Автомобилите Made in България дебютираха в Македония

Автомобилите Made in България дебютираха в Македония

© Литекс Моторс



Автомобилите "Грейт wол", произвеждани в завода на "Литекс ;оторс" в България, край Ловеч, от този месец се продават и в Македония, съобщиха от компанията. Първото представителство отвори врати в Скопие, като официалният вносител на марката за страната се казва "Толту".


От сайта на компанията става ясно, че тя работи от 1989 г., като към момента продава в Македония автомобилите "Субару" и френските Aixam и Mega. "Толту" извършва и сервизна дейност. 
В съобщението се отбелязва, че е било направено представяне на българския автомобилен производител "Литекс моторс", както и на основните параметри и характеристики на моделната гама автомобили "Грейт уол". Премиерата е била посетена от ключови национални македонски медии.


Македония е първият пазар извън България, на който "Литекс моторс" навлиза официално с произвежданите и предлаганите от компанията автомобили "Грейт уол". Българският автомобилен производител планира да разширява присъствието на своята продукция и на останалите съседни на България пазари, както и на други пазари в Европа.




Както е известно, у нас колите "Грейт уол" първоначално се рекламираха със слогана "Made in Ловеч", който впоследствие се трансформира в "Made in България", за да се избегнат негативни настроения в населени места, в които по различни причини, не харесват града на бреговете на река Осъм. Предвид деликатните отношения с Македония през последните години не е ясно дали ще се набляга на факта, че автомобилите са правени в България.


Ако се съди по официалния сайт на "Грейт уол" за Македония, това дипломатично ще се премълчава. На страницата никъде не е споменато, че компанията има завод в България. Посочва се само, че това е най-големият частен производител в Китай, с продажби в над 100 страни и има планове да представи в страните от ЕС серия от модели.

Ключови думи към статията:

Коментари (70)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Ето това е новина! На път сме да станем водещи в продажбата на автомобили на огромния македонски пазар!

  2. 2 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1212 Любопитно

    Както е известно у нас колите "Грейт Уол" първоначално се рекламираха със слогана Made in Ловеч, който впоследствие се трансформира в Made in България, за да се избегнат негативни настроения в населени места, в които по различни причини, не харесват града на бреговете на река Осъм.

    Ма то в Македония има хора, които не харесват България, та май пак ще сменяме слогана ...

    TAKE THE RED PILL!
  3. 3 Профил на ivanbg33
    ivanbg33
    Рейтинг: 466 Неутрално

    браво дано скоро да скочат и на по големите европейски пазари УСПЕХ

  4. 4 Профил на theWho
    theWho
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Че са произвеждани в България е твърде оптимистично твърдение, предвид фактите. Просто крайното сглобяване е там. Ако закарате частите на кварталния майстор Бай Иван, и той ще ви го сглоби.

  5. 5 Профил на petark
    petark
    Рейтинг: 466 Неутрално

    кръстете им ги мейд ин маседония, барим ги купуват

  6. 6 Профил на Dragoslava
    Dragoslava
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    Всеки пазар е добър за малка страна като нашата.

  7. 7 Профил на Весел дрон
    Весел дрон
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#3] от "ivanbg33":

    Не разбирам хората , които са сложили минус на твоят пост?! Какво лошо има в това българска компания да се развива и да дава "хляб" на хората?!!

  8. 8 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 609 Любопитно

    Дано Грейт уол успеят да пробият на пазара на Балканите,мисля си,че съотношението им цена-качество за пазара в Източна Европа е добро и имат шанс,а това би означавало повече работни места в България и по-голям шанс да привлечем и някой по-голям автомобилен производител.България има нужда точно от такива производства,които са с висока добавена стойност,а не от поредната шивашка фабрика за ишлеме!

  9. 9 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#4] от "theWho":

    Ми така се почва, лудост е в съвременния свят да се опитваш да произведеш всичко сам. То виж че двигателите на ПСА и БМВ станаха еднакви и от един завод.

    икономист - неграмотник с диплома
  10. 10 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1490 Весело

    Там ще се рекламират като "произведено во североисточна Македонија".

    http://tickey.me
  11. 11 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3453 Неутрално

    До коментар [#2] от "Beyond":

    Да направят една рекламна кампания сред местните медии, че автомобилите се произвеждат в Сърбия и са продължението на Застава Юго. Да видиш ти тогава, как ще се харчат като топъл хляб.

    Всъщност като се замисля, за такава реклама, каквато аз предлагам, повечето медии там не биха ти взели даже пари. Ще я направят за свое удоволствеие, от чист идеализъм и носталгия.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  12. 12 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1999 Неутрално

    Остава и да ги продавате добре!

    Предразсъдъците са за ограничените.
  13. 13 Профил на Long One
    Long One
    Рейтинг: 638 Весело

    До коментар [#10] от "Димитър Димитров":

    И ще се казват "Грейт Мак".

    "We dance like marionettes, Swaying to the symphony... Of destruction"
  14. 14 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4322 Неутрално

    Пожелавам успех на ловешкото производство и дано да пробие на балканските пазари!

  15. 15 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#7] от "Totenkopf":

    Какво има да ги разбираш?!
    Малки човечета, форумни "специалисти", интернет "деятели", тролчета, виртуални "герои" и прочие, дето ще изтъркат три клавиатури да ти обясняват, как това не било производство на автомобили, как Гриша Ганчев е боклук (той може и да е, но това не променя факта) и т.н...

    Цензуриран от "Икономедиа"
  16. 16 Профил на ivanbg33
    ivanbg33
    Рейтинг: 466 Весело

    До коментар [#7] от "Totenkopf":

    то това са тези вечните критици вечно негативно настроените , не им се сърди те са много бедни душици

  17. 17 Профил на sfsf
    sfsf
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Интересно дали наистина се продават произведени в България коли, при положение, че от 3те модела на пазара само един се сглобява у нас и то с доста бавно темпо. Говореше се за 2000 бройки от февруари насам, което конкурира... ръчното сглобяване на Ролс-Ройс. А и след проблемите на Гришата с властите не знам накъде ще се развият нещата.

    Все пак дано потръгне производството и продажбите!

  18. 18 Профил на pinoki0
    pinoki0
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#13] от "Long One":

    Не, ще се казва Грейт Ал

  19. 19 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3790 Весело

    До коментар [#8] от "moloko_":
    Малиййй! Какви яки, но кухи, клишета си наредила!

    За съотношението цена-качество е твърде рано да се говори. Продали са една шепа коли, не са изкарали поне една зима, да не говорим за навъртени километри, нишата е доста ценово изпилена, китайски са чарковете ... кога и как реши, че съотношението цена-качество било добро? За такава оценка трябва да се наберат достатъчно данни и като брой коли, и като километри пробег, и като време ...
    За повечето работни места ... емчи ... колко да станат ... 500 макс. И това си е баш ишлеме. Работни места се правят когато и компонентите са ти местно производство, а не само накрая да завиеш няколко гайки. Тогава ще имаш и така умилно споменатата от тебе "принадена стойност"
    Колкото до привличането на голям производител ... забрави.
    Ех, мечтиии!
    По-добре си помечтай за колело ...

  20. 20 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2723 Неутрално

    Със слоуган "Made in България" ми се струва, че набърже ще ни ги натирят обратно. Логично е да има съобразена с местните порядки рекламна кампания (както посочиха по-горе колегите), инак няма и да ги погледнат.

  21. 21 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3411 Неутрално

    До коментар [#19] от "xm...":

    Нормално е да се започне със сглобяване и ако нещата потръгнат, да се влагат и компоненти местно производство. И защо да забравим за привличането на голям световен производител? Ако това производство тръгне добре, ще дойдат и големите световни производители. Айде без ненужен нихилизъм.

    Gunter glieben glauchen globen
  22. 22 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1384 Любопитно

    [quote#2:"Beyond"]слогана Made in Ловеч, който впоследствие се трансформира в Made in България, за да се избегнат негативни настроения в населени места, в които по различни причини, не харесват града на бреговете на река Осъм. [/quote]
    Това майтап ли е, или наистина има населени места където не харесват Ловеч?

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  23. 23 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    До коментар [#19] от "xm...":

    Сега ще ти нацъкат минуси, независимо от истината в поста ти.
    Аз подкрепям като цяло идеята, но изпълнението тепърва трябва да се развие.
    В момента и май задълго ако не и по принцип само сглобяваме готови компоненти. Не заваряваме, не влагаме нищо освен ниско квалифициран труд в едно хале до Ловеч.
    И друго нещо се бях замислил - сега за да има движение в завода се лобира институции да купуват от Ловеч. Гледам из София джипове китайски със сини лампи и се чудя дали е ОК за полицията да се купуват джипове по 30-40000 лв, при положение че в страната има недоимък и Дачия продава техните симпатични джипчета (които са перфектни за нашите полицаи) на два пъти по-ниска цена?!
    Не знам.
    Има още много да се работи.
    Само лепенки Маде ин Булгария... Тц.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  24. 24 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3790 Весело

    [quote#21:"g_t_CBR600RR"]Айде без ненужен нихилизъм. [/quote]

  25. 25 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1384 Любопитно

    [quote#15:"1951"]ще изтъркат три клавиатури да ти обясняват, как това не било производство на автомобили,[/quote]
    'Ми не е производство, а сглобяване. Разбираш ли разликата, или някой трябва да ти я обясни?

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  26. 26 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3790 Неутрално

    [quote#23:"Dr. G."]И друго нещо се бях замислил - сега за да има движение в завода се лобира институции да купуват от Ловеч. [/quote]

    Е, те не ги купуват по "свободните цени"
    Прочее, добре, че го правят. Макар че не знам какви са им сервизните условия ...
    Едно време помниш ли как се спихна онзи опит с Роувър?
    Е, основно беше защото българските власти не си изпълниха обещанието да купуват "местното производство".
    Иначе засега всичко е на логиката "по-добре това, отколкото нищо" Все е нещо

  27. 27 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3790 Весело

    [quote#20:"Читател"]Със слоуган "Made in България" ми се струва, че набърже ще ни ги натирят обратно. Логично е да има съобразена с местните порядки рекламна кампания [/quote]

    "MaKe in Bulgaria"

  28. 28 Профил на ба'Йван
    ба'Йван
    Рейтинг: 581 Весело

    До коментар [#4] от "theWho":
    Обиждаш ма бре момче.....предпочитам да сглобявам Руски телевизори с Хай-тек технологии....

    The truth is like poetry - And most people fucking hate poetry
  29. 29 Профил на polovtsian
    polovtsian
    Рейтинг: 524 Весело

    До коментар [#1] от "reakzioner":

    е ти пък, чак пък водещи. . .

    Хората не действат рационално, а рационализират действията си.
  30. 30 Профил на Цанко Цанов
    Цанко Цанов
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#17:"sfsf"]А и след проблемите на Гришата с властите не знам накъде ще се развият нещ[/quote]

    Това е много вярно. А дали проблемите на Гришата не бяха създадени от негови високопоставени завистници?

  31. 31 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#19] от "xm...":

    Тоест, предлагаш да я затваряме фабриката в Ловеч ?
    И да направим най-голямата фабрика за отворковци - оптимисти - хейтъри по всичко българско ??
    Няма търсене за тази стока, обаче ... а китайците, колко са тъпи, как не се допитаха първо до форумните инженери и глобални икономисти, ами направо - фабрика в Ловеч ... така им се пада сега ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  32. 32 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3790 Весело

    [quote#31:"deepdp"]Тоест, предлагаш да я затваряме фабриката в Ловеч ? [/quote]
    Що да я затваряш?
    Ако има мющерии ...

    И к'во си се нахъсал? Да не е твоя?

  33. 33 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1233 Любопитно

    До коментар [#26] от "xm...":

    Бе сигурен ли си че ги купуват на по-ниски цени?
    Нашата действителност ме кара да предполагам друго.
    15%отстъпка и след това клауза за платено допълнително сервизно ослужване дето качва едни 30%.
    Народни пари - бол, бе брат!

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  34. 34 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1072 Неутрално

    До коментар [#10] от "Димитър Димитров":

    Ебавай се Митко, ебавай се... Ама не знаеш, че Грейт Уол са се произвеждали още по времето на Александър Велики, макар и във вариянт на колесници!!! Александър ги е ползвал в походите си и те са стигнали чак до Китай.... Днес китайците ги произведат по македонски лиценз.... Тъй де!

  35. 35 Профил на Dreadlord
    Dreadlord
    Рейтинг: 753 Любопитно

    До коментар [#30] от "ccanov":

    И по-точно собствениците на директно заплашената фабрика на Рено (Дачия) в Румъния?

    Между другото кой толкова мрази Ловеч, за да сменят слогана чак?

    Who is General Failure and why is he reading my disk?
  36. 36 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    [quote#34:"Вели"]Александъ ги е ползвал в походите си и те са стигнали чак до Китай.... [/quote]
    Искаш да кажеш, че се е върнал от Китай с тях ))
    На този етап, трябва да назоваваме нещата с истинските им имена - автомобилите Грейт Уол се сглобяват у нас! МадЕ ин Ловеч и Булгария си е чиста недомислена и прибързана изцепка на Ганчев! Когато поне е една трета от компонентите на колата се произвеждат у нас, е тогава може и да се съглася. У нас няма кой зае какви мощности за такова производство, затова и скоро не очаквам да се появи някой по-именит производител ))

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  37. 37 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1441 Весело

    [quote#35:"Lord Dreadfort"]Между другото кой толкова мрази Ловеч, за да сменят слогана чак?[/quote]
    Има едно населено място и по-точно за една не малка част от жителите му, всички които не живеят там са ... провинциалисти или "по-меко" казано - селяни )))

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  38. 38 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4425 Неутрално

    "Автомобилите "Грейт wол", произвеждани в завода на "Литекс ;оторс"..."

    Като прочетох дотук, си казах, че сигурно и автомобилите са като писачите на онлайн изданието.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  39. 39 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1507 Неутрално

    Както някои по-горе отбелязаха,"Великата стена" се сглобява тук.Това не е производство.Ако не ми вярвате,идете в "завода" в Ловеч и после в някой истински производител и открийте приликите...Ако можете.И все пак,някак си трябва да се започне.
    Само да не отиде всичката пара в свирката,както винаги...

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  40. 40 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4296 Неутрално

    До коментар [#4] от "theWho":


    [quote#4:"theWho"]Че са произвеждани в България е твърде оптимистично твърдение, предвид фактите. Просто крайното сглобяване е там.[/quote] А какво мислиш,че прави Дачия?!Или колко мислиш Словакия произвежда КИА?!

  41. 41 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1507 Неутрално

    До коментар [#40] от "yanne":

    http://www.youtube.com/watch?v=VVZt-YE2iIA
    Виж филмчето.В Дачиа произвеждат компоненти!Ние само събираме произведени компоненти.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  42. 42 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4729 Неутрално

    "Автомобилите "Грейт wол", произвеждани в завода на "Литекс ;оторс" в България"

    Това трябва да е някоя друга и съвсем неизвестна марка. А и фирмата е няква нова.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  43. 43 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1384 Весело

    [quote#37:"ь"]Има едно населено място и по-точно за една не малка част от жителите му, всички които не живеят там са ... провинциалисти или "по-меко" казано - селяни [/quote]
    Е 'убаво де, всички разбраха (освен мен) кой мрази Ловеч. Сега бъди добър и кАжи кой мрази Ловеч, може ли?

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  44. 44 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 778 Неутрално

    [quote#26:"xm..."]Едно време помниш ли как се спихна онзи опит с Роувър? [/quote]

    Аз помня. Помня също и един разговор с човека който ги вкара в България. Пичовете от Роувър просто изпраха едни пари. Тогава времената бяха такива, не че нещо се е променило и сега.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  45. 45 Профил на D Day
    D Day
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Грешка! След година две, македонците ще кажат, че колите от великата Китайска страна са македонски

    We will accept nothing less than full victory.
  46. 46 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 992 Неутрално

    [quote#44:"Bullet"]Пичовете от Роувър просто изпраха едни пари.[/quote]
    А дали пък Божков не се опитва да вкара безмитно китайски коли в Европа?

  47. 47 Профил на Горгона Медуза
    Горгона Медуза
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Там може и да не пожънат успех, понеже са маде ин Булгария, освен ако македонците не намерят някаква връзка с хората от завода и не решат, че всъщност тези автомобили са ги правили македонци и затова са македонски.

  48. 48 Профил на steliyan
    steliyan
    Рейтинг: 237 Весело

    Автомобилите "Грейт wол"!!!
    Уникални писачи си има "Дневник"! Уви..

  49. 49 Профил на iukwim
    iukwim
    Рейтинг: 409 Неутрално

    « Автомобилите "Грейт wол"»

    Това намек за Great LOL ли е?

  50. 50 Профил на iv_ka
    iv_ka
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Няма да се учудя ако кажат македонците, че колите са тяхно производство иначе е супер, че завладяваме нови пазари, има интерес значи към родните ни колици. Ако им върви все така ще залеем близките пазари.

  51. 51 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2779 Весело

    Гришата да отвори фабрика във Косово - ще залее пазара в Босна, Албания и Косово, а и за туркията може да изнася. Като им лепне МадЕ ин Косово и завладява даже и американския пазар!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  52. 52 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2369 Весело

    Че тя Великата китайска стена е македонска, започната е от наследници на Александър, други, не ония пакистанци...

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  53. 53 Профил на Деница Астахова
    Деница Астахова
    Рейтинг: 422 Неутрално

    [quote#13:"Long One"]И ще се казват "Грейт Мак".[/quote]
    Даа, могат да осигуряват на всеки пазар персонално внимание с различно име

    Глобата е данък за нещо, направено грешно.Данъкът е глоба за нещо, направено правилно.
  54. 54 Профил на с.н.с- з.м.с  greg1
    с.н.с- з.м.с greg1
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    Тъй като Китай и България/Ловеч/са изконни македонски територии, автомобилът всъщност си е чисто македонски...

    "НИКОГА НЕ БЯХ СВОБОДЕН ДА БЪДА СЕБЕ СИ-ТОВА НАРИЧАМ НЕПРОСТИМО"-Metallica - Unforgiven
  55. 55 Профил на 1_chrome.
    1_chrome.
    Рейтинг: 1384 Весело

    Автомобилите "Грейт wол", произвеждани в завода на "Литекс ;оторс"
    "Made in Ловеч", който впоследствие се трансформира в "Made in България"
    ........................................................................................................
    Толкова за автора!

    За автомобилите: След толкова реклами и рязане на ленти, мисля, че е логично тези автомобили да станат официални коли за Парламента, Министерския съвет и Президенството.

  56. 56 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 817 Неутрално

    До коментар [#8] от "moloko_":

    и колко е високата добавена стойност на това сглобяване в баховица? Явно я знаеш, щом знаеш че е висока. Та, на каква цена се внасят колите в българия, и на каква се изнасят (преди да бъдат обложени с мито, което е и основната причина това цехче да съществува)?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  57. 57 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    [quote#53:"Дени"]Даа, могат да осигуряват на всеки пазар персонално внимание с различно име[/quote]
    Има вече прецеденти Мицубиши Pajero в Латинска Америка се продава като Мицубиши Montanero. Защото Pajero (Пахеро) на испански означава "онанист"

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  58. 58 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 1189 Неутрално

    Нужна ни е присъдата на Гришата ,а не колите му...

  59. 59 Профил на townboy
    townboy
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Могат да ги пишат произведено в ЕС. Иначе не са лоши има ги вече из улиците приличат нисан навара само че са 2 пъти по-евтини така че им желая успех

    Too much цензура Баце.
  60. 60 Профил на sandoy
    sandoy
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Не мога да ви разбера вие какви хора сте? Абе да не живеем в бай тошово време? Нали за това беше целата работа - да има мултинационални компании, глобализация, либерализация. Аз самият работя в мултинационална компания с офиси в София, Лондон, Лос Анджелис, Индия, Гибралтар, Австрия...може би, би било по-добре ако имахме един автомобилен завод тук в България, където всичко се прави от-до, но вие трябва да сте реалисти и да сте щастливи от факта, че Гриша Ганчев и за това се е преборил! Най-лесно е да се плюе! Те само се сглобявали тука! Било кофти така! Еми с тоя начин на мислене сме за никъде! Китайците преди 30-40 години да не са разбирали от коли? ама са се преборили! И те са били евтина работна ръка! И те са сглобявали (и то не директно коли, ами кви ли не боклуци). А ако имате по-добри идеи, направете си един кооператив тука, или АД, и си правете вие автомобилен завод, като толкоз знаете!

    Гласувайте!
  61. 61 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 817 Неутрално

    До коментар [#60] от "sandoy":

    гришата за нищо не се е преборил, всеки може да отиде при китайците и да им каже, аз ще направя цеха, дайте да се споразумеем за цената, и никой няма да откаже. Причината аз да не съм го направил е че не съм мутра с куфарче и захарен завод, и нямам авери банкери дето да ми отпуснат такъв заем. Историята е че ангел бончев му се обадил от китай, като видял колите, и китайците въобще не са имали намерение да правят каквото и да било в българия. Само че идва гришата, и казва, аз ще намеря 50 млн, вии дайте 5, общата инвестиция е 55 млн, ще внасяме цели сглобени коли, боядисани, тука им слагаме интериори, брони и акумолатори. Колите все още се правят в китай, щото китай все още са евтина работна ръка. Това е реализъм, нали искаш да сме реалисти, айде бъди и ти малко реалист.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  62. 62 Профил на sandoy
    sandoy
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#61] от "DareDebil":

    Добре де, и кво, лошо ли е че хората имат работа? Лошо ли те е, че човека печели? Лошо ли е, че градим име на държава която има автомобилно производство? (макар и не такова, каквото на вас ви се иска)? Кой ще ти направи цял завод автомобилен те питам тебе? Кой ще направи такава огромна инвестиция, с такъв огромен риск, в индустрия която търпи големи сътресения във Франция, Испания, Щатите (и не само)? И да бяхме направили ние завод, със собствено производство, кой ще ни купува автомобилите? Тепърва да изграждаме име, да се борим за пазари, да развиваме технологии и т.н. България кога за последно е била фактор в машиностроенето? Те французите и амеркианците не могат днес да си продават колите, остава и ние да си бяхме направили завод! Щом досега не сме го направили, явно нямаме нито технологията, нито парите, нито пазара!

    Не виждам какво е лошото от това, че тук колите само се сглобявали! Нека и китайците печелят, нека и ние печелим! А аз съм си релист по рождение.

    Гласувайте!
  63. 63 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 817 Неутрално

    До коментар [#62] от "sandoy":

    нищо лошо няма, ти реши че аз казвам че е лошо. Градим име на държава където се слага етикет Made in EU, на вече готови стоки внос от китай. Made in Bulgaria е напълно малоумно рекламно послание, сглобено в българия по му върви. Фирми които направиха заводи, истински, а не цехчета за сглобяване, са хюндай и киа в словакия, ауди и порше, пак в словакия, ауди направиха завод за двигатели в унгария, опел направиха нов завод в полша, където се произвежда новата астра. Въобще не става въпрос за градене на име и собствено производство, въпреки че една българска марка като пирин примерно има точно толкова познато и изградено име в европа колкото грейт уол. Това че французите и американците са некадърни не значи че не могат да се продават коли и в рецесия. Дачия, шкода, фолксваген си продават и то доста добре. Да не говорим за луксозните марки които чупят рекорди. Да, нямаме нито технологията, нито парите, нито пазара, именно и затова туй нещо в баховица не е завод, а цехче, пак е подобре отколкото да го няма, но не ми казвай че трябва да съм щастлив че една мутра с крадените пари на комунистите е решил да си внася коли от китай и да им лепи етикети. Не съм щастлив, не съм и нещастен от това, просто защото е толкова незначително че няма накъде. А тук некой ора го изкарват едва ли не сме станали баси износителите и това цехче ще донесе някакъв просперитет на българия. На 100те човека от баховица може и да даде хляб, повече не. Нема случай в световната история от внос и сглобяване на CKD коли някоя страна да е дръпнала напред.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  64. 64 Профил на cucing
    cucing
    Рейтинг: 696 Неутрално

    То завода в Ловеч сглобява, повтарям само сглобява варианта малолитражка на мяаркяатяа. Пикапите и джиповете си идват от други дйржави.
    Мейд ин Бългерия - друг път!

    ура и да живей!!!
  65. 65 Профил на Косьо
    Косьо
    Рейтинг: 982 Любопитно

    Едно е става ясно, наистина във ФИРОМ не е здравословно да се афишираш като българска компания ако искаш да развиваш успешен бизнес! Както беше обявено от Външно - Нагледен пример в статията!

  66. 66 Профил на Ivan Petrov
    Ivan Petrov
    Рейтинг: 799 Неутрално

    На промоция с пакетче захар, да Ви е сладко!

    "Ако истината, която съм казал, Ви изглежда шега, а всъщност Ви накърти - означава, че съм уцелил шегата - за непросветените: шегувал съм се!" Vankata
  67. 67 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4425 Неутрално

    Хак им е на макетата.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  68. 68 Профил на ministry
    ministry
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Ама не лъжете хората,че това е първата държава в която започва продажбата на колите.Просто поредният открит офис-магазин на фирмата в югозападна България. НАЛИ?

  69. 69 Профил на marley
    marley
    Рейтинг: 8 Неутрално

    разрастване на дилърската мрежа в страната. Майтапа настрана, ама тая новина е супер. За по-малко от година и откриват представителство навън, явно предизвикват голям интерес колите.

  70. 70 Профил на gogokoo
    gogokoo
    Рейтинг: 8 Весело

    здравейте пичове.всеки е изказа л интересни мнения.дали се произвежда или сглобява за мен няма значение.щото си купих волекса.вече 3 месеца я експлоатирам колата.и съм изключително доволен.за тези пари можеш да си купиш само тапициран варел.лично се убедих.обиколих доста представителства на различни марки.за разлика от други производители китайците не са скрили реалния разход на гориво. реално ми гори 8/100 -градско.живея в 100000 град.с доста трафик.пожелавам на всеки от вас да свали найлоните на нова кола поне веднъж в живота си.този кеф няма цена.изживейте го.всичко друго е писаници на завистливи специалисти,каращи 20+ антики. пожелавам Ви успехи в живота и по-скоро да усетите това удоволствие.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK