34% от младите шофьори в Европа не знаят как да карат през зимата, твърди проучване

34% от младите шофьори в Европа не знаят как да карат през зимата, твърди проучване


34% от младите шофьори в Европа нямат никакви знания, свързани с това как да шофират в студени условия и не разбират какво критично значение имат гумите за колата при смяната на сезоните, посочва проучване на "Goodyear" проведено в 15 европейски страни. Анкетираните са били на възраст под 25-годишна възраст, притежаващи шофьорска книжка и шофирайки активно.


Изследването показва, че 33% от младите водачи се чувстват некомфортно зад волана при снежни условия, като младите жени са значително по-нервни от младите мъже – 40% на 25%. В същото време онези, които живеят в страни, където валежите от сняг са нещо нормално, като Швеция и Швейцария, са най-добре подготвени и се притесняват по-малко. Повече от 60% от начинаещите водачи в Белгия, Франция, Италия и Великобритания, където снегът вече е регулярно явление, обаче нямат никаква подготовка за шофиране при зимни условия.


В Испания са най-неуверени
Младите шофьори в Испания оглавяват тревожната класация - 50% от тях се чувстват некомфортно да шофират в сняг, следвани плътно от Франция и Белгия, където 47% и 39% от анкетираните са нервни при шофиране на сняг. Шведите, австрииците и немците са на дъното на класацията.




Друго проучване на Goodyear, обхванало 1000 жени, сочи, че 84% от тях се страхуват да шофират по хлъзгав път. В такива случаи повече от половината предпочитат да оставят автомобила си в гаража. 14% никога не шофират; 32% не рискуват при хлъзгав път, а 7% предпочитат да не рискуват на сняг.


Най-много опасения предизвиква загубата на контрол над автомобила. Четиридесет и пет процента от жените си признават, че се страхуват при потегляне на светофар и 33% се страхуват от задръствания на пътя.


Жените шофьори са също така напълно убедени в необходимостта от зимни гуми: 41% използват зимни гуми и само 16% са против законодателството за използване на зимни гуми.


Мокрото също ги притеснява
Младите шофьори се чувстват некомфортно и когато пътят е мокър, показва проучването. 67% от начинаещите в Турция, 63% в Русия и 55% от младите шофьори в Испания казват, че смятат за нужно да има специално обучение за шофиране на мокро. Една четвърт от младите шофьори в Белгия и Полша се чувстват неудобно зад волана при силен дъжд, както и френските, чешките, турските и холандските водачи, които също отбелязват високи нива на несигурност (20%, 19%, 18% и 18% съответно).


За пореден път немците, австрииците и шведите се чувстват най-сигурни да шофират в мокри условия.


Почти половината не знаят за плюсовете на зимните гуми
Оказва се, че младежите не разбират нуждата от правила за шофиране в студено време. 49% от младите шофьори не осъзнават, че при ниски температури могат да извлекат полза от специалните зимни гуми, които подпомагат сцеплението на мокро или на сняг, като двама от петима запитани не смятат за нужно да потърсят информация или да сменят гумите.


Информираността сред младите жени е малко по-ниска от тази при младите мъже, като причината за това най-вероятно е слабата им заинтересованост от механиката на автомобила (26% от жените твърдят, че не знаят нищо за зимните гуми, срещу 14% от мъжете). Окуражаващо е, че младежите, които минават повече от 10 000 км. на година, са по-наясно за нуждата да адаптират своята кола към зимните условия, в сравнение с онези, които шофират по-малко (едва 17% не знаят срещу 23% от шофиращите по-малко).


Мъжете са по-склонни да не чакат грайферът да се изстрие
"Шофирането при зимни условия изисква използването на някои специфични техники и отделянето на голямо внимание на гумите и протектора", каза Герард вон Бресендорф, президент на Европейската асоциация на автошколите (European Driving Schools Association (EFA). Добрата новина е, че младите шофьори се стремят да научат повече, като 60% от тях се интересуват кои гуми са подходящи за зимата и около 51% търсят информация за това в интернет.


Младите мъже са по-заинтересовани от младите жени и също така мъжете са по-склонни да сменят гумите си преди да достигнат минимума на изтъркване на протектора (75% срещу 70%). Успокояващо е, че 84% от всички млади шофьори търсят високо представяне на гумите по отношение на сцеплението на мокро, така че да осигуряват къс спирачен път.

Коментари (92)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    Според мен, не само младите шофьори не знаят да карат при зимни условия. За съжаление, в курсовете почти не се учи това, мисля, че са необходими специални часове на заледени и мокри терени, практиката в такива условия е изключително важна.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  2. 2 Профил на патиуанчо
    патиуанчо
    Рейтинг: 470 Весело

    Еми нормално, светът се затопля, зимите стават по-меки с всяка година, забравя се.

    По-големият проблем е, поне у нас, че 90% от шофьорите не знаят правилника и нямат никакви навици и карат кола така, както мухите летят под лампа в селска кухня. Ни ги интересува пътната обстановка, ни маркировката, ни знаците.

    Види 5 метра празно - газ, види изведнъж нещо - я кола, я човек - спирачки, а най-важната цел е първенството пред светофара на червеното. И все некой друг й/му пречи.

    Па после що у нас измират три пъти повече хора, отколкото в други страни...

    ден година храни.
  3. 3 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 726 Неутрално

    На курсовете нищо не ги научават по въпроса. Много хора нямат никакъв усет към техниката и не разбират като нещо не е наред.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  4. 4 Профил на Nikoi
    Nikoi
    Рейтинг: 2255 Неутрално

    проблема не е в младите ,а че курсовете са фиктивни ,виждал ли е някой например циганин в учебна кола ,не и няма и да види ,а някой изпитвал ли е някой циганин да каже какво представлява знака без предимство и стоп ,сигурен съм че 90% не го знаят ,да не говорим за зимни подготовки ,а всичко това на фона на проведени по документи изпити ,подписи ,печати ,проверки и регистрации в КАТ и тези хора са на улиците и газят близките ни ,да сте чули някой след това от далите изпитите и регистриралите книжките да носят отговорност или някой да ги е търсил ,не ,това показва ,че всичко е фиктивно и няма нужда от него

  5. 5 Профил на 1Sion1
    1Sion1
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Те изобщо не знаят как да карат..Не само през зимата.

    Живота е това, което се случва, докато ние правим планове за бъдещето
  6. 6 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    34% в Европа и около 90% у нас.

    Иначе не виждам нищо лошо в това да се чувстваш по-несигурен на мокро и на сняг, отколкото на сухо. Обратното вече е притеснително.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  7. 7 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Опасни са незнаещите "смелчаги",обикновено за чужда сметка!

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  8. 8 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1219 Неутрално

    В България много по-голям процент шофьори не знаят как да карат не само през зимата...

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  9. 9 Профил на Мартин
    Мартин
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#1] от "Jessika":

    още по жалко е, че срещу 50лв всеки "съвестен" ДАЙ-яджия без да се замисля пропуска куцо и сакато да вземе свидетелство за управление на МПС.

  10. 10 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 940 Весело

    Най-големият проблем на шофьорските курсове и на цялото ни образование е че не карат хората да мислят и предвиждат ситуациите.

    Всички водачи трябва винаги да знаят, че не са сами на пътя особенно когато има пешеходци и деца.

    Малко хора знаят, че зимните гуми имат предимство пред летните единствено на сняг, когато е мокро или заладено няма разлика.

  11. 11 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#10] от "BlueWater":

    Има разлика когато е мокро и заледено. При това драстична. Няма разлика, или тя е незначителна единствено при лед като стъкло в дълъг участък и прилична скорост.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  12. 12 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    За пореден път сме тръгнали да оправяме света(Европа).Кой ще оправи родните малоумници???Масово се управлява МПС след употреба на алкохол,без правоспособност,превишена скорост...няма смисъл да изреждам всички причини за войната по пътищата у нас!

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  13. 13 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 779 Неутрално

    "Младите шофьори в Испания оглавяват тревожната класация - 50% от тях се чувстват некомфортно да шофират в сняг"

    То в Кения процентът би стигнал 100.

    „Товарете портокалите в бурета. Братя Карамазови”
  14. 14 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#1:"Jessika"] За съжаление, в курсовете почти не се учи това...
    --------------------------
    Как да се учи като няма подходящи полигони симулиращи зимни условия през лятото?

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  15. 15 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#12] от "Tod":

    Според КАТ, алкохолът е причина за едва 6% от катастрофите..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  16. 16 Профил на .......
    .......
    Рейтинг: 418 Весело

    Истината е ,
    че трябва да се кара с гуми "Гудиър"

    който не кара "Гудиър" - няма да е уверен

    "Дневник" , това да не е скрита реклама ?

    След КТБ Накъде Ли.....ДАНО е само КТБ !!!
  17. 17 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 940 Весело

    [quote#11:"Тони!"]Има разлика когато е мокро и заледено. При това драстична. [/quote]Можете ли да кажете и докажете каква е тази "драстична" разлика между поведението на МПС с летни гуми и МПС със зимни гуми при мокър или заледен път?!

  18. 18 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#17] от "BlueWater":

    За доказването трябва да минаваме към конкретен модел гуми, щото иначе не върви - Мишлен имат летни гуми, които се държат по-добре зимата от зимната Сава например. Също така, трябва да уточним какво разбираме под зимни условия, защото аз лично разбирам отрицателни температури като общо понятие. Зимния Мишлен се държи по-адекватно от летния в зимни условия. Те го твърдят, АДАС също, но доколкото помня, за теб това едва ли има значение. Карай си с летните гуми, те зимните са измислени за балъци.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  19. 19 Профил на Freedom of Speech
    Freedom of Speech
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Откъде да знаят?
    Едно време се провеждаха шофьорски курсове. Знаете ли колко часа се шофираше?
    А сега само ти прибират парите и айде - готов си.

    Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.
  20. 20 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2435 Неутрално

    А както съм се хлъзвала върху непочистено от листа платно... не е истина. Завъртях се на 360 градуса в средата на кръстовището. При това със скорост не по-голяма от 30-40 заради светофара.

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  21. 21 Профил на 1_chrome.
    1_chrome.
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    Има една друга категория шофьори. Така наречените неделни шофьори. Те карат само в събота и неделя. Мисля, че те са толкова опасни, както и младите без достатъчно опит. Карам всеки ден не по-малко от 60-70км дневно. Когато дойде събота и неделя се забелязва колко много хора не знаят какво да правят на пътя.
    Зимните гуми дават огромна разлика при каране в зимни условия. Когато има поледица е хлъзгаво за всички. Спирачките са най-добрия приятел, но могат да станат най-големия враг, ако не се използват правилно.

  22. 22 Профил на 1_chrome.
    1_chrome.
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    До коментар [#17] от "BlueWater":

    Изкарай една зима на север и ще разбереш от личен опит.

  23. 23 Профил на 4ove4encence
    4ove4encence
    Рейтинг: 415 Неутрално

    До коментар [#10] от "BlueWater":

    аз мисля че големият проблем са часовете - струват ми се прекалено малко. нямам кой знае какъв опит в шофирането (малко повече от година) но голяма част от шофьорите са изнервени и не си дават сметка, че отсреща може да кара току що взел книжка човек и не пропускат клаксона или пък репликите към него, което също оказва влияние на пътя върху водачите (така беше и при мен в началото).

  24. 24 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2435 Неутрално

    [quote#21:"Калибър 6.5Х55"]Зимните гуми дават огромна разлика при каране в зимни условия.[/quote]
    А летните - при летни. Какво бихте казали за аквапланинга?

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  25. 25 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    [quote#21:"Калибър 6.5Х55"]Спирачките са най-добрия приятел, но могат да станат най-големия враг, ако не се използват правилно. [/quote]

    Е, това за радост, в съвременните автомобили е сведено до възможния минимум за момента.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  26. 26 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#24] от "дъждовита":

    38 градуса жега, локва и зимна гума в комбинация имат същия ефект като на лятна гума на заледен участък.
    Иначе зимните гуми нямат проблем с аквапланинга заради по-високите си и по-нарязани шарки.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  27. 27 Профил на 1_chrome.
    1_chrome.
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    До коментар [#24] от "дъждовита":

    Летните са ми Мишелин със специален грайфер за вода. Зимни гуми не трябва да се карат при температури над +15+17С. Има опасност да се разкъсат. Те са по-меки, затова имат по-добро сцепление при ниски температури.

  28. 28 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2435 Неутрално

    До коментар [#26] от "Тони!":

    Мисля, че за аквапланинга има и по-специални летни гуми. Никога не карам всесезонни, защото те съчетават предимства и недостатъци. Иначе на листата се хлъзнах при нормално за есента време и със зимна гума поради износеност. Оттогава купувам нови гуми, чета обозначенията (датата на производство) и не карам повече от три сезона.

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  29. 29 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#28] от "дъждовита":

    Правилно правиш. Но на листа можеш да се хръзнеш и с чисто нова гума - те просто елиминират гумата от сметката.

    А аквапланинга всъщност, обикновенно е въпрос на задволанното устройство.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  30. 30 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2435 Неутрално

    [quote#27:"Калибър 6.5Х55"]Зимни гуми не трябва да се карат при температури над +15+17С. [/quote]
    А ако има температурни аномалии като сегашната? Моят компютър ме предупреждава, ако температурата навън спадне под 4 градуса, а в сервиза са ми казали, че гумите се сменят само при трайно намаление (увеличение) на температурите.

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  31. 31 Профил на 1_chrome.
    1_chrome.
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    [quote#28:"дъждовита"]Оттогава купувам нови гуми, чета обозначенията (датата на производство) и не карам повече от три сезона.[/quote]

    По принцип животът на една гума е 6 години, независимо дали се кара или е била в гараж. Така казват всички големи фирми за производство на гуми.

  32. 32 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2435 Неутрално

    До коментар [#29] от "Тони!":

    Предпочитам да се въртя на лед, отколкото да попадна в аквапланинг, например на магистрала "Тракия"...

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  33. 33 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2435 Неутрално

    До коментар [#31] от "Калибър 6.5Х55":

    И все пак зависи от датата на производство. Мисля си, че зимните гуми са по-склонни към свиване (разпускане) на материала от летните. Затова при трайно високи зимни температури, не е необходимо да се сменят.

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  34. 34 Профил на 1_chrome.
    1_chrome.
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    До коментар [#30] от "дъждовита":

    Аз слагам зимните в края на октомври и го свалям през април. Няколко топли дни не са проблем, защото земята е все още студена. Виждал съм разкъсани зимни гуми през май и юни при по-високи температури, но никога през зимата. Освен, ако не са много износени.

  35. 35 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2435 Весело

    До коментар [#34] от "Калибър 6.5Х55":

    Там все още имате сезони. Тук пролетта изчезна в лятото, а есента превзема зимата.

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  36. 36 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1291 Весело

    [quote#34:"Калибър 6.5Х55"]Аз слагам зимните в края на октомври и го свалям през април.[/quote]
    Благодаря, че ми напомни да проверя градските автобуси. Щото на колилото имам само ена марка гуми, ма нинам зимни ли са..пролетни ли са..

  37. 37 Профил на 1_chrome.
    1_chrome.
    Рейтинг: 1239 Весело

    До коментар [#36] от "Култура ми Бойко":

    Те са еднакви за всички сезони. Като на камионите.

  38. 38 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#15:"Тони!"]Според КАТ, алкохолът е причина за едва 6% от катастрофите...
    -------------------
    Като прибавим и процентите от останалите причини...стигаме до тъжната статистика...

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  39. 39 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1291 Весело

    [quote#37:"Калибър 6.5Х55"]Те са еднакви за всички сезони.[/quote]
    10х+++
    Ся сички колиздачи ши сме горди кат камиони!

  40. 40 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2977 Весело

    А във Варна не знаят що е това зимна гума и има ли почва у нас

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  41. 41 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 940 Весело

    [quote#18:"Тони!"]За доказването трябва да минаваме към конкретен модел гуми, щото иначе не върви[/quote]Това беше достатъчно за да разбера колко "дълбоки" са познанията ви по темата.

    За ваше сведение всеки може бързо и лесно да се научи да разпознава летни от зимни гуми независимо от марката.

  42. 42 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 676 Любопитно

    Оптимисти?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  43. 43 Профил на 1_chrome.
    1_chrome.
    Рейтинг: 1239 Весело

    До коментар [#39] от "Култура ми Бойко":

    На велосипедите са по меки. Карал съм на лед и сняг много, но само веднъж съм падал......с бегач преди да си купя планинското колело.
    Малко се понатъртих, ама бях млад и ми мина бързо.

  44. 44 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 940 Весело

    [quote#22:"Калибър 6.5Х55"]Изкарай една зима на север и ще разбереш от личен опит.[/quote]Не е необходимо да ходя никъде след като мога да чета и търся информация в Интернет. По добре вие прочетете малко повече по темата освен стандартните писанки в не специализирани медии.

  45. 45 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2435 Весело

    До коментар [#44] от "BlueWater":

    Точно така! Мъжете си мислят, че са се родили на четири гуми.

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  46. 46 Профил на 1_chrome.
    1_chrome.
    Рейтинг: 1239 Весело

    До коментар [#45] от "дъждовита":

    Това което пиша е от личен опит.
    В момента отново вали сняг. След малко ще излизам. Със зимни гуми и 4Х4 си карам идеално. Плюс ABS и traction control помагат много.

  47. 47 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2435 Весело

    До коментар [#46] от "Калибър 6.5Х55":

    И аз съм тъй.
    Колата ми е средство за живот,
    път към свободата...
    Затуй вися при секакви техници,
    когато я оглеждат изотдолу.
    Те бодро гледат мойте... ръкавици,
    а аз - гневя се ... без плесници.


    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  48. 48 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 514 Неутрално

    да слагат вьздушни вьзглавници около автомобилите и да карат бавно щетите ще са много малки

  49. 49 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    И шофирането, както и всичко друго си иска мисъл и разбиране. Действието не се изчерпва само с газ и спирачка, особено пък при зимни условия, ако не искаш да станеш водач на шейна, защото лесно се губи контрол над колата. А че курсовете не са достатъчни спор няма. Карането не е само " вижте ме имам книжка ", или " карам мощна кола ". Затова всеки, когато се качва зад волана трябва да знае, че автомобила не мисли, мисли водача, и с всяка негова преценка на ситуацията носи отговорност за собствения си живот, за живота на хората, които вози и за всички останали на пътя около него. Ако човек не е сигурен и го е страх по-добре да не се качва изобщо. Безгрешни няма, но и безсмъртни също.

    П.П. А в статията - " австриИците ", " изСтрие " - Дневник, потресаващо!

    " Истинската мярка за човека е как се отнася към този, който не може да му бъде полезен. "
  50. 50 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#41] от "BlueWater":

    Благодаря за сведението. Щях да се изненадам, ако не е така, защото най-малкото е отбелязано на самата гума. Не виждам обаче в каква връзка ни сподели този факт, при положение, че няма никаква връзка с темата или с мнението, на което отговаряш. Може би прозно признак за фалит на аргументацията? Нищо ново...


    До коментар [#38] от "Tod":
    Проблемът е, че процентите не са верни. Т.е., проблемът не е ясно формулиран. А като не е формулиран, няма как да бъде решен.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  51. 51 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 940 Весело

    [quote#31:"Калибър 6.5Х55"]По принцип животът на една гума е 6 години, независимо дали се кара или е била в гараж.[/quote]Според специалистите:
    "Почти невъзможно е да се предвиди експлоатационния срок на гумите. Въпреки това Вие можете да увеличите пробега и техническите им характеристики като ги транспортирате и съхранявате правилно, когато не са в експлоатация."

    Имате нужда да прочетете повече по темата.
    http://www.michelin.bg/tyres/learn-share/care-guide/the-storage-story

  52. 52 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 723 Неутрално

    [quote#21:"Калибър 6.5Х55"]Те карат само в събота и неделя. Мисля, че те са толкова опасни, както и младите без достатъчно опит. [/quote]
    От позицията на точно такъв в последната една година, ами не не съм съгласен. На човек или му се отдава или не.

    Eff U Greta
  53. 53 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 940 Весело

    [quote#50:"Тони!"]Благодаря за сведението. Щях да се изненадам, ако не е така, защото най-малкото е отбелязано на самата гума.[/quote]Още едно доказателство за "компетентността" ви.

    Не е нужно да четете никакви надписи, а само да погледнете с невъоръжено око протекторът на гумите.

  54. 54 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1291 Весело

    [quote#49:"bee"]П.П. А в статията - " австриИците ", " изСтрие " - Дневник, потресаващо![/quote]
    Ама "насолихти" ги Вий.. подобаващо!++++

  55. 55 Профил на 1_chrome.
    1_chrome.
    Рейтинг: 1239 Разстроено

    До коментар [#52] от "lo_ridah":

    Извинявам се! Приемам критиката. Трябваше да напиша "някои неделни водачи на МПС."

  56. 56 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#53] от "BlueWater":

    Наистина ли? Значи, след като кажа, че това е отбелязяно на самата гума, това ми твърдение изключва напълно да се познае по протектора? Гениално заключение. Поредното.
    Какво прави един неграмотен случайник, от типа на гугъл експерт, когато няма аргуменация? Ми сменя темата, щото е притиснат до стената. Приятна вечер и успех с летните гуми, гугъл експерте.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  57. 57 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 1086 Весело

    [quote#54:"Култура ми Бойко"]Ама "насолихти" ги Вий.. подобаващо!++++[/quote]
    Тук няма за вината обстоятелство смекчаващо,
    журналист да мрази букви, ами възмущаващо.

    " Истинската мярка за човека е как се отнася към този, който не може да му бъде полезен. "
  58. 58 Профил на 1_chrome.
    1_chrome.
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    До коментар [#51] от "BlueWater":

    The British Rubber Manufacturers Association (BRMA) recommended practice issued June, 2001, states "BRMA members strongly recommend that unused tyres should not be put into service if they are over six years old and that all tyres should be replaced ten years from the date of their manufacture."

  59. 59 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 940 Весело

    До коментар [#58] от "Калибър 6.5Х55":

    Моля прочетете отново цитата си
    [quote#58:"Калибър 6.5Х55"]unused tyres should not be put into service if they are over six years old [/quote]Това НЕ означава, че живота на гумите е шест години, а че не тряба да започвате да използвате гуми които са произведени преди над шест години. Има съществена разлика.
    По нататък пише
    [quote#58:"Калибър 6.5Х55"]all tyres should be replaced ten years from the date of their manufacture[/quote]Всички видове гуми трябва да бъдат сменени ако са минали повече от десет години от датата на проиавеждането им.

  60. 60 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    До коментар [#8] от "Станислав":

    Впечътлението ми е,че българите шофират много лошо.Много бавни ракции и безотговорност.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  61. 61 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Наистина има разлика кога си завършил курсовете - тези,които са шофирали при дъждовни и зимни условия и имат достатъчно часове зад волана,са по- печени.Важно е и да не се паникьосваш и никакви спирачки,ако поднесе колата!Просто минаваш на по- ниска предавка или полуамбриаж.
    И опит - поне 3-4 години!

    Tony
  62. 62 Профил на бай кольо
    бай кольо
    Рейтинг: 217 Неутрално

    за максимален резултат се действа като при секс - бърза се бавно!

  63. 63 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Това проучване, финансирано от Гудияр, ми прилича на изследване на СЗО за необходимостта от ваксини срещу още, непоявил се грип, в световен мащаб...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  64. 64 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#61] от "Free person":

    Зависи от колата. В съвременна кола - като искаш да спираш - натискаш спирачка. Като искаш да тръгваш - натискаш газта. Лесно и логично..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  65. 65 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 735 Весело

    [quote#62:"бай кольо"]за максимален резултат се действа като при секс - бърза се бавно! [/quote]
    Ми да, щото като стане хлъзгаво ........

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  66. 66 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1137 Весело

    До коментар [#65] от "КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ":

    Хахаха! +++++++++++++++++++++++++

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  67. 67 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 778 Весело

    До коментар [#6] от "Тони!":

    И аз си мислех, че у нас 100% от младите шофьори се чувстват уверено на всякаква настилка!

  68. 68 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 778 Разстроено

    До коментар [#59] от "BlueWater":

    Ами зимни гуми на повече от 6 години след датата на производство са директно за боклука (в нормалните държави - сервиз за изкупуване на гуми) !!!

  69. 69 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 940 Весело

    [quote#68:"tademan"]Ами зимни гуми на повече от 6 години след датата на производство са директно за боклука (в нормалните държави - сервиз за изкупуване на гуми) ![/quote]Според мен производителите на гуми знаят по-добре от сервизите каква е максималната продължителност на живота на произведените от тях гуми.

    Цитирам: "Ако гумите не са сменяни от 10 години, считано от датата на производство, те трябва да бъдат сменени с нови, дори когато изглеждат използваеми и не са износени до нивото на индикатора за износване"
    http://www.michelin.bg/tyres/learn-share/care-guide/ten-tyre-care-tips

  70. 70 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#68] от "tademan":

    Доста наивно тръгваш да обясняваш за продължителността на живота на една гума на човек, който твърди, че няма разлика между летни и зимни гуми.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  71. 71 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 940 Весело

    До коментар [#70] от "Тони!":
    [quote#70:"Тони!"]човек, който твърди, че няма разлика между летни и зимни гуми.[/quote]Не е наивно, а направо глупаво и смешно да лъжеш когато лесно можеш да бъдеш изобличен.
    [quote#10:"BlueWater"]Малко хора знаят, че зимните гуми имат предимство пред летните единствено на сняг, когато е мокро или заладено няма разлика.[/quote]

  72. 72 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#13] от "Daniboy":

    цъ, на килиманджаро има сняг

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  73. 73 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#71] от "BlueWater":

    Тъй де. Това има едно единствено тълкуване - че на мокро и заледено няма разлика между лятна гума. Нали? Чудесно, че ми подкрепи мнението с доказателство.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  74. 74 Профил на suburban
    suburban
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#8] от "Станислав":

    А най-смешното е, че всички ще се съгласят с теб и ще ти пишат по един "+" и никой няма да се припознае в "незаещите да карат"... На нас всичко винаги ни е ясно и проблемът винаги е другите, "които не могат да карат"...

  75. 75 Профил на ниКой
    ниКой
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Де да бяха само гумите проблема?

  76. 76 Профил на suburban
    suburban
    Рейтинг: 470 Неутрално

    В допълнение: има една истина, която повечето шофьори, дори и добри и опитни, отказват да признаят - пътищата са за всики - включително за "слепите бабички", за "тъпите блондинки", за "пишлеметата", които вчера са взели книжки, "селяните", които не са запознати в подробности с всички особености на светофара при НДК и други подобни. А толерантноста и разбирането са най-отличителната черта на опитния шофьор, на този, който трябва да представлява опора на безопасността на пътя.

  77. 77 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    Те и старите толкова могат, не само младите.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  78. 78 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1967 Неутрално

    Знам че във Финландия, независимо през кой месец полагаш изпит има шофиране на лед!
    От Goodyear могат просто да погледната в отчетите си, колко комплекта зимни гуми продават напр. в Италия и да ги сравнят с продажбите на летни гуми. Може и да им светне без да се хвърлят в мощни изследвания:
    "Анкетираните са били на възраст под 25-годишна възраст, притежаващи шофьорска книжка и шофирайки активно."

    Шегобийци!

    I Want To Believe
  79. 79 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    До коментар [#25] от "Тони!":

    На лед, всякакви съвременни изобретения, не вършат много работа. Така съм се поднасяла на завой, предварително "полиран" от автомобили и отгоре леко покрит с лек снежец - само запазването на самообладание и теоретичната ми подготовка , как се управлява автомобил, когато е на практика неуправляем, ме спаси.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  80. 80 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#79] от "Jessika":

    Безспорно. Ако се движиш с 60км в час в града на стъклен участък е все тая - в единия случай ще спреш след 100 метра, в другия след 200 и в двата ще се удариш. Ако обаче става въпрос за лека маневра или бавно придвижване, разликата си я има. За съжаление тук АБСа напрактика не помага.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  81. 81 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    Извън града, 50 км/ч, зимни гуми, завой с наклон и лед - нищо не помага, да, освен някой да ти е казал и показал какво се прави, за да не кацнеш в канавката.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  82. 82 Профил на 1_chrome.
    1_chrome.
    Рейтинг: 1239 Весело

    До коментар [#69] от "BlueWater":

    Дивиденти? В началото на коментарите си, нямаше понятие за какво става въпрос. Сега си много компетентен. Търсачката помага, нали? Но нямаш собствено мнение, т.е. опит по пътищата, според коментарите ти в началото. Чети! Помага! Радвам се за прогреса ти!

  83. 83 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    [quote#61:"Free person"]Наистина има разлика кога си завършил курсовете - тези,които са шофирали при дъждовни и зимни условия и имат достатъчно часове зад волана,са по- печени.[/quote]
    Не е в курсовете проблема. В САЩ няма курсове въобще. Сина ми на 16 години трябваше да вземе частно само 2 часа за да му разпишат един документ. Но първо си беше взел писмения - който е адски лесен и се взима с един час четене. С така изкарания писмен изпит и 2 часа курс после му искат 6 месеца да кара с родител в колата и родителя трябва да се разпише че го е направил. В тези 6 месеца трябва поне 10 часа да е карал по тъмно и поне 10 часа в "трудни" условия - трафик, дъжд, сняг зависи от района в който живееш.
    На изпита по кормуване си отиваш със собствената кола. Изпита е елементарен - 4, 5 минути каране при които изпитващия те гледа дали си уверен в себе си. Дават ти книжката веднага но на нея има знак че е пробна. Можеш да караш само сутрин от 6 и вечер до 11, нямаш право да возиш хора под 21 години. Този срок е 12 месеца и те принуждава да караш до училище и из града в който живееш и познаваш.
    След това имаш всички права. На 17 години можеш да караш където искаш с когото искаш. Можеш да рентваш коли и тн. Обаче понеже пиенето е забранено до 21г ако те хванат дори и с 0.01 промил ти взимат книжката чак докъто навършиш 21 години. Което е ужасно защото значи че не можеш да ходиш на училище и в колеж с кола.
    Има и друго нещо. Ясно ти се казва че книжката е привилегия и е само начало. Че цял живот трябва да се учиш как да караш.
    Може би затова въпреки че няма курсове и всички карат от 16 до 90 годишна възраст няма толкова произшествия. Мисля че пер капита на кола на 1000км имат най-малко жетрви.

    California Über Alles
  84. 84 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    До коментар [#83] от "Pontif":

    Има и нещо друго много важно: пътната инфраструктура!
    Като има пътища с хубава маркировка и без дупки, когато светофарите и кръстовищата са направени с акъла си, а не са пестени пари, тогава карането е лесно и сравнително безопасно.

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  85. 85 Профил на monика
    monика
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Не знаят защото в повечето случаи, не искати да шофират през зимата. Аз изкарах куросвете в люта зима, и не съм спирала да карам, независимо от сезона. Само така се учиш, друг вариант НЯМА.

    Никоя цена не е достатъчно висока за едно ново усещане! О. Уайлд
  86. 86 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    До коментар [#84] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Това също има значение ... но ми се струва че в България проблемите идват от грубото каране, от манталитета да "покажеш и научиш" другия. Няма колегиалност, няма търпимост. Колата не е средство за транспорт а средство за показване на социален статус или как да накажеш "селяните".
    За съжаление не само в България е така. На мене поне ми се струва че в цяла Европа се кара адски нервно и неприятелски.
    Като добавим към това и карането пиян и особено млади хора които са пияни и нямат никакъв опит ....

    California Über Alles
  87. 87 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#10] от "BlueWater":

    Летните гуми се държат по-добре от зимните на мокро и особено на наводнено трасе. Зимните се държат значително по-добре на лед от летните, които при ниски температури губят рязко мекотата си - качество, помагащо за повишаване на сцеплението на лед. Производителите от известно време работят по вкарване на широки надлъжни канали и при зимните гуми именно поради липсата на сняг през по-голяма част от зимата и това ще ги направи още по-рационални.

  88. 88 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    Вярвам в естественият подбор*, нагласата да учиш цял живот, както и в редовното практикуване на придобитите умения.

    --------------
    * Предимно финансовият му вариант, когато се плащат повечко глоби (или рушвети, което пак си е наказание), често се плаща на тенекеджии и най вече в опъването на нервите със застрахователи дето мразят да плащат.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  89. 89 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    [quote#40:"Consumer"]А във Варна не знаят що е това зимна гума и има ли почва у нас[/quote]
    Знаят, знаят, ама леда по улиците е в повече и се създава такова впечатление.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  90. 90 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#69] от "BlueWater":

    Така де, 10 г. ако си карал само през лятото и НЕ си сменял гумите, е време да ги смениш. Това го бях забравил, а е много ценно четиво от Мишелин (Мишлен). Пак там пише, че гумите след 5г. експлоатация трябва да минават поне веднъж годишно на техн. преглед (с кой чифт летни или зимни не е уточнено - оставям изводите на теб).
    А за техническите прегледи в Бг няма смисъл да коментираме.

  91. 91 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 778 Любопитно

    До коментар [#76] от "Suburbanization":

    Не са за всички ! Само за правоспособните са ! Знаем колко струваха книжките допреди 4-5г. сега са станали 2-но, което е скромен напредък, но колко струва един невинен живот ? Дълга тема...

  92. 92 Профил на Деян Добромиров
    Деян Добромиров
    Рейтинг: 5 Неутрално

    На сняг няма какво да се бърза. В София и без това има прекалено много задръствания, затова и зимние гуми са си задълже . Карането в различни условия е едно от първите неща който те учат. Айде лека и безаварийна





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK