"Донгфенг мотор" дава 1.2 млрд. евро за 30% от PSA "Пежо Ситроен"

Манекенка позира до "Пежо" 408, разработени специално за пазара в Китай модел. Той се произвежда съвместно с Донгфенг мотор.

© Ройтерс

Манекенка позира до "Пежо" 408, разработени специално за пазара в Китай модел. Той се произвежда съвместно с Донгфенг мотор.



Един от най-големите производители на автомобили в Китай - "Донгфенг мотор" (Dongfeng Motor), изрази готовност да купи 30% от акциите на френския концерн PSA "Пежо" "Ситроен". Ако това се случи, китайците ще станат най-големия акционер в PSA. В момента най-много акции в автомобилния производител имат семейство "Пежо" - 25.5%.


В момента "Донгфенг мотор" и "Пежо Ситроен" имат съвместно производство в Китай. От PSA потвърдиха за водени разговори за разширяване на партньорството, но уточниха, че още няма взето решение как и кога да стане това.


През миналата година "Пежо Ситроен" подписа споразумение за партньорство с "Дженерал мотърс". Концерните планират да създадат три нови платформи, на които да правят свои модели.

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на senser
    senser
    Рейтинг: 370 Неутрално

    Излиза, че цената на целия концерн Пежо-Ситроен е 4 млрд. евро. Само на мен ли ми се струва доста малко?

    simple mind
  2. 2 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 606 Неутрално

    След Волво идва ред и на Пежо? Китайците настъпват!

    @)----,--'--
  3. 3 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    До коментар [#1] от "senser":

    Цената на акциите в Пежо е 4 млрд. и това е така - можеш да го провериш на борсата.
    Но самата фирма Пежо (с все активите) може да струва и 34 милиарда - ако има 30 милиарда дългове (не ги знам колко са).

  4. 4 Профил на w22
    w22
    Рейтинг: 521 Неутрално

    не е за чудене, Пежо продадоха влаковете на руснаците от РДЖ преди година, сега оризовите им взимат колите.

  5. 5 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 829 Любопитно

    И тук ли?

    и най-умният си е малко прост....
  6. 6 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    До коментар [#1] от "senser":


    [quote#1:"senser"]Само на мен ли ми се струва доста малко? [/quote]
    =============

    "" . . дава 1.2 млрд. евро . . ""

    Чете се 1 цяло и 2 милиарда , АКО е изписано вярно ?
    По вероятно е да има грешка

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  7. 7 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1571 Неутрално

    При положение, че Рено и Пежо продават всичките си автомобили на загуба как няма да са го закъсали така. Една от двете фирми вече беше спасена с държавни средства. Загубата на автомобил се движеше около 900 евро. За сравнение Шкода правят около 600-700 евро печалба на кола, ФВ около 1000 евро. Да, ама социалните разходи в Германия са скочили с 20% за 10 години, а във Франция с 50%. Франция загуби 500 хиляди работни места в индустрията за годините на Саркози. Деиндустриализация му се казва на това...а резултатите могат да се видят в България.

  8. 8 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1571 Неутрално

    http://www.comdirect.de/inf/aktien/detail/uebersicht.html?SEARCH_REDIRECT=true&REDIRECT_TYPE=ISIN&REFERER=search.general&SEARCH_VALUE=FR0000121501&ID_NOTATION=20420407

    Пазарна капитализация 4 милиарда евро. Оборот 55 милиарда евро, печалба -7,5% (отрицателна).

    http://www.comdirect.de/inf/aktien/detail/analyse/jahresbilanz.html?ID_NOTATION=20420407

    В 3 от последните 5 години са на загуба, като миналата година е била 4,2 милиарда евро. Вижда се, че горят собствен капитал в голяма степен. Но пък имат 6,8 милиарда евро в краткосрочни активи...само не им виждал задълженията, иначе цената е подценена тогава.

  9. 9 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 606 Неутрално

    [quote#8:"alabalko"]6,8 милиарда евро в краткосрочни активи...[/quote]

    С други думи непродадени автомобили...

    @)----,--'--




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK