Голямо търсене и опашки за първия електромобил на БМВ

Работници аплодират първият сериен автомобил БМВ i3, който напусна завода в Лайпциг през септември.

© Reuters

Работници аплодират първият сериен автомобил БМВ i3, който напусна завода в Лайпциг през септември.



Германският производител на луксозни автомобили БМВ отчита силно търсене на първия си електрически автомобил i3, съобщи ДПА. До момента има над 10 000 поръчки за модела, а купувачите ще трябва да чакат по няколко месеца за доставка.


БМВ се надяват i3, който от самото начало е проектиран като електромобил, да постави началото на нова ера в градската мобилност. Стартовата цена на модела в Германия е 34 950 евро.


Автомобилът е дълъг четири метра, широк 1.76 м и висок 1.58 м. Той се задвижва от електромотор с мощност от 170 к.с. и максимален въртящ момент 250 Нм.




Така екипиран, i3 се ускорява до 100 км/ч за 7.2 секунди. Литиево-йонните батерии осигуряват пробег между 130 до 160 км. Зареждането им може да се извършва от конвенционален домакински контакт, от BMW i Wallbox или от обществена станция за зареждане.


Срещу доплащане i3 може да бъде оборудвано и с удължител на пробега, който поддържа заряда на литиево-йонната батерия, ако капацитетът й е спаднал до определено ниво. Тази функция е поверена на двуцилиндров бензинов двигател с работен обем 650 куб. см и мощност 34 к.с., който е монтиран над задната ос. С него максималния пробег се увеличава до около 300 км.


Автомобилът се предлага в два обикновени и четири металик цветя. Като алтернатива на серийния вариант Atelier оформлението на интериора може да се поръча в линии на оборудване Loft, Lodge и Suite.

Ключови думи към статията:

Коментари (46)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    Бих си поръчала такова моделче

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  3. 3 Профил на Ghostенин
    Ghostенин
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Вчера сутринта мернах един оранжево-черен такъв на ъгъла на Васил Левски и Оборище. Българите може и да сме най-страдащата нация, но с автомобилите сме напред Като се абстрахираме от малко странния - особено за БМВ - екстериор, возилцето има впечатляваща плънка... След 3-4 години, като почнат да излизат данните от техническите прегледи, ще видим кое-как

    — Значи твоята диря свършва тук, Човече? — каза Каа... — Я извикай Думите! Ние сме от една кръв, ти и аз, Човек и змия!
  4. 4 Профил на Xintu
    Xintu
    Рейтинг: 675 Весело

    До коментар [#2] от "xabren":

    Списвача явно е бързал да се нареди на опашката, а редакторът още от вчера е на нея, та така

    Close to the Edge
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  6. 6 Профил на the_lone_rider
    the_lone_rider
    Рейтинг: 418 Весело

    Ей, редакторчето!!! Я влез в час или излизай в междучасие

    Днес е лесно да изфабрикуваш истината и манипулираш действителността, но будните хора винаги усещат лъжата...
  7. 7 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 603 Неутрално

    От 2 години Тесла правят електро-автомобили с преобег от 500км, а тези се хвалят с пробег от 160км.

  8. 8 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#7] от "bpcorp":

    Защото големите в бранша само отбиват номера с тези модели.. те не искат и нямат изгода от масови ел. коли..

    После как ще печелят от сервизи, обслужване.. масла филтри, ДВг ремонти и пр глупости..

  9. 9 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3400 Неутрално

    [quote#2:"xabren"]Какво е "опашси"? [/quote]
    Сигурно са се извили опашки както едно време се е чакало Мото Техника за "Мускалеро 412 "

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  10. 10 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 757 Весело

    [quote#7:"bpcorp"]От 2 години Тесла правят електро-автомобили с преобег от 500км, а тези се хвалят с пробег от 160км. [/quote]

    да ама 170 коня електродвигател.

    Евроатлантида
  11. 11 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1321 Неутрално

    Повече електромобили за народа.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  12. 12 Профил на bmw_fan
    bmw_fan
    Рейтинг: 367 Гневно

    До коментар [#7] от "bpcorp":

    Виж колко струва теслата, и тогава ще си говорим пак!

    Не всички, които слушат чалга са простаци, но всички простаци слушат чалга
  13. 13 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 572 Весело

    Докато ние караме димящи трошки на 20 години, хората в белите държави се избиват да купуват екологични коли..У нас никоя мутра или политик не би се наместил в тази количка. Виж на зелената енергия и блъскаме данъци

  14. 14 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Сакън! Недейте! Ще ви вдигнат тока...

  15. 15 Профил на kukuf
    kukuf
    Рейтинг: 418 Неутрално

    За дозареждане екологично бензиново двигателяче,за отопление през зимата екологична печица на твърдо гориво...Като махнем иронията,наистина ме интересува как и дали е решен проблема с отоплението през зимата.

  16. 16 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3863 Неутрално

    До коментар [#8] от "p_s":


    [quote#8:"p_s"]После как ще печелят от сервизи, обслужване.. масла филтри, ДВг ремонти и пр глупости..
    [/quote]Ще избиват от батерии-не ги мисли.5 години няма да ходиш за ремонт и на 5-тата ще се одрусаш за нова батерия и готово.

  17. 17 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 757 Весело

    [quote#15:"kukuf"]Като махнем иронията,наистина ме интересува как и дали е решен проблема с отоплението през зимата. [/quote]

    .. с гараж

    Евроатлантида
  18. 18 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 644 Неутрално

    До коментар [#10] от "sa6":

    ?! Е па на Тесла е дори по-мощен! Най-немощните им двигатели са по 225Kw и стигат до 310Kw за Performance моделите.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  19. 19 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2373 Неутрално

    Тесла обаче струва кинти.

  20. 20 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2373 Неутрално

    Значи слагаш си навес от фотоци и докато стои на сянка се зарежда.

  21. 21 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    Хората в Европа са си надвили масрафа. Щом могат да "кихнат" тази сума чакат на опашки за още, значи да не ги мислим. А поначало, БМВ нямат проблеми с продажбите засега.

  22. 22 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 732 Неутрално

    До коментар [#16] от "yanne":

    няма да издържат 5 години, а всъщност батериите имат живот поне 8 години

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  23. 23 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 663 Весело

    [quote#16:"yanne"]Ще избиват от батерии-не ги мисли.5 години няма да ходиш за ремонт и на 5-тата ще се одрусаш за нова батерия и готово. [/quote]

    А, че те китайците спят ... Ще им пуснат двойници веднага и ще има: "и3 се подпали в движение ... и3 се взриви докато се зарежда" и т.н.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  24. 24 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2394 Неутрално

    “Зареждането им може да се извършва от конвенционален домакински контакт, от BMW i Wallbox или от обществена станция за зареждане.”

    Супер! От всички електромобили които съм виждал, i3 ми допада най-много. Хем личи че е BMW, хем е ясно, че става дума за друга порода...

    I Want To Believe
  25. 25 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#7] от "bpcorp":

    Следвайки твоята глупава логика ще ти кажа, че НАСА от 50 години правят космически кораби с пробег стотици хиляди километри, а Тесла си хвалят с някакви си 500.
    Всяко нещо си има предназначение, мисли малко, главата е за това.

  26. 26 Профил на sfsf
    sfsf
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#15:"kukuf"]Като махнем иронията,наистина ме интересува как и дали е решен проблема с отоплението през зимата.[/quote]

    Еми има си отопление, работещо с ток, какво има да се чудиш Батерията също се поддържа над определена температура, защото при студ капацитетът й намалява доста.

  27. 27 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 603 Неутрално

    Все пак аз сравнявам коли, па макар и в различен ценови диапазон. Не сравнявам човешки пенис със слонски хобот.
    До коментар [#25] от "b_d_s":

  28. 28 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1268 Весело

    [quote#27:"bpcorp"]Все пак аз сравнявам коли, па макар и в различен ценови диапазон. [/quote]

    Оставаше четворно по-скъпата да не е по-добра.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  29. 29 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2188 Неутрално

    на китайски сайтове излизат над 5000 вида електрически автомобили и превозни средства от всякакво естество с цени далеч далеч по ниски от тези на това прекрасно БМВ

  30. 30 Профил на BarBQ
    BarBQ
    Рейтинг: 829 Любопитно
  31. 31 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 863 Неутрално

    До коментар [#7] от "bpcorp":

    Тесла има нужда от 8 часа за зареждане на батериите има също и 6 цифрена цена!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  32. 32 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    Ех, че голямо сладурче

    Предразсъдъците са за ограничените.
  33. 33 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#29] от "tur671": да, ама кой ще си купи от китайските ти сладурчета дори и да няма възможност за БМВ...никога не бих взел евтин боклук дори и да ми го даряват

  34. 34 Профил на plf
    plf
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Голямото търсене на малки коли продължава...

  35. 35 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 603 Неутрално

    За 30 минути зареждане на Суперчарджър, Телса модел С може да измине над 300 км, а пълното зареждане става за 70 минути. При това е напълно безплатно. Освен това има опция за смяна на батерията, което става за 90 секунди . Цената на модела е съпоставима с тази на Ауди А7, например, което прелага аналогичен набор от екстри. Единственият проблем е, че говорим за САЩ и Канада, макар че и в Западна Европа започнаха да развиват мрежа от зарядни станции.
    До коментар [#31] от "Без соц":

  36. 36 Профил на 16bit
    16bit
    Рейтинг: 521 Весело

    Определено радва идеята за електромобил, малко е грозничко точно това с тази зурличка, но не бих го отказала. Дядо Коледа, четеш ли?

  37. 37 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1629 Неутрално

    До коментар [#8] от "p_s":
    Ами няма да печелят. Ще печелят направо от "хардуеъра", по бизнес модела на Апъл. Подсказва ни го цената му - 35 000 Евро!!! В момента на такава цена може да се сдобиете с чудесно оборудвана чисто нова трета серия (тройка). Дизел, осемстепенен автомат и т.н.
    Изберете сами. Ако не сте в Калифорния, не бих се надявал да се нахвърлите на електробавареца.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  38. 38 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Идеална като градска кола, неизползваема като междуградска. С тази кола софиянец не може да отиде до морето.

  39. 39 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#16] от "yanne":

    Моля без митове, легенди и клишета.
    Ти притежаваш ли ел. автомобил? - Аз да.
    Има Шеви Волт с навъртяни над 200 000 км без забележим спад в капацитета на батерията. За да мина 200 000 км с моята ще ми трябват сигурно поне 8 години.. колкото е и гаранцията на батерията.
    В момента се продава батерия в и-бей на волт/ампера за 1800 долара. Мисля, че на фона на поддръжката на други коли за 8 години, 1800 долара не са много.. да не говорим, че след 8 години може и да е под 1000 долара.

    Време е малко да се оттърси Бай Ганьо от предрасъдъците си и "образованието" си тип "един ми каза".

    Лично за себе си - аз повече на кола само с ДВГ няма да се кача.

  40. 40 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#39] от "p_s":

    Дори не е необходимо да се сменя цялата батерия. Тя се състои от елементи, които могат да се подменят. Но все пак са скъпи.
    Проблем е началната цена. Все пак става дума за градска кола. Също така къде живее собственика. Ако е в апартамент, малко трудно ще зарежда.
    С твойта кола не можеш да пътуваш в чужбина. До никъде няма да стигнеш.

  41. 41 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#40] от "dissident":

    Ъъъ не, колата е Ампера. Карам я всеки ден като 100% ел, а ако искам мога да отида и до Германия.

  42. 42 Профил на Фифо
    Фифо
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Симпатичен изглежда.

  43. 43 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#41] от "p_s":

    Тогава става дума за хибрид, което не е електрическа кола, каквато е тази в статията. Аз също карам хибрид. Идеална навсякъде и с предимство в града.

  44. 44 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#43] от "dissident":

    ЪЪ, не. Амперата е електрически автомобил с удължен обсег... има голяма разлика

    Приуси, Лексуси и тем подобни са хибриди.. минават 2-3 км на ток ако я галиш..
    Амперата минава 70-80 км и ако искаш можеш да я караш и със 170 км/ч на ток... зареждам я от контакта и мога с месеци да не сложа гориво... така че си е ел. автомобил.. така го води и производителят.

  45. 45 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 421 Неутрално

    Горе долу същото е и гореобсъжданото БМВ

  46. 46 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 863 Неутрално

    До коментар [#35] от "bpcorp":

    Аз получавам месечното списание на ADAC.Не си спомням кой модел бяха предтавили там на Тесла но съм 100% сигурен,че модела искаше 8 часа зареждане и пробега беше много над 300 км ако не се лъжа 560.
    Това за супер зареждачката, сега видях колко стурва 2000 $ и после си доплащаш за ъпдейт.
    Лично аз не разбирам,кому са нужни толкова скъпи (Тесла е лускозна) коли.Самите производители НЕ искат това да стане масова технология.
    Един "познавач" по-горе се изказа резервирано за китайските машини.То е защото скатан в панелката си няма понятие къде се развиват технлогиите.Китай ще завземат и този бранш защото големите "скубят" с цени и коли за малък брой потребители а китайците печелят от оборота,произвеждат много и на добра цена.Не разбира защо Костов моторс или Балканкар Пловдив не произвеждат малки 2 местни коли.
    За край да кажа,че за мен електормобилите имат бъдеще и то е на малки растояния в населени места. Тесла и БМВ са за семкаджиите форумци,който си чешат езиците!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK