Слабото търсене отказа "Пежо" и "Ситроен" от електромобилите им

"Мицубиши i-MiEV" (на заден план) и "Ситроен С-Зеро" при дебюта им у нас през февруари 2011 г.

© Красимир Юскеселиев

"Мицубиши i-MiEV" (на заден план) и "Ситроен С-Зеро" при дебюта им у нас през февруари 2011 г.



Концернът PSA Peugeot Citroen спира производството на електромобилите си, създадени на базата на "Мицубиши" i-MiEV, съобщи сайтът avem.fr. Клонингите носят имената "Пежо Йон" (Peugeot iOn) и "Ситроен С-Зеро" (Citroen C-Zero), като излизането им в пенсия се обяснява със слабото търсене.  


От "Мицубиши" обаче твърдят, че спирането на производството на "френските" коли е само временно, докато се обсъди и актуализират производствените нива. От началото на 2012 година до средата на годината са продадени едва 935 електромобила "Пежо" и 852 "Ситроен". Очакванията бяха за общо 25 000 сделки годишно, но те се оказаха мираж.


От пускането през 2009 година на пазара на триото i-MiEV, iOn, C-Zero досега са продадени 28 000 коли, основно от модела на "Мицубиши", и то на пазара в Япония. Благодарение на правителствените бонуси там най-евтината версия струва под 17 000 евро при около 30 000 за страните от ЕС.


Продажбите на "Ситроен С-Зеро" тръгнаха добре при лансирането на колата, когато във Франция тя се предлагаше за 99 евро на месец за първите 200 бройки. Сега месечната вноска е 199 евро за първите две години. "Пежо Йон" се продава за малко на 10 900 евро след приспадането на всички държавни субсидии.
Концернът PSA обаче планира да продължи разработването на свой собствен електромобил. Триото коли на ток дебютира и в България през миналата година, но има единични покупки заради солената цена - около 69 000 лева с ДДС.

Ключови думи към статията:

Коментари (49)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1806 Неутрално

    Не спирайте, ами работете. Измислете нещо по-ефективно на по-ниска цена, че петроладжиите ни скъсаха джобовете.

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5693 Неутрално

    С ТЕЗИ НАДУТИ цени няма как да спечелят малките хора във време на криза !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 839 Весело

    "Слабото търсене отказа "Пежо" и "Ситроен" от електромобилите им"

    Слабото търсене - дрън-дрън. Разбраха оня ден, че цар Вова чрез държавна поръчка е засилил ВАЗ да конструират руски електромобил и се отказаха пред задаващата се конкуренция.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  4. 4 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    Не знам за тези електрокарчета от снимката, но поддръжката на истински електромобил направо обезсмисля покупка. Смяната на батерията става примерно на 5 години и струва колкото една чисто нова конвенционална кола. Батерията утежнява конструкцията и гумите под нея трябва да се сменят на около 7 - 8 хиляди колометра. По добре да мислим за нещо друго. Поне засега.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  5. 5 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2831 Неутрално

    Основната причина е цената,но и дизайна нещо куца.

  6. 6 Профил на selianin
    selianin
    Рейтинг: 620 Неутрално

    69 000 лева за лъскава ЗАЗка.

    ...каждое новое поколение лучше...V.V.PUTIN
  7. 7 Профил на townboy
    townboy
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Проблема са скъпите батерии, които трябва да се сменят на 2 до 4 години а струват 2/3 от колата. Надеждата е китайците да направят евтини батерии тогава електромобилите ще имат шанс.

    Too much цензура Баце.
  8. 8 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 884 Весело

    [quote#3:"simval"]Разбраха оня ден, че цар Вова чрез държавна поръчка е засилил ВАЗ да конструират руски електромобил[/quote]

    Незнам защо има слабост цар Вова към ВАЗ, но ако вземе да нареди да се конструира електрически ГАЗ-Волга, цена няма да има
    Все пак Русия е това, колата трябва да е голяма

  9. 9 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1777 Неутрално

    [quote#4:"emil"]Батерията утежнява конструкцията и гумите под нея трябва да се сменят на около 7 - 8 хиляди колометра.[/quote]

    Да ама няма ДВГ, така че е танту за тунту.

    Основният проблем при тия кутийки е дизайна. Не виждам кой друг ще ги кара освен някой тинейджър или някоя 20-30 г. амазонка. В крайна сметка това е градска кола за ходене на работа и горе-долу толкоз. Да, ама хората искат нещо повече от една кола.

    По-добре умри от коронависруса отколкото от страха от короновируса
  10. 10 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 594 Весело

    Истината е във водорода. Да доразработят технологията и да пускат серийно коли с горивни клетки. Стига с тия залагалки.

  11. 11 Профил на nixx
    nixx
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Аз ли нещо не разбирам? Във Франция 10900 евро, в България 35280 евро?!!!

  12. 12 Профил на coffeelover
    coffeelover
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#7] от "townboy":

    Те китайците са първенци по патенти и нов дизайн. Я виж какви красиви влакове имат - малко приличат на немските и японските, даже са 1 към 1, ама какво да се прави. Надявай се ти на китайска електрическа кола. Само ток да не те разстресе ток от батерията.

  13. 13 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1777 Любопитно

    А що се отнася до руските ел. коли...

    http://www.youtube.com/watch?v=_dzW1K5-iy4

    По-добре умри от коронависруса отколкото от страха от короновируса
  14. 14 Профил на Саше Матросовски
    Саше Матросовски
    Рейтинг: 480 Весело

    [quote#7:"townboy"]Проблема са скъпите батерии, които трябва да се сменят на 2 до 4 години а струват 2/3 от колата.

    Надеждата е китайците да направят евтини батерии тогава електромобилите ще имат шанс.[/quote]

    електромобилите ще имат шанс когато каже Петролният сектор , т.е. ...........

    какъв е проблемът с цената на тези автомобили-??????

    Матряла-кандидатстващ за "новаторско,екологично и пр догматично мислене" винаги ще купува - това са автомобили за "модерно мислещи хора"

    китайците могат да произвеждат батерии-
    които ще са по-некачествени отколкото по-евтини .-

    така че кръгът винаги се затваря
    --------
    дилемата беше : нищо на половин цена
    но вече е : нищо на по-висока цена

    Младостта е извинение за .........но само Понякога ;)
  15. 15 Профил на customize
    customize
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Проблемът е цената, разминаваща се с очакванията на клиентите.

    Един кит за преобразуване от ДВГ към електромотор е на цена около 3-4,000 лева. т.е. без ДВГ и всичките му системи един електромобил би следвало да е по-евтин от традиционния.

    Американските сайтове са пълни с комплекти и видео как се прави, а батериите може и да не са литиеви, а оловни- китайците правят евтини тягови батерии със всякакви волтажи и размери, дори с употреба като стартови.

  16. 16 Профил на bono_vox
    bono_vox
    Рейтинг: 572 Неутрално

    17 000 срещу 30 000 евро... ами лобито на автомобилните производители да натиска да се дават преференции за такива автомобили. Стига са наливали пари в Гърция.
    Докато тия малки колички не станат по 10 000 лева няма кой да ги купува.

  17. 17 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Схемата на Рено с батерия "под наем" май засега е най-сполучлива по отношение на формиране на цената.
    Важното засега е да се продължи работата за развитие на технологията.

  18. 18 Профил на madmak
    madmak
    Рейтинг: 426 Любопитно

    А какво стана с онези коли, които работят на сгъстен въздух? И на тях им предвещаваха голямо бъдеще ...

  19. 19 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#9] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Абе нямам нищо против да "пърпоря" с едно такова из града, но на цена около 15, максимум 20 хиляди. Тия 69000 са ненормална работа. Това ти е цената на една много добра кола среден клас + горивото по сегашни цени за следващите 15-20 години.
    П.С. Не съм нито тийнейджър, нито амазонка.


    До коментар [#10] от "znayko84":

    То вече много неща са измислени за водорода и се е доказало, че е по-слабо ефективен от ел. колите ( 85% КПД на ел. кола, срещу 70-75% за горивната клетка). Единственото предимство е по-ниската цена, защото "енергията" не се съхранява в батерия, а в бутилката за водород. Но пък от друга страна, тая бутилка трябва да издържа на 200 атмосфери и някакси да се охлажда до -70 градуса (или да се повиши още налягането). Което съчетано с огромната енергия отделяна при горене на водород ще направи масовото каране на такива коли леко опасно (взрив на водороден резервоар ще помита близките няколко десетки метра). И това е нещо, което засега не виждам как ще може да промени - просто такива са физичните и химичните свойства на водорода. А и неговото производство ще е оправдано само, ако се ползват ВЕИ (примерно слънчеви панели в Сахара) и токът/ топлината от тях да се ползва за разлагането на вода. Но сме доста далеч от такива производства все още.

  20. 20 Профил на Marfi
    Marfi
    Рейтинг: 950 Весело

    Ахаха, 70К за тая въшка. Приусът е 51К. В събота си взех Тойота Ярис 1.0 vtt-i. С рестото (~65K) мисля да ви почерпя и да си сипвам бензин години наред.

  21. 21 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1749 Неутрално

    ""Пежо Йон" се продава за малко на 10 900 евро, след приспадането на всички държавни субсидии.
    ...
    Триото коли на ток дебютира и в България през миналата година, но има единични покупки, заради солената цена - около 69 000 лева с ДДС."

    Интересно. Много интересно!

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  22. 22 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 1038 Весело

    До коментар [#8] от "Федор Венедиктович Езерский":

    Ел. волгата сигурно ще е на трифазен ток.

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  23. 23 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1777 Неутрално

    До коментар [#21] от "Athanatos":

    Да бе, и на мен ми стана много интересно. Къде ти 11 000 евро, къде ти 35 000?!?! Тия хора нещо не са наред с главата.

    По-добре умри от коронависруса отколкото от страха от короновируса
  24. 24 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2673 Неутрално

    [quote#11:"nixx"]Във Франция 10900 евро, в България 35280 евро?!!! [/quote]

    Тц!
    Във Францата е толкова нето за купувача след изчистването на държавните дотации.
    А в България - не само без дотациите, но и плюс "българската надценка"

  25. 25 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 572 Любопитно

    До тези, които се чудят защо цената на електрическите коли е толкова висока - гледайте филма: Who killed the electric car - има го в колибка.ком и торент тракерите, и ще ви се изяснят много неща.

  26. 26 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 710 Неутрално

    [quote#11:"nixx"]Аз ли нещо не разбирам? Във Франция 10900 евро, в България 35280 евро?!!! [/quote]
    Какво има за разбиране? В. Златев живее в БГ, а не във Франция.

  27. 27 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#11] от "nixx":

    В Япония е толкова. В ЕС средно 17 900, а за Бг точно 35 000.

  28. 28 Профил на stonedridah1
    stonedridah1
    Рейтинг: 501 Неутрално

    да се стягат и да мислят нови типове батерии през някакви нано технологии, защото при сегашното технологично ниво на батериите масовата употреба на електромобили освен, че е невъзможна и изнасилена работа е и по-МРЪСНА и ВРЕДНА за околната среда от един модерен, ефективен ДВГ

    и те така...

    Ти за мен си Мики Маус!
  29. 29 Профил на SELECT * FROM DUAL;
    SELECT * FROM DUAL;
    Рейтинг: 430 Весело

    До коментар [#22] от "staphylococ":

    Случайно или не, но си улучил електрическото задвижване с най-голямо КПД а именно трифазното с асинхронен мотор

    Veni.Veneri.Vamoozi or Veni.Vermini.Vomini? That is the question...
  30. 30 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Не може 100 години да изграждаш инфраструктура,облагодетестваща потребителите на бензинови и дизелови автомобили и начин на мислене, превръщащ колата в най-желаното нещо, да подпомагаш директно и индиректно тази индустрия, превръщайки я в основно мерило за просперитет, източник на работни места, заетост както и в култура и начин на живот и после да очакваш хората за една нощ да забравят всичко това.
    Тези електромобили са голям смях. Екологичността им всъщност е под въпрос, КПДто им също, несъвършенството им е очевидно. Развитието и на технологията им и на пазара за тях и на инфраструктурата боксува яко и е на замръзване

  31. 31 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#20] от "Marfi":

    Ти зарежи друго, ама харчи и по-малко от Приуса

  32. 32 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Тежък удар за зелените.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  33. 33 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 821 Неутрално

    [quote#28:"stonedridah1"]да се стягат и да мислят нови типове батерии през някакви нано технологии[/quote]

    То ако мисленето ставаше само със стягане, и аз да съм измислил такава технология и да съм станал милиардер.

  34. 34 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#33] от "Камен":

    Ама вие не схващате, че проблемът не е технологичен

  35. 35 Профил на с.н.с- з.м.с  greg1
    с.н.с- з.м.с greg1
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    Има чувството , че нарочно им правят такива идиотски дизайни на електромобилите.Сякаш някаква препратка към сексуалната ориентация на купувачите им правят.Всеки случай аз лично като видя автомобил с такъв дизайн очаквам от него да слезе Мики Маус.Иди после продавай ако си дилър на такъв продукт..

    "НИКОГА НЕ БЯХ СВОБОДЕН ДА БЪДА СЕБЕ СИ-ТОВА НАРИЧАМ НЕПРОСТИМО"-Metallica - Unforgiven
  36. 36 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    Електрическите коли ще станат много по- популярни от втората генерация нататък. Следете фирми като Енвия и IBM, които предлагат технологии за удвояване, утрояване, .... на капацитета на батерията на същата или с пъти по- ниска цена.

    Проблемът на сегашните електрически коли не е цената, а пробегът. 100- 160 километра са идеални за градско заради малкият пробег и липсата на зареждащи станции.

    Сега са популярни плъг- ин хибридите, Шеви Волт се продава 6 пъти повече от Нисан Лийф в САЩ, я плъг- ин Приуса 3 към 1 спрямо Лийф.

    Смяната на батериите е най- голямата партенка която още се развява в този форум. Всички производители на хибриди, плъг- ин хибриди, ел. коли дават по 8 години, 100000 мили гаранция в САЩ. Батерията е най- малко дефектиращият елемент който и хибрид да вземете, хибридната технология вече е на 15 години.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  37. 37 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Прекалено много се опитват да ги оптимизират и да изкарат възможно най-доброто от технологията. А пазарът е малък. Като резултат се получават "бутикови" коли за зелени маниаци с много пари. По-смислено е да пуснат по-евтини електрически модели, па макар и по-слабо ефективни. Ако "Пежо" и "Ситроен" не се сетят да го направят в близките години, китайците със сигурност ще се сетят...

    Damnant quod non intellegunt.
  38. 38 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    [quote#36:"Realist"]100- 160 километра са идеални за градско заради малкият пробег и липсата на зареждащи станции. [/quote]

    Ел колите са идеални за градско каране и непрактични за извънградско заради липсата на зареждащи станции. Лично аз смятам, че първо ел.колите ще станат масови сред такситата. Идеални за града, разрешени в централните зони. И в голямо количество, което прави изгодно таксиметровите фирми сами да построят зареждащи станции.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  39. 39 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1777 Весело

    [quote#35:"с.н.с- з.м.с greg1"]Има чувството , че нарочно им правят такива идиотски дизайни на електромобилите.Сякаш някаква препратка към сексуалната ориентация на купувачите им правят.[/quote]

    Не си далеч от истината според мен. Дори Минито на мистър Бийн изгежда по-добре от тая електрическа рикша.

    По-добре умри от коронависруса отколкото от страха от короновируса
  40. 40 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    [quote#38:"Realist"]Идеални за града, разрешени в централните зони. [/quote]

    Към това бих добавил и почти нулевата поддръжка. Смяна на гуми и течността за стъклата, това е единствената поддръжка на електрическата кола.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  41. 41 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    Значи, 2014- 2015 ще излезе втората генерация Нисан Лийф, носят се слухове, че батерията ще е с двоен капацитет и на същата цена.

    Тогава излиза и електрическата кола на GM, Дан Аткерсън, изпълнителният директрор на GMC говори преди няколо дена за технологията на фирмата Енвия, която удвоява капацитета на батерията на същата цена. GMC е основен акционер в Енвия.

    Дан Аткерсън говори за цени от $150 на киловатчас батерия от 2015 година благодарение на новата технология. Батериите сега са по $600 на киловатчас, преди 2 години бяха $1200, 2015 година се очаква сегашната технология да падне на $300 на киловатчас заради оптимизациите в производственият процес. Едно нещо колкото е по- масово, толкова е по- евтино.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  42. 42 Профил на с.н.с- з.м.с  greg1
    с.н.с- з.м.с greg1
    Рейтинг: 1054 Любопитно

    До коментар [#39] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Какво ли ще стане ако спра пред популярен столичен чалга бар с тази количка или ида на среща с някоя руса точилка..?

    "НИКОГА НЕ БЯХ СВОБОДЕН ДА БЪДА СЕБЕ СИ-ТОВА НАРИЧАМ НЕПРОСТИМО"-Metallica - Unforgiven
  43. 43 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 821 Неутрално

    [quote#40:"Realist"]Към това бих добавил и почти нулевата поддръжка. Смяна на гуми и течността за стъклата, това е единствената поддръжка на електрическата кола. [/quote]

    Брей. Аз на лаптопа и ГСМ-а през 2-3 години им сменям батериите, пък на електромобилите доколкото знам са по същата технология. Хайде да не е през 2-3, ама през 5-6 със сигурност.
    А ел. мотора няма ли си лагери, валове, четки, и други чаркове, които се износват също както и на ДВГ? А системата му за управление няма ли си диоди, кондензатори, транзистори и чипове, които гърмят отвреме-навреме? А всичко друго като окачване, спирачки, парно, ел. стъкла и екстри не се ли чупи и то като на другите коли и не се ли сменя?

  44. 44 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    [quote#43:"Камен"]Брей. Аз на лаптопа и ГСМ-а през 2-3 години им сменям батериите, пък на електромобилите доколкото знам са по същата технология.[/quote]

    Това може да е твърдение само на пълен лаик. Не са същата, вземете се пообразовайте преди да пишете. Неслучайно автопроизводителите дават гаранция по 8 години, 160000 километра. Това би трябвало да ви покаже, че качествата на батериите не са същите.

    Първо, в автомобилният бранш се използват системи не с най- високата енергийна плътност като при лаптопите, а с най- устойчивата химия. Ако погледнете батерията на Шевролет Волт и Форд Фокус Електрик ще видите съвършенни системи за поддръжка на параметрите на батерията.

    Единствена Тесла Моторс използва батерии за лаптопи, но пък няма по- съвършенна система засега на пазара от тяхната за поддържане на всякакви температурни, влажностни, електрически параметри на литиевите клетки.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  45. 45 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    [quote#43:"Камен"]А ел. мотора няма ли си лагери, валове, четки, и други чаркове, които се износват също както и на ДВГ?[/quote]

    Говорим за вероятности, колкото по- сложна е една системата, толкова по- голяма е вероятността да се развали. А в ДВГ отделни системи са по- сложни и много по- изложени на крайни температури и налягания от ел.мотора - турбото, водната помпа, .....

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  46. 46 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Пазарът си казва думата.Само с политическа коректност не става...

  47. 47 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    Е, сетиха се че цената е соленичка... Или както дядо ми обичал да казва: Надявай се х.йо на пияни жени!

  48. 48 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 821 Неутрално

    До коментар [#45] от "Realist":

    Знам ли. На мен наскоро ми се развали на колата ел. моторчето на чистачките. Колко да е работило - от дъжд на вятър. И под нищожно натоварване. И пак се развали.
    А ел. мотор, който работи постоянно и движи цяла кола 1.5 тона... хич не вярвам тази работа да става без поддръжка и без повреди.

  49. 49 Профил на filmir
    filmir
    Рейтинг: 378 Весело

    При 69 000 лева с ДДС са очаквали търсене?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK