Задава се кошмарът на автокъщите - употребявани автомобили с гаранция

Дилърите на нови автомобили също залагат на продажбата на употребявани коли с гаранция

© Архив

Дилърите на нови автомобили също залагат на продажбата на употребявани коли с гаранция



Програма, която дава възможност срещу разумна сума да се получи възможност за покупка на употребяван автомобил с гаранция, е на път да вгорчи живота на собствениците на автокъщи у нас. Сертификатът за качество "Сигурност на пътя" е съвместен проект на компанията "АутоЕксперт Интернешънъл" (АЕИ), "Булстрад Виена иншурънс груп", застрахователен брокер "Балкан" и британската Global Insurance Management, която има над 30-годишен опит в предлагането на подобни продукти.


Идеята е всеки, които иска да закупи или продаде употребяван автомобил с гаранция, да го закара в един от включените в програмата сервизи, където той ще бъде подложен на проверка и ако е в нужното техническо състояние, ще получи сертификат и гаранция. Ако колата не покрие нужните критерии, на клиента ще бъде направена оферта за ремонт, след който документът може да бъде взет.


Кой участва




Според управителя на АЕИ Антони Стоянов подобен сертификат могат да си издадат самите автокъщи за предлаганите от тях автомобили, съответно и клиентите, харесали си кола, могат да поиска да я закарат за проверка. Има и вариант собственици на употребявани превозни средства, искащи да ги продадат на сметка, да си извадят документа. Стоянов не крие, че част от собствениците на автокъщи не гледат добре на идеята. "Самия факт, че някой отказва да разреши продавана от него кола да мине подобен преглед, е достатъчен знак за внимание", добавя управителят на АЕИ.


Към момента към програмата сертификатът за качество "Сигурност на пътя" са се присъединили повече от 30 сервиза от различни градове и около 50 автокъщи. До края на годината се очаква броят на работещите по програмата обекти да достигне 200. Списъкът им ще бъде качван на сайта g.sale-autos.com, където за момента присъстват единствено сервизите, приели да са част от инициативата.


Какво се проверява
Всеки автомобил, който бъде закаран за получаване на сертификата, ще минава през проверка, която обхваща основните му системи - кормилна и спирачна, климатична, електрониката, окачването, нивото на течностите, състоянието на светлините и качеството на намиращите се в него течности - масло, антифриз, спирачна течност и т.н.


Колко ще струва
Сертификатът за качество "Сигурност на пътя" е предназначен за употребявани леки и лекотоварни автомобили с общо тегло до 3.5 тона, възраст до 15 години от първата регистрация и пробег до 200 000 км. Колко ще струва издаването на документа зависи от няколко критерия - обем на двигателя (до 2000 куб. см и над 2000 куб. см), възраст на автомобила (до 5 години, от 5 до 10 години и от 10 до 15 години) и период на покритие (3 месеца или една година). Комбинацията от тези критерии дава и цената, която ще е между 250 и 650 лева.


Какво покрива
Гаранцията по сертификата "Сигурност на пътя" покрива най-скъпите компоненти от двигателя - смукателни и изпускателни клапани, пружини и водачи, цилиндрова глава, гарнитура на цилиндровата глава, разпределителен вал, гърбици и повдигачи, ангренажни колела и вериги, маслена помпа, бутала и бутални пръстени, цилиндрови втулки, биели и мотовилки, бутални болтове и лагери, колянов вал и лагери, смукателен колектор, маховик и зъбния венец, турбокомпресор, скоростна кутия, диференциал и раздатъчна кутия.


Какво не покрива
Гаранцията не покрива корозия, износване, късо съединение или вреда, причинена от природно бедствие. Повреди по електрониката, елементите от ходовата част, спирачната система и т.н. Изключени от покритие са возилата с промени от спецификацията на производителя, притежавани временно от лизингова компания или от бизнес с цел продажба или поправка, конструирани да возят повече от 8 души включително водача, кемпери, каравани, автомобили с ванкелов двигател, хибриди, с горивни клетки, използувани за състезания, изпитания, отдаване под наем, учебни, куриерски, превозващи хора и товари с търговска цел.


Втори опит
Това всъщност е втори опит на пазара на автомобили втора ръка да започнат да се предлагат коли с гаранция. През ноември 2010 години лично бившият министър на транспорта Александър Цветков присъства на подписването на меморанадум за това между министерството на транспорта, Комисията за защита на потребителите и браншовата асоциация на търговците на употребявани коли (АВА). Проектът обаче така и не тръгна, тъй като не е бил намерен сериозен партньор, който да поеме финансовите рискове по една такава инициатива.


Иначе в момента употребявани автомобили с гаранция могат да се купят от част от дилърите на нови коли, като най-сериозни наличности има "Мото-Пфое" ("Форд", "Волво", "Ягуар", "Ленд Роувър"), "София франс ауто" ("Пежо"), "ТМ Ауто" ("Тойота"), "Камор ауто" (БМВ), "Еуратек" ("Шкода") и др. Те предлагат предимно модели от марките, с които работят, но и такива от други брандове, най-често изкупени от техни клиенти.

Коментари (59)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Това не е новост. Поне аз знам от няколко години за автокъща, при това в провинцията, която дава гаранция, в това число и при извършване на ремонт и подмяна на части.

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  2. 2 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1094 Любопитно

    Много добра идея! Ако се осъществи както трябва ще бъде супер! Ще стане по-трудно да прецакаш другарчето ... за няколко долара в повече ...

    TAKE THE RED PILL!
  3. 3 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1146 Весело

    Това си е своего рода застраховка. Нека да въведат немския модел. при който автокъщите са длъжни да дават една година гаранция на употребяван автомобил ако го продават на физическо лице. Без доплащане, без уговорки. Така те самите ще се стремят да купуват изправни и проверени коли а не бараки.

    Иначе статията си е чисто рекламна. Дано са ви наплатили добре Дневник.

  4. 4 Профил на poijn
    poijn
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Защо не "марки", а "брандове"?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  5. 5 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Всяка кола втора употреба, купена от гараж в Европа се продава с някаква гаранция. Периода варира и се определя от продавача. Дори и да няма гаранция, по правилата за търговия в ЕС имаш право да върнеш стоката в определен срок.

  6. 6 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1086 Весело

    ХА-ХА - остава да им поискат и гаранция за километрите

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  7. 7 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1508 Любопитно

    Пътят към ада е постлан с добри намерения.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  8. 8 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#3] от "Варненски":

    Хаха, а знаеш ли на какви цени вървят проверените немски автомобили? Как мислиш, БГ купувачите дали имат пари да си ги позволят?

    Тия коли дето масово се продават под 10к лева всичките са над 200к километра. Ама такъв е пазара в БГ - беден.

    А и каква е тая гаранция, която не покрива проблеми по ходовата част? Че то това е най-масовия проблем После ще кажат и, че проблеми по мотора не покриват, защото купувача сам го е счупил, при проверката колата е била ОК.

    Това според мен е малко замазване на проблема. И сега повечето продавачи нямат проблем колата да иде в избран от клиента сервиз за проверка... А който иска безпроблемна кола - си купува нова. За хората купуващи втора ръка основното е ниската цена, а тя логично води до компромиси в състоянието на автомобила.

  9. 9 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#1:"Митко Василев"]не е новост[/quote]
    Има нещо такова... Например Промобил, след като им резнаха квитанциите от Рено, даваха по 3 месеца или 3000 км., или което подобно настъпи първо! ОБАЧЕ каква надценка бичеха по тоя повод, не е истина 10+годишен Меган-единичка-Коуч, чиято врата е хваната с винтчета от близката железария, за 7000 лв. - "мерд" отвсякъде, или поне така беше около 2007г. ...

    [quote#2:"Beyond"]Ако се осъществи както трябва ще бъде супер![/quote]
    Ключовите думи са "както трябва"... И все пак да поровим из детайлите:
    [quote#0:"статията"]Сертификатът за качество "Сигурност на пътя" е предназначен за употребявани леки и лекотоварни автомобили с общо тегло до 3.5 тона , възраст до 15 години от първата регистрация и пробег до 200 000 км... и цената, която ще е между 250 и 650 лева [/quote]
    Както знаем, 99% от колите в Горубляне са с "гарантиран" пробег от порядъка на 120 000 км. (гарантиран в смисъл, че ги превъртат до около толкова; ако правилно си спомням, по магистралата до Пловдив навъртат още около 50 000 км., съдейки по предлагането в "града под тепетата"...

    Дано се окажа лош пророк, НО по-вероятно е клиентите - срещу допълнително включени в цената сертификат и добавена стойност за отремонтирване на талигата, изчислена незнайно как - да бъдат забаламосани с гаранция от порядъка на няколко месеца или няколко хиляди километра, след което - здравейте, скрити картинки!
    А предвид продължаващия траен спад на европейските пазари на нови автомобили (и днес имаше статия за януарски минимуми), по-скоро няма да има и подобаващ натиск върху цените на колите втора ръка... Ще се повозим, ще видим

  10. 10 Профил на bozata
    bozata
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Чл. 104, ал. 3 от Закона за защита на потребителите: „Потребителска стока е всяка движима материална вещ, с изключение на вещите втора употреба - обект на публична продажба, когато потребителят е имал възможност да участва в продажбата.“
    Чл. 105, ал. 2 ЗЗП: „Продавачът отговаря за всяка липса на съответствие на потребителската стока с договора за продажба, която съществува при доставянето на стоката и се прояви до две години след доставянето й, дори и да не е знаел за несъответствието.“
    Следователно и сега ВСЯКА продадена кола-втора употреба идва с 2 години гаранция, независимо дали търговецът я дава или не. Ама това никой не го знае...

  11. 11 Профил на nixx
    nixx
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Идеята безспорно е много добра. Но чета, гаранцията покрива двигателя-ок, но обслужването трябва да е направено от тях, иначе не вярвам да стане. Тук идва и въпросът, какви и за колко пари части ще се използват. А доколко ще има контрол над издаването на сертификат и ще има ли пак наши хора? Дано да е по европейски модел!

  12. 12 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#3] от "Варненски":

    бтв, 6 месеца е гаранцията в немско, 1 година ти дават примерно БМВ и сие, но стандарта е 6 месеца.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  13. 13 Профил на dasho
    dasho
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#10] от "bozata":

    напротив, по силата на 104 вещите втора употреба не са потребителски стоки

  14. 14 Профил на Федор  Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 901 Любопитно

    И това удоволствие срещу колко пари? Защото ми се струва кошмарно да се дават пари за "сертификат", особено за 10 годишна трошка

  15. 15 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1002 Весело

    "........и пробег до 200 000 км."

    Всеизвестно е, че колите за продан в България никога не надвишават 200 000 километра, даже ако ги наближат около 6-7-8-та година, после плавно започват да ги свалят и около 15-тата си година са средно на 165 000 км..........

    А сега по-сериозно - в Германия подлежиш на сериозна глоба ако те хванат, че връткаш километража, а тук това е в рамките на добрия тон, даже клиентите се чувстват пренебрегнати, неуважени, ако им предложиш кола с реалните километри......

    Всеки търси "немска дизелова кола със 150 к.с. на 15 години и на 100 хил. км за 3000 лева с всичко платено", купена от митичната "бабичка - пеннсионерка", дето е ходила с нея само в неделя на църква.........

    А както е известно, търсенето определя предлагането.....

    Знанието е сила, информацията - власт
  16. 16 Профил на Федор  Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 901 Весело

    [quote#15:"pag"]купена от митичната "бабичка - пеннсионерка", дето е ходила с нея само в неделя на църква......... [/quote]

    Аха, определено "гаражна", не е стояла на улицата, да я вали дъжда

  17. 17 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 766 Весело

    Без ръжда и без ванкелови двигатели... как посякоха маздите, не е истина

    Eff U Greta
  18. 18 Профил на Александр Г. Дугин (№55)
    Александр Г. Дугин (№55)
    Рейтинг: 454 Весело

    Сложете един текст „платена реклама", че ще ви санкционират...

    Кончита (с) Вурст - Президент на Европейския съюз. ;)
  19. 19 Профил на s.o.a.d.
    s.o.a.d.
    Рейтинг: 400 Весело

    До коментар [#6] от "spas27":

    Е, не. Така сертификатът ще стане непродаваем. Дори лизингови дружества започнаха да лъжат, за да имат някакъв шанс да си продадат "активите". Имам два случая от мои близки от последната година. И в двата случая приеха да върнат парите тихо и кротко, за да избегнат гюрултията. Ако при сервизен преглед забележат, че някой от контролерите който отчита километри не е ресетнат (за да мине за нов) или показанията се различават с много т.е. разберете за измама, не се колебайте да изпотите продавача. Вземете писмено експертиза от сервиза, независимо, колко ще ви поискат. Идеи за лизингови дружества и други фирми, които живеят от добър имидж: "Върнете ми парите и разходите за регистрация, застраховки, експертиза и т.н., или отивам да се оплача във вестник, телевизия...., а адвокатът ми ще заведе дело за измама.
    За хайдутите от Горубляне, нямам решение Положението там е "Кюрав карти не играЙ"

  20. 20 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 605 Весело

    Леле, Дупница остана без работа !!!

  21. 21 Профил на gagrolet
    gagrolet
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Зле маскирана рекламна статия...
    Това не е никаква гаранция, а гаранционна застраховка! Подобна на тази, която получава клиент на автотърговец в цитираната Германия. С тази разлика, че там почти няма компания, предлагаща такава застраховка на автомобил с пробег по-голям от 100 хкм! Така или иначе над този пробег застраховката не покрива почти нищо...
    Този продукт в Германия струва между 150 и 350 евро на кола и е калкулиран в продажната цена, която между другото ще замае главата на всеки потенциален български купувач...
    Накратко- каквито са изискванията за цена и качество в България- такова ще е предлагането, в случая на автомобили. С или без "гаранция" (гаранционна застраховка). Останалото ще е само ала-бала...

    Партия на Нервните в България
  22. 22 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1146 Весело

    В България колите втора ръка не са по-евтини от тези в Италия или Германия. И в Германия и тука един 7 годишен Голф 5 на 250х.км. струва около 5х.евро. Разликата е, че в Германия на табелката с километрите ще пише 250х. а тук ще пише 114235км. Такъв Голф в Германия струва 7 х. евро. Ето за това са привидно скъпи колите там.
    Безплатен обяд няма. Всяко нещо си има стойност. Вие да не си мислите, че колите в Немско са по-скъпи просто ей така!?

  23. 23 Профил на BulgAryan - пикам ви на жидо-болшевишката цензура!
    BulgAryan - пикам ви на жидо-болшевишката цензура!
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Да тръгнеш да купуваш кола от Авто-къща, особено пък в България, си е доста глупаво и рисковано начинание! Дилърите на всички автомобилни производители, освен нови автомобили, продават и употребявани...това е единственият разумен вариант! В останалите случаи, примерно намериш добър автомобил на изгодна цена, трябва обезателно да има сервизна книжка с всички печати от оторизирания дилър на марката!

    ,,Българите-това е народът,който имаше всичко което е пожелавал. Те никога не се съмняваха в победата си" Енодий 486 г.
  24. 24 Профил на alxx
    alxx
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Трябва да се наблегне на въртенето на километражи и най-вече на еърбеците,на които се слагат разни съпротивления и при челен удар риташ камбаната на 80%.Иначе дугите предложени неща са ок,само да се изпълняват.

  25. 25 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Не случайно в мобилето има обяви "само за експорт".Явно нередовняците ги изпращат при аборигените, защото там глобяват и съдят лошо за доказани подредби.

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  26. 26 Профил на MMK
    MMK
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Най-добре си е нова кола, ако ще и на лизинг да е.

  27. 27 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1366 Весело

    В Дупница е ден на траур.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  28. 28 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    До коментар [#3] от "Варненски":

    немският модел е европейския модел, според който стока втора ръка продавана от фирма има задължителна гаранция от 6 месеца срещу вградени дефекти. Дали ще е хладилник или кола - няма значение. Затова колите продавани от частници в Германия са по-евтини, защото те изключват с договора тази гаранция.

  29. 29 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#26] от "MMK":

    Кадърна кола под 25 000 лева няма.
    Колко процента от населението според теб може да си позволи такава?
    На второ място след 5 години по пътищата на България тя, новата е съсипана.
    Същото става и с добре поддържаната 10 годишна кола.
    Но разликата в цената е 3 до 5 пъти.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  30. 30 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    В смисъл, че според еврозаконодателството стоките втора ръка винаги имат такава гаранция.

  31. 31 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#23] от "BulgAryan":
    [quote#23:"BulgAryan"]примерно намериш добър автомобил на изгодна цена, трябва обезателно да има сервизна книжка с всички печати от оторизирания дилър на марката! [/quote]
    Имаше моята кола точно такива документи.
    Аз не им вярвах въобще, но се оказа абсолютна истина.
    Наистина друго си е като е правилно обслужвана колата, макар и дърта.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  32. 32 Профил на BulgAryan - пикам ви на жидо-болшевишката цензура!
    BulgAryan - пикам ви на жидо-болшевишката цензура!
    Рейтинг: 551 Весело

    [quote#26:"MMK"]Най-добре си е нова кола, ако ще и на лизинг да е. [/quote]

    Че то кой купува нова кола с пари в брой? Даже и богатите не го правят!

    ,,Българите-това е народът,който имаше всичко което е пожелавал. Те никога не се съмняваха в победата си" Енодий 486 г.
  33. 33 Профил на BulgAryan - пикам ви на жидо-болшевишката цензура!
    BulgAryan - пикам ви на жидо-болшевишката цензура!
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#31:"Росен"]Имаше моята кола точно такива документи.
    Аз не им вярвах въобще, но се оказа абсолютна истина.
    Наистина друго си е като е правилно обслужвана колата, макар и дърта. [/quote]

    Не само, че обслужването в оторизирания сервис е по-качествено, извършвано от компетентни механици и с оригинални части...ами по броя на печатите в сервизната книжка, можеш да разбереш дали километрите са реални или е манипулиран километража!

    ,,Българите-това е народът,който имаше всичко което е пожелавал. Те никога не се съмняваха в победата си" Енодий 486 г.
  34. 34 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 724 Разстроено

    Крайно време беше да се отсеят тарикатите - шменти-капели!

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  35. 35 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1597 Весело

    [quote#4:"poijn"]Защо не "марки", а "брандове"? [/quote]"Марка" е също чуждица. Пробвай пак с нещо от сорта на "драсни-пални клечица".

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  36. 36 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#33] от "BulgAryan":
    [quote#33:"BulgAryan"]можеш да разбереш дали километрите са реални или е манипулиран километража! [/quote]
    Точно това ме караше да НЕ вярвам, че е истина, но се оказа вярно.
    Блъснах се челно в бетон и помлях отпред всичко .
    Понеже си бях сам виновен избягах на ход и я прегрях.
    Основен ремонт на двигателя.
    Излезе бутала, сегменти и клапани (те уж евтини, ама много).
    В сервиза казаха, че са напълно сигурни вече, че колата е на истинските си километри.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  37. 37 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#34] от "Geoimg":
    [quote#34:"Geoimg"]Крайно време беше да се отсеят тарикатите - шменти-капели![/quote]
    Да се отсеят?
    Единици ще останат .

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  38. 38 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4079 Неутрално

    Аз съм напълно за навлизането на такива гаранции за автомобилите втора ръка!крайно време е автотърговците да станат по-коректни към клиентите!

  39. 39 Профил на The 8
    The 8
    Рейтинг: 877 Гневно



    М О Ш Е Н Н И Ц И Д О Л Н И !

    "възраст до 15 години от първата регистрация и пробег до 200 000 км." - вие откачени ли сте или да?! Наясно ли сте какви километри навъртат колите на година, в страните , отдето ни ги внасят?! Да ви кажа - 30-50 000 НА ГОДИНА ! Разбрахте ли ме - 30 000 до 50 000 км НА ГОДИНА (средно)! за какви комбинации от 15 годишно "возило" и изминати ДО 200 000 км ми бръщолевите бе!?

    Тези километри ония ги минават за 4-5 години! Да не си мислите, че са верни километрите, които са в автокъщите - всички коли са "подмладени" на по 140-160 000км, ум да ти зАйде!

    Още ли има галфони, които да ви се връзват на глупостите се чудя!?

    А иначе гаранция на закупените коли на старо ТРЯБВА да има задължително!

    Събуди се, българино! В противен случай ще изчезнеш безславно ...и то сравнително скоро :( НАУЧИ СЕ ЗАДРУЖНО И ПРОДЪЛЖИТЕЛНО ДА ОТСТОЯВАШ ПРАВДАТА!
  40. 40 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 551 Неутрално

    дали ще доживея деня, когато километрите ще се определят само чрез GPS.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  41. 41 Профил на wulkan
    wulkan
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Ами кола на 10 години, ако е до 300 000 км. е нормално. Това е истината. Онези приказки, че стара баба/стар дядо я карал и ходил само до магазина/гробищата и е много запазена, всички ги знаеме. Всички "нововнесени" са на 148 000 км. Голям майтап. Но гледам в последно време ги гони съвестта /дали имат такава?/ са на по 180 000 км., плюс минус някой друг.

  42. 42 Профил на ямх
    ямх
    Рейтинг: 442 Любопитно

    До коментар [#15] от "pag":Глоба или затвор?...

  43. 43 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3000 Неутрално

    [quote#26:"MMK"]Най-добре си е нова кола, ако ще и на лизинг да е.[/quote]
    Най-добре е и да си със заплата 4000 евра иначе лизинга ще ти тежи леко.
    Тук никой не казва колко коли лизинговите къщи си ги прибират преди да са изплатени което е и повод за тази статия да се впише като скрита реклама.
    [quote#41:"wulkan"]Ами кола на 10 години, ако е до 300 000 км. е нормално. [/quote]
    [quote#8:"niakoi_si"]А и каква е тая гаранция, която не покрива проблеми по ходовата част?[/quote]
    Преди няколко години се опитвах да намеря кола дизел от Германия на 3-4 години и да е на под 60 000 километра реални ! Ами няма такова нещо ....
    Човек като отиде да си купува кола му казват ,че ако кара малко ще му е по-евтино да си купи с бензинов двигател.
    А ако кара здраво над 20-30к км на година е най-добре да си купи немска кола. Та с други думи служебните коли в германия навъртат километри като самолети вътрешни линии а частните автомобили въртят около 50к км годишно !




    Libertarianism is just anarchy for rich people
  44. 44 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1098 Весело

    До коментар [#31] от "Росен":

    "Наистина друго си е като е правилно обслужвана колата, макар и дърта."

    Колата е като жената Росене. Въпреки, че се нарече Граф в статията за риболова, ще го забравим.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  45. 45 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    До коментар [#9] от "Умир Гай Мудно":

    "А предвид продължаващия траен спад на европейските пазари на нови автомобили (и днес имаше статия за януарски минимуми), по-скоро няма да има и подобаващ натиск върху цените на колите втора ръка... Ще се повозим, ще видим"

    Според мен, не си далеч от истината. Днес видях една статистика, касаеща Франция: за 20 години, средната възраст на колите, в движение е нарастнала от 5 на 8,5 год.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  46. 46 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#15] от "pag":

    Освен бабата, забрави за капитана далечно плаване, ха ха ха!!!

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  47. 47 Профил на Господин за 1 нощ
    *****
    Неутрално

    Втори опит
    Това всъщност е втори опит .....
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>

    А дано да е последен! Ще ме товарят с до 650 лева, а "гаранцията" почти нищо не включва!

    Отварям си сам очите при покупка, мога да я закарам на доверен майстор, повече не ми требе.

  48. 48 Профил на Господин за 1 нощ
    *****
    Любопитно

    [quote#44:"grand funk railroad"]Въпреки, че се нарече Граф в статията за риболова, ще го забравим. [/quote]

    Роската що не обича Курти, все се вре в негови галерии, ама с другите си никове?

  49. 49 Профил на Господин за 1 нощ
    *****
    Неутрално

    [quote#11:"nixx"]Дано да е по европейски модел! [/quote]

    Моделът е европейски, проблемът е , че изпълнението ще е българско.

  50. 50 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 986 Неутрално

    Задава се кошмарът на автокъщите - употребявани автомобили с гаранция
    ===============
    Само не разбрах какъв е точно този кошмар. Ако гаранцията е законово регламентирана-ок. Но в този платен репортаж се вижда, че са се събрали няколко селски тариката и решили да си направят малко реклама и това е. Така че кошмарът е само в главата на Жорето, за което дано да е залебил добре.

  51. 51 Профил на oldbone123
    oldbone123
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#10:"bozata"]Потребителка стока е всяка движима материална вещ, с изключение на вещите втора употреба...[/quote]


    [quote#10:"bozata"]Продавачът отговаря за всяка липса на съответствие на потребителската стока[/quote]


    Демек .. това НЕ се отнася за потребителската стока втора употреба

  52. 52 Профил на oldbone123
    oldbone123
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#14:"Федор Венедиктович Езерский"]И това удоволствие срещу колко пари? [/quote]

    --- > .... Комбинацията от тези критерии дава и цената, която ще е между 250 и 650 лева. ....

  53. 53 Профил на oldbone123
    oldbone123
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#18:"№55"]Сложете един текст „платена реклама", че ще ви санкционират... [/quote]
    Няма как да разбере обществото КОЙ ще предлага тази услуга.

    [quote#23:"BulgAryan"]Да тръгнеш да купуваш кола от Авто-къща, особено пък в България, си е доста глупаво и рисковано начинание! [/quote]
    Зависи от коя.
    [quote#39:"The 8"]М О Ш Е Н Н И Ц И Д О Л Н И ! .....[/quote]

    [quote#39:"The 8"]....А иначе гаранция на закупените коли на старо ТРЯБВА да има задължително! ...[/quote]

    Спри да се държиш като кисел "хейтър" - пубертет. Кое ги прави " М О Ш Е Н Н И Ц И Д О Л Н И ! " хората които предлагат гаранция ? Те казват КОГА ще издадат гаранция - ТОВА са условията.

    [quote#49:"Господин за 1 нощ"]Моделът е европейски, проблемът е , че изпълнението ще е българско. [/quote]
    Предполагам .. щом си в България . Важното е ПАРИТЕ да не дава Българин ... а в този случай е така
    [quote#50:"Цайко"]Но в този платен репортаж се вижда, че са се събрали няколко селски тариката....[/quote]
    ...Global Insurance Management... тия от кое "село" бяха ? Много си зле.

  54. 54 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 986 Неутрално

    [quote#53:"oldbone123"]...Global Insurance Management... тия от кое "село" бяха ? Много си зле. [/quote]
    Да бе, слагаш едно Global в името и немаш грижи.
    Такава практика и сега има, мисля, че Технотест предлагат такава услуга, но пак казвам - щом не е задължително, значи писаното по-горе не е нищо повече от платена публикация, неуспешен опит услугата да се представи за уникална, неповторима, сипер, дупер и тн.

  55. 55 Профил на pinotgrigio
    pinotgrigio
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Нямам представа как е в Европа , но знам че в Щатите кола , която е над 150000 мили (240000 км ) се приема , че е опасна за каране.Няма значение колко ремонта са и правени, опасна е щом е над лимита . Счита се, че това превозно средство няма никаква стоиност.А относно бабата шофирала колата за да си купи кисело мляко от магазина - това е история за наивници.
    Всички знаем максимата: "Получаваш това за което плащаш.

  56. 56 Профил на townboy
    townboy
    Рейтинг: 544 Весело

    Гаранция Франция

    Too much цензура Баце.
  57. 57 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#8] от "niakoi_si":

    Прав си за бедния пазар,но се надявам да се съгласиш с факта,че далеч по-евтино излиза да смениш шарнир или тампон в сравнение с това,след като смениш маслото да се окаже,че си карал с добавка.

    rock n' roll is king!
  58. 58 Профил на axel
    axel
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#51] от "oldbone123":

    Четеш, ама не си доразбрал: след "втора употреба" има тире, а след това: "предмет на публична продан", което ще рече, че изискването за гаранция (при това 2 години!) не се отнася единствено и само за онези употребявани движими вещи, които се продават на публична продан - чрез търг!
    Ех ПИЗА, ПИЗА...

    „Gesagt heißt nicht immer gehört, gehört heißt nicht immer verstanden, verstanden heißt nicht immer einverstanden, einverstanden heißt nicht immer angewendet.“
  59. 59 Профил на pinotgrigio
    pinotgrigio
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#22] от "Варненски":
    Така е напълно си прав.
    Предполагам че в Германия имат и единна компютърна система и чрез VIN номера може да се провери ( за малко повече пари разбира се) историята на колата : колко често е сменявано маслото, имала ли е сериозни инциденти колата , дали са и реални километрите и т.н .
    Говоря за нормалните и легитимни автокъщи, където предполагам , че и цените на колите са по-високи.
    Явно тази система за България не е валидна.
    При нас е валидна системата " доверен човек проверява колата" и си дава мнението добра ли е или не.
    Колко сме далече от цивилизованият свят.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK