"Шевролет Корвет" на 60 - различен, но разпознаваем

Шевролет Корвет от 1953 година и 2013 моделна година



Първият "Шевролет Корвет" се появява преди почти 60 години, а последният - преди няколко месеца. Между двете коли на пръв поглед няма нищо общо, като трудно боже да се открие дори един еднакъв компонент. Въпреки това днес, както и през 1953 година и от 50 метра, човек може да каже със сигурност, че и в двата случая става дума за "Корвет". Защо това е така. Отговорът е в няколко ключови елемента, които от "Дженерал мотърс" великодушно разкриват.


На първо място се посочват пропорциите. Всички версии и поколения на "Корвет" имат дълго торпедо, простиращо се "от арматурното табло до предния мост", къса задна част и малката кабина с пестелива остъклена площ.


Мощна, емблематична характеристика, която се среща при всички поколения на "Корвет", е начинът, по който част от формите на каросерията се спускат в пътническото пространство между облегалките на седалките. Този елемент се появява за първи път при откритите версии на първото поколение на модела и от този момент нататък, "ефектът на водопада" бива многократно интерпретиран.

Дизайнерите на първите корвети са черпили вдъхновение от авиацията и по-специално от изтребителите. На снимката "Корвет" от 1956 година

© GM

Дизайнерите на първите корвети са черпили вдъхновение от авиацията и по-специално от изтребителите. На снимката "Корвет" от 1956 година


Друг емблематичен момент в дизайна на "Корвет" е вдъхновеното от реактивните изтребители форма на арматурното табло, наподобяваща сдвоен кокпит, обгръщащ местата на водача и неговия спътник. Този елемент отбелязва своята премиера по времената, когато американците са направо полудели по космическите полети, а извитите около водача и пътника форми съчетават по уникален начин спортния дух и функционалността.




Вдлъбнатината в страничната част на каросерията е друга типична "Корвет" черта. В периода 1953-1955 година основен акцент в страничната част на каросерията на модела е подобният на острие на копие хромиран елемент, но за новата моделна година 1956 в зоната зад арките на предните колела се появява пластична вдлъбнатина с характерно оформление. И макар през годините формите и функцията на този елемент да са интерпретирани многократно, вдлъбнатината или вентилационният отвор в страничната част на каросерията на "Корвет" си остава неизменен емблематичен белег на модела.


Друг много характерен елемент в дизайна на "Корвет" е стилистичното оформление на задната част на каросерията. На пръв поглед общата черта са сдвоените кръгли задни светлини. Много по-важно в случая обаче е съотношението и взаимодействието във формите на светлините, изпускателните тръби и вдлъбнатината за регистрационния номер, допринасящи за подчертаване на ниската и широка осанка с динамични пропорции на каросерията на колата.

Ключови думи към статията:

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    Страхотни автомобили, бих си купил, ... ама малко по нататък.

  2. 2 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Аз лично повече харесвам Камаро,но и това не е за изхвърляне

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5488 Неутрално

    страхотна птичеловка !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    Има няколко модела от американските марки коли, на които се радвам и до днес. Едната от тях е Шевролет Корвет.

  5. 5 Профил на krell
    krell
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Мечтаете за такива автомобили,а можете ли да ги управлявате ?

    http://www.youtube.com/watch?v=DQqon6rVOGw&feature=youtu.be

  6. 6 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1384 Весело

    К*рвето с корвета. (с)

    Апокалипсисът апокалиптичен
  7. 7 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Това е колата която наистина си струва да си вземеш от там.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  8. 8 Профил на mmarto
    mmarto
    Рейтинг: 418 Любопитно

    Аз пък гледах един епизод на "Топ Гиър" в който Корвета се разпадна.

  9. 9 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#8] от "mmarto":

    Може би имаш предвиди това:
    http://youtu.be/g4CPBfpnye0
    където добре опляска Ауди R8
    Или това със Стиг на пистата:
    http://youtu.be/OMcZH-1FEHo

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  10. 10 Профил на mmarto
    mmarto
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#9] от "Десен":

    За мен R-8 е доста по доба. Това след месец и Ярис, няма да може да надбяга. Как само се разпада всичко по нея- ужас!

  11. 11 Профил на kamm
    kamm
    Рейтинг: 470 Неутрално
  12. 12 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 642 Неутрално

    През 1987-ма за първи път видях Корвет, при това с американски номер, при това в БГ! Не знам как се беше появил, имах чувството, че е космически кораб долетял от чужда галактика. Бях потресен и зашеметен!

    И до ден днешен тази прекрасна кола е останала в съзнанието ми с този спомен.

  13. 13 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4188 Неутрално

    Сн.1 е великолепна. Не бих отказал и на старата, и на новата!

    Gunter glieben glauchen globen
  14. 14 Профил на alexan1234
    alexan1234
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Аз бих бил доволен и на едно Chevy Corvette Sting Ray от 60-те.

  15. 15 Профил на dudo
    dudo
    Рейтинг: 1291 Весело

    Хубавите девойки много обичат такива коли. Затова и аз ще събирам пари за Корвет.

    Дудо ви обича!
  16. 16 Профил на 10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    Рейтинг: 470 Любопитно

    руския гении има вземане-даване в първия корвет

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 19 Профил на Dude
    Dude
    Рейтинг: 624 Неутрално

    66-69 та година модела с издутия капак е феноменалено красив!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK