"Грейт уол" и "Чери" изтеглят коли от Австралия заради открит в тях азбест (обновена)

Сред засегнатите модели е "Чери" J11



Грейт уол мотор къмпани" и "Чери аутомобайл", двете китайски компании с най-голям износ на автомобили, изтеглят от пазара в Австралия около 23 000 автомобила от различни модели заради открит в тях азбест. Рискът от поглъщане на частици от водещия до рак материал съществува при почистване на моторите от нагар и при подмяна на изолацията около елементите на изпускателната система, съобщи "Блумбърг".


Новината за азбеста в колите на двете китайски компании беше публикувана този уикенд във вестник Sydney Morning Herald. Говорителят на "Грейт уол" Шанг Югуи, коментира пред "Блумбърг", че твърдението се проверява.


Части за Китай по погрешка попаднали в коли за износ
Според него части със съдържание на азбест има в някои от моделите, предназначени за местния пазар и за износ, като в колите за експорт тези компоненти вече не се монтират. Югуи посочва, че компанията ще продължи активно да изтегля проблемните коли и да подменя потенциално опасните елементи в тях.




"Тази година износът ни върви добре. Не вярвам случаят да се отрази сериозно на плановете ни за експорт", посочва той. Според Чийм Це Шен, анализатор в CIMB Securities - Хонконг, обаче новината ще промени отношението на клиентите в Австралия към китайските коли като цяло. "В крайна сметка е по-добре да се презастраховаш, отколкото след това да съжаляваш, особено когато говорим за автомобил, в който возиш семейството си", посочва той.

Предлаганията в Австралия "Грейт Уол Х200" е почти пълно копие на познатия като Ховър Н5 модел

© Great Wall Motors

Предлаганията в Австралия "Грейт Уол Х200" е почти пълно копие на познатия като Ховър Н5 модел


Според говорителя на "Чери" Хуанг Хуакионг проблемът се е появил, заради грешка на работниците на компанията в един от заводите. Те монтирали на сглобени за износ коли части, предназначени за автомобили за вътрешния пазар.


Опасният азбест
"Блумбърг" посочва, че Китай не е сред 55-те държави, които са забранили използването на азбест в автомобилната промишленост. Подобно ограничение важи във всички страни от ЕС, Япония, САЩ и други страни. Преди влизането на забраната азбест се съдържаше в част от използваните в автоиндустрията бои и изолационни материали.


Според Световната здравна организация всички форми на азбеста са опасни за здравето и създават потенциален риск от рак. Данни на организацията сочат, че по света на всеки пет минути умира по един човек, от болести, причинени от опасния материал. Смята се, че годишно азбестът е отговорен за 107 000 смъртни случая.


"Откритието е абсолютен позор", коментира Бари Робсън, президент на фонда за лечение на причинените от азбест заболявания в Австралия. Той посочва, че има пълна забрана на използване на продукти, съдържащи азбест в Австралия и всички коли, в които той присъства, трябва да не се движат по улиците на страната. Робсън посочва, че няма как всеки монтьор да бъде предупреден, че се подлага на риск, като ремонтира подобен автомобил.


Засегнатите модели
По данни на камарата на автомобилната индустрия в Австралия през 2010 и 2011 г. в страната са продадени 15 355 коли "Грейт уол" и 1822 "Чери". От съобщенията става ясно, че проблемът е открит в пикапите на "Грейт уол" - SA 220, V200 и V240, който доста прилича на предлагания и произвеждан у нас "Стийд".

В предлаганията в Австралия "Грейт Уол V240" доста прилича на произвеждания у нас пикап "Стийд"

© Great Wall Motors

В предлаганията в Австралия "Грейт Уол V240" доста прилича на произвеждания у нас пикап "Стийд"


Засегнати са всъдеходите X240 и X200, като вторият е доста сходен като визия с лансирания и сглобяван в България "Ховър Н5". При "Чери проблемът е с кросоувъра J11 (нелегално копие на "Хонда CR-V") и седана J3.


Експортът като спасение за автоиндустрията
Като цяло производителите в Китай залагат сериозна на експорта като вариант да натоварят напълно мощностите на заводите си при свиващия се местен пазар. Очакванията са износът на китайски коли тази година да скочи с 50% спрямо миналата.


"Грейт уол" пък планира да удвои броя на заводите си в чужбина, като те станат 24 до 2015 г. Плановете за тази година са за износ на 100 000 коли, или с 18% повече от миналата. Амбициозните планове на компанията са до осем години експортът да е поне 1 млн. бройки годишно.



Българската позиция
Произвежданите и предлаганите от "Литекс Моторс" автомобили Great Wall отговарят на всички изисквания на законодателството на Европейския съюз за реализация на вътрешния пазар и цяла Европа, се казва в официалната позиция на компанията. Автомобилите Great Wall на българската компания притежават и съответното си типово одобрение за ЕС.


На база на появилите се медийни публикации и с цел допълнителна превенция за своите клиенти и уверяването им във високото качество и сигурност на автомобилите Great Wall от "Литекс Моторс", българският автомобилен производител стартира незабавна кампания по проверка на моделите Great Wall у нас. Компанията има готовност да реагира адекватно при необходимост.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK