Елън Муск обяви автомобилите с водород за глупави

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (242)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Докато има резерви от нефт, само ДВГ !

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  2. 2 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Нее е зле да се избягва говорене “на едро“, дето се вика - голям камък хвърли, голяма дума не казвай ... та г-н Муск ... вашето изказване не е ли маркетинг?

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  3. 3 Профил на alter_ego
    alter_ego
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Колко години издържа една "модерна" литиева батерия? Скъп консуматив ли е?!
    Водорода е бъдещето!!!

  4. 4 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    Литиево-йонните акумулатори също не са върхова технология - скъпи, ограничен ресурс, сравнително ниска автономия на автомобилите. Тесла са чудесни автомобили, но се съмнявам бъдещето да е в технологията, на която са заложили в момента.

  5. 5 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    Вижте до къде се разви технологията на Мъск за връщаща се и използваща се повторно ракета: https://www.youtube.com/watch?v=9ZDkItO-0a4

  6. 6 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    До коментар [#4] от "gogo2011":

    Така е, но в краткосрочен план са те. В дългосрочен - суперкондензаторите.

  7. 7 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 3683 Неутрално

    [quote#3:"alter_ego"]Водорода е бъдещето!!![/quote]И къде ще го съхраняваш водорода - в стружки = примитивно все още ? ... Със сгъстен въздух също става задвижване на лек автомобил ... и е екологично чисто = няма никакво горене (поне в самия автомобил) Бутилките се сменят лесно и бързо. Технологията е отиграна от всеки заварчик Има и други алтернативи

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  8. 8 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    КЛИЕНТА, ще прецени кое какво е.

  9. 9 Профил на патиуанчо
    патиуанчо
    Рейтинг: 470 Весело

    Нормално. След като батериите на една от тия супер-безопасни Тесли изгоря заедно с колата, редно е да се хвърли малко кал по конкуренцията.

    ден година храни.
  10. 10 Профил на патиуанчо
    патиуанчо
    Рейтинг: 470 Любопитно

    "Основателят на Tesla Motors инвестира в множество различни технологии за транспорт. Една от тях е системата Hyperloop, която може да бъде заместник на влаковете. "

    Кога Муск е инвестирал в hyperloop, бе, Мартинка? И колко?

    ден година храни.
  11. 11 Профил на Чеша си езика
    Чеша си езика
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#3] от "alter_ego":

    Литиевата батерия е много скъп консуматив. Наистина, на този етап от развитието на технологиите най-ефективни си остават ДВГ, каквито и недостатъци да имат.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.
  12. 12 Профил на koalarevolution
    koalarevolution
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#8] от "442":

    Клиента е яко просто парче. По-добре да не преценява.

  13. 13 Профил на pafaka22
    pafaka22
    Рейтинг: 997 Неутрално

    Не съм много съгласен с Муск. Към момента електромобилите нито са евтини, нито са особено екологични. Автомобилите с водород ми се виждат по перспективни в дългосрочен план. Вярно че за сега технологията е опасна и скъпа, но в началото и парните машини, а в последствие и ДВГ са били опасни.

  14. 14 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Електромобилите са бъдещето на автомобила от поне 150 години. Разликата е, че тогава са били с по-добро ускорение и стигали по-високи скорости от тия с ДВГ, ама били по-скъпи и с ограничена автономност в сравнение с тях, сега са само по-скъпи и с ограничена автономност.... И алхимик, който да открие философската батерия, основана на електролиза, едва ли ще се намери.

  15. 15 Профил на townboy
    townboy
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Да батериите струват 2/3 от цената на колата (и се сменят на 4 години) а вода има все още навсякъде.

    Too much цензура Баце.
  16. 16 Профил на Blaster _
    Blaster _
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Няма конкретни данни, но 85кВч - овата им батерия е от порядъка 20-30 000 евро. Ако това е евтино и перспективно здраве му кажи. Иначе за по-голям мащаб инфраструктурата на водород е по-евтина от тази за батериите. За пример мога да дам метанстанциите (които също осигуряват компресирано газово гориво под високо налягане), които в рамките на 5-6 години покриха цялата територия на България. Тръгнете ли да правите зарядни станции за батерии неминуемо трябва да минете през електроразпределително дружество. А там нещата са дебели и сложни.

  17. 17 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Та значи, един бизнесмен заявил, че изделията на конкуренцията са глупави. Къде е тук новината?!

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  18. 18 Профил на uti
    uti
    Рейтинг: 470 Неутрално

    А защо Муск не каже откъде взема лития за неговите страхотни батерии за колко коли ще стигне глобалният литиев резерв.

  19. 19 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 477 Неутрално

    И на мен ми се струва, че водорода е по-добрия вариант, но кой съм аз, че да споря с Елън Муск. Мисля, че той се е доказал като човек, който работи за прогреса на човечеството и не търси само финансовата изгода, та щом е решил да заложи на електро автомобилите, явно вярва в тях. А иначе водорода е най-разпространения елемент във Вселената и лесен за добиване, затова може би ще е по-евтино и безопасно, ако станциите сами си произвеждат водорода за горене, вместо да разчитат на инфраструктура за доставки.

  20. 20 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3100 Неутрално

    До коментар [#3] от "alter_ego":


    [quote#3:"alter_ego"]Водорода е бъдещето!!! [/quote]Знаеш ли от къде днес се извлича въглерод в промишлени количества?!При електролиза на водата се добива много трудно и е скъпо.

  21. 21 Профил на snafuracer
    snafuracer
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Рано е още да се говори за водород, горивни клетки и пълни хибриди.
    Електромобилите все още са с ограничен пробег, с изключително скъпи консумативи, за чието производство отиват една камара ресурси, и в този смисъл не са толкова екологични.
    Нека си махнем розовите електрически очила и да прочетем изказванията на целия автомобилен елит, който в бъдещите 30 години не просто не отписва ДВГ, а залага на все повече оптимизации. Висока компресия, намаляване на обема, все по-здрави и ефективни турбо-компресори, високо-прецизно впръскване, олекотяване на шасита, старт-стоп, и т.н.

    Колкото до бъдещите технологии - не ги отричам, но са още далече от пълноценен заместител на ДВГ.

  22. 22 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 470 Неутрално

    На човек, отричащ всичко останало и величаещ само своето, не бива много-много да му се вярва.

  23. 23 Профил на alter_ego
    alter_ego
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#20] от "yanne":

    Предполагам визираш водород а не въглерод
    Природен газ, електролиза и пиролиза. Поне така съм чел... В момента се работи в насока слънчева енергия, чрез която да се осъществява електролизата. Има доста интересни разработки...

  24. 24 Профил на BarBQ
    BarBQ
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Не се знае дали неговите литиеви акумулатори ще се ползват дълго, ако въобще станат масови. Трябва да се мислят начини за придвиждане чрез използване на слънчевата енергия най-вече, защото нея ще я има в изобилие поне още 5 милиарда години.

  25. 25 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 475 Любопитно

    До коментар [#11] от "Чеша си езика":

    Кое му е скъпото?

    4.000 лева са батерии, които се презареждат поне 4000 пъти и минаваш с тях 400.000 километра!

    Дори и след това са на 75-80% капацитет.

  26. 26 Профил на bg
    bg
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Бъдещето е в разнообразието на енергоносителите.Ще има доминиращ, а времето ще покаже кой ще е той.

  27. 27 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5387 Неутрално

    Прав е.

    Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
  28. 28 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1173 Весело

    [quote#25:"Нико"]4.000 лева са батерии, които се презареждат поне 4000 пъти и минаваш с тях 400.000 километра! [/quote]

    Ау, и къде мога да си купя от тия батерии?
    Можете ли да ми доставите?
    Давам моментално 12 000 за три комплекта (след доставка, без аванс.......)!

    Culus capitem delit
  29. 29 Профил на Sylvia
    Sylvia
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Елан Мъск е голям гений. Някъде четох че образът на Робърт Дауни в Железния човек бил вдъхновен от Мъск.

  30. 30 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1288 Весело

    [quote#25:"Нико"]Кое му е скъпото?

    4.000 лева са батерии, които се презареждат поне 4000 пъти и минаваш с тях 400.000 километра!

    Дори и след това са на 75-80% капацитет.[/quote]
    Би ли споделил, кой доставя такива батерии?
    Не само аз, но и производителите на електроавтомобили ще са много заинтригувани.
    Разбира се, ако източника не е някой фантастичен роман.

  31. 31 Профил на Karla c Україна Hanneman
    Karla c Україна Hanneman
    Рейтинг: 713 Неутрално

    Ми Елън продава от другите коли. Нормално е да си защитава инвестицията , която хич не е малка.

    Пък водородната технология в сегашния си вид може и да изглежда глупава (не повече отколкото са изглеждали ДВГ в 1900) , но има едно огромно преимущество - винаги и при всички обстоятелства водород ЩЕ има.

    To Crush Your Enemies, See Them Driven Before You, And To Hear The Lamentation Of Their Women!
  32. 32 Профил на Karla c Україна Hanneman
    Karla c Україна Hanneman
    Рейтинг: 713 Весело

    [quote#29:"tauriel"]Железния човек бил вдъхновен от Мъск. [/quote]

    С леката подробност , че когато е създаден Айрън Мен Мъск не е бил роден ...

    To Crush Your Enemies, See Them Driven Before You, And To Hear The Lamentation Of Their Women!
  33. 33 Профил на alighieri
    alighieri
    Рейтинг: 370 Любопитно

    В предните статии го транслитерирахте като "Елън Мъск", а в тази "Елън Муск"

    Правилното е "Илон Мъск".

  34. 34 Профил на Виктор Флоров
    Виктор Флоров
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    До коментар [#11] от "Чеша си езика":

    Най-ефективни не е точна та дума тук.
    Най-лесно е било до сега ..но бъдещето не им принадлежи ..поне за лекия транспорт а и по принцип трябва да се търси много повече енергийна ефективност .С пилеенето на енергия пък била и възобновяема се приключи.

  35. 35 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3100 Неутрално

    До коментар [#23] от "alter_ego":


    [quote#23:"alter_ego"]Предполагам визираш водород а не въглерод[/quote]Водород-да.Идва от същите източни,както и въглерода.Те затова въглеводородите се казват така.

  36. 36 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3100 Неутрално

    До коментар [#23] от "alter_ego":


    [quote#23:"alter_ego"]Природен газ, електролиза и пиролиза. Поне така съм чел... [/quote]Значи добиването на водород е също толкова ефикасно и скъпо,колкото и добиване на конвенционално гориво.Като намалеят земните горива,ще се вдигне и цената на добивания водород.Освен,ако не се намерят нови по-евтини методи за добиване от вода.

  37. 37 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5387 Неутрално

    [quote#22:"bluescreen"]На човек, отричащ всичко останало и величаещ само своето, не бива много-много да му се вярва. [/quote]
    Аз затова не ти вярвам изобщо.

    Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
  38. 38 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 968 Неутрално

    До коментар [#23] от "alter_ego":


    [quote#23:"alter_ego"]В момента се работи в насока слънчева енергия, чрез която да се осъществява електролизата.[/quote]

    Електролизата е супер енергоемка и скъпа - а със слънчева енергия би била екстремно безумие.
    Хората роптаят срещу смешните цени на простия бензин, ти им пробутваш кораба на Хан Соло от Междузвездни войни?

  39. 39 Профил на Михаил
    Михаил
    Рейтинг: 764 Неутрално

    До коментар [#10] от "патиуанчо":

    Много е зле автора, както и цялата статия.

    Scientia non habet inimicum praeter ignorantem.
  40. 40 Профил на alter_ego
    alter_ego
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#38] от "iazdakaja":

    И до кога ще ползваме фосилни горива?!! 50- 100 а след това...?!


    До коментар [#36] от "yanne":

    Скъпо е защото не е разпространено. До преди 20г на канадците им беше скъпо да използват запаса си от петрол, но сега нещата са коренно различни.

  41. 41 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#20] от "yanne":Въглерод- водород . За тебе е все тая , но се изказваш !

  42. 42 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#35] от "yanne":В кой клас те опукаха по химия ?

  43. 43 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 968 Неутрално

    До коментар [#40] от "alter_ego":


    [quote#40:"alter_ego"]До преди 20г на канадците им беше скъпо да използват запаса си от петрол, но сега нещата са коренно различни. [/quote]

    Сам си отговаряш на въпроса "а след това...?!" Просто ще се включат нови находища, чиято експлоатация днес е нерентабилна. Сега изполваме само най-лесните/концентрираните/евтините запаси.

  44. 44 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    До коментар [#30] от "Yotce":

    Чакай малко сега, човекът не е казал с какъв капацитет ще са батериите за тази цена. Може да минеш 400 хил. км с колело?

  45. 45 Профил на Dorian Gray
    Dorian Gray
    Рейтинг: 777 Неутрално

    До коментар [#35] от "yanne":

    Въглеводородите не се ли казват така защото съдържат въглерод и водород?

    МОЛЯ, ИЗИСКВАЙТЕ ФИСКАЛЕН БОН !!!
  46. 46 Профил на Врагът
    Врагът
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Който иска може да види видео с предствянето в Германия, където се вижда и чува цялостно посланията на Елон Мъск, а не само извадена от контекста една или 2 репликии. Може да го направи ето тук:
    http://green.autoblog.com/2013/10/22/tesla-ceo-elon-musk-fuel-cells-are-so-bullshit/
    В статията на Дневник има неточности като например "Водородните клетки имат смисъл само в ракета, допълва той" - на записа се вижда и чува че Елон Мъск всъщност казва, че водорада е добро гориво за ракети, а не за коли (което изказване няма много общо с водородните клетки на ракети)
    Моят коментар по темата е: ключовите послания на Елон Мъск по отношение на горивните клетки са:
    Послание №1 Горивните клетки дори и в бъдеще няма да постигнат енергийната плътност на съвременните литиеви батерии - тоест няма как да се направи превозно средство само с горивни клетки без батерии, които да обират пикове на консумация. Това съвпада с предишно изказано мнение на Елон Муск, че хибридните задвижващи системи нямат бъдеще в пътническите автомобили, защото на превозното трябва да има и батерии с техните системи за управление електрическите потоци и термално управление и други източник на електричество с негови си резервоари за гориво, система за отвеждане на отработени флуиди и термално управление
    Послание №2 Водородната инфраструктура (поне в Гемрния) е много по-скъпа и трудна за построяване отколкото публични бързи зарядни станции. Може да видите на записа, че пред хората на събитието е представена агресивна стратегия на компанията на Елон Мъск за построяване в рамките на 18 месеца на бързи зарядни станции, които покриват 100% населението в Германия. Както и че в следващите 18 месеца ще има сервиз на тази компания на най-много 100 км от 100% от населението на Германия.

    Аз лично предлагам да видим статистиките след 2 или 3 години какъв дял са отхапали от пазара на луксозни автомобили в Германия продуктите на компанията на Елон Мъск за да разберем дали е бил прав да нарича автомобилите с горивни клетки "глупави".

  47. 47 Профил на Karla c Україна Hanneman
    Karla c Україна Hanneman
    Рейтинг: 713 Неутрално

    [quote#38:"iazdakaja"]Електролизата е супер енергоемка и скъпа[/quote]

    Не е.

    To Crush Your Enemies, See Them Driven Before You, And To Hear The Lamentation Of Their Women!
  48. 48 Профил на Karla c Україна Hanneman
    Karla c Україна Hanneman
    Рейтинг: 713 Весело

    [quote#46:"Врагът"]хибридните задвижващи системи нямат бъдеще в пътническите автомобили[/quote]

    Това много отдавна вече е ясно.

    To Crush Your Enemies, See Them Driven Before You, And To Hear The Lamentation Of Their Women!
  49. 49 Профил на bg
    bg
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#47] от "Great Karla Hanneman":

    Ако беше рентабилно, сега щяхме да си отопляваме домовете с водород, а не с ток.

  50. 50 Профил на Karla c Україна Hanneman
    Karla c Україна Hanneman
    Рейтинг: 713 Весело

    [quote#49:"bg"]сега щяхме да си отопляваме домовете с водород, а не с ток[/quote]

    Хехе , направо ме застреля с това изказване!!!
    Водорода се "добива" чрез електолиза , която се извършва чрез "ток"

    To Crush Your Enemies, See Them Driven Before You, And To Hear The Lamentation Of Their Women!
  51. 51 Профил на bg
    bg
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Вие сте за съжаление!!!

  52. 52 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1329 Весело

    Добре де, в началото ще се взривяваме по-често, но после ще се научим

    Предразсъдъците са за ограничените.
  53. 53 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 778 Неутрално

    [quote#25:"Нико"]Кое му е скъпото? [/quote]
    скъпото му е, че едно БМВ и3 струва 45к. от тях около 20к са батериите. и те държат 150км. кво прайм после????
    не само че е скъпо, ами е неефективно. щото като скочи потреблението на ток за акумолатори, тоя ток как ще го правим? ще горим газ. щото никой няма да си зарежда колата само когато слънцето грее и вятъра духа, нали?
    оставям настрана колко зелено е производството на литий, колко зелено е най-вече пречистването му, колко зелен е LiPF6 който се слага в батериите и т.н. и т.н.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  54. 54 Профил на Vv
    Vv
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    Той и Жул Верн са го мислили за мръднал, но Наутилус е на въоръжение в поне 100 страни.

  55. 55 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 778 Весело

    [quote#35:"yanne"]Водород-да.Идва от същите източни,както и въглерода.[/quote]
    мухахахаххахахахахахаха
    като успееш да изкараш въглерод от вода, сметам поне 2 нобела (химия и физика) ще получиш

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  56. 56 Профил на Vv
    Vv
    Рейтинг: 1291 Весело

    Иначе принципно от гледна точка на техниката - ще му дойде времето и на водородното придвижване.

    Кой в днешно време ползва парни локомотиви? Но 1804-та са ги ползвали. Това преди колко години е? 210 може би минаха докато се стигне до сегашният тягов подвижен състав.

  57. 57 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 778 Весело

    [quote#36:"yanne"].Освен,ако не се намерят нови по-евтини методи за добиване от вода. [/quote]
    прав си. най-скъпата част от добива на водород (и най-вече въглерод) от вода е самата вода......тока е без пари
    човече, моля те спри се, ще ме увОлнат заради тебе.......

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  58. 58 Профил на Pontif
    Pontif
    Рейтинг: 2728 Неутрално

    Елон Мъск може би знае какво говори. В Калифорния Тесла S продава повече коли от Ауди 8, МБ С и Порше Панамера. И това е годишна продажба до месец Юни. Като се има предвид че Тесла строи станции за зареждане със страшни темпове. Имат план до края на 2014 да обхванат цялата територия на САЩ така че да може да се зарежда на всеки 200 мили от Лос Анджелис до Ню Йорк. Зареждането за модел С е безплатно! Мисля че продажбите на Тесла само ще се увеличават. Трябват им да построят около 230 зареждащи станции за 2 години. Всяка струва по $500,000. Това са около $120Милиона. Има ли откъде да ги вземат тези пари? Ами само от продажба на бъглеродни кредити в Калифорния Тесла прави по $280 Милиона на година, без да се смята какво печели от продажба на колите и от продажба на акции. Явно ще имат пари да правят безплатни зареждащи станции не само в САЩ а и в Европа.
    тази година са на път да придадат 24,000 автомобила. За 2014 планират да разширят производството на 40,000. До сега се плащаше $10,000 депозит за да си пазиш ред. Преди месец обявиха че намаляват депозита на $5,000. В Силикон Вали са адски много. На ден виждам поне по 20, 30. Един съсед на нашата улица също кара Тесла. Мисля че Елон има много хитър бизнес план и ще успее. Модел С струва $108,000. И се продава с чакане на ред. Много красива кола е. Никъква подръжка не иска и е по-бърза от Порше Панамера и всички останали. 0-100 за 4 сек. Всички други производители се опитват да направят евтина, работническа електрическа кола и затова всички загиват. Не може да се направи нова технология толкова евтина. Всички си субсидират ел колите и така губят пари. Елон направи теслата скъпа, луксозна кола. Ако ще даваш 100 хилпди за кола не се притесняваш много дали е 90х или 110х. Ако ще си купуваш кола за $20,000 +/– 10,000 са огромна разлика. учудващо е че големите компании не можаха да го разберат това. И докъто те губят пари Тесла има ръст 100% всяка година. Не е за подценяване. Затова, аз лично, когато Е. Мъск говори гледам да слушам повече и да критикувам по-малко.

    Given that overall U.S. auto sales are up by 7.7%, and 12.5% in California, the performance of the Mercedes E-Class, the BMW 5-Series, and the Lexus GS are especially disappointing.
    Tesla Sees Sales Doubling As It Seeks To Conquer The World
    But it’s in the BMW 7-Series and Porsche Panamera that the presence of the Model S is probably being felt most acutely. Both are performance luxury sedans capable of seating families comfortably and both are fairly commonplace in the wealthy neighborhoods of the San Francisco Bay Area. Those neighborhoods are now rife with Teslas. More than 4700 Model S registrations have been recorded in California and at least some are coming at the expense of the competition. Nationally, the Tesla has matched the total sales of the Lexus LS, Audi A8 and Panamera combined.

    California Über Alles
  59. 59 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 778 Любопитно

    [quote#38:"iazdakaja"]Електролизата е супер енергоемка и скъпа - а със слънчева енергия би била екстремно безумие. [/quote]
    че е скъпа, скъпа е, но не е чак такова безумие. хората работят по въпроса.
    http://www1.eere.energy.gov/solar/pdfs/mcconnell.pdf

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  60. 60 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 778 Неутрално

    [quote#46:"Врагът"] 18 месеца на бързи зарядни станции, които покриват 100% населението в Германия. Както и че в следващите 18 месеца ще има сервиз на тази компания на най-много 100 км от 100% от населението на Германия.
    [/quote]
    до тук добре. това колко пари струва имаш ли представа?????
    и тези пари нали някой трябва да си ги избие???
    което прави цялото удоволствие безумно скъпо.
    остава въпроса, след като една такава батерия кара 150км, кво права аз после 4-5 часа докато тя се зареди в някоя от тези станции?????
    това че на този етап колите с батерии са няколко крачки пред водоводните не означава че след 10 години положението ще е същото.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  61. 61 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 628 Неутрално

    Малко странно точно предпиремач като Мъск да отсича, че една технология няма бъдеще, когато технологията се развиват буквално с дни?...

  62. 62 Профил на Karla c Україна Hanneman
    Karla c Україна Hanneman
    Рейтинг: 713 Весело

    [quote#55:"beatles"]сметам поне 2 нобела (химия и физика) ще получиш[/quote]

    Или само един - по алхимия

    To Crush Your Enemies, See Them Driven Before You, And To Hear The Lamentation Of Their Women!
  63. 63 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#9] от "патиуанчо":

    След като колата мина върху някаква ламарина от камион, която при нормална кола щеше да пробие пода и вероятно чатала на шофьора. Този пожар обаче не е нищо в сравнение с избухналата станция за водород миналата година.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  64. 64 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#11] от "Чеша си езика":

    най-евтини да, но не и най-ефективни. ДВГ имат КПД от към 25%, демек над 70% от енергията в горивото се изхвърля като топлина. Батериите имат 95% КПД, инвертора и мотора към 90%, обща ефективност над 80%.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  65. 65 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#16] от "Blaster _":

    метана и водорода не се транспортират и компресират по един и същи начин, още по-малко пък цената им е същата. Най-евтиния водород се прави от метан, 2-3 пъти по-скъп е от метана, и в крайна сметка осигурява същия пробег при същите емисии (разделя се CH4 на CO2 и H2) както ако колата се движеше на метан.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  66. 66 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#15] от "townboy":

    водородната клетка (която се сменя на 200 000 км), резервоара за водород, литиевата батерия която задължително трябва да присъства във всяка кола на водород, са 3/4 от цената на колата. И водородни коли за продажба на пазара няма. Я пак обясни как точно водорода е по-доброто решение?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  67. 67 Профил на Pontif
    Pontif
    Рейтинг: 2728 Неутрално

    [quote#60:"beatles"]и тези пари нали някой трябва да си ги избие???
    което прави цялото удоволствие безумно скъпо.
    остава въпроса, след като една такава батерия кара 150км, кво права аз после 4-5 часа докато тя се зареди в някоя от тези станции????? [/quote]
    Не са ти точни данните! Тесла изминава 260 мили с едно зареждане. Да сложим фактори като - студено време или много топло и нужда от климатик, планински терени ... пак ще изкара 200 мили. или поне 150 мили. Това са около 250 км. Ти по колко караш на ден? Защото средно статистически Американците кара по 40 мили на ден или 70 км. Това означава че в 95% от случаите като си заредиш колата през нощта в гаража ще я караш поне 2, 3 дена преди пак да се наложи да я зареждаш. И цената при 12 цента за КВч и $3,80 на 3.8литра бензин излиза около 5 пъти по-евтино на ток. (не знам какви са цените на тока и бензина в България) мо пропорцията вероятно е подобна. Тока е в пъти по-евтин от бензина.
    За дълъг път - на станция със супербързо зареждане - за 20 минути зареждаш около 50-60% от батерията, те 120 мили( 190км) Станциите ще имат възможност и за бърза, автоматична смяна на целия пакет с батериите за 6 минути. Горе долу колкото да си заредиш бензин. За България това означава че от София ако тръгнеш със заредени батерии ще караш около 300км, ще спреш за бързо зареждане за 20-30 минути. Докъто изпиеш едно кафе ще имаш още 150, 200км заредени. Точно колкото да отидеш до морето. Добави към това и че зареждането на Модел С на станциите на Тесла е безплатно!!! Мисля че не е за подценяване.
    А с какви пари ще построят станциите ... отговорих по-нагоре. Тесла печели само от Калифорния $280 милиона на година от продажба на въглеродни кредити. В Европа също се търгуват въглеродни кредити! Една станция струва $500,000. Ще имат пари за станции. Имай предвид че само Модел С зарежда без пари. Другите ел автомобили си плащат. И докъто седиш сигурно ще обядваш или вечеряш там .. Този човек не е глупав.
    Освен че като продава скъпи, луксозни коли лесно може да абсорбира цената на новите разработки, също голям процент от тези които купуват Тесла след това купуват и акции от компанията му, защото това са богати хора. Не всеки който си купи Мерцедес или Порше непременно отива да си купи акции на този производител.
    А и батериите не са толкова скъпи колкото някои намекват. Нито живота им е толкова кратък. Режима на зареждане, изпразване и употреба е контролирам много добре от ЕЦУто на колата. Не е сравнимо с това на телефина или лаптопа. Тойота продава Приуси вече 12 години и още никой не се е оплакал че батериите му не работят. когато ги подменят не се подменя целия пак а само 20-25% и никой не те кара да плащаш хиляди долари, защото взимаш рециклирани батерии а не чисто нови.

    California Über Alles
  68. 68 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 778 Неутрално

    [quote#58:"Pontif"]Зареждането за модел С е безплатно![/quote]
    няма значение колко е безплатно, въпроса е колко време отнема, и колко после държи батерията.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  69. 69 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#21] от "snafuracer":

    оставаше и автомобилната индустрия да прегърне електромобилите, които не изискват толкова резервни части и поддръжка, освен смяна на батерията след 8-10 години. Печалбите на концерните са от резервни части и сервизни такси, никой няма да си отреже клона на който седи.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  70. 70 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#50] от "Great Karla Hanneman":

    процес с обща ефективност 25% ток-вода-водород-ток. Същата като на ДВГ.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  71. 71 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#53] от "beatles":

    батериите се рециклират, изгорения петрол и газ не.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  72. 72 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#60] от "beatles":

    какво те интересува кой ги плаща? Нали не си ти? Всъщност си ти де, като си купиш тяхна кола. Пробега не е 150 км, а 450 км, и зареждането на тези станции не е 4-5 часа, а 30-40 минути. Една колонка струва към 200 000 долара и обслужва две коли. Една колонка за водород струва 1 млн долара. И водородното лоби иска правителствата да построят инфраструктурата, щото им е много скъпо. Тук има една фирма, малка при това, която сама, на собствени разноски, покрива за 2 години САЩ и германия със зарядни станции с безплатен ток. Норвегия вече е на 80% покрита с 6 такива станции. Там модел S изпревари голфа като най-продавана кола. Като някоя от фирмите дето натиска за водород покрие територията на германия или сащ с водородни станции за две години, с безплатен водород, да дойде да се обади. Тойота обявиха е 2015 пускат модел с размерите на приус на водород. Цена към 50 000 долара. Как точно това е по-евтино и достъпно от сегашния модел на тесла? Или от планирания масов модел за 2017та с цена от 30 000 долара нагоре и пробег към 300 км?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  73. 73 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#60] от "beatles":

    иначе си прав че модел S е безумно удоволствие, за 100 000 долара получаваш кола която има ускорение до 160 км/ч почти равно с това на БМВ М5, и навигационната система прави всичко немско да изглежда като черно-бяла нокиа сравнена с айпад.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  74. 74 Профил на Pontif
    Pontif
    Рейтинг: 2728 Неутрално

    [quote#68:"beatles"]няма значение колко е безплатно, въпроса е колко време отнема, и колко после държи батерията. [/quote]
    Ами отговорих ти - 20минути зареждат 50% което са поне още 180км. За 6 минути могат да ти сменят целия пак с новозареден и това са 260 мили още. Иначе на 240 волта ти трябват около 5, 6 часа за да заредиш 100%. На 110 волта е двойно - 10 -12 часа.
    Аз пак те питам - ти колко караш на ден , всеки ден? Тази кола е направена за Америка първо. Тук всеки кара всеки ден, не само в събота като ходи на вилата. И усреднения статистически ежедневен път е 40 мили. Колата прави 260 мили. Аз съм сигурен че има хора за които тази кола няма да е практична. Но за 90% от Американците е! Не знам колко е за Германците. Аз ходя до Германия два пъти в годината и хората с които работя там карат по 5, 6 км на ден. По дългите им пътувания за 200- 250км. И за тях често използват влакове. Говоря ти за брокери на борсата не за чистачи или учители. Колко се кара в България? Роднините ми карат под 10км на ден когато карат. По често пътуват с трамвая. Цяла София е 15 км от единия край до другия. Перник е на 30км. С тази кола можеш да изминеш по каталог 416км преди да се нуждаеш от презареждане. Ако ти караш повече от това всеки ден, моля те сподели какво работиш.

    California Über Alles
  75. 75 Профил на Pontif
    Pontif
    Рейтинг: 2728 Неутрално

    [quote#73:"DareDebil"]иначе си прав че модел S е безумно удоволствие, за 100 000 долара получаваш кола която има ускорение до 160 км/ч почти равно с това на БМВ М5, [/quote]
    Прочети по-нагоре дадох една извадка от Forbes. Модел S се конкурира с БМВ7, Мерцедес S, Audi 8 i Porsche Panamera. Всичките са значително по-скъпи от $108,000. И нито един от тях не прави 0-100 за 4 сек. Затова Тесла за последните 12 месеца е продала повече от тях всичките взети заедно. И не случайно като видиш техните продажби всичките са по-ниски от предишната година а на Тесла са удвоени.

    California Über Alles
  76. 76 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#75] от "Pontif":

    Знам го това, но Ауди S8 е 3.8 секунди 0-100, panamera turbo S също е някъде там. По-мощни са и имат задвижване на четирите колела, което им помага при старта. Но като цена и особено разход на гориво, или цена на изминат километър, са много далеч.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  77. 77 Профил на Karla c Україна Hanneman
    Karla c Україна Hanneman
    Рейтинг: 713 Неутрално

    До коментар [#70] от "DareDebil":

    Електричеството е трудно за съхранение , но водорода - не.
    Всичките неефективни за нормално потребление фотоволтаици биха могли да се впрегнат за добиването на водород докато за потребление са използват конвенционалните. Съвсем прост трик , но ефективен вместо да съхраняваш скъпи и бунтовни електрони съхраняваш целите атоми И компенсираш от логистиката.

    To Crush Your Enemies, See Them Driven Before You, And To Hear The Lamentation Of Their Women!
  78. 78 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#77] от "Great Karla Hanneman":

    Водорода е труден и скъп за получаване, съхранение и транспортиране. Ако беше толкова просто, досега да са го направили, ама има само пилотни проекти и никой не ще да плаща за развитие в индустриални мащаби. Затова и 95% от водорода в САЩ се прави от природен газ, не от електролиза. Електрони се съхраняват съвсем лесно и евтино в батерии, за балансиране на мрежата, като за стационарни приложения не е нужно да са литиеви, щото на никой не му дреме за теглото или обема.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  79. 79 Профил на Karla c Україна Hanneman
    Karla c Україна Hanneman
    Рейтинг: 713 Неутрално

    [quote#78:"DareDebil"]ама има само пилотни проекти [/quote]

    Може би не улучих глаголното време , имах пред вид бъдещето. Просто логиката на консумацията на енергия неумолимо води към развитие и поевтиняване именно на тази технология. То и преди минитюризацията от 80-те компютрите са били колкото стаи и по-тъпи от най-смотания сегашен сел-фон...
    И на ДВГ-то са се смяли 19-и век , ина парната машина през 18-и.
    По-горе се съгласявам с мнението на адмирираният от мен Мъск , че водородните клетки в сегашният си вид са глупост , но всичко е подвластно на развиитие (освен ако спреш да мислиш над решение).

    To Crush Your Enemies, See Them Driven Before You, And To Hear The Lamentation Of Their Women!
  80. 80 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 968 Неутрално

    До коментар [#47] от "Great Karla Hanneman":

    Е, е.

  81. 81 Профил на Karla c Україна Hanneman
    Karla c Україна Hanneman
    Рейтинг: 713 Весело

    До коментар [#80] от "iazdakaja":

    В сравнение с кое? Да пробиеш дупка в земята и да изпомпиш нещо , което си лежи там винаги е било много по-лесно , отколкото нещо да произведеш (справка раша и СА) , но не кòпането движи прогреса , а производството.

    To Crush Your Enemies, See Them Driven Before You, And To Hear The Lamentation Of Their Women!
  82. 82 Профил на flagellumdei
    flagellumdei
    Рейтинг: 675 Гневно

    [quote#1:"Thermobee"]Докато има резерви от нефт, само ДВГ ! [/quote]

    ЛЕЛЕ МАЛЕ!

    България е древна и заслужава много повече!
  83. 83 Профил на flagellumdei
    flagellumdei
    Рейтинг: 675 Весело

    До коментар [#7] от "EVOLYUCIONER":

    Сгъстен въздух? Демек гориш кислорода и азота ли?

    България е древна и заслужава много повече!
  84. 84 Профил на flagellumdei
    flagellumdei
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#21] от "snafuracer":

    Без да те обиждам, но ми се струва, че не си се запознал напълно с новите технологии.

    България е древна и заслужава много повече!
  85. 85 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3390 Весело

    [quote#68:"beatles"]няма значение колко е безплатно, въпроса е колко време отнема, и колко после държи батерията. [/quote]

    Колко наистина, по- малко от времето да заредиш сам подобно Ауди или БМВ?

    Тесла колите зареждат батериите си безплатно за 20 минути или сменят цялата батерия за по- малко от времето за което бензинова кола зарежда резервоара си (по- малко от минута), цената е $70 на смяна.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  86. 86 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3390 Весело

    [quote#85:"Realist"](по- малко от минута),[/quote]

    Грешка, 90 секунди!

    http://techcrunch.com/2013/06/20/tesla-shows-off-a-90-second-battery-swap-system-wants-it-at-supercharging-stations-by-years-end/

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  87. 87 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3390 Неутрално

    Бъдещето е в електрическите коли, пазара го доказва, ел.колите в САЩ са масови, производството им е масово, с хибридните, плъг- ините са над милион на година само за САЩ. Къде са водородните коли, освен няколко FCX Кларити по за милион парчето в Лос Анжелес и няколко автобуса няма други.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  88. 88 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 968 Неутрално

    До коментар [#81] от "Great Karla Hanneman":

    Неволята движи прогреса! Ако помпането от дупка те устройва - не пипаш работеща система.
    Затова ДВГ се усъвършенстват, а и поевтиняват, а електроколите са в задънена улица, както и летящите коли впрочем, които според комиксите от 50те години трябваше да са ни завладяли още 2000ата година.

  89. 89 Профил на flagellumdei
    flagellumdei
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#85] от "Realist":

    Карал съм коли на бензин, дизел, газ, метан, а сега и хибрид. За мен бензинът и дизелът ще изчезнат. Т.к. метанът е около 60 пр. по-евтин от газта, най-вероятно и газта ще изчезне.
    И остават метанът ( но задължително двигателят трябва да е фабрично пригоден за по-високи темп. на горене), хибриди, пълни електрици и водород.
    Засега съм напълно доволен от Приуса.

    България е древна и заслужава много повече!
  90. 90 Профил на flagellumdei
    flagellumdei
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#88] от "iazdakaja":

    Започнаха да се променят и поправят чак когато се сетиха, че свършат ли веднъж фосилните горива трупани в последните 500 млн. години. КРАЙ!
    На всички им е ясно какво става с една икономика ако няма енергиини ресурси да живее.

    България е древна и заслужава много повече!
  91. 91 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3390 Неутрално

    [quote#89:"flagellumdei"]Карал съм коли на бензин, дизел, газ, метан, а сега и хибрид.[/quote]

    Аз пък имам хибрид и плъг-ин хибрид и мога да ти кажа, че дори цената на бензина в САЩ не ме устройва като си видя електрическата сметка, еквивалента в електричество на литър бензин ми е 10 до 14 цента, а да видим кога бензина ще стане толкоз. Плюс това ел. колите можеш да ги зареждаш от слънцето, цените на панелите падат над 10% всяка година.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  92. 92 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#79] от "Great Karla Hanneman":

    колкото имат потенциал за развитие водородните клетки, два пъти повече имат батериите, и литиево-йонните, и калиево йонните, които са с близки характеристики, но калия е доста по-лесен за добиване от лития. Отделно натриевите батерии на aquion energy, които вече се тестват в австралия. Мъск залага на технология, която исторически се подобрява с по 7% на година (или енергийна плътност, или цена, зависи как го погледнеш), и за 20 години цените паднаха неимоверно. Водородните клетки са все 20 години в бъдещето, от поне 70те насам, от първата петролна криза. И все още са там, въпреки напредъка и твърденията на редица фирми че ще изкарат някакви модели след 2 години. Ако мъск смяташе че водорода е по-перспективната технология, щеше да се занимава с водород, а мъск далеч не е глупав.

    ДВГто става популярно заради евтиния източник на енергия-петрола. Парния двигател заради въглищата. Водорода няма от какво да стане евтин, всеки един носител на енергия или източник на енергия може да се превърне по-лесно, евтино и ефективно в електричество. Преноса на електричество е неимоверно по-евтин от преноса на водород. Аналогията между компютрите и водородните клетки е неуместна, няма общо между това да се намаляват всяка година размерите на транзисторите, и съответно цената на чиповете, и производството на водород от ток, което си има теоретични физични и химични лимити. Както и батериите не могат да се сравняват с полупроводниците между другото. Единственото предимство на водорода е бързото зареждане. Нещо върху което се работи и при батериите. Само за няколко месеца, от представянето на първите superchargers, мощността им се увеличи от 120 кВ на 135 кВ. Още един-два такива скока, които ще дойдат с използването на нови материали и технологии в батериите, и това едничко предимство на водорода ще изчезне.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  93. 93 Профил на flagellumdei
    flagellumdei
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#91] от "Realist":

    Приусът ми има фотовалтаичен панел на покрива. Но честно казано не съм доволен от к.п.д. му.
    И в България рискът беше огромен дори и с хибрид.

    България е древна и заслужава много повече!
  94. 94 Профил на flagellumdei
    flagellumdei
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#92] от "DareDebil":

    Водородът има едно огромно предимство. При горене отделя огромно количество енергия.
    А когато говорим за енергийна плътност всички батерии все още са много назад от дизела и бензина, че дори и метана.

    България е древна и заслужава много повече!
  95. 95 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 968 Неутрално

    До коментар [#74] от "Pontif":


    [quote#74:"Pontif"]...има хора за които тази кола няма да е практична. Но за 90% от Американците е![/quote]

    Грешка: за 90% от пътуванията на Американците е!
    Това звучи като покрив, който спира 90% от дъжда.
    Нали разбираш, че свободата е ключов елемент от продукта мобилност?

    (Остави група сноби от Холивуд и Силиконовата долина, които имат по 5 други коли. Или норвежците, чиито пари за тази кола идват точно от продажба на нафта, хаха, върхът на лицемерието. )

  96. 96 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3390 Неутрално

    [quote#93:"flagellumdei"]Приусът ми има фотовалтаичен панел на покрива. [/quote]

    На Приуса ти панела стига само за малък вентилатор да ти поддържа ниска температурата в кабината. Става въпрос за сериозни инатслациии на покрива. Солар Сити например ти ги инсталира безплатно, плащаш 15 години сметка по- ниска от тази за тока, 30 години гаранция и поне 70 години живот.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  97. 97 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#88] от "iazdakaja":

    какво им поевтинява на ДВГ точно? Един голф е на същата цена, отнесено към инфлацията, от поне 30 години. ДВГ са на края на развитието си, има си съвсем обективни пречки, и турботата дето сега ги слагат на всяка кола не ги правят по-евтини, а маааалко по-ефективни. Дребните стъпки в подобряването на КПД обаче изостават доста от покачването на цената на петрола, която вероятно ще продължи да се покачва и в обозримо бъдеще.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  98. 98 Профил на flagellumdei
    flagellumdei
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#96] от "Realist":

    Нали не си забравил, че фотоволтаиците на покрива още са почти забранени и безумно скъпи?
    Скоро помагах на един клиент, безумно дебилно е. Все едно строи АЕЦ.
    Колкото за Приуса, мисля, че панелът е по-голям от това, което описваш.

    http://www.toyota.bg/cars/new_cars/prius-plus/index.tmex

    България е древна и заслужава много повече!
  99. 99 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3390 Весело

    [quote#96:"Realist"]Солар Сити [/quote]

    А Солар Сити инсталира в Калифорния панели равностойни на един реактор на АЕЦ Белене за 2 години. И това е само началото.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  100. 100 Профил на flagellumdei
    flagellumdei
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#97] от "DareDebil":

    ДВГ може да бъде и с водород .......
    И пак ще е ДВГ.
    Дали може да поеевтинее толкова вече е друга тема.
    Но суперкомпресорите на дизелите няма начин да постигнат ефекта. Дори и с керамични двигатели и суперкондензатори.

    България е древна и заслужава много повече!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK