Френският производител, част от концерна "Фолксваген", "Бугати" обяви, че от суперавтомобила "Вейрон" вече са продадени 400 бройки. Юбилейната кола е от специалното изпълнение Legend Jean-Pierre Wimille Edition, от което ще бъдат направени едва три бройки.
Автомобилът отива при купувач от страна от Близкия изток, който е платил за нея 2.13 млн. евро. "Двуместният роудстър се задвижва от осемлитров W16 мотор с 1200 к.с. и максимален въртящ момент 1500 Нм.
Скоростната кутия е седемстепенна роботизирана, като специалният "Вейрон" стига 100 км/ч за 2.6 секунди, а максималната скорост е 408.84 км/ч.
От "Бугати" напомнят, че квотата на купе-версията на "Вейрон" вече е изчерпана, след 300 продажби и поръчки се приемат само за роудстъра. От двете версии на модела ще бъдат направени общо 450 автомобила.
edin drugii
Рейтинг: 2356 Неутралноееех ,защо и аз не съм шейх от близкия изток
niakoi_si
Рейтинг: 648 НеутралноЕвала на фирми като Бугати. Овцете трябва да се стрижат.
Грант мотивиран, правоверен либерал
Рейтинг: 488 НеутралноТова нещо е квинтесенцията на болното общество...
Дневник - рупор на демократичната цензура. "Правилата" на форума - СПОРЕД ФИНАНСОВИЯ ИНТЕРЕС НА СОБСТВЕНИКА :)БТВ, интересно колко бройки от 400те са при нас
Емо
Рейтинг: 622 НеутралноДо коментар [#2] от "niakoi_si":
Аз съм умнокрасив соросоиден либераст и съм благодарен, че не съм станал грознотъп путиновски диктатомачовец.Много добре казано!
С други дума на шейха вълната му е поникнала от бога, но ще стопли наколко десетки френски семейства. Номерът е да изнасяш принадена стойност, а не петрол или домати!
torquemada
Рейтинг: 381 НеутралноКъде отидоха изяществото и разчупените форми на оригиналните бугатита? Това си е мега турбо сапунерка - кебапче.
Ако една лъжа, 100 пъти повтаряна, всеки път се възприема за истина, значи просто не е лъжа.Over
Рейтинг: 509 НеутралноТова беше в Продавалник миналата седмица, но ме домързя да ходя до Перник да го гледам.
calc
Рейтинг: 434 Неутрално500 тира по 20 т. зърно
MyTwoCents
Рейтинг: 704 НеутралноНякой ще ми обясни ли лаишки какво означава роботизирана скоростна кутия?
@)----,--'--Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 2171 Неутрално[quote#4:"Емо"]но ще стопли наколко десетки френски семейства. [/quote]
California Über AllesНемски! Бугати е Фолксваген. Работниците взимат малко повече от тези които правят Рено или Пежо или Ауди. Себестойността на автомобила не може да е повече от $250К дори и за коли в малки бройки. Всичко друго е ексклузивност и печалба. А печалбата отива в собственика - чичко Фердинанд Пиак. Същото нещо е и с Бентли. Работниците са Германци и Британци и са платени като работници. Печалбата е за корпорацията - ФВ.
MyTwoCents
Рейтинг: 704 Неутрално[quote#9:"Pontif"]Работниците взимат малко повече от тези които правят Рено или Пежо или Ауди. [/quote]
@)----,--'--И много повече от тези в Ловеч!
2.5
Рейтинг: 1562 ВеселоТова е суперавтомобила. Този който се доближава до него е Кьонигсег! Останалите марки засега не използват толкова стероиди...
I Want To Believedearblue
Рейтинг: 534 Неутралнои тази кола ако няма пьт не може да вдигне и 20 км/ч
трябва да имат подложка и вентилатори на шасито на вьздушна вьзглавница та да може да движи по суша вьздух и вода
sfsf
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#9] от "Pontif":
Заводът на Бугати си е все още във Франция, работниците едва ли са немци, поне не повечето.
gost22
Рейтинг: 2035 Неутрално[quote#9:"Pontif"]. А печалбата отива в собственика - чичко Фердинанд Пиак. Същото нещо е и с Бентли. Работниците са Германци и Британци и са платени като работници. Печалбата е за корпорацията - ФВ.[/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Разликата, приятелю, а не печалбата. Разликата (добавената стойност, надценката...) отива в собственика, ама накрая, тази разлика може да се окаже загуба щото разходите също отиват при него. Ако им знаем разходите може да кажем кое какво е и колко. Иначе за работниците си прав, нормално е да не получават кой знае колко отгоре...
el_duderino
Рейтинг: 434 НеутралноОт тези бугатита едва ли се прави печалба, по-скоро целта е да се минимизират загубите от проекта. Като се има предвид колко пари са похарчени за развойна дейност по тая кола, това си беше чисто помпане на егото на ФВ и по-точно на шефа им, а не да се правят пари. Много смешно как по-горе разправят колко била "себестойността" - то не е само едно парче метал, докато го измислят как да прави това което прави са били хиляди часове в аеродинамични тунели и други изпитания, като сигурно 500+ милиона са похарчени преди да има и една кола произведена...
... if you're not into the whole brevity thing...Но конкуренцията доста бързо им насмогна, въпреки че те бяха първите на 250 мили в час...
Суджук Герберите
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#15] от "el_duderino":
Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!Колега, тва е автомобил, не е космическа ракета. На печалба са, не с много но са на печалба разбира се. Разработката и производството на тоя автомобил не са надхвърлили 150 милиона евро. Все пак става въпрос за кола с мотор и 4 гуми.
Суджук Герберите
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#15] от "el_duderino":
Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!А и виж разпъващия се таван на кабриолета, има филмчета в нета как е направен и как се слага - пълна пародия! Ако наистина разработката е струвала половин милиард, при тези резултати - явно яко крадене е паднало хаха
Нинов
Рейтинг: 2509 НеутралноДо коментар [#9] от "Pontif":
Това са сметки без кръчмар!
Нито Ролс-Ройс, нито Бентли, нито Ламборгини, нито Бугати са на печалба.
И знаете ли защо?
Защото най-голямата позиция в разходите е "развойна дейност"
От Вашия пост си личи, че не сте се сблъсквали в детайл с корпоративно счетоводоство.
Развойната дейност струва милиарди!
Сметки трябва да се правят винаги с тънко подострен молив... иначе идва фалит...
Нинов
Рейтинг: 2509 НеутралноЗначи само за разработката на Панамера фирма Порше е платила €1млрд.... така, че бълг. експерти като говорят за себестойност трябва да вкл. и тези разходи, а не само колко струва джилезото в един автомобил.... нал'тъй?
Нинов
Рейтинг: 2509 НеутралноДо коментар [#9] от "Pontif":
tti-veyron-supersportwagen-enormes-verlustgeschaef t-vw.html
tattet-Veyron-mit-Porzellan-aus.html
Ето сега идвам с горчивата истина - от всяка продадена кола фирмата Бугати прави около €4 млн. ЗАГУБА !
Разходите за развойна дейност са €3.6млрд.
http://www.auto-service.de/aktuell/news/14092-buga
В крайна сметка става дума за престиж.... и занимавка за Фердинанд Пиех...
http://www.welt.de/motor/article13460689/Bugatti-s
MyTwoCents
Рейтинг: 704 Неутрално[quote#20:"Ф.Нинов"]Разходите за развойна дейност са €3.6млрд. [/quote]
@)----,--'--Единствения вариант за възвръщане на подобни разходи за развойна дейност е чрез внедряване на придобитото know-how в масовото производство на останалите марки в портфолиото. Така, че можем да перифразираме рекламата от близкото минало „Днес в Бугати, утре и в Голф!“
volrath
Рейтинг: 488 НеутралноНаистина ми харесва как някой обяснява, че Бугати са на печалба. Мне, не са. Даже точно тази част от ФВ е на загуба. Но се търпи заради престижа.
volrath
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#20] от "Ф.Нинов":
Пардон! Не видях поста ви, а Вие вече сте обяснили защо и как и какво. Съжалявам колега!
Нинов
Рейтинг: 2509 НеутралноДо коментар [#21] от "MyTwoCents":
Значи трябва да се коригирам: тези €3.6млрд се отнасят за разработката на Смарт (при Бугати може би са повече).
Иначе тези €4млн. загуба на всяко продадено Бугати от 2005 г. досега си е валидна цифра от първия линк в пост# 20 и можем да боравим с нея в по-нататъшната дискусия.
"Knapp vier Millionen Euro Verlust fährt der Verkauf eines Bugatti-Supersportlers den Medienberichten zufolge ein - und das bereits seit 2005. Im Gegensatz zu Mercedes mit dem Smart Fortwo war Volkswagen allerdings von vornherein klar, dass sie mit einem Bugatti-Supersportwagen rote Zahlen schreiben würden. Bei einem solchen Prestige-Projekt geht es vielmehr darum zu zeigen, was technisch alles möglich ist. Trotz der Verlustgeschäfte ist der stärkste Seriensportwagen der Welt ein imageförderndes Aushängeschild für den VW-Konzern."
Такъв си е Фердинанд Пиех, който е маниак на тема спортни коли, разработил през 80-те Ауди Куатро, а сега на стари години понеже притежава брутално печелившото Порше, може да си позволи да прави загуби с Бугати, Ламборгини дори и моторите Дукати (самият той кара такъв).
Докато концерна Фолксваген вади як келепир не би трябвало да търсим маана на Фердинанд... все пак той един от най-богатите хора в Европа... и не сме нии с гайдите да му даваме акъл...
Нинов
Рейтинг: 2509 НеутралноДо коментар [#23] от "vojdek":
В пост #24 съм доразвил казуса... набрал съм нещо скорост с писането, че немога да се спра... а трябва да гася китарите и да си вървя у дома.... стига толкоз писаници за днес.
dearblue
Рейтинг: 534 Неутралнокакто е казано от един руски пьлководец
повече пот в тренировките по малко крьв в боя
за инженерите е вярно
повече пот в проектирането по малко загуби в производството
така че кои колко и кога е похарчил не се знае
Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 2171 НеутралноДо коментар [#19] от "Ф.Нинов":
California Über Alles" а не само колко струва джилезото в един автомобил.... нал'тъй? " - нито аз, нито някой от семейството ми говори така. По-пестеливо с иронията и патронизирането, другарю, че да има и за утре. Пойнта който исках да направя е че Френските семейства не печелят кой знае колко, защото са само работната сила. А иначе добре разбирам връзката между Nonrecuring Engineering Cost - Profit Margin. Аз съм ВП по инженеринг и развой на Семикондукторна компания (и не в Правец).
Като говорим за печалба и развой - ФВ си знаят как да ги правят тези неща. Разработките се използват за всичките им автомобили. W16 e дериватив на W12 и W8 от други марки. Най-скъпата система за дизайн е охладителната с 16 радиатора. Този дизайн много опростен после се използва при Ауди R10, R8.
Всеки знае че Ауди прави 50% от печалбата на концерна Фолксваген. Всички останали марки правят другите 50% включително и Бугати, Ламборгини и Бентли и всички Голфове, Ъпове и тн. Това не намалява значението на така наречените Halo cars. Всяка компания има такава и за ФВ това е Бугати.
нал'тъй?
Нинов
Рейтинг: 2509 НеутралноДо коментар [#27] от "Pontif":
Моят коментар се отнасяше до Вашето твърдение как видите ли себестойността на бройка Бугати била €250хил, а в действителност са цели €6млн.
За съжаление пазарът дава само €2млн.
mrvip
Рейтинг: 491 НеутралноДо коментар [#16] от "Ойро Пролетариат":
"Защото много се оплакват от външен вид, ама никой, никога, не се е оплаквал от малко акъл."Разработката на типичен модел среден клас, от типа на Опел Астра, струва над милиард евро.
eyewitness
Рейтинг: 434 НеутралноЯзък! Марешки си бил заплюл 500-ния брой. Ся ко прайми?
Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 2171 НеутралноДо коментар [#28] от "Ф.Нинов":
California Über AllesБез да знам точната сума и само като предположение - себестойността (Loaded BOM) вероятно е такава сума. Не е правилно да се амортизират разходите по рисърч (Nonrecuring Engineering Cost) само върху 400 коли Бугати. Причината е че Бугати са част от концерна ФВ и рисърча се прави като се използват ресурси на ФВ и в някъква степен облагодетелства целия ФВ. Във всяка голяма корпорация се преливат ресурси и фондове от един департмент в друг, като се гледа печалбата и престижа на корпорацията като цяло.
Явно ако натовариш всички разноски върху 400 коли ... ще получиш бомбастичната сума от $6М на бройка. Аз съм склонен да мисля че това са мекетингови похвати и ФВ много добре са си направили сметката. При такава консолидирана индустрия като автомобилната такива сметки са доста сложни. Колко автомобилни компании останаха в света? 10? MB, BMW, VW, GM, Ford, Reno, FIAT, Toyota, Honda, Huyndai ... и няколко малки които рано или късно ще бъдат купени.
pag
Рейтинг: 1426 Весело[quote#16:"Ойро Пролетариат"]Разработката и производството на тоя автомобил не са надхвърлили 150 милиона евро. [/quote]
само печалби им се мержелеят и се чудят как да броят чуждите пари......
Знанието е сила, информацията - властРазработката на един масов хечбек струва от 3 до 5 милиарда евро и отнема до 5 години.
На пролите (дори и червените, величаещи се като "евро"
el_duderino
Рейтинг: 434 НеутралноНа тези, разбирачите, броящи колко "овце (купуващи Бугати) са остригани", не им пожелавам да се окажат с 250 мили в час в кола, разработена със средствата, които си мислят че са действително вложени в такива инженерни проекти. Резултатът ще е огнена топка метал след около 2 секунди...
... if you're not into the whole brevity thing...Суджук Герберите
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#32] от "pag":
Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!Значи по тая логиха компании като Кьонингсек (и още колко други) не би трябвало да съществуват, щото от де 1 милиард за направата на автомобил?!?!
Много хубаво, че си вярвате, че вярвате на цифри които са ги изнесли именно производителите. Ама май е по-добре аз да преброя чуждите пари и да знам колк оса. Щото ми се струва, че ти не знаеш колко са 1 милиард евро/долара и наивно с ивярваш че разработката на една обикновена ламарина струва толкова. Разработката заедно с производството може и да струват, ама само разработката абсурд. Ако слагаш вътре и цената на новите заводи - това е друга работа. Но не съм сигурен, че завода спада към разработката.