Подгревна свещ със сензори ще улеснява старта на дизелови мотори през зимата

Подгревна свещ със сензори ще улеснява старта на дизелови мотори през зимата


Подгревната свещ със сензорна технология ще улеснява старта през студените месеци на дизеловите двигатели, стана ясно на представянето на продукта на германската "Беру системс" в София. Компанията е първия и единствен производител, който доставя тази серия продукти, и те вече се вграждат в модели на БМВ.


Вътре в самата свещ има интегриран сензор, който отчита налягането в горивната камера на база цилиндър по цилиндър, което често и циклично се променя и постоянно изпраща информация към електронната система за контрол на двигателя. Посредством тази непрестанна връзка впръскването на горивото, неговото налягане и нивата на рециркулация на отработените газове могат да се настроят оптимално.


По този начин се изразходва по-малко гориво и значително се намаляват фините прахови частици и по-конкретно емисиите азотен окис, което пък позволява моторите да покриват най-новите екологични изисквания. Пиезосензорът за налягането е интегриран в подвижна подгряваща намотка на свещта.




От "Беру" посочват, че новият продукт вече е на разположение и на вторичния пазар, като прогнозите са, че до 2016 г. ще се продават по 10 млн. бройки от него годишно. Германската компания има над 100-годишен опит в разработката на свещи за автомобилни двигатели.


"Беру" правят първата си подгревна свещ през 30-те години на миналия век и тя се вгражда в "Мерцедес" 260 D. В момента 80% от дизеловите коли на европейския производители ползват техни продукти. През 2012 г. американският концерн "Федерал могул" купи германските и френските заводи на "Беру системс".

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1846 Неутрално

    Сигурно от Беру са направили страхотен продукт, но като знам какви боклуци се наливат от повечето бензиностанции в резервоарите на колите на хората не вярвам, че за наЩе условия това ще помогне при старта на дизелови мотори през зимата. Тукашната нафта има прекалено много парафин и през зимата става на топка или на каша в резервоара.

  2. 2 Профил на МM
    МM
    Рейтинг: 434 Весело

    До коментар [#1] от "442":

    А цената е като за гориво от Ф1 че и отгоре !

  3. 3 Профил на ШпекСаламНароден
    ШпекСаламНароден
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Още електроника-още проблеми...

  4. 4 Профил на orthdx
    orthdx
    Рейтинг: 381 Неутрално

    От прочетеното не разбирам, че новите свещи "улесняват старта на двигателите през зимата" , улесняването на старта си беше добро и с добрите стари подгряващи свещи.
    Новото сега било в доброто изгаряне на отработените газове..., което няма нищо общо със старта на двигателя, а с "най-новите екологични изисквания"
    Дневник, неправилно заглавие !

  5. 5 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 442 Неутрално




    [quote#3:"ШпекСаламНароден"]

    Още електроника-още проблеми... [/quote]

    Правилно, колега. Свещите на BERU, особено подгревните и без това са безбожно скъпи, а сега и със сензори вътре не ми се мисли. Пък и още едно нещо, което да се прецака.. Те и без това горят като парафинови тия свещи...
    В BERU явно не са чували древната житейска максима: FORD и циганин през зимата не работят.

  6. 6 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Е, докато се стигне до поставянето на тези свещи, трябва да се промени компютъра, помпата и всичко останало....

  7. 7 Профил на 2014г.
    2014г.
    Рейтинг: 541 Неутрално

    При автомобили с дата на производство от десет години нагоре, всяка добавка в електрониката е една грижа в повече на главата.
    Десет години е обичайният срок за нормална и безпроблемна експлоатация на съвременните автомобили.
    Така се проектират , за да не се оскъпяват излишно.0тделните системи, възли и детайли да работят в такъв срок. Оттам нататък всеки да си носи риска.
    Производителите не се интересуват от вторичния пазар, дори напротив, стремят се да го ограничат за сметка на новото производство.
    За българския секъндхенд потребител, обслужващ колата си предино в импровизирани работилници на самоуки майстор-занаятчии всяка нова сложност носи повече негативи.
    По-сложна диагностика, по-сложен ремонт и цени на резервни части и труд, нерядко абсурдно надхвърлящи цената на автомобила.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK