Наследникът на "Енцо" демонстрира превъзходството на "Ферари"



Ferrari LaFerrari, това е името на най-новия модел на италианската компания. Автомобилът дебютира на изложението в Женева преди минути и от него ще бъдат произведени едва 499 бройки. Обяснявайки избора на името, шефът на "Ферари" Лука ди Монтедземоло посочи, че той напълно пасва на модел, който демонстрира превъзходството на "Ферари" по отношение на иновациите, пътното поведение и погледа в бъдещето.


"Ферари ЛаФерари" е хибрид, който използва разработената за нуждите на "Формула" 1 система КЕРС. В случая тя комбинира дванадесетцилиндров бензинов мотор с работен обем 6262 кубика и електрически двигател. Общата мощност е 963 конски сили, а максималният въртящ момент е над 900 Нм.


Двигателите са комбинирани с автоматична трансмисия с двоен съединител, с технологии от "Формула" 1. "Ферари ЛаФерари" предлага ускорение до 100 км/ч за три секунди, до 200 км/ч за 7 секунди и до 300 км/ч за 15 секунди. Максималната скорост е над 350 километра в час, което прави моделът най-бързият шосеен автомобил, произведен от "Ферари".




На пистата "Фиорано" моделът е затворил една обиколка за 1.20 минути, което е с пет секунди по-добро постижение от "Енцо" и с 3 секунди по-бързо от F12berlinetta.


Хибридната технология гарантира и нетипично ниски нива на вредни емисии за спортен автомобил - 330 г/км въглероден диоксид. От "Ферари" работят по бъдещи подобрения на технологията, за да може колата да се придвижва само на електричество, като очакванията са тогава емисиите да паднат до 220 г/км.


Към момента електрическият двигател на LaFerrari се използва основно за подобряване на динамичните характеристики на колата. Той получава енергия от батерии, които се зареждат от преобразуване на отделената при спиране кинетична енергия в ток, както и от работата на мотора, когато пълната му мощност не е необходима.


Спирачките на "Ферари ЛаФерари" са нова разработка на "Брембо", като дисковете им са от карбон-керамика. Предните са с размер 398 x 223 x 36 мм, а задните - 380 x 253 x 34 мм.


Колата е снабдена със система за контрол на сцеплението, използвана от тима на "Ферари" във Формула 1. На разположение е и електронен диференциал от трето поколение. Окачването е с променливи характеристики. Автомобилът е качен на гуми с размер 265/30 R 19 Pirelli P-Zeros отпред и 345/30 R 20 отзад.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK