
© Красимир Юскеселиев
"Мицубиши i-MiEV" (на заден план) и "Ситроен С-Зеро" при дебюта им у нас през февруари 2011 г.
Концернът PSA Peugeot Citroen спира производството на електромобилите си, създадени на базата на "Мицубиши" i-MiEV, съобщи сайтът avem.fr. Клонингите носят имената "Пежо Йон" (Peugeot iOn) и "Ситроен С-Зеро" (Citroen C-Zero), като излизането им в пенсия се обяснява със слабото търсене.
От "Мицубиши" обаче твърдят, че спирането на производството на "френските" коли е само временно, докато се обсъди и актуализират производствените нива. От началото на 2012 година до средата на годината са продадени едва 935 електромобила "Пежо" и 852 "Ситроен". Очакванията бяха за общо 25 000 сделки годишно, но те се оказаха мираж.
От пускането през 2009 година на пазара на триото i-MiEV, iOn, C-Zero досега са продадени 28 000 коли, основно от модела на "Мицубиши", и то на пазара в Япония. Благодарение на правителствените бонуси там най-евтината версия струва под 17 000 евро при около 30 000 за страните от ЕС.
Продажбите на "Ситроен С-Зеро" тръгнаха добре при лансирането на колата, когато във Франция тя се предлагаше за 99 евро на месец за първите 200 бройки. Сега месечната вноска е 199 евро за първите две години. "Пежо Йон" се продава за малко на 10 900 евро след приспадането на всички държавни субсидии.
Концернът PSA обаче планира да продължи разработването на свой собствен електромобил. Триото коли на ток дебютира и в България през миналата година, но има единични покупки заради солената цена - около 69 000 лева с ДДС.