От "Нисан" показаха прадядото на електромобила "Лийф"

 

© Нисан

 



За мнозина електромобилите са продукт на края на ХХ и началото на ХХI век. От "Нисан" обаче показаха, че това далеч не е така, като възстановиха и представиха пред широката публика прадядото на техния модел на ток "Лийф"


Електромобилът "Тама" се ражда през 1947 г., като създаването му не е продиктувано от екосъображения, а от факта, че като страна, загубила Втората световна война, Япония е подложена на ограничения по отношение на снабдяването с бензин. Това кара инженерите от "Никан Мотор" и "Принц Мотор" (популярна преди войната като "Тачикава еърплейн") да разработят кола на ток.


Отличителна черта на "Тама" е предният капак, тип "крокодилска уста". Това не особено естетично решение е позволявало лесното сервизиране на колата, тъй като при отварянето на капака по-голямата част от мотора и основните агрегати са оставали навън. Интересно решение е и ролята на мигачи да се изпълнява от метални планки от двете страни на колата, който са се вдигали преди съответната маневра.


С едно зареждане на батериите електромобилът е изминавал до 96 километра. Максималната скорост на движение е 35 км/ч, което не е било пречка "Тама" да се използва като такси чак до 1950 г.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1384 Неутрално
  2. 2 Профил на ........
    ........
    Рейтинг: 395 Весело

    единствено Дайхацу са запазили ретро форма
    http://www.cars.bg/u872140

  3. 3 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Тама...гочи Браво, прадядо! Току-виж сме се доредили до правнуците ти, преди самите ние да имаме такива...

  4. 4 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Техническите показатели на колата са много добри, което показва, че никога не е имало проблеми за създаване на добър електромобил - освен МОНОПОЛИТЕ!

  5. 5 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#4:"emilm13"]никога не е имало проблеми за създаване на добър електромобил[/quote]
    Да, де, стига да нямаш проблем максималната ти скорост да е 35 км/ч, а багажникът ти да е на покрива Впрочем, така като гледам на снимката, би имало и един проблем от чисто местен характер - батериите под купето... Ако човек ги опази от неравностите по българските пътища, почти няма как да ги опази от българските крадци! На един познат му изрязали катализатора на 306-цата, докато била паркирана под прозореца му, та какво остава да простят на Тама-та? НО да оставим миналото на историците...

    Тъжното настояще е, че по отношението на автомобилите с алтернативно задвижване у нас пак слагаме каруцата пред коня, или малко по-нецензурно казано - клатим прадЕдовия... Каква полза от гратис-спиране в Синята зона или ел-колонки тук-там, ако човек не може да си позволи не електричка, нито дори хибрид, а какво да е ново возило? И после международното положение и хората-гущери от Талахаси са ни виновни...

  6. 7 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 561 Неутрално

    убеден съм че има и по-стари модели

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  7. 8 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 661 Неутрално

    Готина колица. Иначе, електромобилите в началото са били доста по-напред от бензиновите. Ако не се лъжа, първата кола прескочила границата 100 км/ч е била на ток.

    Естествено, в последствие, дължината на пробега си е изиграла ролята. Но всички знаем, че за малки разстояния, в много градове отдавна има електробусове и електротаскита. Изобщо даже не споменавам голф-количките (ползвани в някои курорти като единствен разрешен моторен транспорт) и електрокарите.

  8. 9 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3354 Неутрално

    Явно американските 'братя' след окупацията бързо са възстановили доставките на петрол !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  9. 10 Профил на krell
    krell
    Рейтинг: 452 Неутрално

    До коментар [#5] от "Рубиконан от Балъкимерия": 47ма година с колко мислиш са се движили повечето автомобили,със 250 ли? Съвсем нормална скорост е било за едно много по-спокойно време.

  10. 11 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    До коментар [#4] от "emilm13":

    Петролната мафия, нали и тя хляб трябва да яде.

    [quote#8:"irons"]Ако не се лъжа, първата кола прескочила границата 100 км/ч е била на ток. [/quote]

    Не се лъжеш, това е точно така.

    Хубава колица.

    Мачкай климатичния чейндж!
  11. 12 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 678 Неутрално

    Такива древни електрички има и в музея на Пежо - били са ползвани от пощите във Франция през 50-те. Въпросът е колко хора биха си купили кола, чиято максимална скорост е 35км/ч. Въпросните 96км максимален пробег се изминават за не по-малко от 3 часа.... И после 10 часа зареждаш батерии!
    Впрочем, такива "возила", които тежат до 350кг, развиват до 45км/ч и имат мощност до 4kW се карат без никаква книжка във Франция, а и в други европейски държави. Има доста такива по улиците на Европа, а сега вече има и електрически модел:
    http://www.aixam.com/fr/aixam-lance-e-aixam-un-nouveau-courant-de-mobilite

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  12. 13 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#5] от "Рубиконан от Балъкимерия":

    Е,днес няма да се съглася с теб
    Ако японците бяха работили от 1947 до сега по този проект,едва ли максималната скорост щеше да остане 36 км/ч.,нали?!И много други недостатъци щяха да бъдат отстранени.И вероятно днес тези коли щяха да бъдат по-достъпни.

    rock n' roll is king!
  13. 14 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#10:"krell"]Съвсем нормална скорост е било за едно много по-спокойно време[/quote]
    ...и за един по-спокоен климат, в който дори снежни маймуни виреят; м-да, не се шегувам - в Япония си имат маймуни, някакви макаци, издържат зимата в едни топли извори, ако правилно си спомням

    А иначе emilm13 е гербер, и естествено, че за исторически отложената липса на електрификация на колела ще са му виновни монополите (може и без главни букви) - глобални, локални, въобще причината е външна и гарантирано конспиративна... Добре, де, ето, имаш избор и ти, и познатите ти - колко от тях с теб са/сте си купили електромобил? И ако не са, защо не са/сте го сторили? Хубава работа, ама българска - все друг ни е крив, и в гащите ни друг е таковал...

    Съдейки например по ренесанса на бензиновия мотор (със смален модел и с турбо, или без турбо, но с повишена компресия, като при Мазда), електричките далеч няма да ги бъде толкова скоро и толкова масови, колкото ни се иска! Разбира се, никой не отрича напредъка на Тойота или на Рено, или на когото поискате по въпроса с ел-задвижването... Просто у нас бързата работа е срам за майстора, а хубавата работа е пожелание за държавните ни майстори

  14. 15 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#13:"TAC"]...днес няма да се съглася с теб... Ако японците бяха работили от 1947 до сега по този проект,едва ли максималната скорост щеше да остане 36 км/ч.,нали?!И много други недостатъци щяха да бъдат отстранени.И вероятно днес тези коли щяха да бъдат по-достъпни[/quote]
    ...а ако Ботев беше с каска, и баба беше мъжка... Благодаря, но въобще не ми трябва нечие съгласие, за да имам собствено мнение, ако ще околните да му образуват минуси като бодли на таралеж! Както казва доктор Диагор на Станислав Лем - не могат да се прескачат етапите на еволюцията, в т.ч. на автомобилното задвижване и на автомобилистите в частност...

  15. 16 Профил на didko8
    didko8
    Рейтинг: 653 Неутрално

    Интересна и различна! Готина е.

  16. 17 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#7] от "hue":

    http://www.pbs.org/now/shows/223/electric-car-timeline.html

    През 1900 година около 1/3 от производството е на електрически модели. След това се откриват големите залежи в САЩ, което сваля цената на бензина и го прави икономически по-ефективен. Освен това пробега също е важен.

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  17. 18 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 428 Неутрално

    http://www.capital.bg/shimg/zx620y348_1997267.jpg
    Български електрокари

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  18. 19 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 428 Неутрално

    И още от завод 12: http://www.lostbulgaria.com/pic/2362.jpg

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  19. 20 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    Много чаровно автомобилче , нисан са си нисан няма как

  20. 21 Профил на Patilan
    Patilan
    Рейтинг: 454 Неутрално

    До коментар [#4] от "emilm13":

    emilm13, винаги е имало проблем с електрическата кола, но го виждат тези които четът!

    електрическият двигател е много по-прост, ефективен, чист, лесен за произвдоство и поддръжка. Ел. коли е имало още 19 век, и всички за мислили, че бъдещето е имено на тези автомобили. Проблемът обаче се оказва
    - батериите и цената на производството им
    - токът достигащ до електрическият двигател минава през много трансформации и има много загуби.

    Общата картина и през 19 век, и днес, е че ел. автомобил не е кой знае колко по-ефективен. ... около 10% ако не ме лъже паметта. Но цената е 2-3 пъти по висока. А тази цена се избива някъде на около 300 000 км.

    I'm my worst enemy!
  21. 22 Профил на hartofilax
    hartofilax
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#21] от "Patilan":

    Много готин коментар. Наистина първоначалните опити са коли са били логично - електрически.

  22. 23 Профил на hartofilax
    hartofilax
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Сега има 2 момента, които тикат електромобилите.
    1. Изместване на зъмърсяването от европейските и УС оф А градове, към Китай, защото електромобилите хич не се еко, и производството на един електромобил създава повече вреда, откокото един стандартен за целия си жизнен цикъл, НО, голямото НО - замърсяването е в Китай, а не в Лондон.
    2. Центата и ефективността на акумулаторите намалява непрекъснато

  23. 24 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 583 Неутрално

    [quote#7:"hue"]убеден съм че има и по-стари модели[/quote]

    Разбира се, всъщност електромобили има още от края на 19 век. Статията тук е малко подвеждаща.

    http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_electric_vehicle

  24. 25 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 664 Весело

    Това с мигачите го има във ФИАТ "Тополино".

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  25. 26 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 506 Любопитно

    рокафелер е подтискал разработването на всякакъв друг вид двигатели за автомобили, дерижабли влакове и всичко свързано с транспорт средства ...историята е дълга ...
    също той самия стой зад революцията в русия като е подпомагал троццки и ленин за да се добере до петрола в баку и кавказ след като вече се е бил добрал до петрола в тогавашна персия или днешен иран и ирак.
    войната във виетнам е също причина и повод на неговите наскледници да я започнат и подържат толкова години ...

  26. 27 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 611 Любопитно

    До коментар [#14] от "Рубиконан от Балъкимерия":

    Има един филм "Кой уби електрическата кола" - виж го и после коментирай конспирации и т.н.
    Ето тук има малко информация: http://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1

  27. 28 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4435 Неутрално

    На снимката виждаме един симпатичен малък автомобил,подходящ за градски условия!Ако не беше написано ,че е електромобил щях да се зачудя колко ли цилиндра и каква е кубатурата на двигателя?!Японците за пореден път доказаха ,че виждат нещата много занапред в бъдещето!

  28. 29 Профил на Костомолец
    *****
    Неутрално

    [quote#24:"blaf"] Статията тук е малко подвеждаща. [/quote]

    Не подвежда, а дава грешна информация!

  29. 30 Профил на Костомолец
    *****
    Весело

    40 години по-рано в Америка са правили подобен автомобил>>>>>

    Detroit Electric[78] 1907–1939 13,000[79] 20 mph
    32 km/h >US$3,000 or €2,250 depending on options 80 mi (130 km)

    Минавал е 130 км! Дневник ?

  30. 31 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 928 Неутрално

    Що не вземете най-после да СЕРВИЗИРАТЕ некадърниците аноонимници пишещи под безлиничният знаменател "Дневник". Ползвайте български език поне тук.
    Помежду си простейте и чалгирайте колкото си искате.
    "...чак до 1950 г." Това не е най-добрият израз "чак" ще влезе в употреба на пример "чак до 1960" и нагоре.НО! За 3 години предизвиква усмивки това "чак".

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  31. 32 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 928 Неутрално

    До коментар [#25] от "Митко Василев":

    Има го и в много германски автомобили от този период ама от къде да го знае "авторчето" то И за писането акъл трябва

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK