"Грейт Уол" лансира у нас нов седан, в Баховица вече се сглобява Н6

Снимка от лятото на пробната линия, на която се усвояваше производството на Н6. Всъдеходът вече се прави серийно в завода в Баховица.

© Георги Пауновски

Снимка от лятото на пробната линия, на която се усвояваше производството на Н6. Всъдеходът вече се прави серийно в завода в Баховица.



Заводът на "Грейт Уол" в ловешкото село Баховица от края на ноември произвежда новия модел Н6, казва в интервю за агенция "Фокус" изпълнителният директор на "Литекс Моторс" Илия Терзиев. Другата новост от компанията е пускането на пазара в България през този месец на седана C30.


Терзиев определя Н6 като модерен и технологичен автомобил, отлично допълващ другият SUV на "Грейт Уол" - "могъщият и безкрайно проходим H5". Изпълнителният директор на "Литекс моторс" допълва, че освен Н6 за момента заводът в Баховица е усвоил производството на компактния хечбек "Волекс" C10 и пикапа "Стийд".


Той припомня, че пълният производствен капацитет на поточните линии е 50 000 автомобила годишно и може да се увеличи до 70 000 автомобила при три смени на работа. При посещение на автомобилни журналисти в завода в Баховица през юли обаче стана ясно, че работи само една смяна и на ден се правят по едва 20 автомобила. Вместо планираните 2000 работни места пък се оказа, че са открити 150.




Терзиев не скрива, че за да се стигне до пълното натоварване на мощностите, е нужно да има съответния обем поръчки. "Предстои ни и лансиране на нови модели в бъдеще, като производството ще расте и с увеличаването на предлагането на европейските пазари", казва той. Скоро предстояло да започне работа и по реализирането на втората фаза от проекта - изграждането на цеховете за заваръчни дейности и боядисване.


Фоторазказ: Заводът на "Грейт Уол" в Баховица година и половина по-късно >


В интервюто Илия Терзиев отказва да се ангажира с конкретни прогнози за представянето на българския завод на "Грейт Уол" през 2014 г., защото очаква годината да е много динамична. Не коментира и резултатите от тази, тъй като анализите за нея тепърва предстояли.


Илия Терзиев дава и интересно описание на типичните клиенти на отделните модели на концерна. Н5 например се купувал предимно от мъже, собственици на малък бизнес или на средно управленско ниво, които демонстрирали чрез автомобила си социален статус.


Технологиите и интелигентните система за удобство и комфорт в новия H6 пък се очаква да привлекат представители на IT бизнеса и активни интернет потребители, както и по-активната част от населението, спортуващи и практикуващи екстремни спортове.

Волекс С30

© Грейт уол

Волекс С30


Таргетът на "Стийд" 5 пък били основно хора, заети с различни дейности в областта на строителството, животновъдството и земеделското производство, както и дружества от областта на енергетика, телекомуникации, интернет доставчици, ВиК и други. Пикапът би трябвало да се хареса и на авантюристи – ловци, рибари, планинари офроудъри и др.


Очакванията са новият C30 да заинтригува семействата.




"Волекс" С30 е дълъг 4.45 метра, широк 1.71 м, висок 1.48 м и има междуосие 2.61 м. Просветът на колата 15.5 сантиметра. Багажникът на седана е 510 литра, а в салона има пет места.


Автомобилът се предлага с 1.5-литров бензинов мотор с мощност 97 конски сили и максимален въртящ момент 138 Нм. За момента се предлага само версията с петстепенна механична скоростна кутия. Автомобилът се ускорява до 100 км/ч за 11.3 сек. Максималната скорост е 183 км/ч.  Разходът на гориво на "Волекс" С30 е 7.1 литра в смесен цикъл.


Цените на модела у нас тръгват от 20 990 лв. с ДДС. Срещу доплащане от 2290 лв. се предлага и фабрична газова уредба. Серийното оборудване включва климатик, аудиосистема, бордови компютър, предни ел. стъкла и огледала и т.н. Прави впечатление обаче липсата на стабилизираща програма, дори като опция.


Имах възможността да тествам модела на полигона на "Грейт уол" в завода им в Тианзин. Направи ми приятно впечатление, че колата е добре обезшумена, а използваните материали са една идея по-добри от вгражданите в С10 например.

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 593 Любопитно

    Искам 7 местен "фемили ван" и си купувам.

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  2. 2 Профил на lamerman
    lamerman
    Рейтинг: 411 Неутрално

    "Н5 например се купувал предимно от мъже, собственици на малък бизнес или на средно управленско ниво, които демонстрирали чрез автомобила си социален статус." - точно пък с Великата Стена ще демонстрираш социален статус... Да, може да си я купи някой псевдо гъзар, нямайки пари за Range Rover или BMW X6.

  3. 3 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Дано увеличавайки производството да паднат още цените!

  4. 4 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    Въпреки че са българска сглобка НЕ КУПУВАЙТЕ ОТ МАФИЯТА!!!

    Цеко мустака има 30-40% от Литекс Моторс!!!

  5. 5 Профил на dimitar2007
    dimitar2007
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Много малко произвеждат - по 20 автомобила на ден. Чудя се как му излиза сметката на Гриша Ганчев, че да плаща на кредитора си Караибрахим

  6. 6 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 593 Неутрално

    До коментар [#2] от "lamerman":

    Един колега, "гъзар", е с BMW 740 2009г. Свиха му парктрониците (паркирал за 1 час в центъра) и е 4 бона назад.. Отделно са "допълнителните разходи" за застраховки, патрули и т.н. Айде мерси.. Такива коли само в уредена страна. Тук нещо за до 5000 лв. втора ръка или ново до 25-30 хил.

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  7. 7 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2958 Неутрално

    До коментар [#5] от "dimitar2007":

    Има нещо много гнило около тоя "завод". Това всъщност не е завод, а хале за довършителен монтаж... И колите които излизат от там са прекалено малко.

    Дано не съм прав, но ми мирише на заобикаляне на ЕС законодателството - завода в Ловеч съществува проформа, колкото китайците да могат да напишат в бумагите - мейд ин ЕУ. Да не се окаже, че обема пласирани в ЕУ коли е в пъти по-голям, от излезналите реално от халето...

  8. 8 Профил на StanDim
    StanDim
    Рейтинг: 450 Неутрално

    точно пък с Великата Стена ще демонстрираш социален статус... Да, може да си я купи някой псевдо гъзар, нямайки пари за Range Rover или BMW X6
    Чудя се Рейндж Ровер, чия собственост е...

  9. 9 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 529 Любопитно

    Вижда се очевидна разлика и напредък между предишния и новия SUV на Грейт уол.В автомобилния бизнес нещата не стават много бързо,но китайците се развиват добре и могат да пробият стига да вдигнат още малко качеството и защо не да започнат да произвеждат в Ловеч двата модела електромобил и хибрид които показаха на изложението е Пекин,ако са на конкурентни цени.

  10. 10 Профил на oldie
    oldie
    Рейтинг: 395 Неутрално

    "работи само една смяна и на ден се правят по едва 20 автомобила. Вместо планираните 2000 работни места пък се оказа, че са открити 150"

    Това е то бизнес по комунистически - Нора Ананиева и Цветан Василев си направиха играчка, с която да перат парици.

    А това заетост, икономическа целесъобразност, пазарно поведение, интерес на клиента и прочие империалистически щуротии на са за главите им, излезли от чугунолеярната на Бузлуджа.

  11. 11 Профил на oldie
    oldie
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#7] от "niakoi_si":

    Топло, топло

  12. 12 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    С тая цена за седана ще им е трудно. Освен ако по братска линия не задължат държавата да се набутва за него.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  13. 13 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#6] от "brutester":
    За България най-добрия вариант е нещо почти ново-да речем на две -три години,до 40-50 хил.км.от средния клас,до 15-20 хиляди лева.

  14. 14 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1231 Неутрално

    Доста наивно е да се смята, че ако се увеличи производството ще паднат цените. Ако искате да купувате, направете избора си и действайте. А какво ще купите зависи от Вашия джоб и, не рядко, от половинката Ви.

  15. 15 Профил на Един Българин
    Един Българин
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#6] от "brutester":

    Напълно съм съгласен. Няма стимул да се купува нищо скъпо,защото няма полиция (заета е да пази властта от народа) и няма съдебна система (работи само ако ръснеш много).

    Тези обстоятелства пречат на сериозните производители търговци у нас и явно трябва интересът на ЕС да "натисне" нашите управляващи пък дано нещо се промени.

    До тогава стара кола (и да изчезне няма да е много фатално, пък и застрахователите може и да платят нещо по някое време), да харчи (респективно цапа) разумно и да те заведе от точка А до точка Б без проблеми. Голяма част от най-новите модели автомобили са съобразени с това и се правят да се разпадат след 6-7 години така че старите стават златни

    Един Българин
  16. 16 Профил на vlado1978
    vlado1978
    Рейтинг: 599 Неутрално

    До коментар [#4] от "chevyvolt - ОСТАВКА на правителството "Олигарски"!":

    Хубаво казваш да не купуваме от мафията, ама я кажи как да го направим. Мустака не държи само акции в този завод. Той държи футболното първенство, половината вестници, телевизии, банки, мобилни оператори, квото се сетиш. А останлите вестници и телевизии от честни бизнесмени ли се държат? Да не взимам хапчета, щото са на Донев, да не чета Дневник, щото е на Прокопиев, да не гледам мачове, щото са на Василев или Гергов, да не говоря по телефона, щото е на Василев - е какво да правя??? С кое от нещата, с които ти е свързан живота, можеш да пренебрегнеш, защото са на някой от мафията? Може да звучи добре - няма да му пълним джоба на еди кой си, но е неосъществивмо.

  17. 17 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#8] от "StanDim":
    Собствеността не е от съществено значение.Важно е къде са разработките и ноу хауто.
    Та от там е и разликата с Грейт Уол-едното е доказана класическа марка от най-висок клас,другото е китайска марка,която може и да има напредък,но много хляб има да яде още,за да достигне ниво и познаваемост

  18. 18 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2193 Неутрално

    Пазарът все още няма доверие на "Великата стена". И правилно. Имал съм пряк досег с тази марка още от 2007 г.- внесеният от Китай екземпляр беше пълна трагедия. Дано сега поне малко да са ги оправили.

  19. 19 Профил на oldie
    oldie
    Рейтинг: 395 Неутрално

    ПР-четата на корпоративно-търговската банда пак са впрегнати да бичат минуси, но засега се въздържат от коментари.

    Явно чакат опорните точки от Моника.

    Чудя се дали поне веднъж сте си задавали въпроса "Това нашето живот ли е - да се държиш като роб и да се страхуваш дори насън от санкцията на Боса".
    Халал да са ви стотинките, които ви подхвърлят червените мафиоти!

  20. 20 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 593 Неутрално

    До коментар [#13] от "eurogi":

    Аз засега съм най-доволен от Logan MCV 2007г -> 7 места, 1.6 л, "фабрична" газова и климатик. Какво друго му трябва на човек (За да се придвижи от точка А до точка Б). (За "гъзарите" -> когато тръгнем със семейството, автомобила е пълен и качвам багаж на тавана).

    Кола са "фън" ми е BMW e30 1990г. със сменен двигател (в момента m20b27, че жената ме спря за s50b30), заден мост с дискови спирачки, диференциал с променливо сцепление от 320ix (известен като "голямото прасе" и най-важното -> ХУБАВИ ГУМИ!

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  21. 21 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Та значи заводът произвеждал по едва 20 коли на ден. Е как да продава повече, като в самата България няма публичност и говорене за този завод?
    Дневник, за Грейт Уол публикувахте не повече от 6-7 материала за последните две години. В последния материал с огромно удоволствие си намирахте и изтъквахте и най-дребното проблемче с българските автомобили, като например че "воланът се усещал синтетичен" (цитирам). Жалка работа. Нали уж сте за развитието на българската икономика?

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  22. 22 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#20] от "brutester":
    Шкода също са добър вариант.Добро качество,евтина поддръжка,добри двигатели.А през следващите две три години планират нова Октавия Купе,два нови SUV-а,нов модел на Суперб...

  23. 23 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 554 Неутрално

    правих тест на h6. заслужава си цената. като махнем турбо дупката на двигателя - заради нея не бих си го взел.

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  24. 24 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 554 Неутрално

    и още нещо - великата стена, поне в китай и в русия, имат малък 4х4 - мисля, че се казва м1 или м2. поне по обзори - много готино и оригинално автомобилче. може би си струва и него да правят тук.

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  25. 25 Профил на traqn_pl
    traqn_pl
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Грейт уол са много добра компания и произвеждат качествени автомобири с красив дизайн, ако реша да си купувам нов автомобил то определено ще избера такъв на Грейт уол.

  26. 26 Профил на lamerman
    lamerman
    Рейтинг: 411 Неутрално

    До коментар [#8] от "StanDim":

    Не е толкова важно чия собственост е, а какви материали, качествен контрол и пр. се използват. В Китай примерно има заводи, които правят таблети за 80 лева, и таблети със същите параметри за 280 лева. Има разлика, нали?

    Относно коментар 8 StanDim - за съжаление си прав, просто статията е написана така...

  27. 27 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2762 Неутрално

    Чудя се само защо още правителството не се вози с кола собствено производство както е в САЩ, Япония, Франция, Италия и Кореа???

    Трябва още преди Коледа да гласуват нов закон според който всите министри барабар с премиер и президент да ги развозват на Великата Стена!

  28. 28 Профил на Делян Ковачев
    Делян Ковачев
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Още много неща ще излизат на яве относно китайските комунистически капиталисти и тяхното така наречено производство с наши тъмни оригархични бизнеси!

  29. 29 Профил на The.Teacher
    The.Teacher
    Рейтинг: 616 Неутрално

    [quote#7:"niakoi_si"]Има нещо много гнило около тоя "завод". Това всъщност не е завод, а хале за довършителен монтаж... И колите които излизат от там са прекалено малко.

    Дано не съм прав, но ми мирише на заобикаляне на ЕС законодателството - завода в Ловеч съществува проформа, колкото китайците да могат да напишат в бумагите - мейд ин ЕУ.[/quote]

    Няма си нищо гнило според мене. То това е и целта на високите мита за готовите стоки и липсата на такива за суровини и части. Да се отварят тук заводи за сглобяване и все повече части и довършително работи да се правят тук. Пък и 150 места са си 150 места все пак и то целогодишно а не само лятото. Ако всеки олигарх направи нещо подобно, а не само хотели ще е доста по-добре.

    Местоживеене:---> Магратеа. Образование:---> Антична филология, трансформационна етика и вълново-хармонична теория на историческата перцепция.
  30. 30 Профил на d10001
    d10001
    Рейтинг: 944 Неутрално

    До коментар [#19] от "oldie":

    питай Бареков

  31. 31 Профил на Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Рейтинг: 616 Неутрално

    [quote#27:"Ф.Нинов"]Чудя се само защо още правителството не се вози с кола собствено производство както е в САЩ, Япония, Франция, Италия и Кореа??? [/quote]
    Защото са по умни, и по важни, от правителствата на тези които си ги изброил

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  32. 32 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 928 Неутрално

    До коментар [#25] от "traqn_pl":

    Позна.

  33. 33 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 928 Неутрално

    До коментар [#25] от "traqn_pl":

    Купи два.

  34. 34 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 789 Весело

    [quote#12:"Цецо"]
    С тая цена за седана ще им е трудно. Освен ако по братска линия не задължат държавата да се набутва за него. [/quote]

    За качеството и екстрите тази цена е направо дъмпингова. Говоря от лични наблюдения. А който е мераклия винаги може да си потроши парите за "нов внос" таралясник от германските и италианските автобитаци, заради "социалния статус" на раждясалата емблемка.

    Евроатлантида
  35. 35 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4410 Неутрално

    Засега този проект очевидно буксува щом работят само 150 души на ден в автозавода край Ловеч!Дано с течение на времето нещата се подобрят и се постигне едно прилично ниво на произведени коли у нас!

  36. 36 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 846 Неутрално

    Снимките на производствената площадка показват, че се пипа професионално по стандартите на Тойота. Всичко е чисто, като в лаборатия, стандартизирано, маркирано и тн.

    Дано им провърви!

  37. 37 Профил на kukuf
    kukuf
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Не знам къде и как ги правят,ама малкият волекс вече го има навсякъде и по много.Един дилър успя да накара жена ми да си купи една такава кола.Дотук само хубаво.Като ходила на 6 тия месец за някакво ТО,заради гаранцията/5ГОДИНИ/и се похвалил,че само той продал 230 бройки.Като страничен ефект Ярисът на тойота се предлага за много по-нормални цени,щото като търсихме малка кола тойотата беше с 8-10 хил.лв.по-скъпа от китайката.Сега не е така.
    П.С.Това Н6 много ми прилича по снимки на субару форестър.Ако и на живо е така,ще се замисля и аз-бълхата на жена ми засега няма грешка!

  38. 38 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#21] от "Търпана":

    Първо, дневник има много малка аудитория, особено сравнено с вестниците на ктб и пеевски. Там защо не се пише и рекламира постоянно, нали мустка финансира цехчето? Второ, от сглобяване на вече готови коли, което се извършва на много места в третия свят между другото, нито една страна не е забогатяла. Това е производство с изключително ниска добавена стойност, което се вижда и от снимките на голото цехче, вътре няма никаква техника, всичко е ръчен труд с чук и отверка.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  39. 39 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 2010 Неутрално

    Китайска кола?
    Не, мерси!

    Предразсъдъците са за ограничените.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK