"Дженерал мотърс" спира да продава "Шевролет" в Европа

Замръзналите продажби в Европа, предопределиха съдбата на "Шевролет".

© Reuters

Замръзналите продажби в Европа, предопределиха съдбата на "Шевролет".



Американският автомобилен гигант "Дженерал мотърс" ще спре да продава марката си "Шевролет" в Европа от края на 2015 година, като ще се фокусира върху по-популярният си бранд на континента - "Опел", съобщи днес вицепрезидентът на концерна Стив Джирски. Това е поредният опит на фирмата да излезе на печалба от операциите си на Стария континент, който от 1999 година насам и носят 18 млрд. долара загуби.


"Смятаме че това ще е добре за всичките ни марки в Европа и в световен мащаб, защото ще имаме по-силен "Опел"/"Воксъл", коментира Джирски. Според него с изтеглянето на "Шевролет" от Европа ще се постигне общо повишаване на продажбите в региона.


"Дженерал мотърс" ще продължи да предлага на Стария кантинент легендарни модели като "Корвет", както и луксозния бранд "Кадилак". "Корейските шевролети" ще продължат да се продават в Русия, където марката заема пета позиция по продажби след "Лада", "Рено", "Киа" и "Хюндай".




"Шевролет" тръгна добре в Европа в началото на века, когато замести погълната "Деу", но заради икономическата криза продажбите се сринаха драстично. Към момента "Шевролет" продава по около 200 000 коли на година в Европа, което е крайно недостатъчно. През миналата година GM Daewoo изнесе 186 000 коли за Европа, което се оказа с 20% по-малко от 2011 г.


За първите десет месеца на тази година "Шевролет" реализира в страните от ЕС и ЕФТА 152 260 превозни средства, което спад със 17 на сто. В същото време продажбите на "Опел" и британският му клон "Воксъл" намаляха с 3% до 718 829 бройки.


В Европа "Шевролет" се фокусира върху налагането на произвежданите в Корея малки модели като "Авео" и "Спарк", но те така и не успяха да преборят утвърдените европейски и японски марки, както и амбициозните корейски "Хюндай" и "Киа".


"Ще продължим да изнасяме за Евроха до края на 2015 година, предстоят дискусии, как да повишим ефективността на нашите заводи", коментира говорителя на GM Korea Парк Хе-хo.


Към момента "Шевролет" има в Европа 1900 дилъра, като предстои да се решава и тяхната съдба. В повечето случаи, както е в България, те предлагат и моделите на "Опел" и сътресението няма да е голямо..


Според анализаторите обаче няма гаранция, че изтеглянето на "Шевролет" ще доведе до повишаване на продажбите "Опел". Причините са поне две - от една страна се премахва вътрешна конкуренция и от друга "Шевролет" така и не стана сериозен фактор в Европа. Не липсват и подозрения, че клиентите, които са търсили по-евтини предложения, няма да отидат при "Опел", а при "Дачия" и другите корейски предложения.

Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 661 Неутрално

    АЗЛК.
    ЗАЗ,ГАЗ,ИЖ,ВАЗ,ЗИЛ,ОКА.

  2. 2 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1316 Весело

    [quote#0:"Статия"] "Дачия" и другите корейски предложения.[/quote]


    От кога Дачия стана корейско предложение.....
    Тая статия все едно бабчето я е писала....Тя миличката пък не прави разлика м/у Моя Джип и на баща ми ван-а.....Все е джип за нея....Па за марки коли или пък къде са произведени, хептен си няма идея.....Поршето било френско според нея, понеже имало име Порша, а то звучало френско .....Та и на Дневник явно Дачия им звучи корейско......

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  3. 3 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 661 Неутрално

    Що пък да е Опел като може да като пост 1.

  4. 4 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    До коментар [#1] от "deepblue":

    УАЗ, УАЗ си пропуснал...както и КАМАЗ...!!!

  5. 5 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1090 Весело

    Още едно доказателство, че Русия не е в Европа.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  6. 6 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 896 Неутрално

    Да върнат Опел Кадет. Продаваше се добре.
    Да върнат и Мелодия на годината!

  7. 7 Профил на Ron
    Ron
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Дайхатсу (Daihatsu) също напуснаха Европа. Вакуумът постепенно ще запълват китайските производители, които изчакват процедурата за съответствие за моделите си на нормите на Европейския съюз.

  8. 8 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 531 Неутрално
  9. 9 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 661 Неутрално

    До коментар [#4] от "convince":

    За УАЗ си прав ,тоя сув е ненадминат .Ама КАМАЗ,МАЗ и КРАЗ са друга категория.

  10. 10 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 661 Неутрално

    Аре бе Дженерал моторс върнете москветата и жигулетата че ме друса носталгията.

  11. 11 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Съвременните коли толкова си приличат и са правени от части на едни и същи производители така че няма значение...Дали е фолсваген, сеат или шкода, дали е рено, дачиа или лада, дали е опел, шевролет или воксал...все тая...

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  12. 12 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3095 Весело

    До коментар [#1] от "deepblue":

    АЗЛК е съкратено от Ах Защо Ли те Купих!

  13. 13 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 740 Неутрално

    И какво стана? Никой не се интересува от политика. Всеки гледа парите. Няма ли печалба бяга. Има ли, веднага гледа да се намести.
    ГМ, както всеки друг, се ориентира към БРИК.

  14. 14 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#10] от "deepblue":

    Върнаха ги. ГМ произвеждат Лада.

  15. 15 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3601 Неутрално

    Съжалявам, но за мен Шевролет е американска икона, не могат да ми пущат разни модели като Авео и Спарки. Има логика в спирането на този бранд за Европа.
    Никой не желае да субсидира губещо производство. Само у нас ни бие носталгията, и сме готови на загуба и марципани да продаваме.

  16. 16 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3095 Неутрално

    В статията казват,че в Русия Лада е на първо место по продажби! Вероятно имат предвид сегмента на малолитражните коли,защото като гледа човек Москва по новините,там по улиците и джиткат западни,японски и корейски коли,и много рядко някоя Лада.

  17. 17 Профил на Karla c Україна Hanneman
    Karla c Україна Hanneman
    Рейтинг: 688 Неутрално

    ЕСССР вече не е пазар за Америка...

    To Crush Your Enemies, See Them Driven Before You, And To Hear The Lamentation Of Their Women!
  18. 18 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 740 Неутрално
  19. 19 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    До коментар [#16] от "deaf":

    Русия не е само Москва.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  20. 20 Профил на Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Рейтинг: 1107 Любопитно

    До коментар [#17] от "Karla ОСТАВКА Hanneman":

    Хайде да прочетеш сега и статията и да напишеш пак коментар. Сигурен съм, че ще е по правдоподобен от този...

    "В сърцето на тирана,аз отворих такава люта рана, която никога няма да заздравее." Георги Бенковски
  21. 21 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3095 Неутрално

    До коментар [#18] от "dissident":


    До коментар [#19] от "grand funk railroad":

    Пак ме съмнява! За да няма съмнения в манипулация,трябва просто да се преброят ВСИЧКИ коли,които са в движение и тогава да се направи разбор по марки. Иначе преди две-три години в България най-много продажби на нови коли имаше Рено,а втора употреба,(ако не се лъжа)-Фиат. Но това някак си много не личи по нашите пътища.

  22. 22 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1345 Неутрално

    [quote#12:"deaf"]АЗЛК е съкратено от Ах Защо Ли те Купих! [/quote]

    Всъщност означава "Автомобилен Завод на Ленинския Комсомол" за тези, които не знаят.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  23. 23 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 745 Неутрално

    До коментар [#7] от "анонимен":

    не изчакват процедура, а тепърва трябва да създават автомобили които отговарят на изискванията. За да го направят, трябва да вложат бая пари в развойна дейност, което ще оскъпи моделите до нивата на дачия и правените в турция френски и японски коли. Отделно едно е да се транспортират евтини лаптопи и телефони от китай, друго е да се транспортират коли. Грейт Вол, дето имат разрешение да продават в ЕС, е пример какво ще стане и с останалите производители, минимални продажби в най-бедните и малобройни пазари. Хем си спестяват малко трнспортни разходи като пращат колите на части и ги заваряват на ръка в ловеч. А вакуум в европа няма, има пренасищане и свръхкапацитет.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  24. 24 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 745 Неутрално

    До коментар [#7] от "анонимен":

    Затова и най-успешните модели на хюндай и кия се правят в европа, в чехия и словакия, а доста от тях са и изцяло проектирани в европа, по-точно в германия.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  25. 25 Профил на coffee.bean
    coffee.bean
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Има нещо странно в тези коли Шевролет в Европа. Като кажеш Шевролет, асоциацията е за нещо голямо и великолепно. А те ми продават тия запъртъци Aveo и Spark и ги наричат Шевролет. Тотален нон-сенс.
    Това спиране на Шевролет от продажба ще бъде добре за Опела, но трябва да му смъкнат цените на някои модели на Опела.

  26. 26 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2970 Неутрално

    [quote#16:"deaf"] в Русия Лада е на първо место по продажби[/quote]
    Изглежда е така според руски източници:
    http://rating.rbc.ru/article.shtml?2013/07/15/33987508
    (първо полугодие на 2013)
    1 Lada.. 226 729
    2 Renault .. 104 633
    3 KIA .. 94 870
    4 Hyundai .. 89 466
    5 Chevrolet .. 80 200

  27. 27 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3201 Неутрално

    Има логика, в Европа Шевролет продава 1 автомобил на всеки 5 автомобила с марка Опел. За ГМ ще е по- изгодно да продава масовите си модели с марка Опел, не с Шевролет. Няма смисъл двете марки да се конкурират.

    Камаро и Корвет са друга бира, те вървят не само в Европа, но и в Япония!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  28. 28 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3201 Неутрално

    Единственото което липсва в гамата на Опел е малък трък от рода на Шевролет Колорадо. На Шевролет пък му липсва баничарка на американският пазар, Форд и Нисан вече докараха. Буик, друга марка на ГМ, популярна в САЩ и Китай продава няколко модела, които са де факто еднакви с моделите на Опел в Европа. Тъй че, не виждам нищо лошо един модел да се продава под различни марки от двете страни на океана, това е съвсем реално бъдеще за двете марки.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  29. 29 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3201 Неутрално

    [quote#7:"анонимен"]Вакуумът постепенно ще запълват китайските производители,[/quote]

    Не разчитайте на китайските марки, те не са популярни дори в самият Китай. Световните марки завзеха поднебесната за добро или лошо, Китай може и да не изкара глобална автомобилна марка за разлика от Южна Корея и Япония.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  30. 30 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3201 Неутрално

    Един успешех ход на ГМ ще бъде да докара Кадилак в Европа. Кадилак няма да конкурира Опел, защото моделите и са в различни сегменти.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  31. 31 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 813 Неутрално

    Не знам защо всички се фокусирате само върху Spark и Aveo. Според мен Captiva е много успешен модел - ако се загледаме по улиците поне 30% от SUV-овете са от тази марка. Не коментирам качествата и, но поне като продажби бяха доста добре.

  32. 32 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 662 Весело

    До коментар [#1] от "deepblue":
    [quote#1:"deepblue"]
    АЗЛК.
    ЗАЗ,ГАЗ,ИЖ,ВАЗ,ЗИЛ,ОКА.[/quote]

    Добрите стари марки





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK