Минали са 7 минути от както е пусната галерията и троловете, които обясняват как това е пълна излагация, държавата не струва и всичко е далавера все още ги няма. Крайно шокиран съм.
Иначе - галерия на 150 работни места, които не са чакали "държавата да направи нещо".
Явно не е толкова розово положението, щом 1/10 е натовареността. Да не се окаже както някои предполагаха -- завода в Ловеч е за параван, а готовите коли си идват направо от Китай, обаче уж сглобени в ЕС. Гришата Ганчев с техническо ноу-хау може да не е известен, но е добре известен с такова за крадене на (захарно) ДДС.
Изобщо не мога да си представя как братството може да бъде въведено със закон, ако свободата не е разрушена със закон и правосъдието не е потъпкано със закон.
Как да се стимулира икономикат и да се открият работни места ли?
Държавната и общинска администрация да бъде задължена да подменя автопарка с автомобилите от Ловеч, както това са стори от завода - купуват акумулатори и масла от БЪЛГАРСКИ производители.Похвално и национално отговорно.
Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?
[quote#5:"postbot"]Да не се окаже както някои предполагаха -- завода в Ловеч е за параван, а готовите коли си идват направо от Китай, обаче уж сглобени в ЕС. [/quote]И японци и корейци го правят в Словакия,Полша и други страни от Източна Европа.Какво странно има в това?!
Хм, прегледах галерията със смесени чувства.
От една страна - браво, супер, осигурява се работа, бизнес се върти, млади хора намират реализация и т.н. Признавам си, че аз например, както 99% не биха могли да реализират такова начинание (дори и парите да не са голям проблем).
От друга страна - ми става ми малко тъжно. Технологията е с 20, 30, че дали не и 50 години назад от това, което се ползва от истниските производители. Някой да видя поне един промишлен робот на снимките. И без грам носталгия по соца, да отбележа, че имахме промишлени роботи през 80-те години.
Който иска, да поглене в тубата, има филмчета как се прави и сглобява едно BMW. Като ги гледа, човек така се изкефва, че му се прииска да си купи едно. А шанса да си купя Греат Уол е 0,001%
До коментар [#5] от "postbot":
Никак не е зле, това са 7 500 автомобила за годината , едно добо начало! Намирането и обучването на персонала също отнема време, дано догодина заработи на сто 100%!
ДА ВИ ЕБА МАЙКАТА ПРОСТА, ПРОДАЖНИ, ЖАЛКИ ГЪЗОБЛИЗЦИ !!!
Окей, може би си прав. Не знам как са им разчетите, но се чудя защо са планирали 10 пъти по-голяма производствен мощност. Нищо не е случайно все пак.
Изобщо не мога да си представя как братството може да бъде въведено със закон, ако свободата не е разрушена със закон и правосъдието не е потъпкано със закон.
Не им желая лошото, но крайната дума има пазарът. Досега съм видял 1 (един) път такова на улицата. Е, не съм гледал специално, но по принцип отбелязвам наум марките на колите. Когато описваха технологията на тези коли ми се стори прекалено вехта. Със сигурност за парите на едно ново такова човек може да си вземе примерно Пежо секонд хенд, което е хем по-мощно, хем по-икономично, хем по-комфортно, хем по-сигурно при удар. И вероятно ще надживее Грейт Уола в дългосрочен план, ама това вече са само догадки.
Първо трябва да се изгради мрежа от дистрибутори.марката да се възприеме от потенциалните купувачи като надежна .да има сервизни центрове които да поемат гаранцията .и още куп неща за да се бори с конкуренцията .Ниската цена е предимство но при добро качество.
"Странното" е, че би могло тук да се симулира дейност, за да се избегнат мита. Японците съм сигурен, че не го правят -- те не биха и влезли в джойнт венчър с такъв съмнителен тип като Г. Ганчев.
Изобщо не мога да си представя как братството може да бъде въведено със закон, ако свободата не е разрушена със закон и правосъдието не е потъпкано със закон.
[quote#7:"nuzzo"]Държавната и общинска администрация да бъде задължена да подменя автопарка с автомобилите от Ловеч, както това са стори от завода - купуват акумулатори и масла от БЪЛГАРСКИ производители.Похвално и национално отговорно. [/quote]
доста тъпа идея
гарантирано изоставане и преразход, ама с парите от НАШИТЕ данъци
ако е доказано качествен продукт като примерно френските коли, едно рамо от държавата не е лошо, но за неясен продукт на неясен бизнес, недоказал с нищо, че има потенциал - не, мерси, не и с моите данъци
[quote#10:"bulldog"]Някой да видя поне един промишлен робот на снимките. [/quote]
Деу фалира заради тези роботи. Роботизирани заводи, които нямаха изплащане. А се хвалеха, че по процент на роботизация са изпреварили Мерцедес и постоянно печелеха в съревнованията за качество на разни журнали.
Маркетингът им е подлежащ на съмнение за ефикасността си.
Аз миналата година си взех нов автомобил и не беше български.
Волекс - малък, не е лош, НО не е много по-евтин от Тойота Ярис
Пикапът и Джипката - За пикапа съм чувал хубави работи, джипката 2,4 мотор на бензин....
Фиат в Сърбия вече произвежда по 300 000 автомобила годишно като изнася и за американския пазар, не само за Европа.Така, е като разчитаме на китайци и руснаци да откриват работни места, а не големи европейски и американски компании.За разлика от нас сърбите не са толкоз прости.
[quote#16:"the_sceptic"]Досега съм видял 1 (един) път такова на улицата. [/quote]
Виждат се отвреме-навреме (много рядко) най-вече пикапи (тръкове, както им викат в Америка). Веднъж карах след един такъв по магистралата за Пазарджик и съжалих шофьора - така друсаше онова ми ти нещо, така се люшкаше и подскачаше по неравностите...
Аз освен дадените "за ползване" зорлем на МВР-то джипове, други Велики стени не съм виждал да се търкалят по пътищата. Да не са луди хората да дават парите на китайци + Гришата!
въпрос на сметка за промишлените роботи. sunligh, ако не се лъжа за името, стана световен лидер в батериите след като разкара всички роботи и сложи хора да ги сглобяват. като цената на труда ни стане съпоставима с норвежката например, ще е само с роботи, дотогава ще е по-изгодно с хора.
Година и половина след откриването на завода на "Грейт Уол" край Баховица той работи с една десета от капацитета си, като е усвоено производството на два модела.
==================================
Някой ще каже - българска му работа .............. и ще е прав.
Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
Правят го драги-товарят Тойоти и Мазди от Лаем Чабанг(Тайланд),където имат заводи и ги возят в Нагоя или Йокохама.Оттам ги товарят пак на корабите и ги изнасят с гордото Мейд ин джапан.
[quote#17:"liion44"]Ниската цена е предимство но при добро качество. [/quote]
-Това без съмнение е така ! -Но къде се забелязва "ниска" цена при тази марка ? -За по-малко пари може да се купи аналогичен автомобил! -Така че с "цени" тези няма да спечелят пазар !
Похвално е начинанието на Гришата. В най-голямата криза се захвана, намери пари и ги вложи в родния си край и вече има краен продукт, който се произвежда в България. Ние сме малък пазар. Трябва да наблегнат силно на маркетинга в Западна Европа, да направят цените поне с 20% по-ниски от тези на Дачиите и да работят, работят, работят. Преди 6-7 г. кат излязоха първите "Дъстери" всички се смееха и се подиграваха на румънците. Сега виждам все повече от тях навсякъде... Германия, Белгия, Франция, Испания...
Не знам каква е ролята на Грйт Уол в цялата работа, но без тяхана подкрепа (производство за целия европейски пазар в България САМО) и дългосрочна стратегия (изграждане на мрежа от дилъри и сервизно обслужване в цяла Европа), за което се изискват огромни ресурси, ми е трудно да си представя как би изглеждал пробив на пазара.
Пожелавам им вяра и успех.
Веднъж водих един швейцарец в шоурума им. Разгледахме Стиида и Ховър 5. Човекът беще възхитен от цената, но се отчая когато видя дъртия двигател модел от преди 20 години. И коментара му беше много точен - тази кола с един по-добър и съвременен двигател при сходна цена може да намери много добър пазарр.
Хм, това не е точно същото. Едно е да сложиш "Made in Japan", на нещо сглобено в Тайланд, друго е да продаваш коли (в ЕС) *като* сглобени в ЕС, когато те всъщност са изцяло "сделани" в Китай. В единия случай подвеждаш клиентите си, в другия -- директно лъжеш с митата.
Изобщо не мога да си представя как братството може да бъде въведено със закон, ако свободата не е разрушена със закон и правосъдието не е потъпкано със закон.
По принцип доколкото си спомням бизнес-плана за първата година (2012) трябваше да се сглобят 2000 коли, до края на 2013 да се сглабят по 10000, а завода да заработи на пълни обороти до края на 2015. Ако към края на септември се усвои още 1 модел мисля, че ще се изпълни плана. А доколкото четох се планира да се вкарат и С20 и С30 за производство тук. Така че стига маркетинга и продажбите да се справят добре завода ще върви. Всяко начало е трудно, особено на такъв конкурентен пазар. Но количките са хубави, никак не са зле, така че се надявам да се продават.
Не знам къде гледаш, ама специално от малките се търкалят доста, а джиповете също изскачат все повече, а пикапа е най-продавания пикап в България за миналата година. Това са ми наблюденията поне в София. Във Варна и Пловдив също съм виждал, така че мисля, че не е толкова зле. Ама ти си философствай и плюй. Не виждам какво хубаво намираш в това, че производство в България не върви, както ти смяташ.
Да де, така е.
Работата малко е двояка - ако има роботи - нема работни места. Но друга страна - ние на китайци ли искаме да се правим или на европейци? Ще се окаже прав Доганя, че пътят към европа минава през Истанбул. Само дето забравил да уточни, че минава и през Бейджинг.
Интересно ми е, в заводите на Audi в Györ Унгария например дали ма'ах на ръка или са автоматизирани? (риторичен въпрос, естествено) И що така - унгарците по умни ли са, по симпатични ли от нас или само дето са по-близко до Европа, че на тях им дават да сглобяват Ауди 3-ка, пък на нас ...
Хайде недей скача с тоя завод на Фиат - правителството им сега се чуди как да се оправи щото поеха да плащат осигуровките на всички работници за 5 години, та и разни други ангажименти, та на държавата ще й струва тоя завод към 1млрд. евро и няма никакви гаранции, че щом спре субсидията Фиат няма да си премести производството в Полша или обратно в Италия, където имат сводобни мощности. Както впрочем направи Нокиа в Румъния като спряха да ги субсидират. Това е грешен начин на привличане на инвестиции, който не се отплаща особено.
[quote#11:"Хмелницки"]обучването на персонала[/quote]
Това с обучението не е проблем- половината да сглобяват, другата половина да разглобяват и на следващия ден си сменят работните места. За година ще са факири.
просто не си запознат със завода.
това от снимките са 2-те построени халета за финален монтаж. другите две халета бяха в доста начален стадии преди година и оттогава не знам какво е положението. та именно във въпросните две не достроени халета би трябвало да са въпросните роботи за ламаринените заготовки, боядисване и др.
[quote#7:"nuzzo"]Държавната и общинска администрация да бъде задължена да подменя автопарка с автомобилите от Ловеч, както това са стори от завода - купуват акумулатори и масла от БЪЛГАРСКИ производители.Похвално и национално отговорно. [/quote]
Тази "национална отговорност" знаеш ли до къде води - до това да се редиш 20г. за Лада от СССР и 10 год. кола да струва повече от нова! сега обаче сме в 21-и век, а не в 20-и; живеем не за Съветския съюз, а в ЕС, където просперитета идва не от ограниченията на държавата, а от свободната търговия.
Търговията наистина е свободна и трябва да си благодарен за това. Ако бяхме примерно Путинистан, нашето джудже щеше да сложи жестоки мита за да пази местната лада от фалит и целият български народ щеше да гризе дървото та Гриша Ганчев да тлъстее.
[quote#10:"bulldog"]Технологията е с 20, 30, че дали не и 50 години назад от това, което се ползва от истниските производители. Някой да видя поне един промишлен робот на снимките.[/quote]
Братчед, без да правя паралел ще ти кажа, че дори и днес, най-скъпите марки автомобили, като Ферари, Ролс Ройс и пр., се изработват изключително "ръчно". Думата ръчно е в кавичики, защото се ползват най-съвременните технологии, но "промишлени роботи", няма. Но това не прави автомобилите им калпави.
Предпочитам НАШИТЕ данъци, да отиват, не , а да се връщат обратно в НАШАТА икономика, по този "тъп" начин, за да създават БВП, заетост и синергични ефекти за българсаката икономика, отколкото да изнясяме доход и създаване на чужди работни места, стимулирайки, я руска, я китайска и турска икономика .
Та така за "тъпите" идеи..
А, я да ви видя вашите "умни" !
Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?
Радваме ме всичко което видях и прочетох.
Купуват акумулатори и масла от Български производители,Похвално.
Но съм отвратен от злобата във доста от коментарите.
Най добри пожелания
Браво, невероятно адекватно сравнение. Само дето в единя случай говорим за масово производство, докато Ферараи и РолсРойс не са ТОЧНО масово производство.
Знам, че ще ме обвините за черноглед, но ... реалността е: Китайците се учат от Америка И Европа (пълно е с китайски студенти в Германия, дето обаче не мислят да остават), крадът по-старички технологии (Моторчето на Митсубиши ... 1980? хм, хм) и после се мъчат да се примъкнат обратно в Европа с такива начинания, като авантюрата на бат ви Гриша.
Това обаче, дето се пропуска е, че китайският модел има смисъл само с много ниско заплащане на труда и огромни обеми на оборота. Не виждам нито едно от двете да се получи с този завод.
Всъщност, спомняте ли си оня напън да се правят Ровър Маестро във Варна? Май има нещо общо с това сега ...
Пълен примитив. Никакви модерни технологии, да не говорим за роботи. Единственото оравдание за подобно техническо недоразумение е някаква заетост за местното население. Видях подобни китайски "творения" и в други азиатски страни, за които технологиите на този етап не са определящи. За съжаление, от подобни недоносчета не очаквайте развитие в бъдеще.
това беше голяма измама. политици задължиха всички ДЪРЖАВНИ горски стопанства да купя по два три джипа за по 40 бона, при условие че тия китайско-български хибриди реално не заслужават 20.
сега само ги местят от гараж в гараж а си карат японските тойоти и руските ниви в които всъщност си вършат работота..
мореплавател, авантюрист, доносник на властите и кандидат богаташ, починал като просяк в Лондон
Идеята ти е тъпа точно за това - защото не се създава БВП.
Ако ти произвеждаш боклук, но ние трябва да го купуваме (например защото бил български), то ти крадеш от нас. А кражбата не е БВП, а обратното -минусБВП.
Обратно: ако аз съм свободен да купя най-доброто от където ми е най-изгодно, максимирам позите в моите си дела, т.е. БВП расте.
1.Уточнете си какво е БВП, пък после продълете със съжденията.
2.Като как определихте какво е боклук и какво не? За тази цена, тези модели.
3.Вие сте свободен да купувате от където си щете, парите са си ваши, но Държавата трябва да харчи НАШИТЕ пари, по начин създаваш нов БВП, заетост, нови данъци, и т.н... "тъпо" и просто, но е вярно и правилно.
Въпроси?
Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?
1. Няма значение какво БВП, защото всяка методология ще даде същия резултат.
2. Казах АКО е боклук. Ако не, аз сам ще го намеря да го купя - няма нужда от протекции.
3. Данъците са също МОИ пари - значи важи същото правило - купува се само най-доброто! Всякакви други критерии - например най-розовото, най-косматото, най-българското... са ирелевантни към целта(носене на полза, в случая в транспорта) и носят загуби за стопанството.
Сега какво е "загуби за стопанството" да уточнявам ли?
защото не си чел статистиките на немския ТÜV за автомобили, които не са минали технически преглед заради дефекти. Най-често не минават Дачии и френски автомобили, във всички категории - както до 3 години, така и тези нагоре, които са доста подробно сегментирани.
Правата, разбира се, е само една - същата от всички учебници и всички практики, аз само я напомням.
Разликата е само, че някои народи хвърчат по нея, други се влачат като охлюви, точно защото много саботьори запъват! Защо е така - дали защото са продажници или просто от ниска образованост - това остава неясно.
[quote#40:"симо"]Деу фалира заради скапаните бракми, [/quote]
Деу бяха откраднали мениджъра по качество на Мерцедес и правеха доста качествени коли. Собственикът на гаранционен сервиз на Деу в Австрия ми се е оплаквал още през 1995-та, че не му оставят работа.
Интересно не се вижда цеха за боядисване и заваряване на каросерията.А те май други цветове за момента не предлагат.А някой знае ли как стои въпроса със издръжливостта и разхода за изминат километър?
Кадрите ми навяват няколко неща. Например въпросите:
1. Мъка,мъкааа, къде и как ще се продава това ?
2. Това китайско ли е или българско? Сглобявайки в къщи с LEGO, това прави ли те съдружник с датчаните и печелиш ли от техните продажби?
3. Не сме ли китайския гараж в задния двор на Европа за безмитен внос . На фона на евтината китайска работна ръка, то нашата по-евтина ли е за да караш части (с планина от опаковки) да се сглобяват тук и то с мудни темпове като ,че ли правиш поръчкови Бентли-та ?
Оставям настрана нелепото отвсякъде име 'Голямата (китайско-българска) Стена' , както и рекламите тип 'Made in Ловеч' и 'Made in България' които са най нелепата комбинация от кирилица,латиница и национални комплекси...
1. Продава се в Англия (само пикапа): http://greatwallmotor.co.uk/
и в Италия (основно пикапа): http://www.greatwall.it/
този пикап просто няма конкурент за тази цена в Европа, така че пазара му си зависи само от маркетинга на Литекс (мотърс)
2. Всяко автомобилно производство, стартирано през втората половина на 20ти век, започва с лицензно производство или дори само с асемблиране ... (Лада, Сеат, Дачия, Деу и т н)
Те руски, испански, румънски, корейски ли са???
3. Ако митото върху вноса на компоненти от Китай е по-ниско от това на готоявия асемблиран автомобил и оправдава асемблирането в България това си е бизнес ниша, в което няма нищо лошо или незаконно.
Рекламния слоган, който са избрали поне за българския пазар може да не е гениален, но и не е никак лош и поне за чужденците е забавен и запомнящ се (по лични наблюдения)
[quote#39:"DrAvalanche"]И коментара му беше много точен - тази кола с един по-добър и съвременен двигател при сходна цена може да намери много добър пазарр.[/quote]
Ми да слагат "Перкинс".
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
[quote#9:"yanne"]И японци и корейци го правят в Словакия,Полша и други страни от Източна Европа.[/quote]
Бъркаш. ТСпециално за КИА произвежданите и продавани в Европа автомобили се срещат само ва Европа. Те са просто "европейски" автомобили, конструиране в Рюселхайм.
[quote#86:"socioscan"]Те руски, испански, румънски, корейски ли са??? [/quote]
Той пита печалбите чии са.
И те наистина не са български. На месец 4 коли на човек = 200-300 лв добавена стойност на кола + ток, масло и акумулатор колко е?
Абсурдното е, че примерно дилърът на Фолксваген може да вади по-голяма добавена стойност от тръговската дейност и да вкарва повече в българската икономика. И ФВ да е по-български от ГрейтУол.
За ужас на псевдородолюбивите кандидатпротекционисти от по-горе.
Интересно, че ти сравняваш Грейт Уол с Фолксваген, а Блумбърг са стигнали много по-далеч и смятат, че тази година ще изпревари дори Ферари ))
Само финансово разбира се, не и технологично ...
"Though lagging behind major automakers in scale, low costs help its operating margin beat everyone -- even Fiat SpA (F)’s Ferrari. It will probably top the industry this year at 16.4 percent ..." http://www.bloomberg.com/news/2013-07-04/great-wall-of-china-uses-military-precision-in-suv-battle-cars.html
Иначе аналогичния модел на ФВ струва двойно, тоест два пъти по-малко произвеждащи българи ще могат да си го позволят ((
Съответно ще произведат по-малко, ще внесат по-малко данъци, по-малко добавена стойност и т. н. по твоята логика ... http://www.vw-lekotovarni.bg/6/amarok/4/1/268_double_cab
И да не забравя Volkswagen Amarok се произвежда в Аржентина и асемблира за европейския пазар в Хановер, Германия ))
Това по-германски или по-европейски го прави ???
И с какво е по-български от Great Wall Steed 5 ?
Не знам какво са откраднали и колко им е пораснало качеството като резултат от това крадене, ама аз не съм виждал кола на Деу, в която да искам да се кача, хем съм доста непретенциозен.
А от няколкото собственици на Деу-та, които познавам, след първия месец възторжено възхищение от собствената хитрост да си купят евтино корейско возило, съм чувал само оплаквания.
Едва ли са били без причина, но вече не помня подробности, че много вода изтече.
До коментар [#90] от "zapadnqka":
Защо ще сме мрънкащи, любопитно ни е какво става в този завод?
Използват се едва 10% от възможностите на завода, усвоени са 2 модела, а се продават вече почти цялата гама модели. Не е ли и това предприятие друг "троянски кон", този път за Китай, и вратичка за безмитен внос на китайски автомобили?
Знаеш ли, има не малко бг фирми, които също биха искали да са под чадъра на държавата, а не само да са обект на ревизии и санкции.
[quote#94:"socioscan"]ФВ струва двойно, тоест два пъти по-малко произвеждащи българи ще могат да си го позволят[/quote]
А, не се знае, има много фактори... БМВ е по-скъпо от Лексус, но поне 10 пъти повече българи карат БМВ
Спекулираш...
Аз също спекулирах.
Просто дадох пример - илюстрация как в международния вихър от стоки и услуги няма "наши" и "ваши", "по-полезни" и "по-малко полезни", затова свободата трябва да е максимална, а всякакви намеси са плюене срещу вятъра.
Автомобилния бизнес изисква огромни инвестиции не само в цехове, а и в маркетинг, дистрибуция, мениджмънт - неща, които куцат при GW България.
И изглежда, че не са успели да се поучат от краха на Ровър със завода им във Варна.
Никой няма да е доволен ако и този проект се срине, оставайки единствено родината без производство на автомобили. А в тази индустрия има и хляб и сирене - много добавена стойност, много работни места, много износ.
Смешни са и призивите цяла България да купувала китайските коли, дозглобени у нас. Освен че е незаконно, иИма правила, обществени поръчки и пазарна икономика, ако GW дадат добри цени за добри продукти - нека доставят. Това няма да направи бизнеса им устойчив, а тъкмо обратното - зависим от политиците, които в момента управляват. Друга тема, че говорим на година за -+500 автомобила, сигурно.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
lone_S
Рейтинг: 594 НеутралноПри този наситен пазар ...
http://www.youtube.com/watch?v=Q5dieYm04SoImaginary Friend
Рейтинг: 640 НеутралноМинали са 7 минути от както е пусната галерията и троловете, които обясняват как това е пълна излагация, държавата не струва и всичко е далавера все още ги няма. Крайно шокиран съм.
Не цъкам плюсове и минуси.Иначе - галерия на 150 работни места, които не са чакали "държавата да направи нещо".
kilmer
Рейтинг: 420 НеутралноБраво! Дневник, Хубаво ще е да напишете и колко и кои модели се провеждат понастоящем и колко и кои модели ще се произвеждат в следващите три години!.
MC Hammer
Рейтинг: 381 ВеселоДо коментар [#1] от "вертиS":
ДА ВИ ЕБА МАЙКАТА ПРОСТА, ПРОДАЖНИ, ЖАЛКИ ГЪЗОБЛИЗЦИ !!!Всичко е маркетинк, при толкова тарикати в тая държава имаме голям нереализиран ресурс в това отношение
postbot
Рейтинг: 438 НеутралноЯвно не е толкова розово положението, щом 1/10 е натовареността. Да не се окаже както някои предполагаха -- завода в Ловеч е за параван, а готовите коли си идват направо от Китай, обаче уж сглобени в ЕС. Гришата Ганчев с техническо ноу-хау може да не е известен, но е добре известен с такова за крадене на (захарно) ДДС.
Изобщо не мога да си представя как братството може да бъде въведено със закон, ако свободата не е разрушена със закон и правосъдието не е потъпкано със закон.Sinite - завоят наляво забранен
Рейтинг: 914 Неутралное колко автомобила в крайна сметка са продадени
Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.Дневник:Анкета за или против новият сайт
Рейтинг: 541 НеутралноКак да се стимулира икономикат и да се открият работни места ли?
Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?Държавната и общинска администрация да бъде задължена да подменя автопарка с автомобилите от Ловеч, както това са стори от завода - купуват акумулатори и масла от БЪЛГАРСКИ производители.Похвално и национално отговорно.
Philotimo
Рейтинг: 541 НеутралноПо колко вървят пикапите?
yanne
Рейтинг: 3731 НеутралноДо коментар [#5] от "postbot":
[quote#5:"postbot"]Да не се окаже както някои предполагаха -- завода в Ловеч е за параван, а готовите коли си идват направо от Китай, обаче уж сглобени в ЕС. [/quote]И японци и корейци го правят в Словакия,Полша и други страни от Източна Европа.Какво странно има в това?!
Ebeneezer Goode
Рейтинг: 500 НеутралноХм, прегледах галерията със смесени чувства.
Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn'tОт една страна - браво, супер, осигурява се работа, бизнес се върти, млади хора намират реализация и т.н. Признавам си, че аз например, както 99% не биха могли да реализират такова начинание (дори и парите да не са голям проблем).
От друга страна - ми става ми малко тъжно. Технологията е с 20, 30, че дали не и 50 години назад от това, което се ползва от истниските производители. Някой да видя поне един промишлен робот на снимките. И без грам носталгия по соца, да отбележа, че имахме промишлени роботи през 80-те години.
Който иска, да поглене в тубата, има филмчета как се прави и сглобява едно BMW. Като ги гледа, човек така се изкефва, че му се прииска да си купи едно. А шанса да си купя Греат Уол е 0,001%
MC Hammer
Рейтинг: 381 НеутралноДо коментар [#5] от "postbot":
ДА ВИ ЕБА МАЙКАТА ПРОСТА, ПРОДАЖНИ, ЖАЛКИ ГЪЗОБЛИЗЦИ !!!Никак не е зле, това са 7 500 автомобила за годината , едно добо начало! Намирането и обучването на персонала също отнема време, дано догодина заработи на сто 100%!
патиуанчо
Рейтинг: 488 Неутрално[quote#2:"Imaginary Friend"]които не са чакали "държавата да направи нещо".[/quote]
ден година храни.Абе не се ли чу по едно време нещо за некакви данъчни проблеми на Ганчев? Не тече ли и разследване още?
"Спестени" данъци са си държавна субсидия.
Norman Granz
Рейтинг: 3648 НеутралноТаз година полупроводници, догодина - цели.
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.postbot
Рейтинг: 438 НеутралноДо коментар [#11] от "Хмелницки":
Изобщо не мога да си представя как братството може да бъде въведено със закон, ако свободата не е разрушена със закон и правосъдието не е потъпкано със закон.Окей, може би си прав. Не знам как са им разчетите, но се чудя защо са планирали 10 пъти по-голяма производствен мощност. Нищо не е случайно все пак.
Михаил
Рейтинг: 754 Неутрално90% от хората, които коментират в Дневник.БГ са мрънкащи нищо не направили в живота си хора.
Scientia non habet inimicum praeter ignorantem.Точка.
the_sceptic
Рейтинг: 754 НеутралноНе им желая лошото, но крайната дума има пазарът. Досега съм видял 1 (един) път такова на улицата. Е, не съм гледал специално, но по принцип отбелязвам наум марките на колите. Когато описваха технологията на тези коли ми се стори прекалено вехта. Със сигурност за парите на едно ново такова човек може да си вземе примерно Пежо секонд хенд, което е хем по-мощно, хем по-икономично, хем по-комфортно, хем по-сигурно при удар. И вероятно ще надживее Грейт Уола в дългосрочен план, ама това вече са само догадки.
liion44
Рейтинг: 488 НеутралноПърво трябва да се изгради мрежа от дистрибутори.марката да се възприеме от потенциалните купувачи като надежна .да има сервизни центрове които да поемат гаранцията .и още куп неща за да се бори с конкуренцията .Ниската цена е предимство но при добро качество.
The Stig
Рейтинг: 1074 НеутралноДа усвояват бързо Voleex C30, C50 и Hover H6. Към тях ще има много по-голям интерес от нелепото копие на стария Yaris и пикапа.
postbot
Рейтинг: 438 НеутралноДо коментар [#9] от "yanne":
Изобщо не мога да си представя как братството може да бъде въведено със закон, ако свободата не е разрушена със закон и правосъдието не е потъпкано със закон."Странното" е, че би могло тук да се симулира дейност, за да се избегнат мита. Японците съм сигурен, че не го правят -- те не биха и влезли в джойнт венчър с такъв съмнителен тип като Г. Ганчев.
danid
Рейтинг: 541 Весело[quote#13:"Norman Granz"]Таз година полупроводници, догодина - цели. [/quote]
Винаги успява да ме развесели
In my world
Рейтинг: 684 Неутралноgreat wall h7 на снимки изглежда много добре.
In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)the_sceptic
Рейтинг: 754 Неутрално[quote#7:"nuzzo"]Държавната и общинска администрация да бъде задължена да подменя автопарка с автомобилите от Ловеч, както това са стори от завода - купуват акумулатори и масла от БЪЛГАРСКИ производители.Похвално и национално отговорно. [/quote]
доста тъпа идея
гарантирано изоставане и преразход, ама с парите от НАШИТЕ данъци
ако е доказано качествен продукт като примерно френските коли, едно рамо от държавата не е лошо, но за неясен продукт на неясен бизнес, недоказал с нищо, че има потенциал - не, мерси, не и с моите данъци
danid
Рейтинг: 541 НеутралноАми в тази област на пазара трудно се пробива. Особено сега. Но и добър маркетинг е нужен, както каза някой по- горе.
cinik
Рейтинг: 3281 Неутрално[quote#10:"bulldog"]Някой да видя поне един промишлен робот на снимките. [/quote]
ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.Деу фалира заради тези роботи. Роботизирани заводи, които нямаха изплащане. А се хвалеха, че по процент на роботизация са изпреварили Мерцедес и постоянно печелеха в съревнованията за качество на разни журнали.
THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
Рейтинг: 488 ВеселоПауновски, имам 2 думи за теб - knock-down kit.
#killwhiteyНинов
Рейтинг: 2636 НеутралноВеднъж в София ме возиха на грейтуолския джип... беше може би преди година-две...
petranica
Рейтинг: 434 НеутралноМаркетингът им е подлежащ на съмнение за ефикасността си.
Любов и светлина!Аз миналата година си взех нов автомобил и не беше български.
Волекс - малък, не е лош, НО не е много по-евтин от Тойота Ярис
Пикапът и Джипката - За пикапа съм чувал хубави работи, джипката 2,4 мотор на бензин....
Дано имат успех!
Само Левски
Рейтинг: 945 НеутралноФиат в Сърбия вече произвежда по 300 000 автомобила годишно като изнася и за американския пазар, не само за Европа.Така, е като разчитаме на китайци и руснаци да откриват работни места, а не големи европейски и американски компании.За разлика от нас сърбите не са толкоз прости.
Norman Granz
Рейтинг: 3648 Неутрално[quote#16:"the_sceptic"]Досега съм видял 1 (един) път такова на улицата. [/quote]
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Виждат се отвреме-навреме (много рядко) най-вече пикапи (тръкове, както им викат в Америка). Веднъж карах след един такъв по магистралата за Пазарджик и съжалих шофьора - така друсаше онова ми ти нещо, така се люшкаше и подскачаше по неравностите...
ДСиБ
Рейтинг: 764 Неутрално[quote#29:"Norman Granz"]така друсаше онова ми ти нещо, така се люшкаше и подскачаше по неравностите... [/quote]
незнам за стеед, но явно пикапите си друсат, карал съм форд рейнджър и беше страшно друсане и на най-малката неравност
Thermobee
Рейтинг: 1341 ВеселоАз освен дадените "за ползване" зорлем на МВР-то джипове, други Велики стени не съм виждал да се търкалят по пътищата. Да не са луди хората да дават парите на китайци + Гришата!
Не на ислямската инвазия в Европа!skyfighter
Рейтинг: 445 Неутралноhttp://www.bloomberg.com/news/2013-07-04/great-wal l-of-china-uses-military-precision-in-suv-battle-c ars.html
Ето една интересна статия за фирмата майка. Няма лошо, че работят тук.
彼得。斯托亚诺夫
Рейтинг: 529 НеутралноДо коментар [#10] от "bulldog":
-- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28въпрос на сметка за промишлените роботи. sunligh, ако не се лъжа за името, стана световен лидер в батериите след като разкара всички роботи и сложи хора да ги сглобяват. като цената на труда ни стане съпоставима с норвежката например, ще е само с роботи, дотогава ще е по-изгодно с хора.
КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
Рейтинг: 799 НеутралноГодина и половина след откриването на завода на "Грейт Уол" край Баховица той работи с една десета от капацитета си, като е усвоено производството на два модела.
Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/==================================
Някой ще каже - българска му работа .............. и ще е прав.
pavur
Рейтинг: 576 НеутралноДо коментар [#19] от "postbot":
Правят го драги-товарят Тойоти и Мазди от Лаем Чабанг(Тайланд),където имат заводи и ги возят в Нагоя или Йокохама.Оттам ги товарят пак на корабите и ги изнасят с гордото Мейд ин джапан.
pavur
Рейтинг: 576 НеутралноЕдинствената японска марка която се произвежда само в Япония е Субару.
vagabond66
Рейтинг: 1445 ЛюбопитноДо коментар [#17] от "liion44":
[quote#17:"liion44"]Ниската цена е предимство но при добро качество. [/quote]
-Това без съмнение е така ! -Но къде се забелязва "ниска" цена при тази марка ? -За по-малко пари може да се купи аналогичен автомобил! -Така че с "цени" тези няма да спечелят пазар !
smehur_co
Рейтинг: 565 НеутралноПохвално е начинанието на Гришата. В най-голямата криза се захвана, намери пари и ги вложи в родния си край и вече има краен продукт, който се произвежда в България. Ние сме малък пазар. Трябва да наблегнат силно на маркетинга в Западна Европа, да направят цените поне с 20% по-ниски от тези на Дачиите и да работят, работят, работят. Преди 6-7 г. кат излязоха първите "Дъстери" всички се смееха и се подиграваха на румънците. Сега виждам все повече от тях навсякъде... Германия, Белгия, Франция, Испания...
Вяра. Надежда. Любов.Не знам каква е ролята на Грйт Уол в цялата работа, но без тяхана подкрепа (производство за целия европейски пазар в България САМО) и дългосрочна стратегия (изграждане на мрежа от дилъри и сервизно обслужване в цяла Европа), за което се изискват огромни ресурси, ми е трудно да си представя как би изглеждал пробив на пазара.
Пожелавам им вяра и успех.
DrAvalanche
Рейтинг: 1087 НеутралноВеднъж водих един швейцарец в шоурума им. Разгледахме Стиида и Ховър 5. Човекът беще възхитен от цената, но се отчая когато видя дъртия двигател модел от преди 20 години. И коментара му беше много точен - тази кола с един по-добър и съвременен двигател при сходна цена може да намери много добър пазарр.
Just get on stage AND FOOKING AVE ITпатиуанчо
Рейтинг: 488 Неутрално[quote#24:"cinik"]Деу фалира заради тези роботи.[/quote]
ден година храни.Деу фалира заради скапаните бракми, които продаваха. Роботите нямат нищо общо.
postbot
Рейтинг: 438 НеутралноДо коментар [#35] от "pavur":
Изобщо не мога да си представя как братството може да бъде въведено със закон, ако свободата не е разрушена със закон и правосъдието не е потъпкано със закон.Хм, това не е точно същото. Едно е да сложиш "Made in Japan", на нещо сглобено в Тайланд, друго е да продаваш коли (в ЕС) *като* сглобени в ЕС, когато те всъщност са изцяло "сделани" в Китай. В единия случай подвеждаш клиентите си, в другия -- директно лъжеш с митата.
pavur
Рейтинг: 576 НеутралноДо коментар [#39] от "DrAvalanche":
На беемвето двигателя му не е ли с вътрешно горене бе?
pavur
Рейтинг: 576 НеутралноНа грейт уола двигателя му бил дърт-на вътрешно горене.На мерцедеса произведен през 2013-та-двигателя му пак с вътрешно.
ugi
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#11] от "Хмелницки":
По принцип доколкото си спомням бизнес-плана за първата година (2012) трябваше да се сглобят 2000 коли, до края на 2013 да се сглабят по 10000, а завода да заработи на пълни обороти до края на 2015. Ако към края на септември се усвои още 1 модел мисля, че ще се изпълни плана. А доколкото четох се планира да се вкарат и С20 и С30 за производство тук. Така че стига маркетинга и продажбите да се справят добре завода ще върви. Всяко начало е трудно, особено на такъв конкурентен пазар. Но количките са хубави, никак не са зле, така че се надявам да се продават.
ugi
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#31] от "Thermobee":
Не знам къде гледаш, ама специално от малките се търкалят доста, а джиповете също изскачат все повече, а пикапа е най-продавания пикап в България за миналата година. Това са ми наблюденията поне в София. Във Варна и Пловдив също съм виждал, така че мисля, че не е толкова зле. Ама ти си философствай и плюй. Не виждам какво хубаво намираш в това, че производство в България не върви, както ти смяташ.
Ebeneezer Goode
Рейтинг: 500 НеутралноДо коментар [#33] от "彼得。斯托亚诺夫":
Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn'tДо коментар [#24] от "cinik":
Да де, така е.
Работата малко е двояка - ако има роботи - нема работни места. Но друга страна - ние на китайци ли искаме да се правим или на европейци? Ще се окаже прав Доганя, че пътят към европа минава през Истанбул. Само дето забравил да уточни, че минава и през Бейджинг.
Интересно ми е, в заводите на Audi в Györ Унгария например дали ма'ах на ръка или са автоматизирани? (риторичен въпрос, естествено) И що така - унгарците по умни ли са, по симпатични ли от нас или само дето са по-близко до Европа, че на тях им дават да сглобяват Ауди 3-ка, пък на нас ...
Ех, пълно щастие няма
Ebeneezer Goode
Рейтинг: 500 Неутрално[quote#22:"the_sceptic"]ако е доказано качествен продукт като примерно френските коли[/quote]
Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn'tХе-хе, шегуваш ни ти-и-и-и
ugi
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#28] от "Само Левски":
Хайде недей скача с тоя завод на Фиат - правителството им сега се чуди как да се оправи щото поеха да плащат осигуровките на всички работници за 5 години, та и разни други ангажименти, та на държавата ще й струва тоя завод към 1млрд. евро и няма никакви гаранции, че щом спре субсидията Фиат няма да си премести производството в Полша или обратно в Италия, където имат сводобни мощности. Както впрочем направи Нокиа в Румъния като спряха да ги субсидират. Това е грешен начин на привличане на инвестиции, който не се отплаща особено.
Dreadlord
Рейтинг: 701 ЛюбопитноШапки долу за Гришата! Може да е прост, но трябват повече хора, които да работят конструктивно!
Who is General Failure and why is he reading my disk?Ebeneezer Goode
Рейтинг: 500 НеутралноДо коментар [#49] от "Lord Dreadfort":
Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn'tКъщичка за птиченца правил ли си някога .... ?
http://www.youtube.com/watch?v=sl6vntGuk7A
tralala2010
Рейтинг: 541 Весело[quote#11:"Хмелницки"]обучването на персонала[/quote]
Това с обучението не е проблем- половината да сглобяват, другата половина да разглобяват и на следващия ден си сменят работните места. За година ще са факири.
Frank Zappa
Рейтинг: 1128 НеутралноЕдин съвет към Гришата!
Кандидат за член на ПП Четвърти километърНа колите да пише не
"Made in България!",
а "Assembled в България!"
p.i.p.
Рейтинг: 431 НеутралноДо коментар [#10] от "bulldog":
просто не си запознат със завода.
това от снимките са 2-те построени халета за финален монтаж. другите две халета бяха в доста начален стадии преди година и оттогава не знам какво е положението. та именно във въпросните две не достроени халета би трябвало да са въпросните роботи за ламаринените заготовки, боядисване и др.
m_style
Рейтинг: 662 Весело[quote#7:"nuzzo"]Държавната и общинска администрация да бъде задължена да подменя автопарка с автомобилите от Ловеч, както това са стори от завода - купуват акумулатори и масла от БЪЛГАРСКИ производители.Похвално и национално отговорно. [/quote]
Тази "национална отговорност" знаеш ли до къде води - до това да се редиш 20г. за Лада от СССР и 10 год. кола да струва повече от нова! сега обаче сме в 21-и век, а не в 20-и; живеем не за Съветския съюз, а в ЕС, където просперитета идва не от ограниченията на държавата, а от свободната търговия.
42
Рейтинг: 436 Неутралнобате, де я видя тая свободна търговия по света че ни е трудно да я видим
След комунистите най-много мразя антикомунистите!wulkan
Рейтинг: 221 НеутралноАз пък ги виждам непрекъснато и не зная как са от към качество, но и С10 и пикапа, както и джипа са напълно наред поне откъм визия.
Жик-Так
Рейтинг: 168 НеутралноГолямо начинание на Гриша Ганчев.
Това трябва да се развива в България за ужас на олигарсите.
Публикувано през m.dnevnik.bg
Содом и Гомор кРаят на джендъризма
Рейтинг: 1165 Весело[quote#29:"Norman Granz"]така друсаше онова ми ти нещо, така се люшкаше и подскачаше по неравностите...[/quote]
In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary actКато лада нива?
Содом и Гомор кРаят на джендъризма
Рейтинг: 1165 ВеселоНа снимка 17 като ги гледам как спрягат глагола мотам се и ми е ясно защо работи на една десетаот капацитета
In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary actiazdakaja
Рейтинг: 750 НеутралноДо коментар [#55] от "42":
Търговията наистина е свободна и трябва да си благодарен за това. Ако бяхме примерно Путинистан, нашето джудже щеше да сложи жестоки мита за да пази местната лада от фалит и целият български народ щеше да гризе дървото та Гриша Ганчев да тлъстее.
petranica
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#49] от "Lord Dreadfort":
Любов и светлина!Ходи да му целунеш...
Koba Stalin
Рейтинг: 1341 Весело[quote#10:"bulldog"]Технологията е с 20, 30, че дали не и 50 години назад от това, което се ползва от истниските производители. Някой да видя поне един промишлен робот на снимките.[/quote]
/не се чете/Братчед, без да правя паралел ще ти кажа, че дори и днес, най-скъпите марки автомобили, като Ферари, Ролс Ройс и пр., се изработват изключително "ръчно". Думата ръчно е в кавичики, защото се ползват най-съвременните технологии, но "промишлени роботи", няма. Но това не прави автомобилите им калпави.
Дневник:Анкета за или против новият сайт
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#54] от "m_style":
Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?Искали сте да кажете нещо "весело", но ....не се е получило, а още по-малко има връзка и с цитираният ми текст.
Дневник:Анкета за или против новият сайт
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#22] от "the_sceptic":
Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?Предпочитам НАШИТЕ данъци, да отиват, не , а да се връщат обратно в НАШАТА икономика, по този "тъп" начин, за да създават БВП, заетост и синергични ефекти за българсаката икономика, отколкото да изнясяме доход и създаване на чужди работни места, стимулирайки, я руска, я китайска и турска икономика .
Та така за "тъпите" идеи..
А, я да ви видя вашите "умни" !
exp
Рейтинг: 216 НеутралноРадваме ме всичко което видях и прочетох.
Купуват акумулатори и масла от Български производители,Похвално.
Но съм отвратен от злобата във доста от коментарите.
Най добри пожелания
Ebeneezer Goode
Рейтинг: 500 НеутралноДо коментар [#62] от "Тони Шнайдера":
Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn'tБраво, невероятно адекватно сравнение. Само дето в единя случай говорим за масово производство, докато Ферараи и РолсРойс не са ТОЧНО масово производство.
Знам, че ще ме обвините за черноглед, но ... реалността е: Китайците се учат от Америка И Европа (пълно е с китайски студенти в Германия, дето обаче не мислят да остават), крадът по-старички технологии (Моторчето на Митсубиши ... 1980? хм, хм) и после се мъчат да се примъкнат обратно в Европа с такива начинания, като авантюрата на бат ви Гриша.
Това обаче, дето се пропуска е, че китайският модел има смисъл само с много ниско заплащане на труда и огромни обеми на оборота. Не виждам нито едно от двете да се получи с този завод.
Всъщност, спомняте ли си оня напън да се правят Ровър Маестро във Варна? Май има нещо общо с това сега ...
TAC
Рейтинг: 648 ВеселоДо коментар [#22] от "the_sceptic":
rock n' roll is king!"ако е доказано качествен продукт като примерно френските коли"
Доста неудачен пример според мен
TAC
Рейтинг: 648 НеутралноДо коментар [#31] от "Thermobee":
rock n' roll is king!Дрън,дрън,в Пловдив има не малко!
socioscan
Рейтинг: 434 ВеселоПикапа е идеален за селата, а газовата уреедба трябва да се субсидира от държавата, като в Италия например ...
#ДАВАЙДОСВИДАНИЯ http://www.youtube.com/watch?v=M9RcdLCJkw4socioscan
Рейтинг: 434 ВеселоТе даже от Литекс си я дават безплатно в момента
))
#ДАВАЙДОСВИДАНИЯ http://www.youtube.com/watch?v=M9RcdLCJkw4http://greatwall.bg/oferti/steed5-offer/
MC Hammer
Рейтинг: 381 ВеселоДо коментар [#49] от "Lord Dreadfort":
ДА ВИ ЕБА МАЙКАТА ПРОСТА, ПРОДАЖНИ, ЖАЛКИ ГЪЗОБЛИЗЦИ !!!Ти къщичка за пиленца строил ли си, а ?!
socioscan
Рейтинг: 434 Весело
)) ed-23.jpg
#ДАВАЙДОСВИДАНИЯ http://www.youtube.com/watch?v=M9RcdLCJkw4http://greatwall.bg/wp-content/uploads/2013/02/ste
bg
Рейтинг: 381 НеутралноБез роботи няма как на всеки 8 минути да слиза по един готов автомобил.
citoyen
Рейтинг: 1214 НеутралноПълен примитив. Никакви модерни технологии, да не говорим за роботи. Единственото оравдание за подобно техническо недоразумение е някаква заетост за местното население. Видях подобни китайски "творения" и в други азиатски страни, за които технологиите на този етап не са определящи. За съжаление, от подобни недоносчета не очаквайте развитие в бъдеще.
Израел Хендз
Рейтинг: 381 Неутралнотова беше голяма измама. политици задължиха всички ДЪРЖАВНИ горски стопанства да купя по два три джипа за по 40 бона, при условие че тия китайско-български хибриди реално не заслужават 20.
мореплавател, авантюрист, доносник на властите и кандидат богаташ, починал като просяк в Лондонсега само ги местят от гараж в гараж а си карат японските тойоти и руските ниви в които всъщност си вършат работота..
iazdakaja
Рейтинг: 750 НеутралноДо коментар [#64] от "nuzzo":
Идеята ти е тъпа точно за това - защото не се създава БВП.
Ако ти произвеждаш боклук, но ние трябва да го купуваме (например защото бил български), то ти крадеш от нас. А кражбата не е БВП, а обратното -минусБВП.
Обратно: ако аз съм свободен да купя най-доброто от където ми е най-изгодно, максимирам позите в моите си дела, т.е. БВП расте.
Въпроси?
Дневник:Анкета за или против новият сайт
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#76] от "iazdakaja":
Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?1.Уточнете си какво е БВП, пък после продълете със съжденията.
2.Като как определихте какво е боклук и какво не? За тази цена, тези модели.
3.Вие сте свободен да купувате от където си щете, парите са си ваши, но Държавата трябва да харчи НАШИТЕ пари, по начин създаваш нов БВП, заетост, нови данъци, и т.н... "тъпо" и просто, но е вярно и правилно.
Въпроси?
iazdakaja
Рейтинг: 750 НеутралноДо коментар [#77] от "nuzzo":
1. Няма значение какво БВП, защото всяка методология ще даде същия резултат.
2. Казах АКО е боклук. Ако не, аз сам ще го намеря да го купя - няма нужда от протекции.
3. Данъците са също МОИ пари - значи важи същото правило - купува се само най-доброто! Всякакви други критерии - например най-розовото, най-косматото, най-българското... са ирелевантни към целта(носене на полза, в случая в транспорта) и носят загуби за стопанството.
Сега какво е "загуби за стопанството" да уточнявам ли?
Дневник:Анкета за или против новият сайт
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#78] от "iazdakaja":
Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?Вървим с вас по две успоредни прави, и ако и според теорията, те да се срещат някъде в пространството, то няма да е по тази тема.
alabalko
Рейтинг: 493 НеутралноДо коментар [#38] от "smehur_co":
защото не си чел статистиките на немския ТÜV за автомобили, които не са минали технически преглед заради дефекти. Най-често не минават Дачии и френски автомобили, във всички категории - както до 3 години, така и тези нагоре, които са доста подробно сегментирани.
iazdakaja
Рейтинг: 750 НеутралноДо коментар [#79] от "nuzzo":
Правата, разбира се, е само една - същата от всички учебници и всички практики, аз само я напомням.
Разликата е само, че някои народи хвърчат по нея, други се влачат като охлюви, точно защото много саботьори запъват! Защо е така - дали защото са продажници или просто от ниска образованост - това остава неясно.
cinik
Рейтинг: 3281 Неутрално[quote#40:"симо"]Деу фалира заради скапаните бракми, [/quote]
ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.Деу бяха откраднали мениджъра по качество на Мерцедес и правеха доста качествени коли. Собственикът на гаранционен сервиз на Деу в Австрия ми се е оплаквал още през 1995-та, че не му оставят работа.
i_petrov
Рейтинг: 8 НеутралноИнтересно не се вижда цеха за боядисване и заваряване на каросерията.А те май други цветове за момента не предлагат.А някой знае ли как стои въпроса със издръжливостта и разхода за изминат километър?
ceco.t
Рейтинг: 381 НеутралноБяха обешали преди 2 г. да открият 2000 работни места, сега са 120
Dr_Doolittle
Рейтинг: 1594 НеутралноКадрите ми навяват няколко неща. Например въпросите:
http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/1. Мъка,мъкааа, къде и как ще се продава това ?
2. Това китайско ли е или българско? Сглобявайки в къщи с LEGO, това прави ли те съдружник с датчаните и печелиш ли от техните продажби?
3. Не сме ли китайския гараж в задния двор на Европа за безмитен внос . На фона на евтината китайска работна ръка, то нашата по-евтина ли е за да караш части (с планина от опаковки) да се сглобяват тук и то с мудни темпове като ,че ли правиш поръчкови Бентли-та ?
Оставям настрана нелепото отвсякъде име 'Голямата (китайско-българска) Стена' , както и рекламите тип 'Made in Ловеч' и 'Made in България' които са най нелепата комбинация от кирилица,латиница и национални комплекси...
socioscan
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#85] от "Dr_Doolittle":
#ДАВАЙДОСВИДАНИЯ http://www.youtube.com/watch?v=M9RcdLCJkw41. Продава се в Англия (само пикапа):
http://greatwallmotor.co.uk/
и в Италия (основно пикапа):
http://www.greatwall.it/
този пикап просто няма конкурент за тази цена в Европа, така че пазара му си зависи само от маркетинга на Литекс (мотърс)
2. Всяко автомобилно производство, стартирано през втората половина на 20ти век, започва с лицензно производство или дори само с асемблиране ... (Лада, Сеат, Дачия, Деу и т н)
Те руски, испански, румънски, корейски ли са???
3. Ако митото върху вноса на компоненти от Китай е по-ниско от това на готоявия асемблиран автомобил и оправдава асемблирането в България това си е бизнес ниша, в което няма нищо лошо или незаконно.
Рекламния слоган, който са избрали поне за българския пазар може да не е гениален, но и не е никак лош и поне за чужденците е забавен и запомнящ се (по лични наблюдения)
Храбър
Рейтинг: 4086 Неутрално[quote#39:"DrAvalanche"]И коментара му беше много точен - тази кола с един по-добър и съвременен двигател при сходна цена може да намери много добър пазарр.[/quote]
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Ми да слагат "Перкинс".
socioscan
Рейтинг: 434 Неутралнов английските ревюта са доста позитивни за пикапа:
#ДАВАЙДОСВИДАНИЯ http://www.youtube.com/watch?v=M9RcdLCJkw4http://www.youtube.com/watch?v=9-PM2TKQFC4
socioscan
Рейтинг: 434 ВеселоДо коментар [#85] от "Dr_Doolittle":
)) ture=share&list=PLcKKv2DKDM35e4jbSD3pA-MBS62e1 bIzr
#ДАВАЙДОСВИДАНИЯ http://www.youtube.com/watch?v=M9RcdLCJkw4а ето и кой го купува
http://www.youtube.com/watch?v=uF8fOSluweQ&fea
zapadnqka
Рейтинг: 517 Неутрално[quote#15:"Михаил"]90% от хората, които коментират в Дневник.БГ са мрънкащи нищо не направили в живота си хора.
And Freedom for all[/quote]
Към 99%.
historama
Рейтинг: 3472 Неутрално[quote#9:"yanne"]И японци и корейци го правят в Словакия,Полша и други страни от Източна Европа.[/quote]
Бъркаш. ТСпециално за КИА произвежданите и продавани в Европа автомобили се срещат само ва Европа. Те са просто "европейски" автомобили, конструиране в Рюселхайм.
convince
Рейтинг: 1288 Неутрално20 ахтомбила дневно сглобени ръчно, като RR, много впечатляващо. Сигурно ги продават цяла година поръчалите ги...
iazdakaja
Рейтинг: 750 НеутралноДо коментар [#86] от "socioscan":
[quote#86:"socioscan"]Те руски, испански, румънски, корейски ли са??? [/quote]
Той пита печалбите чии са.
И те наистина не са български. На месец 4 коли на човек = 200-300 лв добавена стойност на кола + ток, масло и акумулатор колко е?
Абсурдното е, че примерно дилърът на Фолксваген може да вади по-голяма добавена стойност от тръговската дейност и да вкарва повече в българската икономика. И ФВ да е по-български от ГрейтУол.
За ужас на псевдородолюбивите кандидатпротекционисти от по-горе.
socioscan
Рейтинг: 434 ВеселоДо коментар [#93] от "iazdakaja":
)) l-of-china-uses-military-precision-in-suv-battle-c ars.html
(( le_cab
#ДАВАЙДОСВИДАНИЯ http://www.youtube.com/watch?v=M9RcdLCJkw4Интересно, че ти сравняваш Грейт Уол с Фолксваген, а Блумбърг са стигнали много по-далеч и смятат, че тази година ще изпревари дори Ферари
Само финансово разбира се, не и технологично ...
"Though lagging behind major automakers in scale, low costs help its operating margin beat everyone -- even Fiat SpA (F)’s Ferrari. It will probably top the industry this year at 16.4 percent ..."
http://www.bloomberg.com/news/2013-07-04/great-wal
Иначе аналогичния модел на ФВ струва двойно, тоест два пъти по-малко произвеждащи българи ще могат да си го позволят
Съответно ще произведат по-малко, ще внесат по-малко данъци, по-малко добавена стойност и т. н. по твоята логика ...
http://www.vw-lekotovarni.bg/6/amarok/4/1/268_doub
socioscan
Рейтинг: 434 ВеселоДо коментар [#93] от "iazdakaja":
))
#ДАВАЙДОСВИДАНИЯ http://www.youtube.com/watch?v=M9RcdLCJkw4И да не забравя Volkswagen Amarok се произвежда в Аржентина и асемблира за европейския пазар в Хановер, Германия
Това по-германски или по-европейски го прави ???
И с какво е по-български от Great Wall Steed 5 ?
патиуанчо
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#82] от "cinik":
ден година храни.Не знам какво са откраднали и колко им е пораснало качеството като резултат от това крадене, ама аз не съм виждал кола на Деу, в която да искам да се кача, хем съм доста непретенциозен.
А от няколкото собственици на Деу-та, които познавам, след първия месец възторжено възхищение от собствената хитрост да си купят евтино корейско возило, съм чувал само оплаквания.
Едва ли са били без причина, но вече не помня подробности, че много вода изтече.
historama
Рейтинг: 3472 НеутралноДо коментар [#90] от "zapadnqka":
Защо ще сме мрънкащи, любопитно ни е какво става в този завод?
Използват се едва 10% от възможностите на завода, усвоени са 2 модела, а се продават вече почти цялата гама модели. Не е ли и това предприятие друг "троянски кон", този път за Китай, и вратичка за безмитен внос на китайски автомобили?
Знаеш ли, има не малко бг фирми, които също биха искали да са под чадъра на държавата, а не само да са обект на ревизии и санкции.
iazdakaja
Рейтинг: 750 НеутралноДо коментар [#94] от "socioscan":
[quote#94:"socioscan"]ФВ струва двойно, тоест два пъти по-малко произвеждащи българи ще могат да си го позволят[/quote]
А, не се знае, има много фактори... БМВ е по-скъпо от Лексус, но поне 10 пъти повече българи карат БМВ
Спекулираш...
Аз също спекулирах.
Просто дадох пример - илюстрация как в международния вихър от стоки и услуги няма "наши" и "ваши", "по-полезни" и "по-малко полезни", затова свободата трябва да е максимална, а всякакви намеси са плюене срещу вятъра.
ial
Рейтинг: 447 НеутралноАвтомобилния бизнес изисква огромни инвестиции не само в цехове, а и в маркетинг, дистрибуция, мениджмънт - неща, които куцат при GW България.
И изглежда, че не са успели да се поучат от краха на Ровър със завода им във Варна.
Никой няма да е доволен ако и този проект се срине, оставайки единствено родината без производство на автомобили. А в тази индустрия има и хляб и сирене - много добавена стойност, много работни места, много износ.
Смешни са и призивите цяла България да купувала китайските коли, дозглобени у нас. Освен че е незаконно, иИма правила, обществени поръчки и пазарна икономика, ако GW дадат добри цени за добри продукти - нека доставят. Това няма да направи бизнеса им устойчив, а тъкмо обратното - зависим от политиците, които в момента управляват. Друга тема, че говорим на година за -+500 автомобила, сигурно.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.