След конференцията: Правим метал за "Ламборгини", но още сме далеч от сериозно автопроизводство

От 2011 година български алуминий присъства в супер автомобилите на "Ламборгини", като този "Авентадор" J, модел 2012

© Ламборгини

От 2011 година български алуминий присъства в супер автомобилите на "Ламборгини", като този "Авентадор" J, модел 2012



България присъства на автомобилната карта на Европа основно като доставчик на компоненти и материали, но амбициите за сериозно автомобилно производство остават. Така може да се обобщи приключилата своята работа вчера международна автомобилна конференция, провела се в София. В нея участваха около 300 мениджъри на различни производители на автомобили и компоненти за тях.


Още при откриването президентът Росен Плевнелив подчерта, че във всеки осем от десет коли, произвеждани в Европа, има български компоненти. В този бранш са ангажирани почти 15 000 души, а перспективите са броят на заетите да се удвои. В една от следващите дискусии стана ясно, че в България работят над 50 компании, свързани с автомобилната индустрия, като те формират около 4% от износа на страната.


Успехите
В хода на дискусиите стана ясно, че произведен в България алуминий от две години се влага в суперавтомобили като "Ламборгини" и луксозни модели на "Ягуар", БМВ, "Ауди" и "Рейндж Роувър". Едни от първите, открили потенциала на страната като място за разработки и производство на компоненти за автомобилната индустрия, са "Джонсън контролс". В момента за тях в София работят 563 инженери, като това е най-големият технологичен център сред деветте за компанията. Той предлага проектиране и разработки на автомобилна електроника, като сред най-големите клиенти са БМВ, "Форд", "Рено", "Дженерал мотърс", "Фолксваген" и др.

Част от приборните табла, разработени в България.

© Action Global Communications

Част от приборните табла, разработени в България.


Резервите
В същото време стана ясно, че пред базираните в България производители на автомобилни компоненти има и доста резерви, що се отнася до покритите марки. Оказа се например, че сред доставчиците на "Мерцедес Бенц Карс" няма такива от България. Според Роналд Венгер от отдела за стратегически доставчици шансове да се включим в играта продължава да има.




"В периода от 4 до 2 години преди началото на производството на даден модел извършваме избора на доставчици за автомобилите. "Даймлер" постоянно разширява кръга доставчици", добави той. От думите му обаче стана ясно, че България се конкурира с редица страни от цял свят, включително и със своите съседи. "Нужно е да вметна, че нашите партньори ми съобщават, че ако искам доставчици от региона, трябва да отида в Македония. Традиционно анализираме възможностите на компанията доставчик и локацията й", поясни Венгер.


От представителя на "Фолксваген груп" на международната конференция Павел Весели пък разбрахме, че България доставя сравнително малко части за втория по големина автомобилен концерн в света. Това е неизползван потенциал от възможности за вашата страна, допълни той.


От експозето на Весели стана ясно, че в кризата доставките от източноевропейските страни всъщност са се увеличили - ако през 2008 година концернът е получил от региона части за 115 млн. евро, то през тази те ще са за над 200 млн. евро. Най-голям принос имат страните, където са и големите заводи за финално асемблиране на коли на "Фолксватен груп" – Чехия, Словакия и Унгария.


В Баховица могат да се правят дори 100 000 коли на година
И все пак голямата мечта на българите остава сериозното автомобилно производство. Благодарение на завода на "Литекс моторс" край Ловеч вече правим първите крачки през новото хилядолетие, но на всички е ясно, че никой не приема насериозно проект с по-малко от 100 000 коли годишно, а тази година произведените в Баховица автомобили ще са 2000.

Фоторазказ: Заводът на "Грейт Уол" в Баховица година и половина по-късно >


Според международния директор на "Литекс Моторс" Антон Дончев следващата година продукцията ще нарасне на 5000 коли и 15 000 през 2015 г. До 2017 г. трябва да се достигне пълният капацитет от 50 000 автомобила в две смени. С добавянето на трета може да достигне 100 хил.


"Причината за постепенното нарастване и все още работата под максималния капацитет е, че развиваме бранда едновременно с производството. "Грейт Уол" тепърва навлиза на пазарите и в следващата година ще покрием държавите от нашия регион като Румъния, Гърция и Сърбия, вече оперираме в Черна гора и Македония. До 4 години ще имаме търговска мрежа в Италия, Чехия, Австрия, Унгария, Полша, Словения и целия регион около България", коментира той на автомобилната конференция. Дончев обаче добави, че за момента няма планове за навлизане на пазари по-навътре в Западна Европа от Чехия, като това решение е наложено от китайската страна.


Иначе заводът в Баховица използва и български доставчици - основно на акумулатори и смазочни течности.

Коментари (59)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на the_lone_rider
    the_lone_rider
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Браво, все от някъде трябва да се започне.

    Днес е лесно да изфабрикуваш истината и манипулираш действителността, но будните хора винаги усещат лъжата...
  2. 2 Профил на mediator37
    mediator37
    Рейтинг: 470 Неутрално

    За съжаление сме малка по население държава с ниска покупателна възможност на населението. Това е реалната причина големите фирми да не базират тук производствата си, а да речем в една 70 млн. Турция- държава без инженерен потенциал, но вече 4-та поредна година с 8% икономически ръст. Но в такава Турция вътрешният пазар поглъща значителна част от продукцията и това никак не е без значение.

    Има ли живот след демокрацията ?
  3. 3 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4257 Весело

    То и дърва за цигулки и рояли сечем...
    Но и там сме далеч от нещо сериозно,ха-хааааа.....

  4. 4 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 844 Неутрално

    "Благодарение на завода на "Литекс моторс" край Ловеч вече правим първите крачки,"
    Пауновски пак сте неподготвен!
    Първите крачки са направени от Рено "Булгаррено" 60-те години.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  5. 5 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 495 Любопитно

    Грейт уол е пионера,но какво стана с проектите за инвестиции на две големи китайски компании в производството на електромобили и електрически автобуси? Ако си изиграем добре картите и успеем да привлечем няколко такива производителя останалите сами ще дойдат както стана с производителите на компоненти за автомобилната индустрия и кол центровете.

  6. 6 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 691 Неутрално

    "В хода на дискусиите стана ясно, че произведен в България алуминий от две години се влага в суперавтомобили"

    Дневник, откога в България се произвежда алуминий?

    Никога повече мутри начело на България.
  7. 7 Профил на boniperti
    boniperti
    Рейтинг: 213 Неутрално

    То хубаво е пожеланието за 100 000 коли от Ловеч, но какво ще ги правим после? Орешарски вместо да ми вдига данъка от 12 на 15лв., да създаде политика за обновяване на автопарка. Ето има коли, които да кажем се произвеждат тук, да създават условия за хората да върнат старата си кола срещу приспадане цената на новата, нисколихвени кредити, осигурено обратно изкупуване и тн.

  8. 8 Профил на aha
    aha
    Рейтинг: 426 Неутрално

    А от Великата стена кога ще покрият европейския стандарт?

  9. 9 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 896 Неутрално

    "Иначе заводът в Баховица използва и български доставчици - основно акумулатори и смазочни течности. "

    Сериозен напредък. Дано поне и храната в стола да е българска.

  10. 10 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3318 Весело

    [quote#2:"mediator37"]Турция- държава без инженерен потенциал[/quote]

    Какво пушиш, уважаеми?

  11. 11 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1479 Неутрално

    Ламборгини с цигански алуминий? Вдъхновяваща мисъл.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  12. 12 Профил на hasanço
    hasanço
    Рейтинг: 508 Весело

    [quote#2:"mediator37"]
    ...Турция- държава без инженерен потенциал,[/quote]

    ...и си вярва6?
    6ега нали?

    ne mutlu türküm diyene.
  13. 13 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    Турция- държава без инженерен потенциал- цитат на коментар #2 от “mediator37”

    За 500 години турците изобретиха КАЛДЪРЪМА, не ги подценявай.

  14. 14 Профил на mediator37
    mediator37
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#10] от "Lemmy":
    Син Кемъл 100мм, че е по-лек от жълтия.

    Има ли живот след демокрацията ?
  15. 15 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3302 Неутрално

    До коментар [#6] от "bgkurshum":

    Бамекс АД гр. Карлово

    Създадено през 1950-та. Приватизирано през 1998-ма.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  16. 16 Профил на j.h.jazz
    j.h.jazz
    Рейтинг: 587 Неутрално

    [quote#6:"bgkurshum"]"В хода на дискусиите стана ясно, че произведен в България алуминий от две години се влага в суперавтомобили"

    Дневник, откога в България се произвежда алуминий? [/quote]
    Грешно се е изразил, става въпрос за определени профили от алуминий(произвеждат се вече няколко години в Етем-България)

  17. 17 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 514 Неутрално

    До коментар [#9] от "Индиана":

    минералната вода, част от солта и олиото са български в стола, от догодина може би и макароните.

  18. 18 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3590 Неутрално

    [quote#2:"mediator37"]Но в такава Турция вътрешният пазар поглъща значителна част от продукцията и това никак не е без значение. [/quote]
    Турция е страна в която горивото струва около 5 лири / 5лв така ,че вътрешния пазар не е определящ при положение ,че там населението в маклите градове и села е крепостно и те никъде не пътуват !Турците произвеждат няколко возила които вътрешния пазар ги прави маршрутки или таксита но при свиване в туризма това ще увисне.

    Ислямизирането на държавата което започна с идването на Ердоган е оста обезпокоително на автомобилните компании им трябват специалисти а не хора зубрили корона на наизуст!

    Така ,че България с малко акъл от политиците и далновидни решения с поглед 10-15 години на пред спокойно можем да изместим Турция от този сектор !




    Libertarianism is just anarchy for rich people
  19. 19 Профил на wizzard
    wizzard
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Новината е добра, но вземайки под внимание бавния разтеж на Европейския пазар за автомобили изцяло и по-специално световните свръх капацитети за производство и изключително конкурентния Азиатски пазар се надявам предприемачите, които се занимават с машиностроене да мислят за бъдещето и да инвестират най-вече в човешкия си капитал. Учениците, които излизат от Техникумите са със знания от преди 20, че и повече години. Един модел на техническо обучение във фирмите като в Германия, с данъчни облекчения както за фирмите, така и за обучаващите се е според мен една държавна мярка, която би дала огромен импулс за разтеж, макар и не веднага.
    Общо взето при пълно разгръщане на потенциала ни само в отраслите земеделие, целогодишен туризъм и услуги бихме могли да стигнем едно прилично Европейско ниво на благоденствие за нула време. Само да успеем да изтръгнем България от пипалата и хоботите на паразитите от Петата колона.
    #Оставка

  20. 20 Профил на senser
    senser
    Рейтинг: 380 Весело

    "До 2017 г. трябва да се достигне пълният капацитет от 50 000 автомобила в две смени. С добавянето на трета може да достигне 100 хил."

    Третата смяна ще е най-прецакана като гледам - ще произвежда, колкото другите две

    simple mind
  21. 21 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3590 Неутрално

    [quote#12:"hasanço"]...и си вярва6?
    6ега нали?[/quote]
    Хасане кое си е верно верно си е! В Турция няма закрити училища и болници ...може да няма чак толкова много висшисти на глава на населението колкото у нас ама който има тапия за вишу определено му цепи пието !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  22. 22 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 943 Неутрално

    Само едно нещо ще кажа:
    БЛАЖЕННИ са верующите.
    ...
    Че има няколко дружства, сериозно ангажирани в индустрията е факт.
    Ще вървим с миши крачки и повече приказваме - също.
    Плевнята вместо да приказва, да си даде зор за кампания за реални преференци за индустриалното производство, не само в автомобилостроенето.
    За тази цел трябва стимули. Трябва инженери. трябва по-малко гепене.
    Защото това в Баховица си е едно пожелание, ама така няма да стане - едно хале и полусглобени колички, които 50 души досглобяват и се опитват да продават на цени, близки до тези на някои европески конкуренти.
    Просто не става.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  23. 23 Профил на Swan_
    Swan_
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#4] от "Без соц":

    Пише първи крачки през новия век.

    https://swansphotography.com/
  24. 24 Профил на papadok
    papadok
    Рейтинг: 572 Неутрално

    [quote#4:"Без соц"]Първите крачки са направени от Рено "Булгаррено" 60-те години. [

    Следват монтажа на ФИАТ/пиринфиат/в Ловеч,по късно Москвич и накрая Ровър във Варна.Много екзотична изглежда идеята да произвеждаме китайски автомобили.

  25. 25 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 712 Неутрално

    "... Оказа се например, че сред доставчиците на "Мерцедес Бенц Карс" няма такива от България."

    ... И този се изказва неподготвен ... Отдавна бившият ЕПИК-Ботевград произвежда и изнася електроника за чистачки за СЛК и АМГ моделите ... Само че през Валео, а не като директен доставчик.

    ... А тия многознайковци от форума, които се подиграват и мечтаят едва ли не за производство на болиди от Ф1 - нека се опитат да организират поне цех за производство на лимонада, пък тогава да си отварят устата.

  26. 26 Профил на Alexander Lazarov
    Alexander Lazarov
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Да не забравяме, че колите освен хардуер имат и софтуер. Ако не се лъжа в Johnsons Controls се занимават точно със софтуер за автомобили.

    rm -rf /bin/laden
  27. 27 Профил на timtim
    timtim
    Рейтинг: 483 Неутрално

    15 000 души работят в тези предприятия!
    15 000!!!!

    От 2 900 000 работещи в страната.

    В Баховица правят 2 000 автомобила годишно
    Колосалната бройка 2 000 !!!!

    Цялата тази работа е една пръдня и нищо повече.

  28. 28 Профил на koalarevolution
    koalarevolution
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Аз бих си купил Грейт Уол. Кола като кола... какво и е?

  29. 29 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#6] от "bgkurshum":

    От доста отдавна - Алкомет и разни други компании са доста големи производители на алуминиеви компоненти. Но ако заяждането ти е за това, че не произвеждаме алуминии от руда - да, прав си.

    Иначе - браво, развива се сектора, а там могат да бъдат заети доста хора и обикновени работници и инженери. А ако тръгне и сериозно производство на автомобили ще повлече и много други неща след него. Но безспорно най-добрите инвестиции в сектора са тези на Джонсън Контролс, защото създават много работни места за високо образовани хора, с добро заплащане, които създават интелектуален продукт.

  30. 30 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    До коментар [#26] от "agent0range":

    Познат работи там, правят и хардуер, освен софтуер.

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  31. 31 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 602 Неутрално

    До коментар [#28] от "koalarevolution":

    [quote#28:"koalarevolution"]Аз бих си купил Грейт Уол. Кола като кола... какво и е? [/quote]

    Аз първо бих я пробвал преди да купя... От друга страна, ако никой таксиджия не кара такава кола, значи че съотношението цена/издържливост не е смислено. А по родните пътища трябват яки талиги!

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  32. 32 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    [quote#28:"koalarevolution"]Аз бих си купил Грейт Уол. Кола като кола... какво и е? [/quote]

    Не знам, купи си и ни кажи какво й е, че аз не познавам някой с такава. Тъкмо ще имаш предимство пред останалите.

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  33. 33 Профил на koalarevolution
    koalarevolution
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#31] от "Дразнител":

    Мисля, че никой таксиджия не кара, защото нямат подходящ модел за такси.

  34. 34 Профил на liubo
    liubo
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#27] от "timtim":

    Господинчо тези 15000 са реално работещи не чиновници, магазинерки и тн.

  35. 35 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 602 Неутрално

    До коментар [#33] от "koalarevolution":

    Изглежда е така - имат седан, но е твърде калпав за цената си - т.е. не е подходящ за такси

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  36. 36 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#27:"timtim"]В Баховица правят 2 000 автомобила годишно
    Колосалната бройка 2 000 !!!! [/quote]

    Злобарчо, ами хайде ти отвори един автомобилен завод за повече автомобили де!

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  37. 37 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Господин Пауновски (обръщам се лично към Вас, надявам се че четете коментарите под собствените Ви статии), от почти 2 години в България се произвеждат (или сглобяват ако предпочитате) автомобилите "Грейт уол", а Вие сте написали САМО 5-6 статии по въпроса. В последната статия например с огромно удоволствие Вие откривате и изтъквате и най-малките недостатъчета на тези автомобили, като например че "воланът се усещал синтетичен". Вие никога не ползвате подобен критичен тон като пише за други автомобили, включително автомобили като Дачия. Питам ви : ЗАЩО ТАКА?!
    За да купуват българите тези автомобили, е хубаво да се пише и говори в пресата за това. Вие ЗАЩО МЪЛЧИТЕ?!

    След десетина години китайските автомобили ще са обичайна гледка в ЕС, и ако имаме акъл и малко късмет, тези автомобили ще се сглобяват в България!!!

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  38. 38 Профил на _imi_
    _imi_
    Рейтинг: 465 Неутрално

    До коментар [#2] от "mediator37":

    Невероятни глупости си написал. И как без инженерен потемциал 70 милионна държава има 8% ръст четири поредни години. Смешко. Ако не си разбрал нашия пазар е Европейския съюз - няма мита, няма граници и е много по голям от турския. Нищо не ни пречи освен нашия мързел и ниска квалификация. И докато не го разберем, нищо няма да стане.

  39. 39 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#38:"ivo_ignatov."]нашия пазар е Европейския съюз - няма мита, няма граници и е много по голям от турския.[/quote]

    Задавих се от смях... Да няма мита, има нещо по-лошо: огромни корпорации и техните лобисти, които няма да ни допуснат и да припарим до крайния клиент.

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  40. 40 Профил на _imi_
    _imi_
    Рейтинг: 465 Неутрално

    До коментар [#39] от "Търпана":

    Поредното глупаво твърдение ! Как не ни допускат ? Какъв е механизма ? Ако повишите качеството и намалите цената, спрямо това което сега е на пазара, няма какво да ви спре. Аз продавам и никой не ми пречи. За моя изненада - няма никакви предрасъдаци. Ако си по-добър - продаваш. Това е !

  41. 41 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#40:"ivo_ignatov."]Аз продавам и никой не ми пречи[/quote]

    Какво продавате, ако не е тайна?

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  42. 42 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#40:"ivo_ignatov."]няма никакви предрасъдаци[/quote]

    Изби рибата с това. Опитай се да продаваш български лекарства/хранителни добавки например, та да видиш.

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  43. 43 Профил на _imi_
    _imi_
    Рейтинг: 465 Неутрално

    До коментар [#42] от "Търпана":

    Продавам много сериозни неща при много силна конкуренция. Пак повтарям - няма предрасъдаци. Механизма - вземат се мостри, тестват се и ако са по-добри се купуват. Просто е. Но трябва много работа и висока квалификация. Никога клиента няма да направи друго, освен да купи най-изгодното за него !

  44. 44 Профил на f.s.m.
    f.s.m.
    Рейтинг: 521 Неутрално

    И купуваме Ламборджинита, копелдака наследник на мина Ораново нали кара то§но такова Ламбо. Купено с евтин / робски български живот.

  45. 45 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 844 Неутрално

    До коментар [#23] от "Swan_":


    До коментар [#24] от "papadok":

    Момчета в 8,46 нямаше продължението "през новият век".
    А Пауновски няма доблест като Каратунов.Последният като се издъни се извиянва (писмено) и се поправя.
    Ако му следите изцепките на Пауновски ще се убедите.Точно за това написах "Пак сте неподготвен" Това не му е първа изцепка.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  46. 46 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 844 Неутрално

    До коментар [#23] от "Swan_":


    До коментар [#24] от "papadok":
    Вижте това поправка 2 час след моя коментар!

    "Последна промяна в 09:40 на 11 окт 2013...."
    Това достатъчно ли е?

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  47. 47 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 844 Неутрално

    Сега аз сбърках не 2 а 1 час след моя коментар.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  48. 48 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 724 Неутрално

    В Ловеч не се произвеждат, а сглобяват коли. Само защото сме в ЕС и това им трябва. Не виждам защо държавата трябва да си обновява автопарка с китайски коли, сглобени в Бг, а не с качествени коли. Тоя завод е на жужето Ганчев, не е на България. Още ли дава 400лв (€200) заплата на "производителите"?

  49. 49 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2638 Любопитно

    До коментар [#4] от "Без соц":


    [quote#4:"Без соц"]Първите крачки са направени от Рено "Булгаррено" 60-те години. [/quote]
    =====================

    Първите крачки . . .
    1949-та камион "Димитровец" направен в Завод 12 София
    1961-63-та 10 бр леки коли "Балкан" произведени съвместно в Завод 12 и с Ловеч.
    1964-та в Ловеч се сглобяват ФИАТ 850 , Берлина и купе
    В Пловдив се сглобяват РЕНО 8 , РЕНО 10 и Булгар Алпин
    От 1957 ма започва производството на мотоциклетите и мотопедите Балкан 250 см3 и 50 см3
    Двигателите се произвеждата в Завод 12 в София , а рамката и асемблирането в Ловеч
    1962, 63 и 64-та отборът по мотокрос на Завод 12 печели 3 години подред 6 дневните състезания на ФИМ само за производители .
    Бяхме най-добри в света !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  50. 50 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2638 Любопитно

    До коментар [#24] от "papadok":

    Виж ако обичаш # 49

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  51. 51 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Леки забележи към Автора: 'асемблиране' може да се замени със 'сглобяване', а бранд - с ' марка'.

  52. 52 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 797 Неутрално

    Държавата не се грижи за бизнеса, въпреки че той е този който генерира приходи за осигуровки, пенсии и т.н. В последния брой на Аутобилд има статия за завода на Форд в Крайова, Румъния. Само на 100 км от нашата граница Форд са изсипали 900 милиона евро инвестиция, отделно имат още стотина доставчици наблизо. В България нямаше да им дадат акт 16, да им пуснат партида за ток или вода десет години след като са изпълнили всичко. Да не говоря колко подкупи трябва да дадат. Инвеститорите не са прости и проучват много внимателно тези неща. Точно заради това всички големи инвестиции са в Румъния и Турция.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  53. 53 Профил на ddemi
    ddemi
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Тази Велика стена поне в Китай карат ли я? Или първо искат да видят какво ще стане в БГ и изобщо на Балканите? Индия и тя прави една смешна кола, май беше Тата; сигурно е по-добра от рикшите. А това, дето китайците нямат амбиции да си пласират Голямата стена в Западна Европа, е защото не покриват стандартите на колите там. Популярното в БГ Рено Симбол, което го сглобяват в Турция, Мароко и Русия, също не става за Западния пазар, но за балканските пътища става. Иначе Голямата стена може да прави конкуренция на каруците в БГ. А ако и свалят и цената до тази на каруците, съвсем ще ги изконкурира.

  54. 54 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1047 Весело

    Татко ще ми купи колело, ама не сега, друг път.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  55. 55 Профил на bradley
    bradley
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До 53 Great Wall произвежда близо един милион коли годишно,около сто хиляди са за износ,компанията се развива с темпове за което може да се завиди.Ние вече 25 години чакаме БМВ и Мерцедес да инвестират у нас но интереса им е нулев,при това полоожение не виждам нищо лошо в това да поканиме тези които искат да инвестират и те са добре дошли!

  56. 56 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4149 Неутрално

    Значи не правим компютри а....кал за тухли.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  57. 57 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Дано икономиката в глобален мащаб се стабилизира и дори отбележи тенденция към ръст, защото иначе, няма как да се пласира такова производство.

    goblenka
  58. 58 Профил на king_nothing
    king_nothing
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#9:"Индиана"]

    "Иначе заводът в Баховица използва и български доставчици - основно акумулатори и смазочни течности. " [/quote]

    Знаем кои са фирмите и как станаха доставчици в завода...но тук не е мястото за тази дискусия

  59. 59 Профил на king_nothing
    king_nothing
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#16] от "j.h.jazz":

    Има няколко завода в България, които преработват алуминий по втория цикъл на преработка. Произвеждат се различни продукти от него: ал профили за прозорци, където е и Етем), фолио за индустриални и хранителни цели, кенчета за напитки и алуминиеви моноблокове на двигатели, където производител е една френска фирма. Според мен човека е имал предвид последното





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK