"Кадилак" пуска луксозно купе на ток



Кадилак ELR", който направи дебюта си на продължаващото до 27 януари автомобилно изложение в Детройт, ползва познатата и доразвита технология от "Шевролет Волт" и "Опел Ампера" в сегмента на спортните купета, което превръща модела в първия електромобил с разширен обхват при луксозните марки. От "Дженерал мотърс" определят модела като комбинация от лукс, напредничави технологии, прогресивен дизайн и доброжелателност към природата.


Ако започнем от дизайна, трябва да отбележим, че агресивното излъчване не е било самоцел, а външният вид е бил подчинен на постигането на максимална аеродинамичност. Тази мисия определя визията на предницата, като радиаторната решетка е снабдена с активни капаци зад нея. Отзад острите ръбове и спойлерът се грижат въздухът да минава максимално безпрепятствено покрай колата. Крайният резултат е челно съпротивление с коефициент 0.305 - не сензационно, но доста добро постижение.


Както стана дума, "Кадилак ELR" използва познатата от "Волт" и "Ампера" система за задвижване, при която колата се тегли от електромотори, получаващи ток от литиевойонни батерии или 1.4-литров бензинов мотор, работещ като генератор, когато акумулаторите се изпразнят. Мощността на колата е 207 конски сили, а максималният въртящ момент е 400 Нм (или с 12% повече от бензинов 3.6-литров V6 двигател).




Запасът от ход на екологичното купе е 480 километра, като само на ток може да измине до 56 километра. Зареждането на литиевойонните батерии става за 4.5 часа от контакт с 240 волта, като собственикът може предварително да зададе кога колата да започне процеса, така че да ползва най-евтината електроенергия. Зареждането може да се управлява и следи през телефон, таблет или компютър. Акумулаторите пък се предлагат с осем години, или 100 000 мили, гаранция.


Благодарение на широката си предна и задна следи (по 1.58 м), дългото междуосие (2.70 м) и ниския център на тежестта заради разположението на батериите в пода между предния и задния мост "Кадилак ELR" би трябвало да стои добре на пътя. Серийно колата разполага и с окачване в променливи характеристики. Джантите на луксозното купе са 20-цолови.


Салонът на решения по формулата 2+2 места автомобил е луксозен, облечен в кожа с акценти от алуминий и въглеродни влакна. Системата за забавление може да се командва с глас или от реагиращ на допир дисплей. Озвучаването е разработка на Bose, като има и активна заглушаваща неприятните звуци функция. Продажбите на "Кадилак ELR" в САЩ започват през 2013 г., а през 2014 г. моделът ще се появи и на други пазари.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    Охаааа, имат вкус БПЦ-то и по специално митрополит Кирил не може да им се отрече. Иначе БРАВО дано успеят да постигнат все по-добри резултати и накрая в колата на петролен продукт да остане само едно моторче от дърворезачка зе авариино придвижване. Желая им успех.

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4605 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    ++++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3625 Неутрално

    Американците, които се славят (не знам дали "славят" е думата) с многолитровите си gas guzzlers, са всъщност доста напред с електрическото задвижване. Вижте това:
    http://www.teslamotors.com/

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  4. 4 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 812 Неутрално

    А цените ще са малко по- високи от Дачия, с отстъпките и поощренията за хибридни и ел.автомобили. И цената на $ към Бг.лв.

    apoloniy
  5. 5 Профил на k@lcho
    [email protected]
    Рейтинг: 470 Неутрално

    .. добре изглежда, но цената каква ли е

    няма кой, значи – аз, няма кога, значи – сега! Control - C Control - V! DONT Control - ME! ... Просто е НАЛИ!
  6. 6 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3514 Неутрално

    Електрическият двигател ще е 200 конски сили за разлика от този на Волт, който е 150 в спортен режим, 120 в нормален, батерията е оптимизирана за по- високи пикови натоварвания. Бензиновият двигател е турбо за разлика от атмосферният на Волт. Батерията и ходовата част са Волтек версия 1.5, около 50- 60 километра на ток, толкова колкото на сегашният Волт независимо от по- голямата мощност.

    Иииии електрически отварящи се поставки за чаши като във всеки Кадилак, американска работа.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  7. 7 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3514 Неутрално

    До коментар [#3] от "Norman Granz":

    Всяка сутрин минавам с моят Волт покрай една Тесла Модел S, страхотен автомобил, 17 инчов екран, колкото средно голям компютър има на таблото.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  8. 8 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3625 Неутрално

    [quote#7:"Realist"]Всяка сутрин минавам с моят Волт покрай една Тесла Модел S, страхотен автомобил[/quote]

    А имаш ли представа колко струва?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  9. 9 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3514 Неутрално

    Цената ще е над 55 хиляди преди данъчният кредит, който е 7500 федерален и 2500 за Калифорния. С данъчните кредити тази година Нисан Лийф ще струва под $18000 в Калифорния.

    Фокус Илектрик вече се продава с $10000 под цената от 40000, офертата е до краят на април. С тази отстъпка електрическият Фокус с всички електронни екстро и съвършенно термално стабилизирана батерия ще струва около $20000 в Калифорния.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  10. 10 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3514 Неутрално

    [quote#8:"Norman Granz"]А имаш ли представа колко струва? [/quote]

    Моят Волт го взех преди 6 месеца с $3500 отстъпка и нулева лихва, имам федерален кредит, калифорнийски кредит. И кредит на станцията за бързо зареждане, която купих от интернет магазина на Шевролет и която също се приспада от данъците. Спестява ми по $300 на месец за бензин, 92% от времето е на ток. Сключих договор с месното ютилити да зареждам на 5 цента на киловатчас.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  11. 11 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2793 Неутрално

    Купе да е,ако ще и на Пунто.

  12. 13 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3514 Неутрално

    [quote#8:"Norman Granz"]А имаш ли представа колко струва? [/quote]

    А Теслата започва от 55000 в САЩ с батерия за 160 мили, най голямата батерия е за 300, тогава цената мисля е около 80000. Това е преди данъчен кредит. Следете Модел X, SUV- то на Тесла.

    За Модел S има чакащи, поне година и половина ще им е нужно да произвеждат коли само за записалите се в списъка, в завода във Фаирфиелд, Калифорния, който Тесла купи от ГМ и Тойота имат капацитет за 20000 модела S на година.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  13. 14 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3625 Неутрално

    [quote#13:"Realist"]За Модел S има чакащи, поне година и половина ще им е нужно да произвеждат коли само за записалите се в списъка...[/quote]

    Звучи много обнадеждаващо. След като има такова търсене, това трябва да доведе до разрастване на производството и спадане на цените.

    Аз съм свидетел на първите мобилни телефони, които се носеха в куфарчета. Тогава си казах: What the fuck?! Who NEEDS that thing?

    Това беше преди малко повече от двайсетина години, а сега кой може да си представи живота без мобилни устройства?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  14. 15 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3514 Неутрално

    Разгледайте тази галерия, това е Tesla Model X, SUV- то на Тесла, което дебютира на автомобилният салон в Детройт тази година. Три реда седалки, има багажник отпред защото няколко стотин конски сили електрическият мотор е с големината на диня и е прекалено малък, а цялата батерия се поставя на пода и практически не заема място от колата.

    http://www.ibtimes.com/detroit-auto-show-2013-tesla-motors-moving-forward-model-x-electric-suv-even-verdict-out-success-its

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  15. 16 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 964 Неутрално

    Трябва Тесла да увеличат капацитета и да започнат производство и в Европа и Азия, ако искат да бъдат голяма компания, а не бутикова.

  16. 17 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3514 Неутрално

    [quote#14:"Norman Granz"]Звучи много обнадеждаващо.[/quote]

    И за мен, тази година Нисан започна производство на Лийф в Смирна, Тенеси. В новият завод с капацитет 300000 електрически автомобила на година. Имат завод за батерии и завод за електродвигатели до него. Цените само могат да падат при такова наводняване на пазара.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  17. 18 Профил на DrAvalanche
    DrAvalanche
    Рейтинг: 1162 Весело

    Скоро ще има специална серия "Митрополит едишън"

    Just get on stage AND FOOKING AVE IT
  18. 19 Профил на Jean-Luc Picard
    Jean-Luc Picard
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Слуховете за падението на САЩ покрай петролната им зависимост са силно преувеличени значи. Китай, който ти "настигал", май ще продължи да кашля във въглищен прах, а богаташите им ще наливат пари в немското луксозно автомобилостроене (като консуматори, разбира се . А петролните изнудвачи от Близкия изток ще си ядат .. камилите. Така и трябва

  19. 20 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 893 Весело

    Ползата на Дженерал Мотърс от Опел

    и най-умният си е малко прост....
  20. 21 Профил на Хейтъромразец
    Хейтъромразец
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#19] от "Jean-Luc Picard":

    Частично си прав. Но големите камиони, кораби, самолетии т.н. логистика скоро няма да минат на ток. Както и военните.
    Засега.

  21. 22 Профил на Karla BAN Hanneman XIII
    Karla BAN Hanneman XIII
    Рейтинг: 720 Разстроено

    Абе пуснали са го на ток , ама от отвратителните вертикални фарове не се отказват...

    Не ГЕРБ - българският народ пречи на Костов. - цитат на коментар #40 от “dodge_ram”
  22. 23 Профил на fletcherlind
    fletcherlind
    Рейтинг: 561 Неутрално

    http://www.youtube.com/watch?v=LfI4589J_xI - а така могат да изглеждат бъдещите "бензиностанции", само трябва да калибрират батериите.

  23. 24 Профил на Jean-Luc Picard
    Jean-Luc Picard
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#21:"IronHead"]Частично си прав. Но големите камиони, кораби, самолетии т.н. логистика скоро няма да минат на ток. Както и военните.
    Засега. [/quote]

    Е да, но важното е, че има надежда за този все по-яростно консумиращ енергия свят

  24. 25 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 575 Неутрално


    [quote#18:"DrAvalanche"]Скоро ще има специална серия "Митрополит едишън"[/quote]

    Това е версията без Airbag и колани- тях господ ги пази.

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  25. 26 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 972 Весело

    За градски автомобил ми се вижда големичък и неудобен ("купе" с две врати, 2+2 места), а пробега на ток е 30 мили (вероятно през пролетта/есента; лятото с климатика и зимата с печката ще е още по-малък).
    За по-далечни разстояния пак не става - като свършат батериите, остава да го движи бензиново моторченце от 1.4 (!!!) литра.
    И да, знам, че то зарежда батериите, а те движат колата - това само още намалява разполагаемата мощност.
    "Кадилак" с обем 1.4 литра - американците съвсем изтрещяха.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  26. 27 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 972 Любопитно

    Истината е в добре организиран обществен транспорт, желателно релсов, и то под земята или на естакади, над улиците.
    В (Северозападна) Европа отдавна са го разбрали и полагат усилия в тази посока.
    Да купуваш подобно двутонно недоразумение за да си возиш задника по 20 км на ден реално хич не е екологично, да не говорим за преработката на 500 кг батерии след десетина години.

    Знанието е сила, информацията - власт




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK