "Авентадор" и подобни, НЕ СМЯТАТ РАЗХОДА НА ГОРИВО.

  14. 14 Профил на ndsbg
    ndsbg
    Рейтинг: 571 Весело

    До коментар [#3] от "nage":

    Там е работата че тия спортни екзотични коли не са за избиване а просто за показност. А този разход който е намален от 17.2 на 16 литра по никакъв начин няма да се разбере от собствениците на тези автомобили, със сигурност собствениците на тези коли я карат така че гори поне 20/25 литра на 100, та 1 литър по малко няма и да разберат. Единствено ще се кефят че ще имат някаква нова екстра (система) която намалявала разхода (на хартия) ихаихаихиаих

  15. 15 Профил на monarchist
    monarchist
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Ех, кога ли ще доживеем и нашите архитекти да си купуват чисто нови ламбота.

    "Всеки ден се радвай на слънцето и на това, че си жив" --- Стоян Венев
  16. 16 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 490 Весело

    "Мурселаго"???
    Моля ви, проверявайте си имената на продуктите преди публикуване!

  17. 18 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 509 Неутрално

    До коментар [#15] от "monarchist":

    Питай главния архитект на София... или на Варна...

  18. 19 Профил на Kalin
    Kalin
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#6] от "mediator37":

    Кво ми се набираш, бе, льольо, коментарчето ти беше, че Ламбо са си взели немски мениджъри, а фактите са, че немците си взеха Ламбо, точно обратното, на това, което си написал в първия си коментар, аре ...

    it comes from inside, just listen ...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK