
© Анелия Николова
За съжаление, най-купуваните автомобили в автокъщите в България са на далеч по-достолепна възраст от обхващаната от доклада горна граница, която е 10-11 години
Германската асоциация са техническа инспекция (TÜV) разпространи поредния си доклад за най-здравите и най-проблемни употребявани автомобили. При изработването на документа са събрани данни за 8.11 млн. коли, проверени в Германия в периода юли 2011 - юни 2012 година.
Всеки от тях е преминал задължителната основна техническа проверка, за да получи сертификат, разрешаващ му да се движи по пътната мрежа и подреждането е направено на базата на така събраните данни. Колите са класифицирани в пет категории според възрастта си (до 3 години, до 5 години, до 7 години, до 9 години и до 11 години). Естествено при най-новите модели са най-малко и сериозните дефекти - 6.1%, докато при тези, произведени в началото на XХI век, проблеми са намерени в 27.4 на сто от проверените автомобили.
За трета поредна година най-добре в тестовете се представя "Тойота", която има 20 модела сред десетте най-добри във всички класове. Втората позиция е за "Мазда" със 7 автомобила, следват "Фолксваген" (6), "Порше" (5) и "Форд" (3). Ако хвърлим поглед към другия полюс, то най-много ядове на собствениците си създават "Рено" с 12 модела сред най-зле представилите се десет и "Фиат" (9).
При най-новите
При колите на възраст между 2 и 3 години най-стабилно се представя "Фолксваген Поло", като 2.2% от проверените коли са показали някакви дефекти. В същата категория "Мазда" заема второ място с 2.7 на сто проблеми, докато бронзът е за "Ауди" Q5 с 2.8%. Най-дъното в тази възрастова група е "Дачия Логан", при който в 13.3 на сто от прегледаните коли са открити сериозни дефекти.
Ако си купувате кола, карана между 4 и 5 години, най-добрият избор е "Тойота Приус" с 4.0% дефекти. "Мазда" 2 заема второ място с 4.8 на сто дефекти. Бронзът е за "Тойота Аурис" с 5.0%. И тук най-сериозни проблеми има "Дачия Логан" с 25.8% намерени тежки и средни повреди.
"Порше" 911 доминира при по-старите Порше 911 е без конкуренция по здравина при колите на възраст над шест години
Залагащите на кола на възраст между шест и седем години ще имат най-малко ядове с "Порше" 911 (6.2 на сто дефекти). По-достъпните надеждни предложения в сегмента са "Тойота Корола Версо" (6.6%), "Тойота Приус" (7.0%), "Тойота RAV 4" (8.3%) и "Тойота Авенсис" (8.6%). "Крайслер РТ Круизър" пък е автомобилът с най-много проблеми - 32.6% от миналите технически преглед коли.
Планирате ли покупка на автомобил, каран между осем и девет години, най-добре се огледайте също за "Порше" 911 с 8.9% дефекти. Среброто в категорията е за "Тойота Авенсис" (9.9%), а бронзът за "Хонда Джаз" (10.7%). И тук крайно непрепоръчително е да си взимате кола, навършила осем години, от модела "Крайслер РТ Круизър" (36.8% дефекти).
"Порше" 911 е лидер и в категорията на най-старите коли, обхващани от проучването на TÜV (между 10 и 11 години), като 11 на сто от миналите на технически преглед коли от модела са показали сериозни проблеми. Тук "Тойота" RAV4 се представя добре, като заема второ място (14.2%), третото е за "Мерцедес" SLK (16.9), след което следват три модела на "Тойота" - "Корола", "Ярис" и "Авенсис". Тук "Фиат Браво/Брава" е най-проблемният автомобил с 38.9% сериозни дефекти.
Доклад с над 40-годишна история
Публикувано за първи път преди 4 десетилетия, годишното издание на TÜV, водещата немска асоциация за технически прегледи, се е превърнало в безценен наръчник за купувачите, по отношение на надеждността при дълга експлоатация и общото качество на автомобилите, които се предлагат в момента на пазара. За последните 40 години докладът на TÜV е наръчник номер едно за употребявани автомобили. Първият подобен документ се появява през далечната 1971 година в Кьолн. Днес докладът AUTO BILD TÜV е безспорен лидер на немския пазар, що се отнася до коли "втора ръка".
elevation04
Рейтинг: 605 ВеселоА Лада Жигули ?
dolna4erti4ka
Рейтинг: 960 НеутралноСтаро правило-какво дизел и то от фиат-трябва да го подаряват а не да го продават.
dragozow
Рейтинг: 768 НеутралноДо коментар [#1] от "elevation04":
Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.Не карат толкова стари.
shumkar
Рейтинг: 794 НеутралноВ Ауто Билд имат малко по-различна класация - първите места са заети от ФВ, Шкода и Ауди. Евентуално Мерцедес и БМВ, но от второ място нататък.
anona
Рейтинг: 464 НеутралноТя е лидер в категорията над 25 години...
boby1945
Рейтинг: 870 ВеселоЗначи италиянските коли по "форма" стават, по съдържание" са гола вода!!! Изилиза че купувайки Фиат си купуваме кахъри!!!!
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Ще го имаме предвид!!!!
Рубиконан от Балъкимерия
Рейтинг: 1366 Неутрално[quote#0:"статията"]..."Р но" с 12 модела сред най-зле представилите се десет...[/quote]
ВТФ? Разбирам да беше 10 от 12, но 12 от 10...?!?
П.П.
С това некупуване на нови коли напоследък няма благоприятни изгледи за натиск върху цените на по-старите! А и "услужливите" ни медии тук току пуснат някоя и друга новина как все повече българи търсели стари коли... Най-вероятно ще си търкалям Астрата до реално достигане на сакралните горублянски 120 000 км. и туйто
Рубиконан от Балъкимерия
Рейтинг: 1366 Неутрално[quote#0:"статията"]..."Т йота", която има 20 модела сред десетте най-добри във всички класове...[/quote]
Чукча загрял... Еди-колко си модели сред еди-колко си марки! Следва почукване по челото и дълбокомисленото "бъбреци"...
deaf
Рейтинг: 2368 НеутралноВярвам само на немската техника. Моята Калибра е the best!
gdobranov
Рейтинг: 388 НеутралноДо коментар [#7] от "Twinston Myth":
12 модела на Рено от 10 марки автомобили се има предвид.
В Пловдив пък всички коли втора ръка по автокъщите са на 130 000 км - явно изминават още десетина хиляди километра докато ги докарат по магистралата от Горубляне
Magnum
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#4] от "shumkar":
Ауто билд е списание на Фолксваген. И като такова Голф и Тигуан са фаворити във всичко де що е тест. Горе долу така стоят нещата и с Пасат. Така, ча на мен Ауто Билд изобщо не са ми мерило.
Magnum
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#10] от "gdobranov":
Има и такива сладури, които "печатат" показания като 136758 км та да си помислим, че са реални. Хехе.
Между другото същата беше ситуацията и преди 5 и преди 10 години. Все 80 годишни баби ги карали... Ти да видиш!
ь
Рейтинг: 1366 Неутрално[quote#5:"anona"]Тя е лидер в категорията над 25 години...[/quote]
)))
))
Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)Иначе казано - "Почетен лидер"
Тези класации не ми се нравят! Има коли в един от един и същи клас, но с двойна разлика в цената. Та според мен, трябва да се сравняват коли в един и същи "ценови" клас
п.п. Здравите коли не стимулират икономиката и повишават безработицата
lacrima
Рейтинг: 442 ВеселоПрауд оунър оф Мазда 3
Харесва ми тоя доклад.
Пламката
Рейтинг: 442 НеутралноВсичко е толкова относително. Има много променливи от рода на какво, къде, как, колко и кой...
Крайно среден !Пламката
Рейтинг: 442 Неутрално"Порше" 911 е лидер и в категорията на най-старите коли"
Крайно среден !Абе хора вие колко от тоя модел срещате по пътищата на ден, че аз нещо не се сещам скоро да съм виждал такову...
ь
Рейтинг: 1366 ВеселоСпрял на паркинг "Майбах", а в него шофьорче чака шефа. Един кибик започва да оглежда колата и да го подпитва кое как е.
Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)Шофьорчето с охота обяснява подробно каква прекрасна кола е "Майбах". Кибика учудено възкликнал:
- Здрава казваш, не дава никакви дефекти, бърза, луксозна, сигурна! Хм, ми що не ги карат хората тогава?
993
Рейтинг: 590 ВеселоДо коментар [#16] от "plamkata_76": Това не променя фактите... Прочети коментар 17
911,959,964,993dohco
Рейтинг: 498 ЛюбопитноВсичко мога да приема, ама "Тойота" RAV4 да е в класацията на безпроблемните коли - никога!
Най-добрите неща в живота идват безплатно...ddm2010
Рейтинг: 388 Неутрално"Всеки от тях е преминал задължителната основна техническа проверка, за да получи сертификат..."
И тука ги правят тия сертификати за употребявани коли -
http://vtoraupotreba.technotest.bg/
Само Левски
Рейтинг: 953 НеутралноНемско списание си реди немските коли на челни позиции и за цвят някоя японска.
just_do_it
Рейтинг: 388 НеутралноЗнаех си, че вместо Мазда трябваше да си взема Порше 911 !
tarna
Рейтинг: 604 НеутралноСубару нама ли в теста?
Марко
Рейтинг: 580 Неутрално[quote#7:"Twinston Myth"] Разбирам да беше 10 от 12, но 12 от 10...?!? [/quote]
Не съм магаре;-)Не, не разбираш - има по една десетка "най-зле представили се авомобили във всяка една категория / 1-3;4-5;6-7 и т.н/.
Е, във всичките тези десетки Рено е вкарало 12 свои модела!
Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
Рейтинг: 1366 Неутрално[quote#21:"Само Левски"]
http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯНемско списание си реди немските коли на челни позиции и за цвят някоя японска. [/quote]
Това не е вярно! Аз разчитам повече на класацията на ADAC, но и там японските всяка година обират лаврите!
Рубиконан от Балъкимерия
Рейтинг: 1366 Неутрално[quote#24:"Марко"]във всичките тези десетки Рено е вкарало 12 свои модела[/quote]
А ако прибавим "пауърд бай Рено" автомобилите, колко ще станат?
Всъщност картинката с Режията може би не е чак толкова страшна, особено в сравнение с минали години... На едно списание по немски лиценз с днескашен първи брой за годината му дай да пише на корицата "Дачия Сандеро - нима ще се окаже еднодневка?", пък вътре да прочетеш "Като цяло Дачия Сандеро е прилично изработен и много издръжлив автомобил... проблемни зони са предното окачване и спирачките... но пък поддръжката е много евтина"! Немски хумор, какво да го правиш?
Reggie
Рейтинг: 543 Неутрално[quote#23:"tarna"]Субару нама ли в теста? [/quote]
Има изтегли си го
c0ng0
Рейтинг: 410 НеутралноКитайско-ловешките коли дали ще издържат 10г за да ги тестват?
стафилокок
Рейтинг: 538 НеутралноДо коментар [#6] от "boby1945":
Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.[quote#6:"boby1945"]Значи италиянските коли по "форма" стават, по съдържание" са гола вода!!![/quote]
Това го знаят и децата от детската градина. . .
P.S.
Имам предвид колите втора ръка.
стафилокок
Рейтинг: 538 ВеселоДо коментар [#23] от "tarna":
Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.[quote#23:"tarna"]Субару нама ли в теста?[/quote]
Не, те дават много дефекти.
wds23355772
Рейтинг: 1146 Любопитно[quote#21:"Само Левски"]Немско списание си реди немските коли[/quote]
Авто Билд-а отдавна спрях да го вземам. Няма такова хвалене на немските коли. Ужким всичко в сравненията им е по точки и няма субективизъм. Обаче примерно като сравняват някоя кола с меко с някоя с твърдо оказване (каквито по-често са немските) и казва, че тая с мекото е нестабилна в завой. За мен пък мекото окачване е 100 пъти по-важно от това да взимам завоя с 200.
И в това списание всичките им тестове са с победители от VW и група. Коли произведени извън Германия се тестват, но най-вече японски и малко френски. Италия не съществува като производител, американски корейски също.
Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
Рейтинг: 1366 Неутрално[quote#31:"Варненски"]Обач примерно като сравняват някоя кола с меко с някоя с твърдо оказване (каквито по-често са немските) и казва, че тая с мекото е нестабилна в завой.[/quote]
http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯТова го изпитах на собствен гръб, когато преди 20 години от Рено 21 се качих на Пасат!
Завои, където с реното повече от 60 не бяха възможни, с пасата локер ги вземах с 90!!!
От тогава рената не са автомобили за мен!
sfsf
Рейтинг: 442 Неутрално"Планирате ли покупка на автомобил, каран между осем и девет години, най-добре се огледайте също за "Порше" 911 с 8.9% дефекти. "
Страхотен съвет, не се бях замислял за Порше.
gLalev
Рейтинг: 442 НеутралноПосле митовете за здравината на немските и японските коли и ненадеждността на италианските и френски такива, били митове.
TheBelia
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#34] от "gLalev":
man-cars-reliable-myth-german-engineering.html
I'm not angry. They just suck. It's that simple.Прочети това: http://www.autoguide.com/auto-news/2012/05/are-ger
Поздрави
shileto
Рейтинг: 1094 ВеселоЗа Нисан , нищо не казват , ще го заменям за Порше Нещо не съм се спрял още на цвят
Daniboy
Рейтинг: 683 НеутралноДо коментар [#10] от "gdobranov":
„Товарете портокалите в бурета. Братя Карамазови”И това се няма предвид.
"десетте най-добри във всички класове" - тоест имаме пет класа коли (до 3 години, до 5 години, до 7 години, до 9 години и до 11 години) и 10 най-добре и десет най-зле представили се автомобили. Рено явно имат 12 представителя сред 50-те /по 10 в клас/ най-зле представили се.
sfsf
Рейтинг: 442 НеутралноА ако се гледа статистиката на АДАЦ, малките френски модели са по-надеждни от немските:
k-2012/
http://www.kfzticker.de/wissen/adac-pannenstatisti
sfsf
Рейтинг: 442 НеутралноОсобено тази подредба напълно противоречи на ТЮВската статистика.
Platz 7: Peugeot 207
Platz 8: Renault Clio
Platz 9: VW Polo
Platz 10: Mazda 2
Мисля, че разликата е, че АДАЦ отчита броя повреди, причина за викане на пътна помощ, а ТЮВ отчита всякакви дефекти, като изгорял стоп и тем подобни. Все пак с изгорял стоп вероятно не можеш да минеш ТЮВ и трябва да го оправиш непременно и тогава да се върнеш, статистиката в статията отчита броя на "непренебрежимите" дефекти, но това не значи, че са нещо кой знае колко сериозно и скъпо за оправяне.
Ченкете
Рейтинг: 442 НеутралноИскам да попитам авторът на иначе добрата статийка за един случай с него преди около половин година, когато се пречкаше с малката си количка на един автобус пълен с хора в село Брестница Ловешко, само и само за да бъде изпреварен и да докаже, че в селото се кара малко по- бързо от допустимото и понякога се нарушава забраната за изпреварване там.
Де го тоя УЖ пребитият на Магистрала Тракия Пауновски? Ако всички журналисти на КАПИTAЛ са такива измамници - мерси ви за форума!Уважаеми г-н Пауновски, защо тогава не обърнахте внимание на същинския проблем на пътя София- Варна в това село, а именно че шахтите по пътя са поставени неправилно (вероятно от цигански подизпълнители) и те заплашват живота на хората заради непрекъснатия зиг-заг там и здравето на автомобилте ни!?
Странно, щото който не е минавал от там, той не знае за този проблем. А Вие по стар Ваш тертип предпочитате да създавате условия за ПТП, вместо да свършите нещо наистина полезно за хората на които пишете.
Апропо, как върви делото по случая "Магистрала Тракия""?
Dr_Doolittle
Рейтинг: 1952 НеутралноФрансетата не стават за автомобилостроители, въпреки дългата им история в тази област. Само като вдигнеш капака и видиш колко неподредено е проектиран и конструиран двигателя ти става ясно. Пази Боже, нещо да се налага да сваляш. Трябва да разглобиш още 3 поне други системи. Френска кола само ако някой ми подари такава и то нова. Същото и за Фиати и Алфа Ромео. За съжаление добър италиански дизайн, ненадеждно обаче изпълнение на основната функция - да се движи без ежедневни проблеми. Така ,че само германска техника.
anarhochristian
Рейтинг: 605 НеутралноДо коментар [#23] от "tarna":
Субару нама ли в теста?
Не ги пускат, ще е... майката на класацията, опасно е!
boby1945
Рейтинг: 870 ВеселоДо коментар [#29] от "staphylococ":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Браво на децата от детската градина за знаияна им в областта на коли "втора ръка"!
Апропо, знаят ли да не опикават около нужника и да вдигат "дъската" преди, като я спуснат "след"?
ddm2010
Рейтинг: 388 НеутралноДо коментар [#9] от "deaf":
Ха-хааа
anarhochristian
Рейтинг: 605 НеутралноДо коментар [#32] от "Курт Деликуртев":
+++
Имам същите впечатления от пасата си.
anarhochristian
Рейтинг: 605 НеутралноС две думи, взимайте автомобили изработени в държави, които са били членове на Оста (без Италия, те за война и коли не стават, само за опера , вино и балалайката на капитан Корели). Друго си е колата да е направена от разработчици на Месершмит и Зиро (двигател Мицубиши).
Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
Рейтинг: 1366 Весело[quote#41:"Dr_Doolittle"]Само като вдигнеш капака и видиш колко неподредено е проектиран и конструиран двигателя ти става ясно. Пази Боже, нещо да се налага да сваляш.[/quote]
http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯЕдин познат си беше купил Цитроен ГСА. Свалил предните гуми за да провери накладките, и о ужас, нямало никакви спирачки .... а те били монтирани на скоростната кутия!!!
gdobranov
Рейтинг: 388 НеутралноДо коментар [#12] от "Magnum":
хехех
Nikolay Cankoff
Рейтинг: 442 Неутрално[quote#10:"gdobranov"]В Пловдив пък всички коли втора ръка по автокъщите са на 130 000 км - [/quote]
Не само в Пловдив.
sbk
Рейтинг: 567 НеутралноДо коментар [#47] от "Курт Деликуртев":
Нещо не схванах - може ли подробности.
shileto
Рейтинг: 1094 НеутралноДо коментар [#49] от "cankoff": Намират се и 15 годишни на 99 хиляди и забравен бастун на собственика в багажника
Sabbath
Рейтинг: 1007 ЛюбопитноДо коментар [#2] от "dolna4erti4ka":Аз пък вече втора година карам дизелов" FIAT"(производство 2000г.) и досега съм имал само 2 аварий-скъса ми се кабелът на съединителя и ми се повреди външната дръжка на лявата предна врата.
Пламката
Рейтинг: 442 НеутралноАко някой си направи труда да събере данни от задължителния ГТП в България, ще излезе, че всички коли са най-здрави и безпроблемни. И всичките са чистооо нов внос.. хи-хи
Крайно среден !Karla BAN Hanneman XIII
Рейтинг: 705 НеутралноМного плоска пропаганда , много. Германия е най-големият европейски производител на автомобили , а списанията им по темата - собственост на марките.
Не ГЕРБ - българският народ пречи на Костов. - цитат на коментар #40 от “dodge_ram”Майка ми кара ФИАТ Браво от 1997-а влизал е в сервиз един единствен път за планирана смяна на ремъка и не му падат цели блокове като на германските щайги.
deaf
Рейтинг: 2368 НеутралноДо коментар [#54] от "Karla von Hanneman XIII":
Карла,седни моля те поне веднъж в спортна кола,като моята Калибра и после ще си говориме. Усещането,когато натискаш газта е неописуемо. Направо те залепя за седалката...
deaf
Рейтинг: 2368 НеутралноДо коментар [#44] от "ddm2010":
Виж пост #55.
Karla BAN Hanneman XIII
Рейтинг: 705 НеутралноДо коментар [#55] от "deaf":
Не ГЕРБ - българският народ пречи на Костов. - цитат на коментар #40 от “dodge_ram”Карала съм всички М-5-ици и почти всичко , което започва с А. Със сигурност не бих си дала парите за германска кола (освен ако не ми се прииска да си имам 2000 абсолютно ненужни бутончета на таблото) , още по-малко за Опел.
Пламката
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#55] от "deaf":
Крайно среден !Двадесет годишна Калибра с италианска газова уредба?!?!?
Хвалиш ли се или се оплакваш.....
kamm
Рейтинг: 497 Любопитно2001 Понтиак Файърбърд Транс Ам, с мотор на 2003 Корвет (405 к.с.) на 200К км. 15 л/100км - градско. Железен!!!
deaf
Рейтинг: 2368 НеутралноДо коментар [#57] от "Karla von Hanneman XIII":
До коментар [#58] от "plamkata_76":
На кръстовището при НДК. Порше Кайен го бегах от раз. На полусъединител. Моята Калибра е снежнобяла. Покривът е проектиран по клюна на птичката колибри. Оказва се,че е най-доброто въздушно съпротивление.
Не мога да разбера тази мания на българите да се обличат в черно. Малко по-весело го давайте.
cockmeat
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#4] от "shumkar":
Политиците и памперсите трябва да се сменят често поради една и съща причина!Това е така, защото VAG е основен спонсор (дали не са и направо собственик) на АутоБилд. Една от причините, поради които не вярвам на АутоБилд между другото. Виж на TUV вярвам малко повече ,защото не са някакво купено издание, а са си агенция за инспектиране.
anarhochristian
Рейтинг: 605 НеутралноДо коментар [#54] от "Karla von Hanneman XIII":
И защо точно реши да ме отбягваш във форума? Ако не е тайна.
Sabbath
Рейтинг: 1007 РазстроеноДо коментар [#17] от "ь": ash4/298948_516568415029841_1534641754_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-
442
Рейтинг: 1276 НеутралноСигурно са прави. Но МНОГО важно беше да се отбележи дали автомобила е ползван за ежедневна употреба или за почивните дни.
Пламката
Рейтинг: 442 НеутралноЕй, аз предлагам да спрем вече с темата за автомобилите и да започнем с тази за казармата....
Крайно среден !Nikolay Cankoff
Рейтинг: 442 Неутрално[quote#51:"shileto"]Намират се и 15 годишни на 99 хиляди и забравен бастун на собственика в багажника [/quote]
То по принцип всички коли дето влизат в БГ са карани от старци или баби, които са ги ползвали само събота и неделя за да ходят "до вилата" с тях. Затова и са на тия километри. Лично съм виждал как свалят Пежо от автовоз на 356 000, което за един ден в БГ измина -200 000 (минус 200к) и на следващия вече беше на 150 000
Dante
Рейтинг: 660 НеутралноКак една кола до втората си година е много здрава, а после се чупи ( Фолксваген Поло)?
П тази логика ако си купя здраво тригодишно Поло , то ще каталяса на четвъртата година. Една кола или е надеждна до седмата си година, или не е, освен ако при влизането си в пубертета състоянието и да се влоши. По- вероятно ми се струва вида на класацията да изглежда по този начин от деменцията на редакторите на Ауто Билд.
gl
Рейтинг: 442 НеутралноПоршетата верно открай време ги имат за здрави коли. Ама и те не са (обикновено) на километрите на рендетата или тойотите например.
Щото ако отворите официалния сайт на Ролс Ройс в секция употребявани автомобили ще видите че всичко е на до 4 години и изминатите километри са от 50 (петдесет) до 3,500. Тези витринни машинки ще разбият всяка класация.
Trayan
Рейтинг: 893 НеутралноАко вярвате на немската асоциация, можете сериозно да се объркате. Как Дачия няма да дава много дефекти, като тази кола се купува за да се експлоатира, а не е кабриолет, който да стои в гараж и да се кара при случай. Още повече, че като дефекти се отчитат и повреди по гумите и изгорели крушки.
Ако имате преки наблюдения над достатъчно голям брой нови автомобили, то доста ще се учудите на някои повреди сред Тойота и Фолксваген и изненадваща малък брой истински повреди при някои средна и надолу ръка като Рено и Форд.
Trayan
Рейтинг: 893 НеутралноДо коментар [#66] от "cankoff":
И аз съм виждал нещо подобно. Минавах покрай Дупница и първо видях същият автомобил като този, който карах в една автокъща (т.е. - заградена поляна край пътя). Километражът показваше, че е на 80 хил км, а вътре беше износена много повече от моята кола, която беше на около 100 хил тогава. След това видях да свалят от автовоз същия модел. Не помня добре километрите, но бяха около 300 хил, навъртени за около 4-5 години. Влязох и запалих. Работеше перфектно и съм сигурен, че след това са я върнали и нея на 80 хил и някой си я е купил като нова
Ха-ха
Jessika
Рейтинг: 1490 НеутралноНие така според този тест си взехме Мазда (щото се чудехме какво) и се оказа отлична покупка - досега не сме имали никакви проблеми, но пък редовно си правим годишна техническа проверка във фирмения сервиз и ако има нещо го оправяме преди да са възникнали проблеми.
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”НЕгласуващ
Рейтинг: 529 НеутралноНемските и Японските автомобили са най здрави за нашите пътища като окачване и като двигатели...
Ако Изборите можеха да променят нещо в живота на хората,то те щяха да са ги забранили отдавна. Изборите променят живота само на политиците и техните близки !TAC
Рейтинг: 727 ВеселоДо коментар [#22] от "just_do_it":
rock n' roll is king!Сега като разбрах,че не само аз съм се прецакал така,някак по-леко ми стана,благодаря ти от сърце!
Whisper
Рейтинг: 442 ВеселоДо коментар [#60] от "deaf":
"Ако протегнеш ръце към звездите няма да останеш с шепа кал."Сложих ти +, човек! Голям си!
solaar
Рейтинг: 551 Гневно[quote#2:"dolna4erti4ka"]Старо правило-какво дизел и то от фиат-трябва да го подаряват а не да го продават.[/quote]
Абе защо сте такива дървени глави? Знаеш ли, че комън рейл технологията е измислена от Фиат?
А знаеш ли, че МultiJet дизела на Фиат се вгражда в:
- Opel
- Jeep (за Европа)
- Suzuki
- Ford
- Saab
Щото е много лош и им го подаряват, нали?
Камен
Рейтинг: 1027 НеутралноАз свалих файла с доклада и какво да видя - ми то повечето повреди въобще не се броят за повреди в БГ: дефект по светлините (тук и с изгорели крушки си ги карат), игра в кормилното управление (карат си ги разхлопани), ръчната спирачка (паркират си на скорост), дефект в ауспуха (с пробито гърне или поне с избушен катализатор са една голяма част от колите в БГ).
Karla BAN Hanneman XIII
Рейтинг: 705 ВеселоДо коментар [#75] от "solaar":


Не ГЕРБ - българският народ пречи на Костов. - цитат на коментар #40 от “dodge_ram”Един такшиш в София ми обясняваше , че ФИАТ превели добри коли , "ама не държат цена". Застъпниците на тази теза все едно си сменят колите през шест месеца та им е много важно "да държи цена".
Аз обикновено си купувам кола , за да я карам , но знае ли човек какви са критериите на местните милионери
Чардо
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#7] от "Twinston Myth":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.2412 модела Рено от представените 10 марки коли
Deutsches Reich
Рейтинг: 497 Неутралноот немското по здраво няма имам си ауди 100 15 години го юркам по кофти пътища и проблеми нямам
edin drugii
Рейтинг: 2132 Неутралносамо тойота авенсис , карам вече 6 години такава 2.2 д4д 150 коня ,дал съм досега 1800 лв за ремонти ,а я юркам над 150 хиляди вече ,за старите си пасат и рено давах средно по 300 лв месечно за да се учат знайни и незнайни майстори върху тях ,вече не карам стара кола ,купил съм си и 2 ри авенсис 2012 и вместо 300 лв за стари коли месечно ,давам 600 за лизинг на нова кола и съм забрави л за майстори и сервизи ,много икономична ,пъргава ,най важното не се чупи ,многократно е удряна леко разбира се ,много добра издържливост и на удар ,устойчивост през зимата ,да не кажа колко колеги идваха да ме питат миналата и по миналата година къде съм си държал авенсиса и как палел на минус 28 градуса в началото на февруари ,след като те не бяха си запалили новите беемвета и мерцедеси ,щото им била ниска температурата и не палели ,много добра цена за колите и евтини за подръжка ,съгласен съм напълно с изследването на ауто билд.
lo_ridah
Рейтинг: 757 Веселоосвен на SLK да минавам...
Eff U Gretamto
Рейтинг: 1015 ВеселоСега, като се наводни с Порше 911 навсякъде... УжасТ!
Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"bpcorp
Рейтинг: 871 НеутралноИзлиза, че е по-добре човек да си купи Тойота Авенсис на 7-8 години за 12000 лева с всички екстри, от колкото нова Дачия Логан без никакви екстри за 13000лева.
_scythe_
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#83] от "bpcorp":
Когато си купих моя Авенсис в Германия, беше на 160000км, на 7 години, и след стандартните смени на гуми, ремъци, масла, филтри, е влизал в сервиз за смяна на 2-та предни лагера и смяна на оригиналния акумулатор. Засега се държи добре, но определено дизела в България му тормози двигателя.
Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#55] от "deaf":
Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!Братле, двигателя на калибрата ти е най-вероятно косуърт, ако е джетроник или мотроник... демек, американски 8 цилиндъра срязан на половина. Предполагам, че имаш 2л, 124 коня... и 195 или 225 нм.
Пак не е немски двигателя...
Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#75] от "solaar":
Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!Новите двигатели на Фиат (алфа, ланчия...) и ПСА се разработват съвместно, демек блока е еднакъв, само вариаторите и другите джунджурии са различни.
Много ми е смешно с тия драми за германските коли, френските коли и т.н. ... всеки който има поне малка идея как точно става производството на една кола се забавлява сериозно с коментарите.
1) Производителите, вече почти нищо не произвеждат...
2) Първо ниво доставчици от типа на Валео, Джонсън Контролс, Бошш, Лукас и т.н. са реално тези които произвеждат.
3) Първо се пише софта за колите, след това се смята хардуера, след това се слагат тенекиите.
4) Има си специални бюра, все по-рядко са производителите, които разработват новите скоростни кутии и т.н.
Това което правят "производителите" е залагат бюджет за колата пуска се по веригата и започват компромисите.
За хората каращи ВАГ или тойота доста от копчетата които натискате по волана и по таблото са мейд ин България, и от Българи... има и други...
Просто някои компании решават да направят компромис едно други с друго...
flagellumdei
Рейтинг: 714 НеутралноСамо японски и немски коли. Тойота, Мицубиши, Ауди, Фолскваген, БМВ и Мерцедес.
България е древна и заслужава много повече!Мазда има доста проблеми. Същото важи и за Опел.
flagellumdei
Рейтинг: 714 ВеселоДо коментар [#86] от "Capricornicus":
България е древна и заслужава много повече!Верно ли? Твърдиш че френските и немските коли ( респективно заводи) работят еднакво и с еднакво качество?
flagellumdei
Рейтинг: 714 НеутралноЗабравих Нисана. И той си е добра машинка. Особено Нисан примера.
България е древна и заслужава много повече!sfsf
Рейтинг: 442 Неутрално[quote#86:"Capricornicus"]3) Първо се пише софта за колите, след това се смята хардуера, след това се слагат тенекиите[/quote]
Само това не е вярно, иначе мнението ти е точно. Аз имам преки наблюдения от работата в един от големите производители и наистина там не се прави почти нищо, още по-малко от електрониката. Всичко се прави от външни фирми като Бош, Континентал, Лиър и техните си подизпълнители. Баш производителят има по-скоро задачата да пише изисквания за устройствата / частите и да надзирава работата на Tier 1 фирмите.
Хардуерът и софтуерът се правят обикновено едновременно, като в повечето случаи хардуерът по-бързо достига финалния вариант от софтуера.
sfsf
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#88] от "flagellumdei":
Ти защо мислиш, че във френските заводи работят по-лошо, отколкото в немските? Във френските работят араби, в немските - турци.
deaf
Рейтинг: 2368 НеутралноДо коментар [#85] от "Capricornicus":
Инжекция е. И е немски. Сигура.
Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#88] от "flagellumdei":
Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!да.
Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#90] от "sfsf":
Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!Прав си исках да напиша друго ама се оплетох...
Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#88] от "flagellumdei":
Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!Те роботите и във Френско и в Немско по еднакъв начин си работят - до Инголщад и до Рен/ Белфор, па и в Япония
Ivan Petrov
Рейтинг: 761 НеутралноБеше ми интересно какво се случва със СААБ-ите!
"Ако истината, която съм казал, Ви изглежда шега, а всъщност Ви накърти - означава, че съм уцелил шегата - за непросветените: шегувал съм се!" VankataДесен
Рейтинг: 1366 НеутралноОт тая статия на Тюв може да разбереш единствено кои фауве разбират като конкуренция.
Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.И с основание. Франсетата, а и жабарите поддържат вериги от сервизи, частите им са оригинални и на поносими цени. Затова по улиците гледаш предимно френски коли, независимо че всички се въртят като мухи около редко лай*о по голфовете из автокъщите.
Швабите бая лъжат.
shumkar
Рейтинг: 794 НеутралноДо коментар [#89] от "flagellumdei":
Позволи ми няколко забележки!
1. Би ли ме открехнъл за проблемите на "Мазда 6", топверсиите на които ги намираш за макс. 50 хил. лв! (говорим за нови, а не горублянски)? Колкото е топверсията на "Октавия" или "Голф".
2. Митцубиши" е почти европейска кола, мисля че без изключения се задвижват с мотори от Пежо и VW.
3. "Примера" бе един сполучлив автомобил в средния клас с много добро съотношение цена-качество, и богато серийно оборудване, не особено маневрен. ЗСпрян от производство в 2007г.1 групата Рено-Нисан акцентира на модела "Лагуна".
4. Забавни са ми сравнения между немски и френски автомобили, при положение че при еднакво оборудване и мотори немските са поне 20% по-скъпи. А още по-забавни са ми прехласванията по коли с над 200 к.с., при положение че със 140 к.с. правиш 100 км. за 10 сек., и без усилия достигаш 185км./ч., а ограниченията по магистралите ни (доколкото ги има) са 140 км.
pbd
Рейтинг: 442 НеутралноСамо Японки му е майката .Другото е блясък или прах в очите.
lo_ridah
Рейтинг: 757 НеутралноДо коментар [#98] от "shumkar":
Eff U GretaСори брат ама топ версията на Октавия е 49 хил. На мазда 6 съответстващата е 59 хил. И това е с "промоциите" които правят от мазда в момента - преди това е била 71 хил. Шкода за 71 хил няма. Даже и супърб не е толкова - там топ версията е 62 хил.