"Дженерал мотърс" губи до 49 000 долара от всеки продаден "Волт"

По ирония на съдбата именно фактът, че "Волт" е твърде високотехнологичен продукт, което е повод за гордост в "Дженерал мотърс", отблъсква потребителите, смятат анализаторите

© GM

По ирония на съдбата именно фактът, че "Волт" е твърде високотехнологичен продукт, което е повод за гордост в "Дженерал мотърс", отблъсква потребителите, смятат анализаторите



За американските потребители електромобилът с разширен обхват "Шевролет Волт" е скъп със своята цена от 39 000 долара, оказва се обаче, че дори и при нея производителят "Дженерал мотърс" губи до около 49 000 долара на кола, съобщи "Ройтерс". Сумата е изчислена след допитване до анализатори на  автомобилната индустрия и познавачи на производството. 


Техните сметки показват, че реално колата струва между 76 и 88 хил. долара, при това без да се взимат предвид разходите за реклама, маркетинг и други административни разходи. 


Нещата стават още по-зле заради слабото търсене на колата, като за да се привлекат купувачи им се предлага преференциален лизинг от 199 долара месечно за период от две години. Този ход доведе до рекордните 2831 сделки през август при около 1500 месечно преди промоцията. 




До момента общо продадените "Шевролет Волт" са 13 500, което е твърде далеч от прогнозираните 40 000 до края на годината. Проблемът на "Дженерал мотърс" е, че при тези обеми на сделките е мираж да се мисли за възвращаемост на инвестираните в разработката на колата 1.2 млрд. долара, като в допълнение не може да се свали и цената на използваните компоненти. Нещо повече, част от доставчиците товарят частите и с наказателен данък заради факта, че не се поръчват планираните бройки.


Ниското търсене създава проблеми с натоварването на завода в Детройт, който произвежда автомобилите. След като веднъж спря работа за няколко седмици през март, от 17 септември работниците ще излязат в още четири седмици принудителен отпуск.


От GM признават, че за момента не печелят от "Волт". "Истина е, все още не правим пари от "Волт", казва пред "Ройтерс" вицепрезидента в компанията Дъг Паркс. Той обаче е оптимист, че второто поколение на автомобила ще е по-евтино, по-търсено, загубите ще намалеят и дори ще се стигне до генериране на печалба. 


"Така или иначе "Волт" не беше създаден с идеята да носи купища пари. Колата демонстрира нашият технологичен капацитет, а опитът по създаването й ще помогне в развитието на други модели", пояснява Паркс. Според изчисленията на анализаторите продажбите на "Волт" трябва да стигнат поне 120 000 бройки, за да се намали стойността на разходите за разработка на приемливите 10 000 долара.  


Всъщност "Дженерал мотърс" не са първите, които рискуват с пускането на скъп за създаване и производство продукт, припомня "Ройтерс". "Тойота" прави същото с модела "Приус" още в края на 90-те години, като в него са вложени над 10 млрд. долара. 


Хибридът се предлага на пазара в САЩ от 2000 г. За този период продажбите са се удвоили до 164 408 за тази година. "Приус" обаче е значително по-евтин, като най-достъпната версия струва 19 745 долара. 


"Нисан" пък инвестираха почти 5 млрд. долара в електромобила си "Лийф". При цена от 36 050 долара от него са продадени едва 4228 бройки, което също е доста под прогнозите.


"Волт" е скъп, защото използва редица уникални компоненти - литиево-полимерни батерии, електрически мотор и електроника.


Колко струва един "Волт"
* Разходи за разработка: 18 650 долара
* Оборудване: 37 350
Производствени разходи
* Части, материали и труд: 12 000 долара
* Уникални части, материали и труд: 12 000 долара
Общо: 80 000 долара

Ключови думи към статията:

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    Добре, а кой плаща разликата според авторите на проучването?

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  2. 2 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    От Нисан до август 2012 са продали над 35 000 Лийфа, а не гореспоменатото число.
    Трябва да се отбележи, че той не се продава навсякъде по света, поради все още ниският обем на производство - само от 1 фабрика в Япония.
    Източник: http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Leaf#Markets

    Относно ШевиВолт: "DETROIT – Reuters' estimate of the current loss per unit for each Volt sold is grossly wrong, in part because the reporters allocated product development costs across the number of Volts sold instead of allocating across the lifetime volume of the program, which is how business operates. The Reuters' numbers become more wrong with each Volt sold..."

    Източник: http://green.autoblog.com/2012/09/10/chevy-volt-costs-80k-to-build-not-true-says-gm/

  3. 3 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    "Волт" е скъп, защото използва редица уникални компоненти - литиево-полимерни батерии, електрически мотор и електроника." !?!?

    За батерията ясно, но "електрически мотор и електроника" са технологиите, които движат света напред в момента и са доста по-евтини, изискват разхищение на по-малко материали и са по-леки от всички налични до сега технологии.

  4. 4 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 970 Неутрално

    "Сумата е изчислена след допитване до анализатори на автомобилната индустрия и познавачи на производството. "

    Какво ще рече това? Какви са тия "допитвания до познавачи"? Нямат ли счетоводство там да им прави себестойност та трябва да се допитват до анализатори? То вярно, че себестойност е тегава работа, особено за такъв сложен продукт като автомобил с хиляди компоненти, но би трябвало да си имат армия от счетоводители там.

  5. 5 Профил на tralala2010
    tralala2010
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Тия да не дават с колата и по една торба пари, че да са на загуба?

  6. 6 Профил на titan4o
    titan4o
    Рейтинг: 426 Неутрално

    а те дават ли си сметка, колко пари губят хората, които карат Шевролетките...

  7. 7 Профил на ndsbg
    ndsbg
    Рейтинг: 531 Весело

    че за ко са им на хамериканците коли на ток като петрола им е ефтин пък и за 50к ще си вземеш на тесла която кара 500км с един заряд, тая волт едвали ще измине толкоз.

  8. 8 Профил на Deutsches Reich
    Deutsches Reich
    Рейтинг: 479 Неутрално

    е гати простотията ква реклама напривиха на волт

  9. 9 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3365 Неутрално

    Това са глупости на търкалета. Авторите на тази статия са идиоти. Сложили са развойните разходи, разходите за машини на едно място с разходите за производство. Това е меко казано голяма глупост. Все едно купуваш блок с апартаменти за 1 милион лева, даваш апартамент под наем за 1000 лева на месец и първата година отчиташ, че имаш 88000 в загуба на апартамент.

    Развойните разходи се амотизират през живота на продукта. Подобен продукт като Шеви Волт е Нисан Лийф, Гарлос Гон имаше изявление, че Нисан е вложил 5 милиарда долара в разработката и машините на Нисан Лийф. Значи ли това, че един Нисан Лийф струва 250000 долара.

    Мисля, че схванахте, продължавам в следващият пост.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  10. 10 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3365 Неутрално

    Хайде сега с проста аритметика да изчислим каква е цената на Шевролет Волт. Батерията е $350 за киловат, можете да проверите изявления на Карлос Гон, Алан Милъли, изпълнителният директор на ГМ, т.н. За 16 киловатчаса батерия на Шеви Волт батерията е около $5600. Електрониката на управляваща батерията + ел.двигателя е около $3500, работата за сглобяване на всичко $800- $1000, според ГМ около 15- 18 човекочаса.

    Всичко това прави около $10000 за цялата движеща система на Шевролет Волт. Продължавам в следващият пост.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  11. 11 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3365 Неутрално

    Продължаваме с изчислението, ГМ продава на дилърите на Шевролет колата за $37579, можете да проверите в който и да е сайт за автомобили. Изваждаме $10000, цената на батерията и електронните компоненти, получаваме $27579 за останалата конвенционална част. Шеви Волт е екипиран колкото Шеви Круз за $22000. Вадим $22000 от $27579 и получаваме колко е печалбата на ГМ от един Шеви Волт, $5579. Печалбата е всъщност по- голяма, защото Волт няма скоростната кутия на Круз, реално е $6000. Продължавам в следващият коментар.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  12. 12 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3365 Неутрално

    Какво излиза, ГМ печели $6000 от всеки Волт. Загубите са от развоя и машините, който е еднократен, подобен за всеки модел и направен в началото на инвестицията. Волтек технологията на ГМ Волт от 2014 година ще се влага в Кадилак ЕЛР, от 2015 в Буик Електра, от 2014 се очаква и SUV базирано на тази нова технология.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  13. 13 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3365 Неутрално

    Само за сравнение Нисан изхарчи 5 милиарда за Лийф, а Тойота 15 милиарда за 12 години Приус на пазара. Сега разбрахте ли защо нарекох авторите на тази статия ИДИОТИ.

    Подобни изчисления можете да намерите в интернет, доста се писа тези дни по този повод. Аз съм собственик на Шеви Волт, това е прекрасна кола. Миналата седмица получих съобщение за месечното състояние на колата ми в което пишеше, че този месец съм спестил 42 галона бензин. Е, това са $200 на месец, хич не е лошо.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  14. 14 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3365 Неутрално

    [quote#13:"Realist"]Миналата седмица получих съобщение за месечното състояние на колата ми в което пишеше, че този месец съм спестил 42 галона бензин. Е, това са $200 на месец, хич не е лошо. [/quote]

    Това е от системата Он Стар с която е екипирана всяка кола на Дженерала! От нея дистанционно можеш да видиш всичко. А ето колко бензин са спестили собствениците на Шевролет Волт за последните 2 години. Два супертанкера нефт, че и повече, вижте броячите:

    http://www.chevrolet.com/volt-electric-car.html

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  15. 15 Профил на бай Георги
    бай Георги
    Рейтинг: 531 Весело

    Американската простотия край няма

    ‎"Това, което ние сме го построили- вие не може да го боядисате" Тодор Живков




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK