Китайска компания, в която акционер е Уорън Бъфет, ще прави автобуси и коли в Брезник

BYD K9 e-Bus

© BYD

BYD K9 e-Bus



Китайската автомобилостроителна компания BYD (Build Your Dreams) е подписала споразумение с групата "Булминерал" за изграждането в Брезник на завод за сглобяване на електрически автобуси и коли, съобщи днес агенция "Синхуа", цитирана от "Франс прес". Смесеното дружество, в което половината от капитала държи китайската компания, а другата част - българската група от енергийния сектор, ще произвежда между 40-60 електрически автобуса месечно. Информацията е на главния изпълнителен директор на "Булминерал" Александър Усачев.


Точните параметри на завода ще станат ясни след три месеца. Стойността на инвестицията не се уточнява. Според публикация в Капитал Daily в проекта ще бъдат вложени 135 млн. евро, като се осигурят 150 нови работни места.


BYD планират да са №1 в света
BYD се котира на Хонконгската фондова борса и акционер в нея с 10% дял е американският милиардер Уорън Бъфет. Това е трета новина за планирано производство у нас на автобуси, след като в рамките на няколко дни интерес заявиха китайска и украинска компания.




Безспорно обаче "BYD Аuto" е най-сериозният играч, искащ да прави превозни средства у нас, който в страната си има по-силни позиции и от вече познатите "Грейт уол". Основана е през 2003 г. от производителя на батерии BYD. Името идва от съкращението на израза Build Your Dreams ("Сбъдни мечтите си"). В края на 2008 г. фирмата започна да продава първия масово произвеждан плъгин хибрид в света F3DM. По същото време американският милиардер Уорън Бъфет чрез своята инвестиционна компания "Бъркшир Хатауей" придоби 10% от акциите на BYD срещу 230 млн. долара.


През пролетта на 2010 години името на компанията нашумя като потенциален купувач на закъсалата марка на "Даймлер" "Майбах". До сделка обаче не се стигна, "Майбах" вече е бивш производител на суперлуксозни автомобили.


От BYD не крият амбициите си в края на следващото десетилетие да се превърнат в най-големия производител в световен мащаб. Компанията има амбицията да навлезе сериозно на пазарите в Европа и САЩ с хибридни и електромобили, както и да присъства в луксозния сегмент.


Електрическите модели
През януари миналата година BYD представиха на автосалона в Детройт три готови за серийно производство електромобила. Като потенциални сглобявани в България модели могат да се посочат кросоувърът е6 и автобусът K9 e-Bus.

BYD e6

© BYD

BYD e6


Петместният BYD e6 е дълъг 4.56 метра, широк 1.82 м и висок 1.72 м. Междуосието е 2.83 метра. Колата е снабдена с ново поколение "Fe" батерии, които осигуряват изминаването на до 300 километра с един заряд. Акумулаторите възстановяват капацитета си за 6 часа, ако се включат в стандартната мрежа у дома, и за 40 минути, ако се използва трифазен ток. Батериите имат гаранция от 2000 заряда.


BYD e6 e снабден с електромотор с мощност 100 конски сили. Максималната скорост на колата е 140 км/ч. Автомобилът има разработена и такси версия, като първите коли вече се използват от компании в Китай.


Изцяло електрическият автобус К9 е дълъг 12 метра и разполага с електронно контролирано въздушно окачване. Благодарение на него подът на рейса стига нивото на тротоара на спирките, което улеснява качването и слизането.


В интериора правят впечатление шарените, облицовани в кожа седалки. Батериите и тук са от типа "Fe Battery", като могат изцяло да се рециклират. Освен от електроинсталацията те се зареждат и от соларните панели на покрива, като осигуряват изминаването на до 250 километра в градски условия.


Зареждането на акумулаторите става за между 3 и 6 часа в зависимост от използваната електрическа мрежа. Максималната скорост на електрическия автобус е 100 км/ч.

Коментари (90)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    Mного се радвам за жителите на Брезник.А имат и много лековита мин.вода,ще стане търговия

  2. 2 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 917 Весело

    Добра новина, щом и хора като Бъфет ще имат предприятие в България.... А Брезник направо плаче за работни места....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  3. 3 Профил на nick686466
    nick686466
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Уорън Бъфет - почетен гражданин на Брезник!

  4. 4 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 925 Неутрално
  5. 5 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 738 Неутрално

    Дано да стане! Добра новина.
    Само бройката на планираните за произвеждане за ден автобуси (40-60) малко ме съмнява.

  6. 6 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 609 Неутрално

    Сега май не е смешна инвестицията на Грей уол,като виждаме какво води след себе си! Това са инвестициите от които имаме нужда,а електормобилите са екологични и е още по-добре.Дано и украинците да направят прозиводство на на автобуси и тролейбуси както се говореше.

  7. 7 Профил на jackdaniels
    jackdaniels
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Бъфет доколкото знам е почтен човек и където пипне почват да валят пари. Ако не се лъжа той дари нещо като 20 милиарда за благотворителност.

  8. 8 Профил на лизард
    лизард
    Рейтинг: 573 Неутрално

    Дано да стане и дано да им тръгне както трябва.

  9. 9 Профил на Трезвен
    Трезвен
    Рейтинг: 1450 Неутрално

    Това е голяма новина. Дано да се получи всичко както трябва.

  10. 10 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Добра новина!Къде ще намерят кадърни кадри по това производство в района?

  11. 11 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Синхуа говори за 40-50 автобуса месечно, не дневно и цитира не китайски източници, а въпросния Усачев.

    Проверявайте си данните некой път.

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  12. 12 Профил на ministry
    ministry
    Рейтинг: 409 Весело

    Радостно ще е ако се получи.Знаем,че китайците вече не си поплюват и глобално започват да инвестират в други държави.А и Брезник със сигурност е със затихващи функции град ,както повечето малки градчета.Вижда се ,че социалистическият модел с привкус на капитализъм е доста по-успеше от нашата псевдо демокрация.Пфу,а и успех в начинанието.

  13. 13 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 708 Неутрално

    Всичко ще си дойде на мястото.
    България не само на думи ще
    бъде добро място за бизнес.
    Този който първи се престраши да
    да започне,нека да получи нашето уважение.

    Мисълта ражда действието.
  14. 14 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Става дума все пак за 150 работни места.(или ивестиция от близо 1 млн. евро за работно место). Толково все ще се намерят толкова, че да не се налага с инвеститора да дойдата и стотина китайчета.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  15. 15 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Какво стана с нуждата от инфраструктура (магистрали) за да има инвестиции? Около Брезник няма такава.
    "40-60 електрически автобуса дневно" Има някаква грешка. Това е невъзможо.

  16. 16 Профил на sadparrot
    sadparrot
    Рейтинг: 551 Неутрално

    40-60 автобуса дневно, със 150 човека? Според мен има някаква грешка.

  17. 17 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 810 Неутрално

    От друга, чужда, статия е ясно че става дума за 40-60 автобуса месечно.

  18. 18 Профил на Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Бил в този край на България. Също толкова беден и забравен от централната власт като Северозападна България. Изключително добра новина за местното население... Дано се случи, въпреки, че ще се наложи да внасят кадри от други региони за целта на производството.

    Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?
  19. 19 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    БРАВО БРАВО БРАВО. Едно такова производство ще повлече и много други по-малки фирми, ще оживи много бизнеса. БРАВО. И една фабрика ако се отвори и за влакове, като тези на сименс, държавицата ще дръпне напред.

  20. 20 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1435 Неутрално

    Хубавото на идеята е, че пазар за е-мобилите тепърва ще се отваря!!

  21. 21 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Много е интересен подхода на българските журналисти: "съобщи днес агенция 'Синхуа', цитирана от 'Франс прес' "
    Публикуват информация за България като препечатват чужди вестници, и разбира се, правят грешки в превода. Защо никой от тях не е чул за събитието и лично да отиде в Брезник и го отрази? Студено е, но все пак става дума за новинарство а не за преводачество.

  22. 22 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Параметрите на завода са ясни. Не са нужни три месеца за да се разберат. След три месеца се очаква първият автобуст да е произведен. Ето истинската новина:
    http://www.chinadaily.com.cn/business/2012-12/12/content_16009135.htm

  23. 23 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Това е пълна безмислица.

    Заводът трябва да е в Дупница, там си има АРЗ, обучени хора и т.н.
    На един хвърлей място е от солунското пристанище и по ж.п. линията могат бързо да пристигат контейнерите.

  24. 24 Профил на phantomlord
    phantomlord
    Рейтинг: 409 Неутрално

    The K9 can reach speeds over 43 mph and can travel 190 miles on a single electric charge (without solar contribution). Using the BYD standard charging cabinet, the K9 can be fully charged in 6 hours with normal charger or it can be rapid-charged 50% on BYD’s proprietary rapid-chargers in an incredibly short 30 minutes.

    http://infogreenglobal.com/byd-introduces-k9-e-buses-in-china/

  25. 25 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#23] от "ЙЕИ":

    Китайци, какво да ги правиш. А и българите са имали трудност да преведат Дупница на китайски.

  26. 26 Профил на jojin
    jojin
    Рейтинг: 638 Весело

    До коментар [#2] от "boby1945":

    Ха-ха-ха-ха...ха.ха-ха-ха...Бъфет е един от десетките МИНОРИТАРНИ акционери, които са закупили акции от хонгконгската борса, когато компанията се е листвала на нея..... Build Your Dreams (BYD) е чисто китайска компания....ха-ха-ха-ха...

  27. 27 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#6] от "moloko_":

    Грей уол не е смешна инвестиция, а скъпа за българите. И това не са български машини. Но няма лошо! Китайците не са лоши инвеститори и проявяват повече уважение, отколкото доста западни инвеститори.

  28. 28 Профил на appen 13
    appen 13
    Рейтинг: 524 Любопитно

    До коментар [#16] от "darkstar":

    Ще се сглобяват до 40-60 автобуса МЕСЕЧНО....

    Един призрак броди из Европа, призрака на евроскептицизъма и много скоро той ще определя настоящето и бъдещето на германски ЕСсср.
  29. 29
    EU defender
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  30. 30 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 917 Весело

    До коментар [#26] от "jojin":

    Това няма значение, щом е инвестирал, значи работата е читава.... смешко....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  31. 31 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 638 Весело

    До коментар [#25] от "dissident":

    Ами според Гугъл преводач Дупница (гъз сити) е Пигу Чънши или както там се чете

  32. 32 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#29] от "virakocha":

    От Отворено общество са!

  33. 33 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    Такива заводи са много ценни, защото покрай тях ще се появят и производства на подизпълнители на компоненти. Браво!

    The best way to predict the future is to invent it.
  34. 34 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2687 Неутрално

    Прекрасно. Дано да стане.

  35. 35 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4322 Неутрално

    Звучи отлично ,стига да стане реалност!

  36. 36 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2646 Неутрално

    Преди две години BYD Company Ltd (Бъфет яко беше намазал филията) си беше хот и секси заради сторито с електромобилите, но малко се сринаха

    http://finance.yahoo.com/q/bc?s=1211.HK&t=my&l=off&z=l&q=l&c=

    Ето старото им лого
    http://www.diycardvd.com/images/categories/byd%20logo.jpg

    Което сега е сменено с ново... червено




  37. 37 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2723 Неутрално

    Автобусът има в известна степен фасона на "Мерцедес"-ите, най-ново поколение, които в момента щъкат из София. Бидейки и електрически, ептен ще улесни общините в подмяната на автопарковете на обществения транспорт.

    Колицата има приличен дизайн. Вероятно също добре ще се харчи. И за двете - както в местен, така и в европейски и регионален мащаб. Дано! Поздравления за предприемачите, които са успели да привлекат инвеститори от такъв ранг.

  38. 38 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3453 Неутрално

    Учудва ме, че за място на завода се избира град без железопътна връзка. Как ще бъдат подвозвани от пристанището до там всичките тези каросерии?

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  39. 39 Профил на Аксел
    Аксел
    Рейтинг: 702 Весело

    До коментар [#29] от "virakocha":Как какви?-тъмно сини и червени.Те са един отбор.

    България има ЕДИН европейски политик-БОЙКО и ЕДНА европейска партия-ГЕРБ.Останалото е мафия!
  40. 40 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 810 Неутрално
  41. 41 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3453 Неутрално

    До коментар [#40] от "dissident":

    Ако това ще е произвежданият модел, с обявените 150 заети няма как да се произвеждат, цитат от статията: "40-60 автобуса дневно". Годишно може би, стига бизнес моделът да е като на Литекс

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  42. 42 Профил на smehur_co
    smehur_co
    Рейтинг: 590 Весело

    До коментар [#25] от "dissident":


    Както и на японците им е трудно да преведат на български Нагъзаки, на нас ни е трудно да преведем на друг език Дупница... само два такива града има у цел свет.

    Вяра. Надежда. Любов.
  43. 43 Профил на xtf
    xtf
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Наистина хубава новина - ще се произвежда нещо, компанията трябва да е читава щомУорън Бъфет е намесен, а и става въпрос за електрически рейсове/автомобили, където пазарът може много да се развива. Чак не му се вярва на човек.

    ftc
  44. 44 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 581 Гневно

    До коментар [#2] от "boby1945":

    Абе само шаРАНИТЕ ВЯРВАТ на мутри .Не си мислете че китайците са толкова глупави нищо няма да стане защото няма да дадат рекет на главния ..

  45. 45 Профил на fras
    fras
    Рейтинг: 466 Неутрално

    ще произвежда между 40-60 електрически автобуса дневно.
    --------------------------------------
    Много, бе!
    Да не е някаква грешка. 12-18 000 автобуса годишно???

  46. 46 Профил на Karla BAN Hanneman XIII
    Karla BAN Hanneman XIII
    Рейтинг: 746 Весело

    Уууу , долу Уорън Бъфет , гербераст , милицьонер , автобуси и коли ще ми прави , в Брезник при това , та да може Тиквата да среже лентичката! Долу!

    Не ГЕРБ - българският народ пречи на Костов. - цитат на коментар #40 от “dodge_ram”
  47. 47 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 992 Неутрално

    [quote#33:"virakocha"]производства на подизпълнители на компоненти.[/quote]
    В заводът ще сглобяват, няма да произвеждат. Но 150 работни места означават 150 човека да получават заплати. Е не софийски, но все пак.

  48. 48 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 992 Неутрално

    До коментар [#23] от "ЙЕИ":
    То тогава заводът по-добре би било да се построи до Солун, а още по-добре щеше да е в Германия.
    Като теб може да разсъждава само шоп. Дай тогава да затворим Източна и С.З. България, и всичко да бъде в София и Югозапада. Но китайците са чули за братя Галеви, и са решили да стоят малко по-далеч.

  49. 49 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 581 Гневно

    До коментар [#46] от "Karla Baggins Hanneman":

    Ало къде и пистата за формула 1 открита от ББ да ги изпитват .Ей в Бълагрия имало много шарани ловят се и на парзна кука .

  50. 50 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 581 Весело

    До коментар [#38] от "cinik":

    Абе ще има магистрала ще ги носят герберите с каруци ,,

  51. 51 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2779 Любопитно

    До коментар [#26] от "jojin":

    10% е миноритарен собственик? дай ми тогава един миноритарен дял в GM за 10%. Няма да спрете да оплювате...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  52. 52 Профил на Karla BAN Hanneman XIII
    Karla BAN Hanneman XIII
    Рейтинг: 746 Неутрално

    [quote#47:"shumkar"]В заводът ще сглобяват, няма да произвеждат[/quote]

    Какво значи "ще се сглобяват"? То това правят всички заводи за коли - сглобяват елементи произведени другаде. Няма завод на която и да е марка , който да произвежда всичко от А до Я.
    Стига сте повтаряли една и съща глупост под всяка статия за производство в България!

    http://www.allpar.com/cars/viper/production.html

    Не ГЕРБ - българският народ пречи на Костов. - цитат на коментар #40 от “dodge_ram”
  53. 53 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 682 Неутрално

    240 българофоби в парламента трябва да слезнат от мерцедесите и да се качат на китайски кола.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  54. 54 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Имало и хубави новини за България!Браво и честито на Брезник!

    rock n' roll is king!
  55. 55 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2779 Любопитно

    До коментар [#44] от "bokko":

    както нищо не стана с Грейт Уол? или с магистралите? дивей си, дивей си, ще ти мине някой ден. На бялото черно не можеш да кажеш. Това е частна сделка между предприемачи. Тук правителството не трябва да се бърка, освен да осигурят максимална прозрачност за бюрократичната страна на сделката и подобаваща инфраструктура.

    Мястото не е случайно - плизо до София и до Бюрм и сърбия, пазари с немалък потенциал, а след откриването на струма и до Солун от където могат да изнасят за цяла Европа и северна африка.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  56. 56 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 917 Весело

    До коментар [#44] от "bokko":

    Ще дадат, не се бой, комуто трябва, колкото трябва, при това у хората ще остане добро впечатление, ако и Андрешко да е перманенто контра с ре-контра.....
    Далаверата, рущвета и бакшиша, умението да се говори и да се убеждава идват от Изток ... не се бой те знаят как.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  57. 57 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 917 Весело

    До коментар [#55] от "Пешката":

    Точно казано, голям дю-шеш за бедния край.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  58. 58 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 524 Любопитно

    чух че Фиат също има намерение да отвори производство
    (сглобяване на джип Jeep) в България.
    юе трябват пътища не с по две ленти а с по четири

  59. 59 Профил на Karla BAN Hanneman XIII
    Karla BAN Hanneman XIII
    Рейтинг: 746 Весело

    До коментар [#58] от "swich2green":

    Асфалта не се яде

    Не ГЕРБ - българският народ пречи на Костов. - цитат на коментар #40 от “dodge_ram”
  60. 60 Профил на Позитанчо
    Позитанчо
    Рейтинг: 868 Неутрално

    BYD e6 одрала кожата на Toyota Previa III .
    http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Toyota_Previa_III_China_2012-04-14.JPG?uselang=de
    Ще сглобяват, лошо няма.

  61. 61 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1233 Любопитно

    Само да вметна:
    Дано не се наложи да правим паралели с Грейт Лол, защото в момента Грейт Лол произвеждт всичко на всичко по около 5 коли на седмица с около 20 души персонал.
    тъъъ...
    Джъст сейинг.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  62. 62 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1233 Весело

    Абе, редакторе, защо всички коментари под тази статия са "италик"?
    Ако ще сменяме шрифтовете под статиите тенденциозно, в този случй поне ги врътни на йероглифи... Мандарин, това онова...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  63. 63 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 758 Неутрално

    "40-60 електрически автобуса дневно. " Това е сериозна работа !

  64. 64 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 758 Неутрално

    </i>
    Не знам дали повечето от Вас си представят колко важно е подобно нещо за България. В САЩ - името Бъфет - означава - ум+пари = прогрес, и всяка негова стъпка се възприема като насока за останалите.
    Така, че - браво !

  65. 65 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    До коментар [#52] от "Karla Baggins Hanneman":

    Карле, откога и от коли започна да разбираш?
    Можеш ли да сравниш сгобяването на едрогабаритни предварително сглобени компоненти (закачане на седалки и колела към вече окомплектовано купе, събрано с двигателя), каквото се прави в Ловеч, с сглобяване на коли така, като се прави в истинските заводи, пък било и то на доставени от подизпълнители компоненти. Едно е да имаш персонал, който да сглоби всичко от-до, друго е това, което се прави в Ловеч.
    А в Ловеч нещата замряха - от трите халета работи само едно и се сглобяват по 5 коли на седмица - онзиден бях в Ловеч и го знам от инженер, който често влиза в работещото хале...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  66. 66 Профил на Karla BAN Hanneman XIII
    Karla BAN Hanneman XIII
    Рейтинг: 746 Неутрално

    [quote#65:"Dr. G."]Карле, откога и от коли започна да разбираш? [/quote]

    Първо от коли винаги съм разбирала (макар че това не са "женски работи , а? ) , второ твоят инженер те е , меко казано , заблудил и трето така се работи във всички фабрики , от които излиза готов продукт (по-горе съм ти постнала и линк).

    Но като гледам темата те вълнува само защото ти предоставя възможност да си хейтиш гратис...

    Не ГЕРБ - българският народ пречи на Костов. - цитат на коментар #40 от “dodge_ram”
  67. 67 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1233 Весело

    До коментар [#66] от "Karla Baggins Hanneman":

    Карле, била ли си скоро в проспериращия град Ловеч, града на колите мейд ин БГ?
    Какво те кара да мислиш, че "моят инженер" ме е заблудил? Ти имаш друга информация? Колко коли месечно произвежда Литекс Моторс?
    Хейта, защото собственика на Литекс Моторс е мутра и не очаквам от неговото дело да излезе каквото и да било, след като изпере каквото е решил.
    Нещо повече, бил съм в дилършип на Грейт Лол и посещението ми там потвърди, че всичко е една парлама. те дори не се опитват да ти продадат кола вътре (а иначе изглеждам платежоспособен).
    Та така - дай конкретика, щом разбираш от коли.
    А иначе дали си жена - не знам

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  68. 68 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 481 Неутрално

    До коментар [#2] от "boby1945":

    Добре е, че се развива такова производство, но че Брезник плачел за работни места не е вярно. Преди три години кметът на Брезник се оплакваше, че в града няма достатъчно хора и предприятията (за алуминиева дограма, хладилни витрини итн.) трябва да си карат работниците с рейсове от Перник и Радомир. Та и автобусният завод явно ще работи с хора от други градове, но това не е лошо де, то в цивилизования свят е така, а и Брезник е точно в средата между Трън, Радомир и Перник, като пътищата между тези градове са доста добри, а по българските стандарти перфектни...

  69. 69 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Една хубава новина за България! Браво! И както виждам, почти няма комуноиди от караула да коментират. Защото не знаят, горките, как да плювнат тази прекрасна вест. Сал юнак "боко" ("бок" на турски език означава екскремент) се поплюва гневно, ама някак си... яловко. А да е хаирлия!

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  70. 70 Профил на triton123
    triton123
    Рейтинг: 581 Неутрално

    казвам ви..само китайците могат да оправят България..не се шегувам!!

  71. 71 Профил на Mariana
    Mariana
    Рейтинг: 466 Весело

    Превръщаме се в новия Детройт

  72. 72 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 868 Неутрално
  73. 73 Профил на Karla BAN Hanneman XIII
    Karla BAN Hanneman XIII
    Рейтинг: 746 Неутрално

    [quote#71:"mariana_vulova"]Превръаме се в новия Детройт[/quote]

    Сакън! Той Детройт Мотор Сити фалира , защото се опитаха да направят това , което препоръчват всичките форумни всезнайковци - да концентрират всичко в едно , да си леят метала , да си правят моторите и ламаринтата , АС и всичко. Ама не станà , та сега МОТаун е град-призрак.

    Не ГЕРБ - българският народ пречи на Костов. - цитат на коментар #40 от “dodge_ram”
  74. 74 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#70] от "triton123":

    Темата е интересна, преди година и нещо Китай привика всички от Източна Европа на среща в Полша и обяви някакви 100 млрд долара програми за развитието на района. Всичко изглеждаше като пакетна сделка на покупка на колонии. Това лято във Варна на странно посещение дойде китайски боен кораб, явно да огледа новия имот, а сега собствениците вече започват с ремонтите и обновяването.

    икономист - неграмотник с диплома
  75. 75 Профил на plasticman
    plasticman
    Рейтинг: 409 Весело

    Брааавооооооо на предприемачите!!!
    Браво и на Гришата (Ганчев) за направената първа крачка, която повлече след себе си и други инвестиции.

    Но има още една добра новина - че няма никакъв шанс Асфалт Паша да пререже лентата!!!

    Българи, турци, цигани - ЗАЕДНО срещу ДПС! ДОГАН (с Бойко) се готви за единствените му възможни държавни порции - МЕСТНИ ИЗБОРИ 2015!
  76. 76 Профил на 5ar
    5ar
    Рейтинг: 466 Неутрално

    "Батериите имат гаранция от 2000 заряда"
    значи 2000 заряда по 300 км = 600 000 км. Дали е вярно ?

  77. 77 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1233 Любопитно

    До коментар [#73] от "Karla Baggins Hanneman":

    Доцент "Ханеман", бихте ли коментирала пост 67, претендирате за капацитет в областта на автомобилостроенето.
    Кажете за перспективите на Литекс Моторс, дайте нещо от кухнята. ...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  78. 78
    ****

    Мненията на потребителя Кентавър бяха изтрити поради системно и целенасочено нарушаване на <a href="http://www.economedia.bg/forum/">правилата за форумите</a>.

  79. 79 Профил на kos
    kos
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Браво! Китайските комунисти,ще помогнат на България.Бъдещето е на електромобила.

  80. 80 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 524 Любопитно

    До коментар [#70] от "triton123":
    вече и аз така мисля

  81. 81 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 524 Весело

    До коментар [#70] от "triton123":

    сигурно и червените знамена още се пазят

  82. 82 Профил на triton123
    triton123
    Рейтинг: 581 Неутрално

    [quote#81:"swich2green"]сигурно и червените знамена още се пазят[/quote]
    не съм имал и нямам червени знамена и няма значка какво е знамето на Китай ,как се води и какъв Китай..Китай е велика култура и страна!Дали са много на света и още ще дават! плюс туй се занимаваме с източни бойни изкуства и нямаме време да веем знамена...чао!

  83. 83 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 524 Весело

    автобуса на снимката освен че прилича на Панда ами може и да не отговаря на стандартите на европа и сигурно е предназначен за китай тъй като българската работна ръка се оказва по евтина от китайската напълно е естественно да е така ...
    огледалата му са вдигнати високо и ако седалката на управляващия го не е също на високо трудно ще вижда движението около него и специално това което е успоредно на шофьора (това в две, три и поче платна)
    китайците са нови в строенето на автомобили и често някои техни лични '"изобретения" в дизайн и концепт са смешни и недупустими за западния пазар затова те често прибягват до
    кражба (плагиатство) и рядко закупуване на патенти.
    това е типично и за някои бълг. производители на стоки които иначе не носят никакво име или марка и са предназначени само за българския / балкански пазар където законите са все още не изаснени

  84. 84 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 524 Весело

    До коментар [#82] от "triton123":
    звучиш много сериозен и бойно настроен

    не знаех че си нинджа?!

  85. 85 Профил на Mai Tai
    Mai Tai
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    [quote#74:"Кой ограби Криско от Босфор ТВ"]Всичко изглеждаше като пакетна сделка на покупка на колонии. Това лято във Варна на странно посещение дойде китайски боен кораб, явно да огледа новия имот, а сега собствениците вече започват с ремонтите и обновяването. [/quote]

    В добавка - в Китай има закон, според който всяко място и страна, където има китайски инвестиции, може да се защитава с оръжие и въоръжени сили. Мутрите май ще сгазят сериозно лука ако не слушкат китайците

  86. 86 Профил на Хипчо
    Хипчо
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#85] от "Mai Tai":

    Оф, аман от мечти за вечно робство.

    ВОДА, ПОВЕЧЕ ВОДА!
  87. 87 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 962 Любопитно

    Ау, хади хаирлия да е и скоро из Българските градове само електробуси да се движат!

    Абе акционер в компанията от бг страна бил Булминерал ООД Варна. За такава велика фирма, работеща с горива, химия, енергетика и ютилитис ...що така със сайта им? http://www.bulmineral.com/

  88. 88 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 817 Неутрално

    До коментар [#52] от "Karla Baggins Hanneman":

    значи че компоненти няма да се правят. В германия едно БМВ може да се произведе от 100% компоненти правени в германия (въпреки че реално има и вносни). В германия се произвеждат двигателите, скоростните кутии, окачването, спирачките, стоманените и алуминиевите купета, гумите, електрониката. Германия е в състояние да произведе всеки един компонент необходим за една кола като БМВ. Едно е компонентите да се произвеждат от фирми в германия, друго е да се внасят готови и да се сглобяват само. Причината детройт да загине няма нищо общо с това че искали да си правят всичко от ламарината сами. Най-големият интегриран завод за коли в света е на хюндай, в южна корея, хюндай нещи не са тръгнали да фалират като ГМ, даже напротив.

    Ето ти едно клипче да видиш какво е истински ЗАВОД за коли.

    http://www.youtube.com/watch?v=libw1rV2McY

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  89. 89 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 817 Неутрално

    това във видеото са немски преси и немски роботи KUKA, произведени в германия. Моля те, обясни ми пак как завода на литекс има нещо общо с това, или как този за автобусите ще има нещо общо. Най-добрата част от новината е че един ден МОЖЕ БИ ще почнат да правят батериите за автобусите в българия, това ще е сериозен скок за индустрията в България. Завиването и занитването на внесени части с цел избягване на мито не е производство.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  90. 90 Профил на marley
    marley
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Новината е повече от хубава. След инвестицията в завода за Грейт Уол явно привличаме повече проекти. Дано имат успех.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK