Това е истината.
Пано или късно ще се качим на тихи и незамърсяващи електромобили, електромотори, електроколела, електрокамиони, електробуси ( опа - тези вече ги има отдавна).
С пожелания за светло елекрто авто бъдеще.
Докато не измислят ТЕЛЕПОРТА.
А експертите казаха ли колко взеха от производителите и търговците на електромобили, че ще искат това?
Аз пък искам 30% от цената на велосипедите да се плаща от държавата, защото са много по-екологични от електромобилите и много по-малко трафик създават и изобщо не им е нужна синя зона и колконки за зареждане ( За които пак държавата ще плаща) а този, дето съм си го харесал, е 1500 лева и ми идва малко скъп.
Аз искам държавата да ми плаща 90% от цената на обувките, щото като ходя пеша, хъм съм екологичен, хем водя активен начин на живот, подобрявам си имунната система и излизам по евтино на здравната каса. Имаме ли сделка ?
Именно. Откъде на къде държавата (т.е. аз и вие) ще плащам за производството на някаква си глупост? Има метро, който не му отърва синята зона и цените на бензина, да се качва. Абсолютна глупост е държавата да промотира една или друга стока и да дава привилегии на едни или други производители.
Аз съм много за електромобилите, но чак пък 30%??? без никакви данъци. Може да се махне ддс за следващите 5 години примерно, но и те данъци трябва да се плащат. И да почнат да предглат на БГ пазара Tesla model S,
Съгласен. Отделно, че ще започне едно купуване на лизинг с първоначална вноска от държавата и после върнати лизинги колкот искаш...Все пак сме България и всякакви схеми ще изникнат. Няма да се учудя и на внос от други държави, където я камилата, я камиларя, ама 30% от държавата ще се взимат.
До коментар [#9] от "lo_ridah":
Аз те подкрепям, и да носиш български обувки от висококачествена кожа и гьон.
Въпросът за ел.автомобили и тяхната екологичност е спорен.Доколко енергията използвана за тях е произведена в ТЕЦ замърсяващи изключително много ОС от рудника до крайния отпадък сгурта. Идете в Раднево и в района на Мариците и вижте пораженията върхо природата. Ако ел. енергията се добива от природен газ или ВЕИ и ВЕЦ, тогава каква е себестойността и цената и.
Но съм съгласен така е в САЩ, Западна Европа, да видим европейските бюрократи от Брюксел няма ли да отпуснат пари за това по някоя програма. Те пак са от нашите данъци, ама друго е да ми ги върнат по такъв елегантен начин.
За момента цената на един нов електромобил е доста надута, имено защото са нишови и производителите разчитат на продажби от еко талибани или богаташи, които ги купуват заради имидж.
Има смисъл подобни програми да започнат да се лансират след време, когато се види доколко електричките втора употреба са читави. Защото в момента единствено има смисъл да се премахнат/намалят данъци/такси за автомобила, плащането на каквато и част от основната цена си е чиста инжекция за дилърите за сметка на всеки български дънакоплатец, а това е директна мотивация за дилърите ДА НЕ НАМАЛЯТ цените.
можем да спонсорираме електрически автомобили само ако са българско производство изцяло и са на световно ниво доказано с реален износ на поне 50% от производството !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
Е как са пропуснали да поискат държавата и тока да им плаща?
Some say the end is near,
Some say we'll see Armageddon soon,
I certainly hope we will,
I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
А защо си "за" елетромобилите? Имате ли идея какво има в тези акумулатори и как се произвеждат? Не е ли очевадно , че всъщност релсовия електротранспорт ( метро, трамваи, влакове) е стотици пъти по-ефективен и еколкогичен, а в много случи и по-удобен?
Не е ли очевидно същото и за велосипеда?
Електромобилите са поредната димка за зарибяване на негово величество бройлера и наливане на едни пари в едни джобове, корпоративни и всякакви
Да вземат да си понижат нереално високите цени за такъв тип автомобили вместо търсят вдигане на оборотите с чужда помощ. Пък ако и държавата подбутне малки и току виж цените почти се изравнили с тези на конвенционален автомобил.
ей ма много хитри бе ! Да се плаща "от държавата" силен евфемизъм за да се плаща от "данъколатците" ! твърде НЕ от моите данъци да се субсидират щяло и нещяло !!!!
до 2025 година по пътищата на страната ще се движат най-малко 200 000 електромобили
=============
Тези са спали на течение.
ПП. Запазвам правописа на Редакцията.
В нормалните държави е така и се прави така от екологични подбуди, тук ако е така ще се направи така, защото някой ще поеме целия внос на ел. електромобили и ще дава половината приход на Б.Б. За елекроавтомобилите съм, но предложенията им са далеч от разумното. бтв някой караш ли е шевролет волт(опел ампера)?
Idiots doing idiot things, because they’re idiots.
Съгласен. И е крайно време да имаме повечко велосипедни алеи. Поне като не правят нови паркинг зони, а увеличават цената на услугата, парите да отиват за изграждането на вело алеи. Нали уж целта е да се ограничи достъпа на автомобили.
Миуенчооо, ти не ме разбра бе мойто момче. Тва беше ирония. Аз съм против да се дава каквото и да било на когото и да било. Ето, велосипеда става все по-популярен и без никой нищо да дава, и без държавата и без общината, даже бих казал въпреки тях. Ето - това доказва, че е хубаво нещо. Айде малко инфраструктура за велосипеди тогава вместо...
Колко струва един електроавтомобил? Над 20 000 евро.
Излиза субсидия от грубо 8 000 евро на кола.
За 200 000 коли - общо минимум милиард и половина. Евра!
Три милиарда лева! Минимум!
За 15 години - по 200 милиона лева годишно. Субсидия.
И са се размечтали да я щипнат от баба Вуна от Дивдядово и от Пешо с 20-годишният таралясник от мат'ряла. Със средната от 600-700 лева.
Що ни занимавате с глупости и лакомите полюции на няколко лакомника?
Дори лобистки зависиморо гербаво малоумно т.нар. правителство няма да се хване на такава откровена идиотия.
ми то и аз минавам 100км за 9лв, но на газ. не виждам смисъл в електромобил, ако се гледа само разхода на гориво. освен това производствата на батериите и тока замърсяват супер много...
абсурдно предложение, още малко и да почнат и 30% от цената на био-продуктите които си купуваме да ни връщат
единственото нещо което трябва да получават електроавтомобилите са данъчни облекчения или по-скоро замърсителите да се товарят повечко
Електромобилите са задънена улица докато не се измислят две неща:
1. Чист и евтин способ за производство на електроенергия, сегашните не са такива.
2. Чисти и евтини батерии или някакъв друг начин за съхранение на електроенергия.
За съжаление и по двете точки в близко бъдеще не се вижда никакъв напредък.
А колкото до това с парите на всички да се субсидира някакъв продукт - определено не съм съгласен !
А ти от къде знаеш за подбудите в "нормалните" държави
Нещо май множко станаха скандалите за корупция и лицемерие в "нормалните" държави, че да ти повярвам. Последно се сещам за онзи вагабонтин Хавстриеца дето и на бате Серго гаджето покрай него намаза. Та... австриец, австриец ама и той гепи. А дали пък тия дето правят електромобилите не идват точно от нормалните държави и ако тука са извадили лоби, сметай какво лоби имат там
Нито е логично, нито е справедливо, защо аз да плащам за да можеш ти да си купиш субсидирана кола, пък била тя и екологична??? Кое му е справедливото, правото на кола, не е гарантирано по конституция.
Като искаш електромобил - купи си, ама без субсидии.
Докато правителството и общините шантонерстват с разни лобистки групи протестиращи, на останалите мераклии желанието да топнат от държавната каца ще се разпалва все повече и повече.
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
И аз така. За големи дистанции и за семейството. Мен не са ме научили холандците. Някак отвътре си дойде. Както казват Юрая Хийп
"Something inside me was calling
For a chance to stay alive.
At the time I didn't know what was calling
As my head was buried in grief.
Today I heard what was crying.
My FREEDOM calling me"
Шегата на страна, така беше.
И как разбират кой кара колело, че да му дават пари? А има ли минимум километри да минеш че да вземеш? Оти ако има, комшията па че си кара голфо, а колото че го качи вечер на бормашината за 20 мин
Всяко неплащане на данък, какъвто и да е той е форма на прикрита субсидия. Демек останалите плащат на привилигерования!
Когато се касае за социални дейности и прочие функции на държавата е разбираемо. Но да плащаме на някой да придобива автомобил е вече прекалено. Поне да се правеха в БГ та като насърчаване на производството да го минем.
О, не, в никакъв случай не са соц глупаци. Нито са соц, а още по-малко глупаци. Тия са групичка тарикати, метнали са на модната еко идея, които се опитват да си пробутат прескъпите и, общо взето, доста неефективни на този етап електромобили, на екоталибаните и глупавите богаташи, като по трасето гледат да смъкнат некой лев и от държавата.
Some say the end is near,
Some say we'll see Armageddon soon,
I certainly hope we will,
I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
Именно, че държавата най-добре може да се намеси и субсидира ТОЧНО наше производство! Нали имаме завод Как Румъния почти си задължи гражданите да купуват Дачии! Новите чужди автомобили бяха с високи мита и такси! И тук така може да стане по отношение на ел.возилата!
Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повече
Аз мисля, че трябва самите производители да поевтинят цената, защото производствено сигурно колата излиза 9 или 10 хиляди евро, а те и искат 35 000 евро.
Специално за пингвина от Мадагаскар: Според Конституцията гражданите са длъжни да плащат данъци и такси, установени със закон, съобразно техните доходи и имущество. За домашно може да потърси конкретния текст, тъй като в този живот освен писател, трябва да си читател. Та във връзка с горния цитат ми се струва, че това предложение противоречи лееекинко на Конституцията. Даваш минимум 60 бонбона за кола и после получаваш 20 бонбона въздушно от джоба на балъците, живеещи на територията. Да не говорим, че се появяват такива безумни предложения и за т.н. хибриди, които на ток минават 1.5 км., не е правописна грешка 1.5 км.
[quote#49:"madagaskar"]Как Румъния почти си задължи гражданите да купуват Дачии! [/quote]
Извинявай, ама тва беше голяма глупост. Забраната за внос на стари коли в Румъния ( и не само) води до това, че си карат старите 20+ годишни. Румънската мутра кара Туарег ( не Дачия Дъстер), румънския беден (който тук кара 15+ годишен опел) там кара 20+ годишна дачия от соца., а вече почнаха да карат и стари западни коли ( като тук) но внесени от други преди 5-10 години , като нови. Дачиите са по-разпространени - да но не чак кой знае колко. Ти що не си вземеш Голямата Тухла ( стена де пардон) за 14 хиляди лева?
като цяло е така да, само МАЛКА корекция - даваш 40 бонбона за кола, и държавата дава 20 бонбона, а накрая производителя и търговеца получават 60 бонбона за нещо, дето струва 20
Производителя е този, който ще грухне тук, а не лейката, която е купила боклука за 40 бонбона, и се чувства щастлива че е намазала 20
Това предложиха представители на индустриалният клъстер "Електромобили" на дискусия провела се днес в Българската стопанска камара
За мен е ясно защо "представители на индустриалния клъстер" (баси и сбирщината) искат 30% субсидия, не ми стана ясно защо от дневник са решили да ни публикуват тази простотия.
Май бай Тошо беше казал едно време, че България е свободна държава и всеки има пълното право да иска.
До коментар [#54] от "gsb":
Значи, колата си е 60 бонбона, макар зелената тиква да е дала 40, така че трябва да плаща данък като за 60, щото иначе влизаме в противоречие с Конституцията. Така че, щом си зелен, плащай си за зелената кола, защото нали зелените са зелени по убеждение, а не заради неистовото желание да минат метър.
[quote#51:"Цайко"]Специалн за пингвина от Мадагаскар: Да не говорим, че се появяват такива безумни предложения и за т.н. хибриди, които на ток минават 1.5 км., не е правописна грешка 1.5 км. [/quote]
Това ще да е продукт, ушит по мярка за бантустански държави като нашата. Едно динамо, един кондензатор и едно електромоторче под капака, за да се води джипът с иначе 6-цилиндров турбодвигател като такъв "с хибридно задвижване" и да си прибереш 35%, ДДС-то или някоя друга благинка от държавата
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
До коментар [#20] от "gsb":
Не знаех, че ако си за електромобилите си против останали метро, влакове тролей трамвай??? едното е масов транспорт другото е за лични нужди!!! И да имам си идея какво има в батериите и как се произвеждат. Имам си достатъчни познания по физика и химия! технологиите се развиват.
[quote#55:"Genata"]За мен е ясно защо "представители на индустриалния клъстер" (баси и сбирщината) искат 30% субсидия, не ми стана ясно защо от дневник са решили да ни публикуват тази простотия[/quote]
Напротив, много е хубаво, че дневник публикуват тази простотия, за да могат всички да я чуят и да кажат мощно НЕ та на Монката и Бойко и през ум да не им минава.
Да бе да, 30%. Как пък не.
Не стига че сега могат да паркират безплатно, това малка инвестиция ли им е?
Ако Дянков се навие да им свали ДДС-то, ама надали.
Когато направят сносни електромобили,с един разумен пробег на една разумна цена,ще си го купя без никакви преференции от страна на държавата.Откъде накъде държавата ще спонсорира с приходите ,които събира от всички,включително и от най-бедните,мерака на някои тарикати да правят пари с калпав продукт?
И откъде накъде на представителите на индустриален клъстър"Електромобили" им викат експерти?Според мен най-правилното е да ги наричат група заинтересовани лица с пряк материален интерес...
Така де, нямаме спор по това . Идеята е че "и после получаваш 20 бонбона въздушно от джоба на балъците" не е така. Производителя получава 40 бона от 2/3 бълъка, и 20 бона от останалите бълъци
Тоя, дето е купил е бетер балъците, тва ми е идеята. Държавата (услужливо за производителя) му създава илюзията, че е тарикат и той рипа с 2та крака
Апетитът идвал с плюскането. След като разбраха, че от екоенергията има лапачка, сега групата "зелени" бизнесмени се ориентира и към "еко" возилата. Да сме им били плащали екстрите.
Да подемем и почин за безплатни, но качествени велосипеди , а? Държавата да ги купува и да ги раздава на екологично мислещите като мен. Щото хич не са евтинки да кажа.
Подръжката им също... Но са с порядъци по-екологични от "електро" автомобила.
Бе да ни раздат по едно такова и ще мирясам и аз: http://farm4.static.flickr.com/3090/3217638469_62f20d9d07.jpg
До коментар [#57] от "cinik":
За това допринася и възможността при напълно заредени батерии колата да изминава само на ток до 2 километра със скорост до 45 км/ч.
========
Това е статия от Дневник. Пишеш в търсачката лексус и хибрид и ти излиза статията. Можеш подробно да се запознаеш със чудните възможности на хибрида.
[quote#69:"gsb"]Производителя получава 40 бона от 2/3 бълъка, и 20 бона от останалите бълъци [/quote]
Тук съм на 100% съгласен с теб. Явно паретата от зелената енергия не им стигат, та сега гледат да издоят малко и от зелените автомобили.
Говориш абсолютни глупости, съгласно законодателството на ЕС, Румъния по никакъв начин не може да даде предимство на Дачиите пред другите ЕС производители! И не го прави, незнам кой те е излъгал.
А в БГ нека първо започне производство на електромобили пък тогава да ги субсидираме, а? Щото това в Ловеч е много далеч от думичката "производство" и ползите от него за държавата като цяло, са нулеви.
Абсолютно подлрепям !
[quote#16:"Apolon ot Tiana"]Въпросът за ел.автомобили и тяхната екологичност е спорен.Доколко енергията използвана за тях е произведена в ТЕЦ замърсяващи изключително много ОС от рудника до крайния отпадък сгурта. Идете в Раднево и в района на Мариците и вижте пораженията върхо природата. Ако ел. енергията се добива от природен газ или ВЕИ и ВЕЦ, тогава каква е себестойността и цената и[/quote]
виж кво Красив... хем си прав, хем не си... въгледобивната промишленост в БГ изживява края си... Може би беше добре в началото, че се вдигна цената на тока от ВЕИ защото така се забърза индустрията в тази посока. Сега вече, ВЕИ им смъкнаха цената на тока, защото то така и така - капиталовите разходи силно им паднаха.
В тока е бъдещето пич ...що ? Ами поне по 2 причини:
1. екологично чист.
2. може да се произвежда от ВЕИ.
естествено не може плодорна земя да я набучим в перки или да покрием с панели - но натам е посоката. Рано или късно, ще почнем сонди с поплавъци да бием в морето и от вълнението и течението също ток да генерираме...натам отиват нещата.
В тази посока твърдо ЗА ! дотацията на ел. автомобилите от държавата.
И въобще 30% не е нужно.Достатъчно е да ги осовбоди от ДДС.
Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
Eми ще дигнат ДДСто с 1% и ще обяснят че то гражданите не го плащат тва а фирмите ( помним ние тези обяснения от времето, когато го въведоха) и готово. Или ще сложат един еко фонд на газта (ако искат да жилнат да го *** бедните) и пак готово. Какво толкова страшно, че да не го направят? Дето беше писал един по-долу "болен здрав носи"
И аз си мисля, че 30% субсидия си е изхвърляне. От къде ще идва тази субсидия? Единствено от фонд, в който да се събират утежненията върхо автомобилите на минерални горива и евентуално част от постъпленията от реализирани продажби на спестени въглеродни емисии... Аз се съмнявам, че държавата ни ще успее да прокара по-големи утежнения върху старите автомобили, които да доведат до някакъв съществен финасов ефект. Но пък кой знае колко ще е цената на бензина и дизела след 5, 10 или 15 г.? Мисля, че тази тенденция на поскъпване ще е достатъчна за постепенно преминаване към електромобили и хибриди.
[quote#78:"lonely_ninja"]В тока е бъдещето пич ...що ? Ами поне по 2 причини:
1. екологично чист. [/quote] Няма екологично чиста енергия. Екологично чиста е енергията от папането и ИКОНОМИЯТА на енергия. Някои неща ИЗГЛЕЖДАТ екологично чисти, поради малкото производство и респективно пренебрежимо малкото влияние върху околната среда. Ако това производство достигне мащаб да задоволява напълно нуждите, ще лъснат и проблемите и ще ги има, убеден съм
Някой като ми заговори за логика, и винаги му казвам следния виц :
Един полицай (или милиционер, ако на някой повече му харесва или направо милицай) го пратили на курсове, за да се учи на логика, за да му помага в разследванията.
Връща се полицая и негов колега го пита:
- Абе, ти разбра ли, какво е логика?
- Мче, да.
- Айде да ми обясниш.
- Нямаш проблеми. Гле`й ся. Имаш ли кибрит?
- Имам.
- Щом имаш кибрит, по пътя на логиката значи, че пушиш. Щом пуши, значи си и пийваш. Щом си и пийваш, значи обичаш живота. Щом обичаш живота, значи обичаш и жените. А щом обичаш жените, значи не си педераст. Разбрали сега?
- Ааааа, ясно.
По-късно втория полиционер среща трети.
- Брато, ти знаеш ли, какво е логика.
- Ц!
- Ами гле`й ся. Имаш ли кибрит?
- Не.
- `ми `начи си педераст!
До коментар [#82] от "gsb":
ОЩЕ ВЕДНЪЖ "СЪМ"СИЛНО СЪГЛАСЕН!
Доста дебалансирахме системата ..с много ' еко".Отдавна думата /еко/трябваше да е заменена с баланс или устойчивост .
Чист електромобил е мнооого пари. Ахааа значи ще си го купят някои богаташчета дето не си знаят кинтите. 30% от цената да се поеме от държавата и нито дума за хибридите! Има свестни хибриди като Приуса на Тойота например особено за градско е супер но не няма да субсидираме хибридите защото тях по-може масовият обикновен гражданин да си ги купи но ще субсидираме глезотиите на богаташкият елит!
Батка, напипал си разковничето, ама само си го напипал !!
Само да ти обясня, че ефективността на електрически автомобил е като на ново Поло Блюмошън - 3 - 4 литра на 100
Това е от Викито .
Това с ел. автомобилите е тренд мили деца, ако искате се набутвайте, ама да набутвате и и бай Иван с 400 кинта заплата, нидейте....
Ако искате да сте еко, организирайте се, блокирайте центъра, и искайте велоалей !!! Това е транспортът на 21 век.
п.с. Като направите 160 000 километра, и като ви кажат " Дай ся 10 000 евро за нова батерия !! " какво ще правите ? Ще искате субсидии и за тях , или ще си продавате бъбреците
То има разни.. еволюции революции ама.. детска им работа. Нема кинта в това и респективно нема и мастити чичковци с адвокати и кръгли маси. Само голобради ентусиасти с къси гащи. А и ... едно е да спонсорират с 30% моето колело за 1500 лева, друго е ел. колите за 40 000 Някак за по-голяма сума иде реч и става ясно защо за едното има клъстер, а за другото...
Че правителството има ресурс да събере 200-300 милиона годишно от бедния човечец е ясно, въпроса е, че това са много пари за почти нищо (защото ще облажат има няма 200 000 избиратели а ще останат силно разочаровани 6.8м избиратели)
Просто предложението е безкрайно безумно за всички освен за 5тимата от гореспоменатия клъстер, така че горе долу само си хабим буквичките по клавиатурите за тоя дето клати гората
"увеличаване на данъците на семействата, които имат повече от една кола..."
За да се намали консумацията на петрол, както и общата сума от плащания с валута за покупката му, е необходимо да се увеличат данъците на разните 4х4 трактори или 8-цилиндрови лимузини. Те изхвърлят големи количества СО2 и харчат няколко пъти повече от една нормална кола. Болшниството европейски страни отдавна имат такива закони.
Практически погледнато точно това прави акциза на бензина....
голямата лимузина харчи 20/100 и съответно баровеца плаща 3 пъти повече акциз на държавата от човечеца с малката кола която харчи 7.
Данъците в БГ (което според мен е супер погрешно) са предимно базирани на мощност. Тоест пак по мощна кола = по голям данък. Само че ние оскъпяваме новите коли а по света оскъпяват старите.
[quote#89:"ognyang"]Аре поредната глупост! И нито дума за хибридите! [/quote]
Ами за "Бентли" и "Ролс Ройс"?
Те са изключително тихи, ерго - еко. Няма да смущават съня на пенционерите!
Освен това са и изключително сигурни, ерго - пестят разходи на здравната система!
Да се субсидират на 50%!
А на притежателите им да се опростят и здравните вноски!
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
madagaskar
Рейтинг: 890 НеутралноБи било логично и справедливо!
Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повечеmiron4o
Рейтинг: 531 НеутралноМоже ли, ако си купя електромобил, да ми сложат и една синя лампа, че да мога си правя каквото искам?
Beyond
Рейтинг: 1054 Весело"... 200 000 електромобили, което ще е около 3% от автопарка в България."
TAKE THE RED PILL!6,700,000 автопарк?!
pascaleto
Рейтинг: 374 ВеселоТова е истината.
Пано или късно ще се качим на тихи и незамърсяващи електромобили, електромотори, електроколела, електрокамиони, електробуси ( опа - тези вече ги има отдавна).
С пожелания за светло елекрто авто бъдеще.
Докато не измислят ТЕЛЕПОРТА.
gsb
Рейтинг: 636 НеутралноА експертите казаха ли колко взеха от производителите и търговците на електромобили, че ще искат това?
Аз пък искам 30% от цената на велосипедите да се плаща от държавата, защото са много по-екологични от електромобилите и много по-малко трафик създават и изобщо не им е нужна синя зона и колконки за зареждане ( За които пак държавата ще плаща) а този, дето съм си го харесал, е 1500 лева и ми идва малко скъп.
lo ridah
Рейтинг: 688 ВеселоДо коментар [#3] от "Beyond":
Eff U GretaНедей да смяташ ! С това правителство се действа на армейски принцип - казват ти, не мислиш, приемаш, че е така и толкова.
vlado1978
Рейтинг: 493 НеутралноДо коментар [#3] от "Beyond":
точно това смятах. реална ли е тази цифра?
pascaleto
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#5] от "gsb":
Това електовелосипед ли е?
В Австрия май дават до 50% от цената.
lo ridah
Рейтинг: 688 НеутралноАз искам държавата да ми плаща 90% от цената на обувките, щото като ходя пеша, хъм съм екологичен, хем водя активен начин на живот, подобрявам си имунната система и излизам по евтино на здравната каса. Имаме ли сделка ?
Eff U Gretagsb
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#8] от "pascaleto":
Не е електро. Обикновен велосипед, Scott, най-прост, но с качествени компоненти
ju.li
Рейтинг: 1536 Веселоако се откажа въобще от автомобил, може ли държавата да ми поеме разходите за тока например?
Eisbär
Рейтинг: 897 Неутралнопрактика в много европейски държави.
gsb
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#9] от "lo_ridah":
Именно. Откъде на къде държавата (т.е. аз и вие) ще плащам за производството на някаква си глупост? Има метро, който не му отърва синята зона и цените на бензина, да се качва. Абсолютна глупост е държавата да промотира една или друга стока и да дава привилегии на едни или други производители.
Иван Шивачев
Рейтинг: 432 НеутралноАз съм много за електромобилите, но чак пък 30%??? без никакви данъци. Може да се махне ддс за следващите 5 години примерно, но и те данъци трябва да се плащат. И да почнат да предглат на БГ пазара Tesla model S,
lo ridah
Рейтинг: 688 НеутралноДо коментар [#13] от "gsb":
Eff U GretaСъгласен. Отделно, че ще започне едно купуване на лизинг с първоначална вноска от държавата и после върнати лизинги колкот искаш...Все пак сме България и всякакви схеми ще изникнат. Няма да се учудя и на внос от други държави, където я камилата, я камиларя, ама 30% от държавата ще се взимат.
Apolon ot Tiana
Рейтинг: 743 НеутралноДо коментар [#9] от "lo_ridah":
apoloniyАз те подкрепям, и да носиш български обувки от висококачествена кожа и гьон.
Въпросът за ел.автомобили и тяхната екологичност е спорен.Доколко енергията използвана за тях е произведена в ТЕЦ замърсяващи изключително много ОС от рудника до крайния отпадък сгурта. Идете в Раднево и в района на Мариците и вижте пораженията върхо природата. Ако ел. енергията се добива от природен газ или ВЕИ и ВЕЦ, тогава каква е себестойността и цената и.
Но съм съгласен така е в САЩ, Западна Европа, да видим европейските бюрократи от Брюксел няма ли да отпуснат пари за това по някоя програма. Те пак са от нашите данъци, ама друго е да ми ги върнат по такъв елегантен начин.
_scythe_
Рейтинг: 426 НеутралноЗа момента цената на един нов електромобил е доста надута, имено защото са нишови и производителите разчитат на продажби от еко талибани или богаташи, които ги купуват заради имидж.
Има смисъл подобни програми да започнат да се лансират след време, когато се види доколко електричките втора употреба са читави. Защото в момента единствено има смисъл да се премахнат/намалят данъци/такси за автомобила, плащането на каквато и част от основната цена си е чиста инжекция за дилърите за сметка на всеки български дънакоплатец, а това е директна мотивация за дилърите ДА НЕ НАМАЛЯТ цените.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3920 Неутралноможем да спонсорираме електрически автомобили само ако са българско производство изцяло и са на световно ниво доказано с реален износ на поне 50% от производството !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Хриси
Рейтинг: 1413 ЛюбопитноЕ как са пропуснали да поискат държавата и тока да им плаща?
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.gsb
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#14] от "xpirate":
А защо си "за" елетромобилите? Имате ли идея какво има в тези акумулатори и как се произвеждат? Не е ли очевадно , че всъщност релсовия електротранспорт ( метро, трамваи, влакове) е стотици пъти по-ефективен и еколкогичен, а в много случи и по-удобен?
Не е ли очевидно същото и за велосипеда?
Електромобилите са поредната димка за зарибяване на негово величество бройлера и наливане на едни пари в едни джобове, корпоративни и всякакви
lo ridah
Рейтинг: 688 ВеселоДо коментар [#16] от "Apolon ot Tiana":
Eff U GretaОбещавам! Само най-скъпите ще нося, че да стимулирам производството масксимално
Øϰϰå Çҩßё
Рейтинг: 623 НеутралноДо коментар [#5] от "gsb":
иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общоне 30 % а 50 % и да се дават 10 лв към заплатата на всеки койтот ходи на работа с колело, както правят в белите страни по света
Øϰϰå Çҩßё
Рейтинг: 623 НеутралноДо коментар [#22]
иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо150 лв имах в предвид
gogo2011
Рейтинг: 1010 НеутралноДа вземат да си понижат нереално високите цени за такъв тип автомобили вместо търсят вдигане на оборотите с чужда помощ. Пък ако и държавата подбутне малки и току виж цените почти се изравнили с тези на конвенционален автомобил.
birdman
Рейтинг: 852 Гневноей ма много хитри бе ! Да се плаща "от държавата" силен евфемизъм за да се плаща от "данъколатците" ! твърде НЕ от моите данъци да се субсидират щяло и нещяло !!!!
Цайко
Рейтинг: 950 Неутралнодо 2025 година по пътищата на страната ще се движат най-малко 200 000 електромобили
=============
Тези са спали на течение.
ПП. Запазвам правописа на Редакцията.
Archer
Рейтинг: 1014 НеутралноВ нормалните държави е така и се прави така от екологични подбуди, тук ако е така ще се направи така, защото някой ще поеме целия внос на ел. електромобили и ще дава половината приход на Б.Б. За елекроавтомобилите съм, но предложенията им са далеч от разумното. бтв някой караш ли е шевролет волт(опел ампера)?
Idiots doing idiot things, because they’re idiots.gogo2011
Рейтинг: 1010 НеутралноДо коментар [#5] от "gsb":
Съгласен. И е крайно време да имаме повечко велосипедни алеи. Поне като не правят нови паркинг зони, а увеличават цената на услугата, парите да отиват за изграждането на вело алеи. Нали уж целта е да се ограничи достъпа на автомобили.
gsb
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#22] от "Крала Бурми":
Миуенчооо, ти не ме разбра бе мойто момче. Тва беше ирония. Аз съм против да се дава каквото и да било на когото и да било. Ето, велосипеда става все по-популярен и без никой нищо да дава, и без държавата и без общината, даже бих казал въпреки тях. Ето - това доказва, че е хубаво нещо. Айде малко инфраструктура за велосипеди тогава вместо...
xm...
Рейтинг: 1316 НеутралноНякои са спали с отвити крака
200 000 до 2025година? По 30% субсидия?
Колко струва един електроавтомобил? Над 20 000 евро.
Излиза субсидия от грубо 8 000 евро на кола.
За 200 000 коли - общо минимум милиард и половина. Евра!
Три милиарда лева! Минимум!
За 15 години - по 200 милиона лева годишно. Субсидия.
И са се размечтали да я щипнат от баба Вуна от Дивдядово и от Пешо с 20-годишният таралясник от мат'ряла. Със средната от 600-700 лева.
Що ни занимавате с глупости и лакомите полюции на няколко лакомника?
Дори лобистки зависиморо гербаво малоумно т.нар. правителство няма да се хване на такава откровена идиотия.
kki
Рейтинг: 479 Любопитноми то и аз минавам 100км за 9лв, но на газ. не виждам смисъл в електромобил, ако се гледа само разхода на гориво. освен това производствата на батериите и тока замърсяват супер много...
gsb
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#31] от "kki":
При това правя по 100 км. на велосипед всяка седмица.
А аз ги минавам на 2 пици
voxy
Рейтинг: 740 Неутралноабсурдно предложение, още малко и да почнат и 30% от цената на био-продуктите които си купуваме да ни връщат
twitter.com/voxybgединственото нещо което трябва да получават електроавтомобилите са данъчни облекчения или по-скоро замърсителите да се товарят повечко
Boris Popov
Рейтинг: 636 НеутралноАбе що направо не поискат държавата да купи по един електромобил на всички българи?Естествено от тяхните фирми...Аман от глупости.
pafaka22
Рейтинг: 881 НеутралноЕлектромобилите са задънена улица докато не се измислят две неща:
1. Чист и евтин способ за производство на електроенергия, сегашните не са такива.
2. Чисти и евтини батерии или някакъв друг начин за съхранение на електроенергия.
За съжаление и по двете точки в близко бъдеще не се вижда никакъв напредък.
А колкото до това с парите на всички да се субсидира някакъв продукт - определено не съм съгласен !
gsb
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#27] от "Scaramouche":
А ти от къде знаеш за подбудите в "нормалните" държави
Нещо май множко станаха скандалите за корупция и лицемерие в "нормалните" държави, че да ти повярвам. Последно се сещам за онзи вагабонтин Хавстриеца дето и на бате Серго гаджето покрай него намаза. Та... австриец, австриец ама и той гепи. А дали пък тия дето правят електромобилите не идват точно от нормалните държави и ако тука са извадили лоби, сметай какво лоби имат там
kki
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#32] от "gsb":
холандците ме научиха!
колата я ползвам само за големи дистанции... иначе и аз съм на колело от 10 години
niakoi_si
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#1] от "madagaskar":
Нито е логично, нито е справедливо, защо аз да плащам за да можеш ти да си купиш субсидирана кола, пък била тя и екологична??? Кое му е справедливото, правото на кола, не е гарантирано по конституция.
Като искаш електромобил - купи си, ама без субсидии.
Øϰϰå Çҩßё
Рейтинг: 623 НеутралноДо коментар [#29] от "gsb":
иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо.. аз пък без никаква ирония го пиша.. в европа така се прави..
petar_333
Рейтинг: 426 НеутралноАй, стига с тия "ековозила", нищо не става от електромобилите - скъпи и на 40км трябва да зареждаш.
cinik
Рейтинг: 2664 НеутралноДокато правителството и общините шантонерстват с разни лобистки групи протестиращи, на останалите мераклии желанието да топнат от държавната каца ще се разпалва все повече и повече.
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "voxy
Рейтинг: 740 Неутралномоля оправете заглавието на статията не експерти, а соц глупаци
twitter.com/voxybgmadagaskar
Рейтинг: 890 ЛюбопитноДо коментар [#38] от "niakoi_si":
Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повече30% от крайната цена представлява 20% ДДС + приспадане ДОО за стойността на колата!
Кого ощетяваш?!?!?
gsb
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#37] от "kki":
И аз така. За големи дистанции и за семейството. Мен не са ме научили холандците. Някак отвътре си дойде. Както казват Юрая Хийп
"Something inside me was calling
For a chance to stay alive.
At the time I didn't know what was calling
As my head was buried in grief.
Today I heard what was crying.
My FREEDOM calling me"
Шегата на страна, така беше.
gsb
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#39] от "Крала Бурми":
И как разбират кой кара колело, че да му дават пари? А има ли минимум километри да минеш че да вземеш? Оти ако има, комшията па че си кара голфо, а колото че го качи вечер на бормашината за 20 мин
niakoi_si
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#43] от "madagaskar":
Всяко неплащане на данък, какъвто и да е той е форма на прикрита субсидия. Демек останалите плащат на привилигерования!
Когато се касае за социални дейности и прочие функции на държавата е разбираемо. Но да плащаме на някой да придобива автомобил е вече прекалено. Поне да се правеха в БГ та като насърчаване на производството да го минем.
niakoi_si
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#39] от "Крала Бурми":
Европа не е критерии за правилна политика в много отношения.
В Европа и други глупости и несправедливости се правят
Хриси
Рейтинг: 1413 ВеселоДо коментар [#42] от "voxy":
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.О, не, в никакъв случай не са соц глупаци. Нито са соц, а още по-малко глупаци. Тия са групичка тарикати, метнали са на модната еко идея, които се опитват да си пробутат прескъпите и, общо взето, доста неефективни на този етап електромобили, на екоталибаните и глупавите богаташи, като по трасето гледат да смъкнат некой лев и от държавата.
madagaskar
Рейтинг: 890 ЛюбопитноДо коментар [#46] от "niakoi_si":
Как Румъния почти си задължи гражданите да купуват Дачии! Новите чужди автомобили бяха с високи мита и такси! И тук така може да стане по отношение на ел.возилата!
Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повечеИменно, че държавата най-добре може да се намеси и субсидира ТОЧНО наше производство! Нали имаме завод
_dan_
Рейтинг: 531 ЛюбопитноАз мисля, че трябва самите производители да поевтинят цената, защото производствено сигурно колата излиза 9 или 10 хиляди евро, а те и искат 35 000 евро.
Цайко
Рейтинг: 950 НеутралноСпециално за пингвина от Мадагаскар: Според Конституцията гражданите са длъжни да плащат данъци и такси, установени със закон, съобразно техните доходи и имущество. За домашно може да потърси конкретния текст, тъй като в този живот освен писател, трябва да си читател. Та във връзка с горния цитат ми се струва, че това предложение противоречи лееекинко на Конституцията. Даваш минимум 60 бонбона за кола и после получаваш 20 бонбона въздушно от джоба на балъците, живеещи на територията. Да не говорим, че се появяват такива безумни предложения и за т.н. хибриди, които на ток минават 1.5 км., не е правописна грешка 1.5 км.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
gsb
Рейтинг: 636 Неутрално[quote#49:"madagaskar"]Как Румъния почти си задължи гражданите да купуват Дачии! [/quote]
Извинявай, ама тва беше голяма глупост. Забраната за внос на стари коли в Румъния ( и не само) води до това, че си карат старите 20+ годишни. Румънската мутра кара Туарег ( не Дачия Дъстер), румънския беден (който тук кара 15+ годишен опел) там кара 20+ годишна дачия от соца., а вече почнаха да карат и стари западни коли ( като тук) но внесени от други преди 5-10 години , като нови. Дачиите са по-разпространени - да но не чак кой знае колко. Ти що не си вземеш Голямата Тухла ( стена де пардон) за 14 хиляди лева?
gsb
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#51] от "Цайко":
като цяло е така да, само МАЛКА корекция - даваш 40 бонбона за кола, и държавата дава 20 бонбона, а накрая производителя и търговеца получават 60 бонбона за нещо, дето струва 20
Производителя е този, който ще грухне тук, а не лейката, която е купила боклука за 40 бонбона, и се чувства щастлива че е намазала 20
Genata
Рейтинг: 531 НеутралноДо коментар [#30] от "xm...":
Това предложиха представители на индустриалният клъстер "Електромобили" на дискусия провела се днес в Българската стопанска камара
За мен е ясно защо "представители на индустриалния клъстер" (баси и сбирщината) искат 30% субсидия, не ми стана ясно защо от дневник са решили да ни публикуват тази простотия.
Май бай Тошо беше казал едно време, че България е свободна държава и всеки има пълното право да иска.
Цайко
Рейтинг: 950 НеутралноДо коментар [#54] от "gsb":
Значи, колата си е 60 бонбона, макар зелената тиква да е дала 40, така че трябва да плаща данък като за 60, щото иначе влизаме в противоречие с Конституцията. Така че, щом си зелен, плащай си за зелената кола, защото нали зелените са зелени по убеждение, а не заради неистовото желание да минат метър.
cinik
Рейтинг: 2664 Неутрално[quote#51:"Цайко"]Специалн за пингвина от Мадагаскар: Да не говорим, че се появяват такива безумни предложения и за т.н. хибриди, които на ток минават 1.5 км., не е правописна грешка 1.5 км. [/quote]
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "Това ще да е продукт, ушит по мярка за бантустански държави като нашата. Едно динамо, един кондензатор и едно електромоторче под капака, за да се води джипът с иначе 6-цилиндров турбодвигател като такъв "с хибридно задвижване" и да си прибереш 35%, ДДС-то или някоя друга благинка от държавата
Øϰϰå Çҩßё
Рейтинг: 623 НеутралноДо коментар [#47] от "niakoi_si":
иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общоако пари ще стимулират спортуване и неизползване на автомобили за щяло и нещяло, защо пък не?!
Иван Шивачев
Рейтинг: 432 НеутралноДо коментар [#20] от "gsb":
Не знаех, че ако си за електромобилите си против останали метро, влакове тролей трамвай??? едното е масов транспорт другото е за лични нужди!!! И да имам си идея какво има в батериите и как се произвеждат. Имам си достатъчни познания по физика и химия! технологиите се развиват.
gsb
Рейтинг: 636 Неутрално[quote#55:"Genata"]За мен е ясно защо "представители на индустриалния клъстер" (баси и сбирщината) искат 30% субсидия, не ми стана ясно защо от дневник са решили да ни публикуват тази простотия[/quote]
Напротив, много е хубаво, че дневник публикуват тази простотия, за да могат всички да я чуят и да кажат мощно НЕ та на Монката и Бойко и през ум да не им минава.
f.s.m.
Рейтинг: 531 НеутралноЯ, пак нова постановка на болен здрав носи гласят.
gsb
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#59] от "xpirate":
Добре и защо си за?
Десен
Рейтинг: 1316 НеутралноДа бе да, 30%. Как пък не.
Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.Не стига че сега могат да паркират безплатно, това малка инвестиция ли им е?
Ако Дянков се навие да им свали ДДС-то, ама надали.
Boris Popov
Рейтинг: 636 НеутралноКогато направят сносни електромобили,с един разумен пробег на една разумна цена,ще си го купя без никакви преференции от страна на държавата.Откъде накъде държавата ще спонсорира с приходите ,които събира от всички,включително и от най-бедните,мерака на някои тарикати да правят пари с калпав продукт?
др. Иванов
Рейтинг: 636 НеутралноАбе тези електомобили кой ги проидвежда? Не за друго, а щом чуя някой да крънка пари от държавите за нещо все се случва да е произведено в Германия!
Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!Darth Plagueis
Рейтинг: 1337 НеутралноДо коментар [#19] от "Хриси":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНе са пропуснали - на изградената станция тока е безплатен.
Boris Popov
Рейтинг: 636 НеутралноИ откъде накъде на представителите на индустриален клъстър"Електромобили&quo t; им викат експерти?Според мен най-правилното е да ги наричат група заинтересовани лица с пряк материален интерес...
0xdeadbeef
Рейтинг: 378 НеутралноЩе стане като със слънчевата енергия. Тъкмо ще запушат тази пробойна, и ще отворат друга.
gsb
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#56] от "Цайко":
. Идеята е че "и после получаваш 20 бонбона въздушно от джоба на балъците" не е така. Производителя получава 40 бона от 2/3 бълъка, и 20 бона от останалите бълъци
Така де, нямаме спор по това
Тоя, дето е купил е бетер балъците, тва ми е идеята. Държавата (услужливо за производителя) му създава илюзията, че е тарикат и той рипа с 2та крака
Graf
Рейтинг: 1316 НеутралноАпетитът идвал с плюскането. След като разбраха, че от екоенергията има лапачка, сега групата "зелени" бизнесмени се ориентира и към "еко" возилата. Да сме им били плащали екстрите. 20d9d07.jpg
Ecrasez l’infâmeДа подемем и почин за безплатни, но качествени велосипеди , а? Държавата да ги купува и да ги раздава на екологично мислещите като мен. Щото хич не са евтинки да кажа.
Подръжката им също... Но са с порядъци по-екологични от "електро" автомобила.
Бе да ни раздат по едно такова и ще мирясам и аз: http://farm4.static.flickr.com/3090/3217638469_62f
Цайко
Рейтинг: 950 НеутралноДо коментар [#57] от "cinik":
За това допринася и възможността при напълно заредени батерии колата да изминава само на ток до 2 километра със скорост до 45 км/ч.
========
Това е статия от Дневник. Пишеш в търсачката лексус и хибрид и ти излиза статията. Можеш подробно да се запознаеш със чудните възможности на хибрида.
Genata
Рейтинг: 531 НеутралноДо коментар [#60] от "gsb":
еми той #30 "хм" ти е направил сметката какво ще им се случи ако кажат да.
Дамян
Рейтинг: 1264 НеутралноДо коментар [#3] от "Beyond": Малко по-малко са, но да - вървят към 6 млн. приравнени единици
Цайко
Рейтинг: 950 Неутрално[quote#69:"gsb"]Производител я получава 40 бона от 2/3 бълъка, и 20 бона от останалите бълъци [/quote]
Тук съм на 100% съгласен с теб. Явно паретата от зелената енергия не им стигат, та сега гледат да издоят малко и от зелените автомобили.
f.s.m.
Рейтинг: 531 ВеселоГрафе, с това ще се пребиеш преди да си минал 2 км в София, не става. Като идеш на велопоход из швеицарските алпи, супер.
До коментар [#70] от "Graf":
niakoi_si
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#49] от "madagaskar":
Говориш абсолютни глупости, съгласно законодателството на ЕС, Румъния по никакъв начин не може да даде предимство на Дачиите пред другите ЕС производители! И не го прави, незнам кой те е излъгал.
А в БГ нека първо започне производство на електромобили пък тогава да ги субсидираме, а? Щото това в Ловеч е много далеч от думичката "производство" и ползите от него за държавата като цяло, са нулеви.
Цайко
Рейтинг: 950 НеутралноДо коментар [#70] от "Graf":
Цъ, ако тежи повече от 6 кила ни го щъ.
Georgi Velev
Рейтинг: 479 НеутралноАбсолютно подлрепям !
Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.[quote#16:"Apolon ot Tiana"]Въпросът за ел.автомобили и тяхната екологичност е спорен.Доколко енергията използвана за тях е произведена в ТЕЦ замърсяващи изключително много ОС от рудника до крайния отпадък сгурта. Идете в Раднево и в района на Мариците и вижте пораженията върхо природата. Ако ел. енергията се добива от природен газ или ВЕИ и ВЕЦ, тогава каква е себестойността и цената и[/quote]
виж кво Красив... хем си прав, хем не си... въгледобивната промишленост в БГ изживява края си... Може би беше добре в началото, че се вдигна цената на тока от ВЕИ защото така се забърза индустрията в тази посока. Сега вече, ВЕИ им смъкнаха цената на тока, защото то така и така - капиталовите разходи силно им паднаха.
В тока е бъдещето пич ...що ? Ами поне по 2 причини:
1. екологично чист.
2. може да се произвежда от ВЕИ.
естествено не може плодорна земя да я набучим в перки или да покрием с панели - но натам е посоката. Рано или късно, ще почнем сонди с поплавъци да бием в морето и от вълнението и течението също ток да генерираме...натам отиват нещата.
В тази посока твърдо ЗА ! дотацията на ел. автомобилите от държавата.
И въобще 30% не е нужно.Достатъчно е да ги осовбоди от ДДС.
gsb
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#72] от "Genata":
Eми ще дигнат ДДСто с 1% и ще обяснят че то гражданите не го плащат тва а фирмите ( помним ние тези обяснения от времето, когато го въведоха) и готово. Или ще сложат един еко фонд на газта (ако искат да жилнат да го *** бедните) и пак готово. Какво толкова страшно, че да не го направят? Дето беше писал един по-долу "болен здрав носи"
Дамян
Рейтинг: 1264 НеутралноИ аз си мисля, че 30% субсидия си е изхвърляне. От къде ще идва тази субсидия? Единствено от фонд, в който да се събират утежненията върхо автомобилите на минерални горива и евентуално част от постъпленията от реализирани продажби на спестени въглеродни емисии... Аз се съмнявам, че държавата ни ще успее да прокара по-големи утежнения върху старите автомобили, които да доведат до някакъв съществен финасов ефект. Но пък кой знае колко ще е цената на бензина и дизела след 5, 10 или 15 г.? Мисля, че тази тенденция на поскъпване ще е достатъчна за постепенно преминаване към електромобили и хибриди.
niakoi_si
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#58] от "Крала Бурми":
Значи тук говорим за субсидии за електромобили. Не за спорт!
Но, ако държиш да ме субсидираш ще ти нося касовите бележки от фитнеса всеки ден
gsb
Рейтинг: 636 Неутрално[quote#78:"lonely_ninja"]В тока е бъдещето пич ...що ? Ами поне по 2 причини:
Няма екологично чиста енергия. Екологично чиста е енергията от папането и ИКОНОМИЯТА на енергия. Някои неща ИЗГЛЕЖДАТ екологично чисти, поради малкото производство и респективно пренебрежимо малкото влияние върху околната среда. Ако това производство достигне мащаб да задоволява напълно нуждите, ще лъснат и проблемите и ще ги има, убеден съм
1. екологично чист. [/quote]
Graf
Рейтинг: 1316 ВеселоДо коментар [#75] от "f.s.m.":
f256-2321851.jpg
Ecrasez l’infâmeНи мъ учи ти мен кво да си поискам.
И на туй бих кандисал, ама шъ ревнете че е скъпо: http://www.flixya.com/files-photo/h/e/n/hendrymaru
Виктор Флоров
Рейтинг: 1286 ВеселоДо коментар [#5] от "gsb":
Да направим "клъстър"..хаха защото и аз имам такива искания.
Patilan
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#1] от "madagaskar":
I'm my worst enemy!Някой като ми заговори за логика, и винаги му казвам следния виц :
Един полицай (или милиционер, ако на някой повече му харесва или направо милицай) го пратили на курсове, за да се учи на логика, за да му помага в разследванията.
Връща се полицая и негов колега го пита:
- Абе, ти разбра ли, какво е логика?
- Мче, да.
- Айде да ми обясниш.
- Нямаш проблеми. Гле`й ся. Имаш ли кибрит?
- Имам.
- Щом имаш кибрит, по пътя на логиката значи, че пушиш. Щом пуши, значи си и пийваш. Щом си и пийваш, значи обичаш живота. Щом обичаш живота, значи обичаш и жените. А щом обичаш жените, значи не си педераст. Разбрали сега?
- Ааааа, ясно.
По-късно втория полиционер среща трети.
- Брато, ти знаеш ли, какво е логика.
- Ц!
- Ами гле`й ся. Имаш ли кибрит?
- Не.
- `ми `начи си педераст!
The.Teacher
Рейтинг: 583 НеутралноАко 30 процента от частите се правят в България, тогава одобрявам.
Местоживеене:---> Магратеа. Образование:---> Антична филология, трансформационна етика и вълново-хармонична теория на историческата перцепция.Patilan
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#3] от "Beyond":
I'm my worst enemy!Смятай, щом тази сметка не са направили както трябва, какво остава за останалите сметки !!!!
Да не стане като със зелената енергия - на ви шоково поскъпване на енергията
Виктор Флоров
Рейтинг: 1286 ВеселоДо коментар [#82] от "gsb":
ОЩЕ ВЕДНЪЖ "СЪМ"СИЛНО СЪГЛАСЕН!
Доста дебалансирахме системата ..с много ' еко".Отдавна думата /еко/трябваше да е заменена с баланс или устойчивост .
Ognyan Gerassimov
Рейтинг: 583 РазстроеноАре поредната глупост! И нито дума за хибридите!
Чист електромобил е мнооого пари. Ахааа значи ще си го купят някои богаташчета дето не си знаят кинтите. 30% от цената да се поеме от държавата и нито дума за хибридите! Има свестни хибриди като Приуса на Тойота например особено за градско е супер но не няма да субсидираме хибридите защото тях по-може масовият обикновен гражданин да си ги купи но ще субсидираме глезотиите на богаташкият елит!
Patilan
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#16] от "Apolon ot Tiana":
I'm my worst enemy!Батка, напипал си разковничето, ама само си го напипал !!
Само да ти обясня, че ефективността на електрически автомобил е като на ново Поло Блюмошън - 3 - 4 литра на 100
Това е от Викито .
Това с ел. автомобилите е тренд мили деца, ако искате се набутвайте, ама да набутвате и и бай Иван с 400 кинта заплата, нидейте....
Ако искате да сте еко, организирайте се, блокирайте центъра, и искайте велоалей !!! Това е транспортът на 21 век.
п.с. Като направите 160 000 километра, и като ви кажат " Дай ся 10 000 евро за нова батерия !! " какво ще правите ? Ще искате субсидии и за тях , или ще си продавате бъбреците
Patilan
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#20] от "gsb":
I'm my worst enemy!+ 101 батка. Поздрави за тези които четът , и не се оставят да ги мезят !!
gsb
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#84] от "id_1":
Някак за по-голяма сума иде реч и става ясно защо за едното има клъстер, а за другото...
То има разни.. еволюции революции ама.. детска им работа. Нема кинта в това и респективно нема и мастити чичковци с адвокати и кръгли маси. Само голобради ентусиасти с къси гащи. А и ... едно е да спонсорират с 30% моето колело за 1500 лева, друго е ел. колите за 40 000
Genata
Рейтинг: 531 НеутралноДо коментар [#79] от "gsb":
Че правителството има ресурс да събере 200-300 милиона годишно от бедния човечец е ясно, въпроса е, че това са много пари за почти нищо (защото ще облажат има няма 200 000 избиратели а ще останат силно разочаровани 6.8м избиратели)
Просто предложението е безкрайно безумно за всички освен за 5тимата от гореспоменатия клъстер, така че горе долу само си хабим буквичките по клавиатурите за тоя дето клати гората
Amoravis
Рейтинг: 374 Неутралнои скочиха цените на електромобилите, нещеш ли
RedMi John
Рейтинг: 546 Неутрално"увеличаване на данъците на семействата, които имат повече от една кола..."
За да се намали консумацията на петрол, както и общата сума от плащания с валута за покупката му, е необходимо да се увеличат данъците на разните 4х4 трактори или 8-цилиндрови лимузини. Те изхвърлят големи количества СО2 и харчат няколко пъти повече от една нормална кола. Болшниството европейски страни отдавна имат такива закони.
Genata
Рейтинг: 531 НеутралноДо коментар [#95] от "Red stone":
Практически погледнато точно това прави акциза на бензина....
голямата лимузина харчи 20/100 и съответно баровеца плаща 3 пъти повече акциз на държавата от човечеца с малката кола която харчи 7.
Данъците в БГ (което според мен е супер погрешно) са предимно базирани на мощност. Тоест пак по мощна кола = по голям данък. Само че ние оскъпяваме новите коли а по света оскъпяват старите.
Genata
Рейтинг: 531 Неутрално[quote#95:"Red stone"]"увеличаване на данъците на семействата, които имат повече от една кола..." [/quote]
Това е лесно.. Майка ми да е жива и здрава на 60 години ще си купи първото ауди
xm...
Рейтинг: 1316 Весело[quote#89:"ognyang"]Аре поредната глупост! И нито дума за хибридите! [/quote]
Ами за "Бентли" и "Ролс Ройс"?
Те са изключително тихи, ерго - еко. Няма да смущават съня на пенционерите!
Освен това са и изключително сигурни, ерго - пестят разходи на здравната система!
Да се субсидират на 50%!
А на притежателите им да се опростят и здравните вноски!
Реконструктор
Рейтинг: 688 НеутралноДо коментар [#13] от "gsb":
И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный райМоже, може. И политбюро ще си имаме скоро.
Øϰϰå Çҩßё
Рейтинг: 623 НеутралноДо коментар [#81] от "niakoi_si":
иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общоеми да де. т.е. да намаляваш вредните емисии се стимулира.. лошо няма!