"Грейт Уол" лансира у нас нов седан, в Баховица вече се сглобява Н6

Снимка от лятото на пробната линия, на която се усвояваше производството на Н6. Всъдеходът вече се прави серийно в завода в Баховица.

© Георги Пауновски

Снимка от лятото на пробната линия, на която се усвояваше производството на Н6. Всъдеходът вече се прави серийно в завода в Баховица.



Заводът на "Грейт Уол" в ловешкото село Баховица от края на ноември произвежда новия модел Н6, казва в интервю за агенция "Фокус" изпълнителният директор на "Литекс Моторс" Илия Терзиев. Другата новост от компанията е пускането на пазара в България през този месец на седана C30.


Терзиев определя Н6 като модерен и технологичен автомобил, отлично допълващ другият SUV на "Грейт Уол" - "могъщият и безкрайно проходим H5". Изпълнителният директор на "Литекс моторс" допълва, че освен Н6 за момента заводът в Баховица е усвоил производството на компактния хечбек "Волекс" C10 и пикапа "Стийд".


Той припомня, че пълният производствен капацитет на поточните линии е 50 000 автомобила годишно и може да се увеличи до 70 000 автомобила при три смени на работа. При посещение на автомобилни журналисти в завода в Баховица през юли обаче стана ясно, че работи само една смяна и на ден се правят по едва 20 автомобила. Вместо планираните 2000 работни места пък се оказа, че са открити 150.




Терзиев не скрива, че за да се стигне до пълното натоварване на мощностите, е нужно да има съответния обем поръчки. "Предстои ни и лансиране на нови модели в бъдеще, като производството ще расте и с увеличаването на предлагането на европейските пазари", казва той. Скоро предстояло да започне работа и по реализирането на втората фаза от проекта - изграждането на цеховете за заваръчни дейности и боядисване.


Фоторазказ: Заводът на "Грейт Уол" в Баховица година и половина по-късно >


В интервюто Илия Терзиев отказва да се ангажира с конкретни прогнози за представянето на българския завод на "Грейт Уол" през 2014 г., защото очаква годината да е много динамична. Не коментира и резултатите от тази, тъй като анализите за нея тепърва предстояли.


Илия Терзиев дава и интересно описание на типичните клиенти на отделните модели на концерна. Н5 например се купувал предимно от мъже, собственици на малък бизнес или на средно управленско ниво, които демонстрирали чрез автомобила си социален статус.


Технологиите и интелигентните система за удобство и комфорт в новия H6 пък се очаква да привлекат представители на IT бизнеса и активни интернет потребители, както и по-активната част от населението, спортуващи и практикуващи екстремни спортове.

Волекс С30

© Грейт уол

Волекс С30


Таргетът на "Стийд" 5 пък били основно хора, заети с различни дейности в областта на строителството, животновъдството и земеделското производство, както и дружества от областта на енергетика, телекомуникации, интернет доставчици, ВиК и други. Пикапът би трябвало да се хареса и на авантюристи – ловци, рибари, планинари офроудъри и др.


Очакванията са новият C30 да заинтригува семействата.




"Волекс" С30 е дълъг 4.45 метра, широк 1.71 м, висок 1.48 м и има междуосие 2.61 м. Просветът на колата 15.5 сантиметра. Багажникът на седана е 510 литра, а в салона има пет места.


Автомобилът се предлага с 1.5-литров бензинов мотор с мощност 97 конски сили и максимален въртящ момент 138 Нм. За момента се предлага само версията с петстепенна механична скоростна кутия. Автомобилът се ускорява до 100 км/ч за 11.3 сек. Максималната скорост е 183 км/ч.  Разходът на гориво на "Волекс" С30 е 7.1 литра в смесен цикъл.


Цените на модела у нас тръгват от 20 990 лв. с ДДС. Срещу доплащане от 2290 лв. се предлага и фабрична газова уредба. Серийното оборудване включва климатик, аудиосистема, бордови компютър, предни ел. стъкла и огледала и т.н. Прави впечатление обаче липсата на стабилизираща програма, дори като опция.


Имах възможността да тествам модела на полигона на "Грейт уол" в завода им в Тианзин. Направи ми приятно впечатление, че колата е добре обезшумена, а използваните материали са една идея по-добри от вгражданите в С10 например.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK