Бъдещето на "Опел" наднича от Дуденхофен

В изследователския център за дизеловите мотори в Торино.



4 млрд. евро за следващите три години, толкова ще инвестира "Дженерал мотърс" в европейското си поделение "Опел". Голяма част от сумата ще бъде дадена за разработването на нови модели, но немалко средства ще бъдат инвестирани в ново поколение бензинови и дизелови двигатели и скоростни кутии. Имах възможността да надникна в бъдещето на "Опел", що се отнася до задвижващите системи, при еднодневно посещение в тестовия център на марката в Дуденхофен (Германия).


Там се тестват всички новости на компанията, като снимането е абсолютно забранено. Човек може само да гадае какво се крие под замаскираните автомобили, които кръстоват полигона, но все пак месеци преди световната премиера на преминалата през фейслифт "Инсигния" успяхме да я разпознаем в една от колите фантоми.

Бъдещето на "Опел" наднича от Дуденхофен

Нашата цел обаче беше друга - да чуем какви ще са новостите при моторите и трансмисиите и дори да тестваме част от тях. Най-общо работата при двигателите е била в посока по-ефективна работа, повече динамика и по-голям комфорт.


30% по-висок въртящ момент при 13 на сто по-нисък разход
При бензиновите мотори в глобален мащаб вместо седем моделни семейства "Дженерал мотърс" вече ще има три с няколко представителя. Основно говорим за агрегати с три и четири цилиндъра, както атмосферни, така и с турбо пълнене.




1.6-литровият турбо например ще използва директно впръскване под високо налягане, клапани с променлив ход, маслена помпа с вариращ дебит, интелигентен механизъм за охлаждане и намалено триене. Мощностите ще са две - 170 (Eco Turbo) и 200 конски сили (Performance Turbo). Въртящият момент е съответно 280 и 300 Нм.


Какво предлага реално двигателят усетих в оборудван с него автомобил "Опел Астра". Първото, което ме впечатли при включването в магистралата в близост до полигона, е пъргавината на мотора. Не по-малко важна е еластичността, като двигателят спокойно поема малко след 1000 оборота. Заслугата за това е на редица подобрения, позволила максималният въртящ момент да бъде повишен с 30%.

Бъдещето на "Опел" наднича от Дуденхофен

Това, което нямах възможност да проверя, беше ефективността, но според заводските тестове новият бензинов агрегат има 13% по-нисък разход на гориво и нива на вредни емисии спрямо сегашните със сходна мощност.


По дизелите работят повече от 1000 инженери
Сериозни новости при "Опел" предстоят и на "дизеловия фронт". По новите двигатели с този тип гориво са работили повече от 1000 инженери в Италия и Германия. Производството на цялата гама мотори пък ще е съсредоточено в модерен завод в Унгария.


Дизелите вече са доста по-леки благодарение на изработката им изцяло от алуминий. Залага се на работен обем 1598 кубика, а турбото присъства във всички представители. От "Опел" смятат, че новите агрегати имат всички качества да се превърнат в еталон в съответните сегменти.

Бъдещето на "Опел" наднича от Дуденхофен

Дали е така ще разберем още с лансиранетоа на готовия за дебют представител със 136 конски сили и 320 Нм максимален въртящ момент. При теста той ми се понрави с тихата и спокойна работа и доста темпераментния си характер. Новият дизелов двигател ще има и версия, която използва специална течност (по подобие на AddBlue за камионите) за драстично намаляване на нивата на азотните окиси.


Трансмисии с осем+ предавки и двоен съдинител
Истинска революция от "Опел" готвят и при скоростните кутии. Предстои постепенно навлизане на нови механични, автоматични безстепенни (CVT) и толкова модерните с двоен съединител (DCT). Като цяло стремежът е бил те да помогат за намаляване на разхода на гориво. Резерви в тази посока има, тъй като според проучванията на тях се дължат между 7 и 12% от загубата на енергия в съвременните автомобили. Eдна от стъпките в посока икономия е увеличаване на броя на предавките - на този етап осем, а в бъдеще и с повече.


Освен това е търсено намаляване на усилието за превключване и повишаване на комфорта, намаляване на шумовете, по-лесен избор на задна скорост и оптимизиране на работата при студен старт. Тествах екипирана с кутия с двоен съединител с 8 предавки Insignia OPC и макар трансмисията да е още експериментална и по-нея да има доста работа, демонстрира обещаващо плавно превключване на скоростите и нетипично бърза смяна при нужда от сваляне на повече от една предавка.

Ключови думи към статията:

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    Опел, продължава да влага огромни ресурси в развитието на конвенционални двигатели !!! Това ми се струва, като да усъвършенстваш парна машина в ерата на електричеството.

  2. 2 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1700 Любопитно

    До коментар [#1] от "442":
    Така де, хората от GM са тъпаци и нито от втомобили разбират, нито от сметки и инвестиции. Не им е ясно че в ДВГ "има хляб" за идните 10-15г и поради това залудо се трудят тези хиляди специалисти...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  3. 3 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Опел-Хлопел

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  4. 4 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 561 Любопитно

    При двигателите с вътрешно горене има резерв от още 15-20% за подобряване на КПД и достигане до теоретичния максимум.
    Достатъчно е да си припомним историята с двигателя на Ванкел.
    Използването на нови материали и технологии доведе до намаление на разхода на гориво до 30% за последните 10г.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  5. 5 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Бъдещето ще покаже.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  6. 6 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 792 Неутрално

    Струва си да се работи по въпроса, защото ДВГ имат поне още 20 години живот.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  7. 7 Профил на По инерция
    По инерция
    Рейтинг: 395 Весело

    [quote#6:"КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ"]Струва си да се работи по въпроса, защото ДВГ имат поне още 20 години живот.[/quote]

    а ако беше казал:

    6 Х 20 год , щеше да си още по-прав

    трябва да се арчи нефт .......

    как се мисли тази работа-
    ..............
    както си написал в подписа си:

    "Глупостта е вечен източник на пари"

    Всеки си заслужава Съдбата
  8. 8 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 964 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    GM и Опел са лидери и при електрическите автомобили - Шевролет Волт, Опел Ампера, Шевролет Спарк.От следващата година се очаква дебюта и на Кадилак в електрическа версия.

  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4635 Неутрално

    дано подобрят и антикорозионната защита

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Всеки двигател е снабден с турбина.Караш 150 хил. и хвърляш.После нова кола.Потребление трябва.Иначе вярвам,че докато работят,тези мотори ще са супер.

    rock n' roll is king!
  11. 11 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#10] от "TAC":

    Така е, потребителско общество. Но кара ли ти се атмосферен двигател, особено дизел, така наречения трактор. Едва ли. А като издухаш турбината, просто я сменяш, не струва състояние. И колата пак хвърчи и гори малко. Освен това, животът на турбината зависи твърде много от начина на каране. Ако някой идиот си вземе турбодизел и си мисли, че ще има състезателна кола... И настъпва ли настъпва... И колата започва да гори много като на бензин, издухва турбината.... и разбира се не става пъргава като бензиновата, особено на ниски предавки си е направо мъртвец в сравнение с бензиновите. Човек трябва като купува кола ясно да знае какво иска - ниска цена, скорост, ускорение, дълъг живот, нисък разход... Не може обаче всичките неща накуп.

  12. 12 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#11] от "simo87":

    ??? на ниски предавки викаш? Имал съм бензинки атмосферки, турбинирани... сега карам семеен ван турбо дизел... да поведението е много по спортно отколкото на същите коне ама атмосферен. При турбинираните е сходно...

    Интересно, но определено смятам, че за една атмосферка, докато не й изпълниш до средата оборотомера е пълен мъртвец, след това е ОК, за турбинираните бензинки пак от по-високи обороти се усеща, отделно, кривата на въртящия момент каквото и да я правят е много по стръмна при бензинките отколкото при дизелите.

    Явно не сте се качвали в дизел след 2008, че дори и след 2000... погледнете характеристиките, често турбинирания дизел достига по-бързо 0-100 от атмосферния бензинов. Очаквам да видя новото поколение, 1 - 2 литра турбинирани бензинки, очаквам да видя приятни изненади относно разход и динамика.

    Няма изобщо смисъл да говорим за разход и т.н.

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  13. 13 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#11] от "simo87":

    Бъркаш за нафтовите коли.Карах Форд Кънект,служебен,1,8 дизел с турбина.Предполагам,че този мотор се монтира и на Фокус.Щом вкарам втора и все едно някой и бие един як шут на тази кола!Превръща се в шосеен самолет.И както и да я карах(понякога се налагаше наистина да бързам),не можех да надвиша 6,5 л градско.

    rock n' roll is king!
  14. 14 Профил на Karla c Україна Hanneman
    Karla c Україна Hanneman
    Рейтинг: 726 Неутрално

    А ако си наемат и накой и друг дизайнер...

    To Crush Your Enemies, See Them Driven Before You, And To Hear The Lamentation Of Their Women!
  15. 15 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    Явно бъдещето е на малко обеми с трбо но - Тhere is no replacement for displacement - нищо не можа да замени обема! Който е карал голям спокоен бензинов V8 ще разбере за какво говоря. Няма дизел или турбо което да замени това усещане.

    California Über Alles
  16. 16 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#12] от "Capricornicus":

    Не съм съгласен. Качвал съм се и на стари, и на нови дизели и бензини, със и без турбо ( дизелите ). И новите турбодизели са тромави на първа-втора, едва на трета започват да "дърпат". Не казвам нищо лошо за дизелите, даже си карам турбодизел. Но ако някой търси спортна кола - да си вземе бензинка.

  17. 17 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#13] от "TAC":

    Карал съм Фокус модел от 2010-та мисля, с 1.6 турбодизел. На първа и втора го нямаше никакъв, иначе нагоре - отличен. И беше доста икономичен.

  18. 18 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#4] от "Captain Shakespeare":

    теоретичният максимум никога няма да бъде достигнат, а паралели да се правят с ванкеловия двигатели и какво било станало там е безпочвено, при буталните двигатели няма една ахилесова пета (като уплътненията на ротора на ванкела) дето да трябва да се подобри, за да разкрият потенциала си. Ще драпат с по 0.5-1% най-много на година, като стават все по-скъпи за производство и все по-чупливи.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  19. 19 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#8] от "Само Левски":

    Леко спорно е доколко са лидери. Волт има някакви продажби в САЩ, но нисан ги гонят и понякога изпреварват. В европа обаче опел ампера е пълен провал, и ГМ си го казват открито.

    February 2013- 0
    January 2013 – 42
    December – 6
    November – 19
    October – 2

    Това са произведените бройки ампера. Малко вероятно е да са се изстреляли нагоре от март насам. Спарк въобще не е в продажба все още.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  20. 20 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3514 Неутрално

    [quote#19:"DareDebil"] но нисан ги гонят и понякога изпреварват. [/quote]

    Не си съвсем прав, Нисан+Рено минаха 100000 бройки EV скоро, имаше изявление на Карлос Гон, иначе пазарът на хибридни+плъг-ин хибридни+електрически коли вероятно ще са близо до милион тази година, първата половина е винаги по- слаба от втората заради данъчните кредити, погледнете какъв растеж има в САЩ:

    http://www.electricdrive.org/index.php?ht=d/sp/i/20952/pid/20952

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK