"Литекс моторс" изнесе първа партида автомобили за Западна Европа

Министърът на икономиката Драгомир Стойнев получава плакет за спомен в завода.

© Литекс моторс

Министърът на икономиката Драгомир Стойнев получава плакет за спомен в завода.



Българският автомобилен производител "Литекс моторс", който от две години сглобява колите от китайската марка "Грейт уол" край Ловеч, днес реализира първия си официален износ за страна от Западна Европа. Автовозите, натоварени предимно с пикапа "Стийд" 5, поеха за Италия, като на събитието присъства министърът на икономиката Драгомир Стойнев.


"Новината за обявяването на първия износ на български автомобили за Европа е повече от радостна. Приносът за икономиката на България е неоспорим. Колкото повече инвестиции има в България, било то от Китай, от Европа или от други държави от Азия или Южна Америка, е важно, защото се създават нови работни места", коментира той по време на събитието.


Според изпълнителния директор на "Литекс моторс" износът за Западна Европа е повод за гордост както за компанията, така и за страната като цяло, която е въранта на картата на световното автомобилостроене.

Ключови думи към статията:

Коментари (50)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Вовка Вурдалак
    Вовка Вурдалак
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Дано да имат успех, а не да изнасяме само мозъци и плът...

    Praise the Lord and Pass the Ammunition! Ще не вмерла Україна!
  2. 2 Профил на koiot
    koiot
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Този Стойнов най нагло се опитва да искара,че едва ли не всичко е негова заслуга.

    писнало ми е от левичари
  3. 3 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    Не се говори много за това производство на наша територия, но изглежда собствениците му си имат план, който следват. Желая им най-искрено успех.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  4. 4 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3675 Неутрално

    Браво, да "хилядят"

    Доброто е заразно
  5. 5 Профил на apolitichna
    apolitichna
    Рейтинг: 450 Неутрално

    " така и за страната като цяло, която е върнта на картата на световното автомобилостроене."
    Кога е била на картата, за да я връщат сега? Това е един приповдигнат тон като в старите филмови прегледи. Още е твърде рано за фанфари.

  6. 6 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    До коментар [#3] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    То не е производство, а сглобяване.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  7. 7 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2887 Неутрално

    Стойнов да не се ослушва ами ако иска да подобри икономическата среда в страната , да си купи от Гришата пикап и да си товари вещите от бюрото !

  8. 8 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 795 Весело

    "Новината за обявяването на първия износ на български автомобили за Европа е повече от радостна...", казал Стойнев.

    Новината, че изнесените автомобили са "български", пък е повече от преувеличена, казваме ние...

    И все пак - добра си е новината, на хаирлия да е!

  9. 9 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    Новината е :

    "Въпреки усилията на българските правителства, българският бизнес продължава да работи и изнася на западните пазари"

  10. 10 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#2] от "koiot":

    За много хора е антипатичен както Стойнев, така и правителството...и има защо, но в случая не видях никъде как се опитва да иСкарва, каквото и да е и отделно той е поканен там, а не самопоканил се...

  11. 11 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Страхотно - 2 кубика двигател и с разход над 8л/100 км - това си е един архаичен звяр за европейските пътища...
    Интересно колко са продадени до момента? 5? 7?...

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  12. 12 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1584 Любопитно

    До коментар [#6] от "simval":

    Да бе автомобилен завод който да не сглобява автомобили да си виждал.

  13. 13 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 881 Неутрално

    До коментар [#11] от "Депутат 241":

    Ако разходът е 8/100 за пикап е доста добре.

  14. 14 Профил на dimitar2007
    dimitar2007
    Рейтинг: 398 Неутрално

    До коментар [#11] от "Депутат 241":

    Продадоха 30-40 бройки на горските

  15. 15 Профил на superstar
    superstar
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Форца България!
    На добър час!
    Поздрави на макароните!

  16. 16 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 893 Любопитно

    Драгооо , ти некога къщичка за пиленца строил ли си ?

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  17. 17 Профил на Миша
    Миша
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Днес Стойнев много се е развихрил. Приложението "Болгария" към днешния брой на "РБК daily" започва с прекалено оптимистично интервю за българската икономика, дори според опорните точки.
    В "Литекс моторс" се е разтопил от радост.
    Драго, ако нещо хубаво става в тази държава, това е не заради вас, а защото това, че всичко веднага не можете да съсипете.

    Миша
  18. 18 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    До коментар [#11] от "Депутат 241":

    1 МТЛБ. Боко продаде 500 на Ирак, но ВМЗ имаха само 1. Иракците го взеха да го пробват и го загубиха.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  19. 19 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Дано да не е и последната... а колкото до "за страната като цяло, която е въранта на картата на световното автомобилостроене." - на картата на световното автомобилосглобяване по-скоро.

  20. 20 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    Независимо от антипатията ми към Г. Ганчев, желая успех на производството. Излишни са подигравките, че тук само се сглобява и това е нещо елементарно.

  21. 21 Профил на purple_rain
    purple_rain
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#19:"Волният Ибрик"]на картата на световното автомобилосглобяване по-скоро.[/quote]
    Айде,поредния разбирач! Ти да не мислиш,че в останалите автомобилни заводи,компонентите се произвежда там на място? Вместо да се радваме,че някой е решил да инвестира в автомобилно производство е България,където нямаме почти никакви традиции,ние се правим на много остроумни.

  22. 22 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1059 Весело

    До коментар [#11] от "Депутат 241":

    според мен не са ги продали, а са ги подарили като мостра за някоя филмова компания в Италия. и тези пикапи ще ги карат "терористите" и ще спецчастите ще ги взривят или с гранатомети, или с дронове, или с Апачи-та

    толкова по въпроса за качеството на българското автомобилостроене китайски ниско-технологични боклуци от 80-те, сглобявани ръчно от вехтите майстори на зрелия соц.

    РЕФОРМИ !
  23. 23 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2686 Неутрално

    Доживяхме италианците да карат автомобили сглобявани у нас!
    Още повече не са FIAT!

    I Want To Believe
  24. 24 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 876 Неутрално

    Наистина колкото повече инвестиции, толкова по-добре. Но истински инвеститори, не като златодобивниците от Дънди или американските "инвеститори" в Марица-Изток, или пък инвеститорите във ВЕИ, на които държавата е гарантирала, че ще пълни джобовете през следващите десетилетия.

  25. 25 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 570 Неутрално

    До коментар [#2] от "koiot":
    E, ако трябва да се точни, заслугата е не само негова, а и на правителството

  26. 26 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 876 Неутрално

    Желая им успех. Може и да не е супер автомобил, но отнякъде все трябва да се започне.

  27. 27 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 822 Неутрално

    До коментар [#5] от "apolitichna":

    Беше, през 1960-те. В Пловдив се сглабяваха два модела на Рено, после закриха завода, говореше се, че по нареждане от СССР. Напишете в Гугъл "Булгаррено" и ще намерите доста по въпроса.

  28. 28 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 709 Неутрално

    Тоя завод Боко го откри а Драго може само да товари автовозите.

  29. 29 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 962 Неутрално

    До коментар [#24] от "teridan":

    Интересно, ако държавата беше останала собственик на Мариците и Челопеч , да не мислиш, че нещо щеше да е останало неограбено и нефалирало. Всичко щеше да е овършано от синекурни държавни чиновници и съсипано от безхаберие. Ако ми споменеш поне едно държавно предприятие дето да се получават средни заплати по 1500 лв и да не е задлъжняло евала ти правя.
    Ама атакистки приказки за "лошите" инвеститори не ми се четат.

  30. 30 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 465 Неутрално

    До коментар [#22] от "Rage Against":

    Доколкото съм гледал репортажи ,майсторите не са "вехти",
    а младежи, които тепърва ще добиват трудови навици.Защо да
    могат да работят в някой завод като емигранти, а тука не?

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  31. 31 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 876 Неутрално

    [quote#29:"SSS"]Ако ми споменеш поне едно държавно предприятие дето да се получават средни заплати по 1500 лв и да не е задлъжняло евала ти правя. [/quote]
    Американските централи скоро няма да задлъжнеят при положение, че държавата гарантирано им купува тока на неколкократно по-високи цени, отколкото от държавните "Марици". Така българските централи се източват и парите отиват при американските приятели. За задлъжнялост и печалби може да говориш само ако държавата има единна изкупна цена на тока за всички, а те да си решават колко рентабилно е производството им без да ги субсидират пряко или косвено чрез изкупуването.

  32. 32 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1059 Весело

    До коментар [#30] от "soul":

    пич,
    изобщо не ме интересуват бизнес начинанията на всичката комунистическа-сополо-олигарска измет. дали ще са гриша ганчевци, или илия павловци, или николай баневци, или емил кюлевци, или цецко василевци... все ми е тая

    в България червени боклуци под път и над път. който иска да работи за тях вместо да работи истинска и добре платена работа в чужбина (в краен случай и в България), изборът е личен.

    РЕФОРМИ !
  33. 33 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#6] от "simval":То не е производство, а сглобяване."

    -Нищо.
    Първо сглобяване,после и производство.

  34. 34 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    Тази новина ни достави удоволствие.Успех на"Литекс моторс

  35. 35 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 465 Неутрално

    До коментар [#32] от "Rage Against":
    Не познавам по голям антикомунист от себе си и за червените боклуци съм съгласен, но ако всички тръгнат по света няма ли да им направим голям подарък на същите боклуци, като им подарим държавата? И моите дядовци са проливали кръв за нея!

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  36. 36 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 962 Неутрално

    До коментар [#27] от "aralambi":
    Произвеждаха се два модела - Булгаррено и спортен Рено Алпин, който беше много красив. Производството им беше спряно, но не по настояване на СССР, а защото в договора с Рено пишеше, че ще се пласират в страната, а нашите направиха реекспорт.

  37. 37 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1067 Неутрално

    Колкото повече инвестиции има в България, било то от Китай, от Европа или от други държави от Азия или Южна Америка, е важно, защото се създават нови работни места", коментира той /мин Стойнев/
    над 80% от инвестицията са Бг пари на Гриша Ганчев

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  38. 38 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1067 Неутрално

    До коментар [#28] от "deepblue":

    Боко рекетираше Гриша Ганчев! След загубата на изборите Боко изтрезня и се говори, че се сдобрил И с Гриша Ганчев

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  39. 39 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1733 Неутрално

    До коментар [#36] от "ikar_01":

    Точно по нареждане от съюза. За да има пазар за жигулите. Че и самите руснаци нямаха идея какво е търсенето в страната им. То и за това соца замина.
    А нашите партийци пуснаха партенката за френското наказание. По-добре себе си да окепазят, отколкото някой да си помисли нещо лошо за империята.
    А на французите им беше все тая. Ние само сглобявахме. Всичко си идваше от тях. Да не би да направиха нещо на Дачия?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  40. 40 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 822 Неутрално

    До коментар [#36] от "ikar_01":

    Ето един спомен на инженер от завода в Пловдив от тогава:

    http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=44767.0

    Няма основание да не му се вярва.

  41. 41 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    До коментар [#33] от "dedo pepo":

    Дай Боже.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  42. 42 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 962 Неутрално

    До коментар [#39] от "Цецо":
    Написах само това, което съм чула, още повече, че не съм специалист.

  43. 43 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1515 Весело

    Родината на Ferrari, Bugatti, Maserati и други икони на автомобилната индустрия явно бая ще да го е закъсала, щом си поръчва китайските боклуци на ловешкия мошеник.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  44. 44 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    Новината за обявяването на първия износ на български автомобили за Европа е повече от радостна. Приносът за икономиката на България е неоспорим. Колкото повече инвестиции има в България, било то от Китай, от Европа или от други държави от Азия или Южна Америка, е важно, защото се създават нови работни места", коментира Драгомир Стойнев по време на събитието."

    Абсолютно вярно, точно така е!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  45. 45 Профил на pepi1442
    pepi1442
    Рейтинг: 561 Весело

    [quote#43:"Хриси"]Родината на Ferrari, Bugatti, Maserati и други икони на автомобилната индустрия явно бая ще да го е закъсала, щом си поръчва китайските боклуци на ловешкия мошеник.[/quote]
    Не че нещо ама понеже имаш птиченце на аватара, та да те попитам - Ти къщичка за птиченца правила ли си?
    Само питам

    dnevnik са част от статуквото!
  46. 46 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    До коментар [#43] от "Хриси":


    [quote#43:"Хриси"]Родината на Ferrari, Bugatti, Maserati и други икони на автомобилната индустрия явно бая ще да го е закъсала[/quote]

    Купуват джипки, с Ферари е малко неудобно да возиш прасе до кланицата или да прекараш водна помпа до нивата. И сега в Италия купуват джипките, новото е че вече ще са от Ловеч, досега караха на "оригинални китайски".

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  47. 47 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    Първо това не е износ, а ВОД, второ ние също сме в "Западна Европа" от 1.1.2007г., но Стойнев това едва ли го знае.

    http://tickey.me
  48. 48 Профил на milmarcho
    milmarcho
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Поздрав и за др.Нора Ананиева !!!

  49. 49 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1958 Разстроено

    До коментар [#11] от "Депутат 241":
    За съжаление сте прав. Технологията и двигателите са от миналия век - няма спор. Ама когато говорим за китайско автомобилостроене - това е положението. Поне наистина имат ниска цена на дребно, визирам пикапите и "джиповете", та поне през първите пет години компенсират разходите си за гориво, когато не са с газови уредби. Пикап на водещите в сегмента производители - Тойота, Форд, Нисан, Мазда, не може да се пипне под 40 000 лв, когато е 4х4 и с някакво човешко оборудване. Хувъра може и за 25 000 лв, та от тази гледна точка и ако си го купиш, ама не изминаваш много километри с него - е някакъв приемлив компромис. Каква друга пазарна стратегия биха имали изобщо за Европа тези производители?

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  50. 50 Профил на marley
    marley
    Рейтинг: 8 Неутрално

    На тея изгодни цени няма как да искаш чудеса от Грейт Уол, според мен си оправдават парите. Щом има интерес към колите и в Западна Европа, новината е повече от добра, дано продължи така, върнаха ни на картата на автомобилните производители.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK