Международен офроуд маратон прекосява България за втори път

Международен офроуд маратон прекосява България за втори път

© Христомир Николов, www.off-road.bg



Стартът на второто издание на "Бреслау Балкан Рали", българската версия на най‐грандиозното и най‐старото офроуд състезание в Европа, ще бъде даден днес в Русе. Традиционно, Breslau се провежда 19 години поред на територията на Полша и Германия в края на месец юни, привличайки европейския и световен елит в офроуд спорта. На старта на състезанието застават над 250 машини от различни категории – мотоциклети, ATV – четириколки, автомобили и камиони.


На старта в Русе ще застанат над 60 състезателни машини - мотоциклети, ATV и автомобили, разделени в класове "крос-кънтри" и "екстремен". Докато при първите скоростта по черните пътища ще е най-важното, то при участниците в екстремната категория ще бъдат нужни специфични умения за преодоляване на изключително тежките трасета.


Сред участниците се очакват някои от най-добрите пилоти на България и Европа. Така, на "Бреслау Балкан Рали" ще видим двукратния участник в рали "Дакар" Петър Ценков и неговия съотборник от Чили Раул Даниньо, зад волана на автомобили "Опел Антара". В надпреварата ще участват още 5 български екипажа, които ще се изправят срещу многократни победители от "полския" Breslau", както и екипажи от Франция, Холандия, Германия, Австрия, Италия,




След официалния старт в Русе, керванът ще се спусне на юг към Стара Планина и ще направи своя втори бивак на летището в Сливен. Оттам, ралито ще продължи към Черно море, където в продължение на три дни център на събитието ще бъде курортът Шкорпиловци. Последните етапи ще бъдат от морето до Шумен и около самия град, където ще бъде и официалната церемония по награждаването на 29 септември.


Българският автомобил
Българите в надпреварата участват с "Опел Антара" RR2 от клас Т1 (прототипи) за крос-кънтри състезания. Машината е изградена върху тръбна рама с купе от композитни материали.


Двигателят е V8 с обем 5,7 литра, мощност 395 к.с. и въртящ момент от 600 Нм с монтиран рестриктор, според изискванията на FIA. Скоростната кутия е 6-степенна секвенциална, задвижването е постоянно 4х4, а окачването е независимо отпред и с цял мост отзад.


За всяко колело са монтирани по 2 спортни амортисьора Bilstein с усилени пружини, като освен по окачването, по целия автомобил са използвани елементи от доказани производители на състезателно оборудване.
Заводски екипаж на "Дачия" участва в надпреварата
Сред участниците в оф-роуд ралито е и заводски екипаж на "Дачия" с два специално екипирани автомобила "Дъстър". Те ще се състезават в екстремния клас.


Състезателните дъстери имат стандартни дизелови двигатели 1.5 DCI 110 к.с. Промени няма и по система за задвижване 4x4, както и по скоростните кутии. Модификациите включват повдигащ механизъм за седалката на ко-пилота, както и добавянето на ролбари за защита на екипажа.


Отстранени са задните седалки и някои покрития във вътрешността. Добавени са радио станции за комуникация между двата екипа и с организаторите. Добавено е и Terratrip устройство, което да измерва разстоянието с по-голяма точност.


Самото окачване не е променяно, модифицирани са само точките за закрепяне. По този начин автомобилите са с около 7-10 см по-високи в предната си част и с около 3-5см в задната си част. Също така се използва направен по поръчка диференциал, с ограничено приплъзване, произведен от SADEV.


Отстранени са системите ABS и ESP. Използвани са, разбира се, и специални гуми за офроуд състезания. Променена е изпускателната система.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=151860
    ---------------------------------------------------
    По темата в развитие...места за гледане...снимки...

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  2. 2 Профил на Разтягам Локуми
    Разтягам Локуми
    Рейтинг: 381 Любопитно

    Жалко че няма да мога да отида, сигурно ще бъде интересно.

    Ко толкоз? Голяма работа....
  3. 3 Профил на barabana
    barabana
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Международният офроуд маратон продължава вече 20-тина години по нашите т. нар. първокласни пътища от републиканската мрежа. Колко коли се потрошиха и колко народ загина заради лошите пътища, дупките, липсата на маркировка, мантинели и пр. никой не знае.

  4. 4 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 657 Весело

    баси много интересно състезание това нещо като балкански дакар.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  5. 5 Профил на xart
    xart
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Ех, жалко, че няма да мога да съм там. Успех на нашите!

  6. 6 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3186 Неутрално

    Не знам дали има офроуд трасе от Ком (при Видин) до нос Емине,т.е. през цялата Стара планина. Е това вече ще е дивашки яко.

  7. 7 Профил на mitiozo
    mitiozo
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#6] от "deaf":

    Има

    онлайн копане на биткойни http://goo.gl/8bOHdN
  8. 8 Профил на fanagoreca
    fanagoreca
    Рейтинг: 594 Неутрално

    На това му казвам аз ЯКО състезание !
    Успех на нашите момчета !

  9. 9 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 1425 Любопитно

    Много атрактивно за зрителите, но ... трябва много да си обичаш спорта, за да участваш в такова тежко състезание.

  10. 10 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1235 Неутрално

    Ще се радвам/е ако "Дневник" отрази по-подробно със снимки и текст как е протекло това "яко състезание".

  11. 11 Профил на marrad
    marrad
    Рейтинг: 594 Разстроено

    До коментар [#7] от "mitiozo":

    "...Има ..."

    има си хас да няма!
    през август минах -ама с краката си -съвсем краткия участък вр. Шипка - Копаците, и следите от преминаването на неизвестен брой субекти, тотално лишени от екологична култура, бяха очевАдни...

  12. 12 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#6:"deaf"]Не знам дали има офроуд трасе от Ком (при Видин) до нос Емине,т.е. през цялата Стара планина. [/quote]
    Имаше, няколко години, ама като все се оказваше че от 30 тръгнали стигат само 4-5 заради трудния терен и ралито увисна от самосебе си.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  13. 13 Профил на Хипчо
    Хипчо
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Евала и браво за участниците и за България.

    ВОДА, ПОВЕЧЕ ВОДА!
  14. 14 Профил на Скиорски
    Скиорски
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Изключително просташка проява. Не виждам нито нещо спортно, нито нещо красиво в това.

  15. 15 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2497 Неутрално

    До коментар [#11] от "marrad":

    И аз се замислих над това - какви са пораженията върху природата и кой определя откъде ще минава трасето.

  16. 16 Профил на marrad
    marrad
    Рейтинг: 594 Разстроено

    До коментар [#15] от "Читател":

    "... какви са пораженията върху природата ..."

    от раз е видно отсъствието на почва по най-стръмните участъци, а там, където все още я има - дълбоките коловози.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK