"Грейт уол" и "Чери" изтеглят коли от Австралия заради открит в тях азбест (обновена)

Сред засегнатите модели е "Чери" J11



Грейт уол мотор къмпани" и "Чери аутомобайл", двете китайски компании с най-голям износ на автомобили, изтеглят от пазара в Австралия около 23 000 автомобила от различни модели заради открит в тях азбест. Рискът от поглъщане на частици от водещия до рак материал съществува при почистване на моторите от нагар и при подмяна на изолацията около елементите на изпускателната система, съобщи "Блумбърг".


Новината за азбеста в колите на двете китайски компании беше публикувана този уикенд във вестник Sydney Morning Herald. Говорителят на "Грейт уол" Шанг Югуи, коментира пред "Блумбърг", че твърдението се проверява.


Части за Китай по погрешка попаднали в коли за износ
Според него части със съдържание на азбест има в някои от моделите, предназначени за местния пазар и за износ, като в колите за експорт тези компоненти вече не се монтират. Югуи посочва, че компанията ще продължи активно да изтегля проблемните коли и да подменя потенциално опасните елементи в тях.




"Тази година износът ни върви добре. Не вярвам случаят да се отрази сериозно на плановете ни за експорт", посочва той. Според Чийм Це Шен, анализатор в CIMB Securities - Хонконг, обаче новината ще промени отношението на клиентите в Австралия към китайските коли като цяло. "В крайна сметка е по-добре да се презастраховаш, отколкото след това да съжаляваш, особено когато говорим за автомобил, в който возиш семейството си", посочва той.

Предлаганията в Австралия "Грейт Уол Х200" е почти пълно копие на познатия като Ховър Н5 модел

© Great Wall Motors

Предлаганията в Австралия "Грейт Уол Х200" е почти пълно копие на познатия като Ховър Н5 модел


Според говорителя на "Чери" Хуанг Хуакионг проблемът се е появил, заради грешка на работниците на компанията в един от заводите. Те монтирали на сглобени за износ коли части, предназначени за автомобили за вътрешния пазар.


Опасният азбест
"Блумбърг" посочва, че Китай не е сред 55-те държави, които са забранили използването на азбест в автомобилната промишленост. Подобно ограничение важи във всички страни от ЕС, Япония, САЩ и други страни. Преди влизането на забраната азбест се съдържаше в част от използваните в автоиндустрията бои и изолационни материали.


Според Световната здравна организация всички форми на азбеста са опасни за здравето и създават потенциален риск от рак. Данни на организацията сочат, че по света на всеки пет минути умира по един човек, от болести, причинени от опасния материал. Смята се, че годишно азбестът е отговорен за 107 000 смъртни случая.


"Откритието е абсолютен позор", коментира Бари Робсън, президент на фонда за лечение на причинените от азбест заболявания в Австралия. Той посочва, че има пълна забрана на използване на продукти, съдържащи азбест в Австралия и всички коли, в които той присъства, трябва да не се движат по улиците на страната. Робсън посочва, че няма как всеки монтьор да бъде предупреден, че се подлага на риск, като ремонтира подобен автомобил.


Засегнатите модели
По данни на камарата на автомобилната индустрия в Австралия през 2010 и 2011 г. в страната са продадени 15 355 коли "Грейт уол" и 1822 "Чери". От съобщенията става ясно, че проблемът е открит в пикапите на "Грейт уол" - SA 220, V200 и V240, който доста прилича на предлагания и произвеждан у нас "Стийд".

В предлаганията в Австралия "Грейт Уол V240" доста прилича на произвеждания у нас пикап "Стийд"

© Great Wall Motors

В предлаганията в Австралия "Грейт Уол V240" доста прилича на произвеждания у нас пикап "Стийд"


Засегнати са всъдеходите X240 и X200, като вторият е доста сходен като визия с лансирания и сглобяван в България "Ховър Н5". При "Чери проблемът е с кросоувъра J11 (нелегално копие на "Хонда CR-V") и седана J3.


Експортът като спасение за автоиндустрията
Като цяло производителите в Китай залагат сериозна на експорта като вариант да натоварят напълно мощностите на заводите си при свиващия се местен пазар. Очакванията са износът на китайски коли тази година да скочи с 50% спрямо миналата.


"Грейт уол" пък планира да удвои броя на заводите си в чужбина, като те станат 24 до 2015 г. Плановете за тази година са за износ на 100 000 коли, или с 18% повече от миналата. Амбициозните планове на компанията са до осем години експортът да е поне 1 млн. бройки годишно.



Българската позиция
Произвежданите и предлаганите от "Литекс Моторс" автомобили Great Wall отговарят на всички изисквания на законодателството на Европейския съюз за реализация на вътрешния пазар и цяла Европа, се казва в официалната позиция на компанията. Автомобилите Great Wall на българската компания притежават и съответното си типово одобрение за ЕС.


На база на появилите се медийни публикации и с цел допълнителна превенция за своите клиенти и уверяването им във високото качество и сигурност на автомобилите Great Wall от "Литекс Моторс", българският автомобилен производител стартира незабавна кампания по проверка на моделите Great Wall у нас. Компанията има готовност да реагира адекватно при необходимост.

Ключови думи към статията:

Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Dollar Akbar
    Dollar Akbar
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    "Части за Китай погрешка попаднали в коли за износ
    Според него части със съдържание на азбест има в някои от моделите, предназначени за местния пазар и за износ, като в колите за експорт тези компоненти вече не се монтират."


    Много грубо.

    In debt we trust
  2. 2 Профил на Хипчо
    Хипчо
    Рейтинг: 1316 Весело

    "Китай не е сред 55-те държави, които са забранили използването на азбест в автомобилната промишленост. Подобно ограничение важи във всички страни от ЕС, Япония, САЩ и други страни" -
    като видиш кво дишат в Пекин и ти става ясно кво олово слагат в детските стоки и кви са им колите.

    ВОДА, ПОВЕЧЕ ВОДА!
  3. 3 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Ако не бяха ЕС разпоредбите ние сигурно още щяхме да внасяме накладки с азбест от Турция.
    Китай по подразбиране се превърна в синоним на вредно производство - боите им с олово, кожите - с хром, колите с азбест...
    Но пък притежават 85% от производството на редките метали. Като лития за батериите примерно.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  4. 4 Профил на mediator37
    mediator37
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Не знам дали има връзка, че виждам в София много нови полицейски коли марка Грейт Уол с оттеглянето на обвинения срещу сина на Гриша Ганчев и срещу самия него?

    Има ли живот след демокрацията ?
  5. 5 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1273 Весело

    Да ги докарат у нас. Ние не сме толкова манаааджии. Ядем всичко, пием всякакви течности, и коли караме всякакви. Ние сме най-готините клиенти.

  6. 6 Профил на azbeaz
    azbeaz
    Рейтинг: 636 Весело

    Гришата да внимава сега с азбеста, иначе...той си знае вече
    [quote#4:"mediator37"]виждам в София много нови полицейски коли марка Грейт Уол [/quote]
    Ти сериозно ли, или се майтапиш? Не съм обърнал внимание, ще почна да ги заглеждам.
    Иначе това е единствения начин да направиш бърза промоция на кола-да се ползва от полицията (или като такси) и да се разбере че става

  7. 7 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    "...Добрата новина за българските собственици на автомобили "Грейт уол" и монтьорите, които ще ги обслужват, е, че рискът в предлаганите у нас коли да има части с азбест е минимален..."

    Добра новина не беше ли когато няма риск?
    Лоша новина е когато има риск, дори и минимален.

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  8. 8 Профил на the_sceptic
    the_sceptic
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Всяко зло за добро, надявам се. Би трябвало това да е предупреждение към западняците, внасящи на поразия китайски боклуци. Как може да бъде възприемана като нормална държава, която е ОК с това на вътрешния пазар да се продават коли с азбест?

  9. 9 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 795 Неутрално

    Значи те не сами физически опасни, ами и химически .....
    Ужас!
    Малииииийййй, ами какво ли има в Бг-аналозите на Нора Ананиева?
    Най-малкото гущери и змии .....

  10. 10 Профил на townboy
    townboy
    Рейтинг: 484 Неутрално

    Бас държа че тези предназначени за българския завод са с "екстра" азбест. Не стига че са таратайки на висока цена ами и канцерогенни.

    Too much цензура Баце.
  11. 11 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 740 Весело

    А ми цъкаха минуси като казах, че предпочитам втора ръка волво пред чисто ново такова.

  12. 12 Профил на senser
    senser
    Рейтинг: 376 Весело

    Гриша, сори батко!!!

    simple mind
  13. 13 Профил на Weingro
    Weingro
    Рейтинг: 772 Весело

    До коментар [#11] от "Знам и Мога":
    Аз никога не бих ти цъкнал минус на това

    А азбестовите може и насам да ги дадат. Ние оцеляваме всякак - и под робство, и с комунисти, и без тях... Та не'къв си там азбест!

  14. 14 Профил на top_13
    top_13
    Рейтинг: 426 Весело

    Ало,Гриша как е при нас?

  15. 15 Профил на marley
    marley
    Рейтинг: 8 Неутрално

    То може ли като излезе няква негативна информация и да не гръмнат медиите, пък дали е 100% така не се знае,ама нищо важното е да има сензация,като с всичките измислени грипове всяват само паника сред хората, хич не им вярвам аз!

  16. 16 Профил на felipeeee
    felipeeee
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Това че са подействали толкова бързо на сигнала и са изтеглили всички коли за поправка, им прави чест и ги прави още по-надеждни.

    bezsmyrten
  17. 17 Профил на iv_ka
    iv_ka
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Нека първо бъдат проверени нещата как стоят наистина, тогава ще се разбере. Кой знае най-много някой от конкурентите да е решил да направи антиреклама...

  18. 18 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 939 Неутрално

    До коментар [#4] от "mediator37":

    А, стига бе! Наистина ли?

    Да разлая троловете!!
  19. 19 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 939 Разстроено

    До коментар [#2] от "Хипчо":

    Те бяха отровили детските млека та...

    Да разлая троловете!!
  20. 20 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Редно е и в България да ги изтеглят обратно в завода и заменят за собствена сметка всички азбестови елементи.
    Тия ако паднат на улицата, размесват се с праха, вятъра го вдига, народа го вдишва и развива рак на белите дробове.
    Всички закупили по списък - обратно в завода.
    Мисля че ако имахме здравен министър с топки това трябва да се направи.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  21. 21 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 746 Неутрално

    До коментар [#3] от "Десен":

    глупости, най-голямия производител на литии в света е Чили, след това е Австралия, чак после китай, а до няколко години Аржентина вероятно ще ги мине, защото имат много неразработени ресурси, които са лесно достъпни. Находищата на китай са повече, но са по-скъпи за извличане. Ако китай имаха толкова ресурси колкото всички си мислят, нямаше да икупуват мини в африка и австралия, масово. Най-голямата мина за кобалт в света е в централна африка, и са подпиасли договор цялата им продукция отсега нататък да се изнася за китай. Китай нямат най-много залежи на редки метали, просто са най-големия производител, след като с дъмпинг накараха повечето мини по света да фалират и да бъдат затворени.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  22. 22 Профил на Светлин
    Светлин
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Грейт Уол са изключително престижна компания и явно е станала грешка или е дело на конкуренцията им, ще разберем в последстие.

  23. 23 Профил на Горгона Медуза
    Горгона Медуза
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#20] от "Десен":

    Това не засяга България, много си зле. Поне чети какво пише и после си давай мнението!

  24. 24 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4057 Неутрално

    Значи, за вътрешния пазар може азбест, ама за "странство" трябва да се внимава?

    Китайците и без това са милиард и половина...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  25. 25 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4057 Неутрално

    [quote#22:"Светлин"]Грейт Уол са изключително престижна компания [/quote]

    Престижна пред кого?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  26. 26 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4057 Неутрално

    [quote#10:"townboy"]Бас държа че тези предназначени за българския завод са с "екстра" азбест.[/quote]

    Never touch a Chinese car.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  27. 27 Профил на marley
    marley
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ако се замислиш на колко големи марки се е налагало да изтеглят коли заради дефект, което е не по-малко опасно. Реакцията им е била много бърза, което не е без значение.

  28. 28 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    Изникна ми един въпрос: Още какви ли части са объркали? Със сигурност "обърканите" 23 000 части са доста по-евтини от тези "за второ направление".
    ...Ами ако им се услади, и започнат да "грешат" редовно?

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK