"Рено" пуска електромобил за 15 000 лева

"Рено Туизи" е дълго 2.34 метра, широко 1.19 м и високо 1.4 м.

© Георги Пауновски

"Рено Туизи" е дълго 2.34 метра, широко 1.19 м и високо 1.4 м.



"Рено" ще пусне на българския пазар най-евтиния за момента електромобил. Двуместното "Туизи" ще се продава у нас със стартова цена 15 000 лева.


За тази сума получавате нещо средно между кола и мотопед, което се задвижва от електромотор с мощност 9 к.с. Той гарантира ускорение до 45 км/ч, колкото е максималната скорост, за 6 секунди.


"Туизи" има и версия с мощност 17 конски сили, която достига максимална скорост 80 км/ч. И двата модела имат запас от ход от около 100 километра. При максимално динамично каране се изминават 50 км.




Зареждането на "Туизи" от стандартна електрическа инсталация става за три часа и половина. Постигната е договореност и с компанията "Фулчарджър" за ползване на мрежата им от зарядни станции в София.


Другата електрическа премиера на щанда на "Рено" е "Канго" Z.E. Моделът се задвижва от електромотор с мощност 59 к.с. и максимален въртящ момент 226 Нм.


Литиево-йонните батерии са с капацитет 22 киловатчаса и осигуряват изминаването на 160 километра без допълнително зареждане. Според "Рено" в зависимост от страната покоряването на това разстояние ще струва между 1 и 2 евро. Любопитното е, че електрическото "Канго" намери купувачи у нас, в лицето на куриерска компания, още преди официално да дебютира в България.
Другите български премиери на щанда на "Рено" са кросоувърът "Каптюр" и последните рожби на "Рено Спорт" - "Клио" RS и "Туинго" RS.


До края на юни всички модели на "Рено" могат да се купят на лизинг с 0% лихва, фиксирана за целия период на договора. В допълнение застраховката "Каско" е само 4% от стойността на колата за целия период на лизинга.


При "Дачия" ново е комбито "Логан" MCV. Базиран на втората генерация на популярния модел, комби вариантът предлага до седем места и огромен вътрешен обем.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pen08532957
    pen08532957
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Е това ренде ще може вече да си го купим

    Силата е в Истината
  2. 2 Профил на Гита Ог
    Гита Ог
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Доста грозно.
    Другите два биват, с изключение на "очичките" на Туинго-то.

    Вещица от Овнерог
  3. 3 Профил на Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    Как върви въвеждането на електромобили в България, ще може ли скоро човек спокойно да си го зарежда навсякъде ?

    "В сърцето на тирана,аз отворих такава люта рана, която никога няма да заздравее." Георги Бенковски
  4. 4 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 815 Неутрално

    Онзи ден едно такова мина успешна регистрация в КАТ. Супер е!

  5. 5 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Докато не направят електромобил който може да минава 500 километра без зареждане, вдига 120 км и е на приемлива цена аз лично няма да се набутвам...Не съм толкова богат и нямам толкова паркинг места за отделни автомобили за градско и извънградско..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  6. 6 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 648 Неутрално

    15 бона са много! ще пробие при 7-8 бона най-много! А иначе това е пътят да оставим руснаците без валута от скъпите им горива

  7. 7 Профил на se_nau
    se_nau
    Рейтинг: 594 Весело

    Ха Електрокар за разходка.

  8. 8 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#7] от "senaw":не електрокар а количка за голф - даже някои голфчета са далеч по-мощни от това

  9. 9 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 594 Весело

    Малее ако му се наязди тъщата това нема мръдне....9 к.с.

  10. 10 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 839 Неутрално

    Супер е, ама само в града да си го караш. Като тръгнеш за село да вземеш малко буркани, или пък на морето, или на ски?
    Значи трябва да имаме една нормална кола, и нещо като Туизито за градска. Отде толкова нови паркоместа в града?

  11. 11 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1969 Неутрално

    Давайте, работете, усъвършенствайте, това е бъдещето, да му мислят петроладжиите, те пуснаха духът от бутилката. Желая им успех.

  12. 12 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 789 Неутрално

    Айде пак ЛЕГО. Вчера Тойота, днес Рено.
    Аман бе!

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  13. 13 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    Хе хе каква кибритена кутийка

  14. 14 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    До коментар [#4] от "Sioux": За електромобили трябва ли регистрация в КАТ?

  15. 15 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 789 Неутрално

    [quote#14:"Димитър Димитров"]За електромобили трябва ли регистрация в КАТ? [/quote]
    Регистрацията се прави в ЧЕЗ и ЕВН.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  16. 16 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 909 Неутрално

    Чудесно е, но малко скъпичко.

  17. 17 Профил на Ron
    Ron
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Двете седалки са разположени една зад друга, и така става много лесно за паркиране в градските централни части.
    Веднъж карах зад едно такова Twizy и бих сподели, че е изключително пъргаво превозно средство.

  18. 18 Профил на rio
    rio
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#14] от "Димитър Димитров":

    http://www.dnesplus.bg/News.aspx?n=525717

    По данни на КАТ у нас са регистрирани 232 електрически превозни средства. „Около 1000 са още електрическите велосипеди и автобусчета

  19. 19 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 789 Неутрално

    [quote#9:"elevation04"]Малее ако му се наязди тъщата това нема мръдне....9 к.с. [/quote]
    Как бе! Девет коня и фидоската ще дърпат. Само дето нема да влезе в кабинката.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  20. 20 Профил на Ron
    Ron
    Рейтинг: 434 Неутрално

    В текста на статията не се казва ясно, че цената не включва батерията. Условията на Рено са за наем на батерия. Във Франция цената на Twizy с мотор 5kW е 7340 евро, но към нея се добавя 50 евро на месец (за 36 месеца) при положение, че годишно се изминават до 7500 км.
    http://www.renault.fr/gamme-renault/vehicules-electriques/twizy/twizy/configurateur/#/configurator (и натискате telechanger mon PDF, за да се уверите сами)

  21. 21 Профил на bono_vox
    bono_vox
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Видях го това преди няколко дни. Много е симпатично, най вероятно защото си е уникално за българските улици за момента. Малко ми се губи момента със зареждането. Аз сега като съм на 7ми етаж от горе трябва кабел да си пусна до колата за да я зареждам цяла нощ??? Някой мислил ли е за това?

  22. 22 Профил на Ron
    Ron
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#21] от "bono_vox":

    Продава се с кабел за зареждане, дълъг 3 метра.

  23. 23 Профил на Thoth
    Thoth
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Вместо да насърчават хората с ниска цена, те ги отблъскват с висока такава. Ама батерията била скъпа - не ги правете тогава.
    Хем правят безумно скъпи ел. автомобили, хем продължават да бълват безумно харчещи спийдстъри и ес-ю-ви-та - все едно има гориво за 1000 години напред.
    Алчността замъглява разсъдъка, но чак пък толкова?!

    “Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful.” - Seneca
  24. 24 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1947 Неутрално

    До коментар [#20] от "анонимен":

    Да и в Германия е същото - цената е €7.5хил, но искат €60 на мес. наем за батерията....

    Ако в България наемът отпада... тогава това е супер оферта... Във Франкфурт често се срещат такива - паркирането е тип-топ...

  25. 25 Профил на sel1x
    sel1x
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#5] от "ostin22":

    Направен е вече:

    http://www.teslamotors.com/models

  26. 26 Профил на sel1x
    sel1x
    Рейтинг: 488 Неутрално

    И обаче вдига 200 кмх без скоростна кутия...

  27. 27 Профил на pen08532957
    pen08532957
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#6:"richardnixon"]А иначе това е пътят да оставим руснаците без валута от скъпите им горива [/quote]
    а зимата ще караш на екологичен ток , така ли ?От слънцето , нали ?Или със ток от 1,2,3,4 блокове на Козлодуй

    Силата е в Истината
  28. 28 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Нито ред, че плащаш всеки месец по 100-200 лв наем за батериите. Или в България не е така?
    Защото ако е, Рено любезно са го спестили, както и журналиста.

  29. 29 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 740 Любопитно

    До коментар [#25] от "sel1x":

    Само че струва 100 000 лева...Мерси..ама да изчакам по-добре....

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  30. 30 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 1972 Весело

    За Пеевски ще струва 30 000 - ще му трябва двоен.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  31. 31 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 611 Неутрално

    Ето именно това е за момента смисъла на електрическите автомобили - заемането на пазарни ниши, където могат да са конкурентни. Естествено, едно подобно нещо с ДВГ ще е по-евтино, но електриката бие по:

    1. По-лесна и евтина поддръжка
    2. По-ниска цена на км
    3. Възможност за зареждане в дома или на работното място
    4. Може би - данъчни ограничения.

    Честно казано, според мен само батерията качва цената. Няма други части, вкл. двигателя (коя косачка е най-евтина?), които да надуват разходите нагоре. Естествено, да не забравяме, че една важна причина за височката цена е и предполагаемите по-ниски продажби.

    Живот и здраве, надявам се един ден да оставим големите каруци и в града се движим с такива автомобилчета. Опция би било да имат и педали за въртене по нанадолнище или по равен път - добре е за здравето, а и ще увеличи пробега с километър-два. А и ако ти спре тока - криво-ляво ще се прибереш в къщи.

    Звучи като картинка от бъдещето, но бъдещето е вече тук!

  32. 32 Профил на Ron
    Ron
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Вече почти всички производители за електроавтомобили прилагат схемата - продажба на автомобил + наем на батерия. Цената на батерията не се включва в крайната (всъщност първоначална) цена на автомобила, за да се предложи конкурентен продукт на автомобил с двигател с вътрешно горене. Ето един материал по въпроса: http://www.thegreencarwebsite.co.uk/blog/index.php/2013/05/21/brits-not-sold-on-battery-leasing-for-electric-cars/

    А това е Договор за наем на батерии за Renault (на английски):
    https://www.dropbox.com/s/td7gqohtk4vrqe7/BatteryHireLeaseAgreement.pdf

  33. 33 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 815 Неутрално

    [quote#14:"Димитър Димитров"]За електромобили трябва ли регистрация в КАТ?[/quote]

    Очевидно, да. Човекът си чакаше чинно талон, номера и т.н.

  34. 34 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 833 Весело

    [quote#22:"анонимен"]Продаа се с кабел за зареждане, дълъг 3 метра. [/quote]
    Ако Боно се е набутал да си купи и апартамент, по-висок от 20 сантиметра, еми сам си е виновен!

  35. 35 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 833 Неутрално

    [quote#8:"richardnixon"]не електрокар а количка за голф - даже някои голфчета са далеч по-мощни от това [/quote]
    Като искаш мощност, купи си филосопет!

  36. 36 Профил на dulo
    dulo
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#7] от "se_nau":
    Ееее, по-скоро си е количка за голф за градски условия.

  37. 37 Профил на Goblin
    Goblin
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Правилно ли виждам, че Туизи няма странични стъкла?
    Да не говорим, че като ме изшие някой с кю седмицата си в тая количка за голф, си отивам рязко и внезапно Не бих го купил, тесла-та обаче много 'арна





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK