Министърът на икономиката се надява в завода на "Грейт уол" да се правят и китайски автобуси

В колекцията от лентички на Борисов има и една от откриването на завода край Баховица

© Юлия Лазарова

В колекцията от лентички на Борисов има и една от откриването на завода край Баховица



Правителството се надява освен автомобили от марката "Грейт уол" в завода на "Литекс моторс" край Ловеч да е правят и китайски автобуси. Това става ясно от изявление на министъра на икономиката Делян Добрев пред пекинското радио "Китай", цитирано от агенция "Фокус". Утре той ще има среща с един от големите производители на автобуси в Китай.


"Щастливи сме от инвестицията на "Грейт уол". Те изградиха един много добър завод, с който започват да произвеждат и продават коли не само на българския пазар, но и на пазарите около нас, като се разширяват към държавите от Централна Европа. Това със сигурност е добро партньорство. Аз имах среща вчера с изпълнителната директорка на компанията Great Wall в Китай и те също са удовлетворени от инвестицията и смятат да я разширяват. Така че ето един чудесен пример за добро партньорство", каза Делян Добрев.


При откриването на завода през февруари, на което присъства и премиерът Бойко Борисов, ръководството на "Литекс моторс" специално отбеляза подкрепата на проекта от държавата. "За първи път от много години в очите на работещите за местната и държавната администрация видях пламък, като че ли правят нещо общо. Администрацията работеше все едно е част от екипа на "Литекс моторс". Имаме уверенията, че в началото на производството ще получим цялата необходима подкрепа в рамките на европейското законодателство, която може да се окаже на местен производител", каза тогава изпълнителният директор на "Литекс моторс" Илия Терзиев.


Подкрепата на държавата към момента се изразява в спорни поръчки на пикапи за горските стопанства. Очаква се за нуждите на полицията пък да се купят високопроходими автомобили, каквито сега са дадени на органите на реда за временно ползване.

Ключови думи към статията:

Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1232 Неутрално

    Трябва повече производство....

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  2. 2 Профил на zag52
    zag52
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Една добра новина за нашата икономика.Дано не са само намерения.

  3. 3 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2607 Любопитно

    Завод ""Чавдар"" в Ботевград ? ? ?

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  4. 4 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    Все още автомобилите се сглобяват на ръка. И при автобусите ли така ще бъде?

  5. 5 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2361 Неутрално

    Дано производството да се разширява. Всяка нормална държава подкрепя производитнелите в собствената си страна. Не знам защо пикапите да са спорна поръчка. И не мога да разбера защо са тези минуси на №1 и №2. И още - в нормална държава почти всички производствени предприятия са частни. За сведение на тези, които ратуват за социализма и държавната собственост.

  6. 6 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 470 Неутрално

    А дано,но да е в друг район.С цел да живне малко БЪЛГАРИЯ

  7. 7 Профил на jelezo
    jelezo
    Рейтинг: 455 Неутрално

    Тези така наречени "автомобили" са такава пръчка!

    Похвално за опитите да се правят коли у нас, но резултата в момента е трагичен.

  8. 8 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4075 Неутрално

    Дано производството в Ловеч се разшири с течение на времето! Ще е много трудно на автомобилниятпазар да се налагат нови марки при тази жестока конкуренция и стагниращ пазар!

  9. 9 Профил на jimmy_jazz
    jimmy_jazz
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#7] от "jelezo":

    Когато си купиш тогава ще разбереш!?
    Иначе за сефте не е зле, предвид факта, че в България почти нищо не се произвежда.
    Ще е добре и на малкото да се радваме (с малко повече оптимизъм към по-добро)

  10. 10 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#3] от "Чардо":

    Питай Софиянски и Янчулев

  11. 11 Профил на papadok
    papadok
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Производството трябва да с възроди -и това трябва да е основна задача на всяко правителство .Точка първа на всяко заседание на правителството на Конрад Аденауер/немското иконимическо чудо/е била -жизненият стандарт на нацията и производството.Никоя държава не е просперирала само с търговци и глутници юристи.

  12. 12 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2607 Неутрално

    До коментар [#10] от "stoicho2":


    [quote#10:"stoicho2"]Питай Софиянски и Янчулев[/quote]
    ===================

    Какво е общото на софийските
    кметове със завода в Ботевград ?

    А за Янчулев е изкл'чително лично виновен да не бъде построен още 1995-та завод за ПРЕРАБОТКА НА боклука и то без пари ! ! !Фирма Сита , която чисти Париж , Бордо , Марсилия , Прага , Будапеща и др. големи градове искаше да го построи за своя сметка срещу терен , път до него , ВиК и Ел захранване от Общината !
    Преди близо 20 години да е решен проблема със соф.боклук !
    Но проф.Янчулев и проф. Чернодрински решиха да подпишат с ТРИТЕ ??? фирми на Г.Илиев.

    А иначе преди да направят завода за автобуси в Ботевград , България произвеждаше автобуси в Завод 12 в София . Малко по-нагоре срещу Пирогов от дясно на Княжевския булевард, така наречената трам.спирка Инженерна .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  13. 13 Профил на wwwwww
    wwwwww
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Предпочитам Лада Нива пред дървата на Грейт Уол. Ладата беше свестен автомобил.

    Да кажем не на педерастията!
  14. 14 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 883 Неутрално

    До коментар [#5] от "stedim":

    За твое сведение това не е българско производство, а само сглобяване на ръка на детайли произведени в Китай. Няма български подизпълнители, няма конструкори, няма собствени модели. Няма нищо. Завода в Ловеч служи да подмени китайския произход на китайските автомобили с европейски. Няма лошо, но не е това, за което мечтаем. В тези автомобили няма нищо българско с което да се гордеем. Завод "Чавдар" беше изцяло български производител.

  15. 15 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 883 Неутрално

    До коментар [#5] от "stedim":

    В България производството е мръсна дума. Нашата държава е мащеха към своите производители. Скоро БДЖ си поръча нови спални вагони от Турция, а сега не може да ги сертифицира в ЕС, вместо да възложи производството им на българските вагонни заводи, които са пред фалит поради липса на поръчки. Същото се случи преди и с пътническите вагони.

  16. 16 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 883 Неутрално

    Парите от ЕС предназначени за технологична модернизация на българските производствени предприятия бяха дадени на банките и на талиБАНите. До производителите не достигнаха и 10% от парите на програма "Конкурентоспособност". Всичко беше излапано от олигарсите и комисионерите. Нашите производители произвеждат в помещения и с машини от преди 60 години. Който вземе кредит за модернизация, започва да работи за лихвите и много скоро затваря врати затънал в дългове. А тези безвъзмездни средства бяха много важни за нашите производители изстискани от дъмпинга на китайски и турски стоки. Тия герберски цървули дето се бият по гърдите, че са ги договорирали и изхарчили, просто ги раздадоха на своите банки и олигофрени.

  17. 17 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1928 Неутрално

    [quote#15:"proizvoditel"]Нашата държава е мащеха към своите производители[/quote][quote#16:"proizvoditel"]Парите от ЕС предназначени за технологична модернизация на българските производствени предприятия бяха дадени на банките и на талиБАНите. [/quote]+++++++++++++++++++++++++++++++++++
    +++++++++++ Т О Ч Н О !!! ++++++++++++++
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  18. 18 Профил на Blackradio
    Blackradio
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Опа ... Министъра-На-Туй-Дето-Го-Няаме па е казал калинкини мисли... Ве Натуй ся нещо наше пруизводство и развитие ше има ли или си решил да подпомагаш китайската икономика, понеже я има ? Онуй...то да си министър не мое само да си калинка... То там са изисква ена работа, наречена "държавническо мислене"... то не йе за твойтъ глъвъ туй нящу... Там да мислиш като как така българската икономика да напредне, че да има работа за народа и да има алъш-вериш на пазаря в резултат... а не да гледаш да въри "бизнеса" на "вашите хора"
    Тя проста работата ма вие сте толкоз ненормално некадърни, че не мойте да сфанете : колкото повече има за обикновените хора, толкова повече ще има за "ваще хора" и никой няма да мърмори...
    Болна нация, лудо правителство...резултат - тотална катастрофа.

    Всичко е преходно, освен простотията. Тя е вечна.
  19. 19 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#7] от "jelezo":

    що

  20. 20 Профил на plamyk
    plamyk
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Дори Гришата е казал, че до 2014 ще застрои отдел самолетостроене. Ще търсят инженери без стаж и студенти от технически уноверситет София, техникум "талаша" Плевен и пилоти от ТКЗС област Ловеч. Кореспондент от покрития мост в Ловеч

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  21. 21 Профил на felipeeee
    felipeeee
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Дано наистина това да стане реалност. Аз се надявам Грейтлоу да е само началото и първата крачка към автомобилостроенето у нас.

    bezsmyrten
  22. 22 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3794 Весело

    До коментар [#13] от "wwwwww":


    [quote#13:"wwwwww"]Предпочита Лада Нива пред дървата на Грейт Уол. Ладата беше свестен автомобил. [/quote]Ами тичай с манивелата за Масква-там още има в изобилие от любимия ти автомобил,модел 60-те години на миналия век!Ама май и там дори спряха да го правят-минаха на дачии.А иначе поста ти издава,че изобщо не си припарвал до Волекс дори-изглеждат добре,по-добре от Дачия и поне от 2-3мата ми познати за няколко месеца нямат оплаквания.Разбира се това не са хора,които обичат да стоят под автомобила и да ремонтират непрекъснато,та и затова не са фенове на руските машини...

  23. 23 Профил на nixx
    nixx
    Рейтинг: 213 Весело

    До коментар [#22] от "yanne":
    "....2-3мата ми познати за няколко месеца нямат оплаквания"

    А след няколко-то месеца...?

  24. 24 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3794 Неутрално

    До коментар [#23] от "nixx":


    [quote#23:"nixx"]А след няколко-то месеца...? [/quote]Ами имат колите от скоро.не от 10 години,я!Карай 20 годишен мерджан и не се коси!!Волексите са добър и евтин вариант за служебна градска кола.Не по-лош от Дачия.

  25. 25 Профил на nixx
    nixx
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Е на база няколко месеца, как вадиш заключение за качеството на автомобила. Или всичко, което изкара 2м. е мега добро?
    Нали знаеш коя е най-добрата кола? Знеш, щото си я цитирал-служебната!

  26. 26 Профил на marley
    marley
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Колите имат да се доказват, така е, но със сигурност на фона на това, което предлагат за тази цена, няма друга такава марка. Като цяло е обещаваща новината, че китайците искат пак да инвестират у нас, от това само можем да печелим.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK