Новият "Фолксваген Голф" ще се движи и на два цилиндъра

Новият "Фолксваген Голф" ще се движи и на два цилиндъра

© Фолксваген



36 години след като дебютира на автомобилната сцена и бързо стана кръстник на цял автомобилен клас, "Фолксваген Голф" отново има претенциите да задава стандартите в С-сегмента. Седмото поколение на колата дебютира снощи в Берлин, а днес вече са ясни почти всичките новости по него.


Ако започнем с размерите, то хечбека е прибавил 56 мм. към дължината си (вече 4255 мм) и 59 мм. към междуосието (до 2637 мм). Предните колела са изтеглени напред с 43 мм., което позволява салонът да е по-просторен.


Ширината на "Голф" 7 е увеличена незначително – с 13 мм. до 1799 мм. Височината е намалена с 28 мм., до 1452 мм. Този ход е довел до намаляване на челното съпротивление на колата с 10% до 0.27 Cd.




Возещите се новия "Голф" пък със сигурност ще се чувстват по-добре, заради добавеното пространство в областта на коленете на седящите отзад (+15 мм), раменете (31 мм. отпред и 30 мм. отзад). Багажникът също е с по-щедър обем, като са добавени 30 литра до 380 л. Като опция, облегалката на седалката до шофьора се сгъва и се получава място за превоз на предмети с дължина до 2.4 м.


Интериор прегръщащ водача


Въпреки, че и сегашното шесто поколение на "Фолксваген Голф" е образец за ергономично оформен салон, новата генерация е с редица подобрения. Арматурното табло обгръща водача много по осезаемо, като всички основни контролери са му подръка и на най-логичните места.

Новият "Фолксваген Голф" ще се движи и на два цилиндъра

© Фолксваген


С цел по-добра ергономия, леки промени има по отношение на позицията на педалите (разстоянието между газта и спирачката е увеличено) и височината на скоростния лост. Седалките също са преработени, за да са по-удобни.


Независимо от нивото на изпълнение всички коли от модела разполагат с информационен дисплей на централната конзола. В базовото оборудване той е 5 инчов, черно бял. В следващите нива е 5.8 цветен и 8 инчов цветен, реагиращ на допир.


Работата с тъчскрийна е доста подобна на тази с телефоните с чувствителен дисплей. Така например при доближаване на пръст до дисплея той показва всички възможни икони за настройки. При други условия на него се извежда само най-нужната информация.


Строга диета


Въпреки, че е пораснал "Фолксваген Голф" №7 е свалил цели 100 килограма, което му позволява да е с 23% по икономичен от предшественика си. Интересно е, че 40 килограма от теглото са спестени от двигателите, а 37 килограма от шасито, седалките, оборудването и т.н.


Както можеше и да се очаква, новият "Голф" предлага много повече системи за сигурност и комфорт, който могат да се видят в други модели на "Фолксваген". Част от стандартното оборудване например е системата предотвратяваща повторен удар, след претърпяна катастрофа. Тя взима информация от сензеорите на въздушните възглавници, като ако някоя от тях се активира, задейства аварийно спирачките, така че колата да спре. При това системата упражнява такова спирачно усилие, което не е опасно за пасажерите, а автомобилът е напълно управляем.


Позната от "Туарег" технология, която взима мерки за безопасността на пасажерите при опасност от катастрофа, също присъства в "Голф". Тя носи името PreCrash и при потенциален риск натяга предпазните колани, затваря прозорците и люка.

Новият "Фолксваген Голф" ще се движи и на два цилиндъра

© Фолксваген


Купувачите на новия масов автомобил на "Фолксваген" вече могат да поръчат и адаптивен круиз контрол. При версиите с механична скоростна кутия той увеличава и намалява скоростта в диапазона 30-160 км/ч, а при модификациите с автоматична трансмисия от 0 до 160 км/ч, като гарантира и автоматично потегляне при крактовременно спиране.


Спира сам, следи за умора във водача


Front Assist и City Emergency Braking пък са две системи, които намаляват автоматично колата при риск от удар в препятствие отпред. Първата работи при скорост над 30 км/ч, а втората под тази скорост. И двете системи първо предупреждават водача за опасността и ако той не реагира се намесват.


"Фолксваген Голф" 7 вече може и да предусеща кога човекът зад волана е изморен, като наблюдава стила му на каране. Разбира се, не липсват и по-познати системи, като тази за предупреждение при напускане на избраната лента за движение, автоматично превключване между къси и дълги светлини и такава разпознаваща пътните знаци.


Втората генерация на технологията за автоматично паркиране е станала още по-прецизна, като намества кола в места до 80 см. по-големи от нея. Освен да паркира колата, като поема управлението на волана, системата може и да я изкара от паркомястото. За водача остава само да борави със скоростния лост, спирачката и газта. Системата може да бъде активирана с натискане на бутон при скорост до 40 км/ч, чрез подаване на мигач пък се дава знак дали да търси място отляво или отдясно на колата.

Голф от едно до седем

© Фолксваген

Голф от едно до седем


За пръв път в 36-годишната си история "Фолксваген Голф" ще се предлага и със система, която променя характеристиките на мотора, трансмисията, реакциите на педала на газта и т.н. в четири режима - Eco, Sport, Normal и Individual. Версиите на колата с амортисьори с променливи характеристики имат и пети режим - комфорт.


На дизеловия фронт всичко е ново


Не е изненада, че "Фолксваген Голф" №7 предлага изцяло обновена гама от бензинови и дизелови мотори. Базовият двигател е 1.2-литров с турбо и директно впръскване (TSI) и има 85 к.с. Той има разход на гориво 4.9 л/100 км. или със 600 милилитра по-малко от предшественика.


В 1.4-литрони TSI мотор със 140 к.с. пък разполага със система, позната от автомобилите с големи мотори – изключване на половината от цилиндрите. Когато моторът е слабо или средно натоварен (работи между 1400 и 4000 об/мин. и използва до 85 Нм от въртящия момент), два от четирите цилиндъра не получават гориво.


Технологията за активни цилиндри позволява на двигателя да се задоволява с 4.8 л/100 км при 6.2 за предшественика, въпреки че разполага с 18 конски сили повече от него.

Новият "Фолксваген Голф" ще се движи и на два цилиндъра

© Фолксваген


На първо време дизеловите агрегати също ще са два 1.6-литров със 105 конски сили (с разход 3.8 л/100 км) и двулитров със 150 коня (4.1 л/100 км). Най-щадящата природата и портфейла модификация на "Голф" е BlueMotion. Тя е снабдена с малкия дизел, като заради редица подобрения по аеродинамиката и технологични решения харчи едва 3.2 л/100 км. Всички версии на модела пък са снабдени със стоп/старт система и регенерация на спирачната енергия.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK