Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Коментари (100)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    Честито , може и да има и някой друг кусур, няма как
    Да гледаме все пак с добро око на новите придобивки и безаварийно пътуване на всички ползващи го

  2. 2 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    По-добре е повече светофари, за да намалят ентусиазма на "бързаците".

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  3. 3 Профил на fonon
    fonon
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#2] от "Депутат 241":

    А дано, ама надали...

  4. 4 Профил на gecheto
    gecheto
    Рейтинг: 244 Весело

    Илати в наш'то село - няма нито един светофар! В Лондон пък има места с четири на 50 метра!

  5. 5 Профил на ръпончо
    ръпончо
    Рейтинг: 672 Неутрално

    По скромното ми мнение поне два от тях са излишни...
    ---------------------
    Кръстовище на трилентов път без светофари е нещо, като малък абсурд! Също скромно мое мнение.

  6. 6 Профил на МъдиУотърс
    МъдиУотърс
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#2] от "Депутат 241":

    +1
    Легнали полицаи или камера...

    ходя по въже, не ми ръкопляскайте - това е моят път. Сложил съм костюм на клоун, за да ми се смеете, когато падна...
  7. 7 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 782 Весело

    Няма страшно,догодина ще направят кръстовищата на две нива заради мрънкалниците,дори и бутафорна телевизионна кула щели да вдигнат,за да им е по-уютно и красиво когато минават.Така че само още малко търпение трябва,всичко е точно.

  8. 8 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 540 Неутрално

    Честито на Дружба, с тази връзка успя да направи една голяма крачка към София

    Дано да синхронизират светофарите, че хората в момента се оплакват от мощна червена вълна.

  9. 9 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 585 Неутрално
  10. 10 Профил на Ivan Iliev
    Ivan Iliev
    Рейтинг: 395 Неутрално

    "В същото време на светофарите по протежението на новата отсечка колите в повече случаи са малко, което кара шофьорите масово да минават на червено."

    Желязна логика...

  11. 11 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 886 Весело

    Мъркалниците у нашенско, чет нямат!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  12. 12 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 886 Весело

    До коментар [#9] от "blaf":

    В Борисовата градина!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  13. 13 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 506 Любопитно

    Ами те простите европейци и пр. са го измислили - вместо светофари - кръгови. Ама ние все сме новооткриватели.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  14. 14 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 884 Неутрално

    Добре е, че го направиха, стоеше незавършено вече десетилетия. Сега остава да го продължат до Младост и до Гара Искър.

  15. 15 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4204 Неутрално

    [quote#1:"shileto"]Да гледаме все пак с добро око на новите придобивки[/quote]
    Глупости! Когато се прави нещо трябва да е като хората. Както е написано в пост № 8, светофарите трябва да са синхронизирани със зелена вълна. В противен случай, новото на което толкова се радваш ще представлява допълнителна преграда за движението и силно редуциране на средната скорост на преминаване.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  16. 16 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 720 Любопитно

    "Новата отсечка на бул. "Копенхаген" - 500 метра, четири светофара."

    Заглавието е глуповато-предизвикателно. Но това е традиция в онлайн медиите където се гони трафик. Така се провокират коментари...

    Ако беше без светофари щеше да е: "Новата отсечка на бул. "Копенхаген" - 500 метра и нито един светофар!"
    Колкото и да са все няма да са колкото трябва ))

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  17. 17 Профил на assign
    assign
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Това ли беше най-належащото за оправяне в пътната инфраструкутра........
    Фъндъковата да вземе да се разходи малко примерно по "Тодор Каблешков- десен завой на "България, особено в час пик около новия "Кауфланд. Беше зле, стана още по-зле.......
    А за тези от Дружба, където има свободни терени бол, ще се ширят на три ленти????

  18. 18 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4204 Неутрално

    [quote#11:"boby1945"]Мъркалниците у нашенско, чет нямат!![/quote]
    А ти си стой с поглед вперен в светлото комунистическо бъдеще и гази кал до ушите.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  19. 19 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#12] от "boby1945":

    Разбирам иронията ти, вероятно си върл автомобилист. Някои хора обаче предпочитат да се придвижват с колело и биха били още по-активни, ако имаше повече велоалеи. Освен това ако има повече велоалеи, няма да караме по лентата, по която се движат автомобилистите и да ви караме да ни заобикаляте. Повече велоалеи означава и по-малко автомобилен трафик, което е добре за всички върли и изнервени автомобилисти.

  20. 20 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 884 Неутрално

    Ако направят продължението му към Младост, ще дадат възможност за излизане от Младост 3 и Младост 4 към Цариградско, без да се минава по кошмарния бул. "Ал. Малинов". Там в задръстване в пиковите часове може да се чака и над час.

  21. 21 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#15:"Храбър"]Както е написано в пост № 8, светофарите трябва да са синхронизирани със зелена вълна. В противен случай, новото на което толкова се радваш ще представлява допълнителна преграда за движението и силно редуциране на средната скорост на преминаване.[/quote]

    Лошото синхронизиране не само пречи на потока, а и е опасно. Пример е голямото кръстовище на Лукойла на "Константин Величков" и новия път към "Д. Несторов". Проблемът е, че зеленото за автомобилите светва, преди да са се изтеглили пешеходците от съответното платно /например десния завой от "К. Величков" към Прелеза, или пък когато светва зеленото на пешеходците, по платното все още се източва трафик от авомобили /на един от другите сектори/.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  22. 22 Профил на babalyuga
    babalyuga
    Рейтинг: 695 Неутрално

    Добре, че го направиха, дано малко да разтовари другото кръстовище, на Практикер - там досега е доста тръдно преминаването от Горубляне или дори Цариградско към Дружба. Според мен и там трябва да се разшири пътя и ремонтира кръстовището, но кога ли ще стане...

  23. 23 Профил на Рамзан Кады́ров
    Рамзан Кады́ров
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Тия не се научиха да слагат кръгови движения.

  24. 24 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 782 Весело

    [quote#13:"doneva_a"]вместо светофари - кръгови.[/quote]

    И в свободната площ мини-паркчета с катерушки,бели мури и осветление,нали?Кажи си го,недей да скромничиш
    По всяко време на денонощието съм минавал и никога не съм виждал на светофар повече от десетина коли и в трите ленти.

  25. 25 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    До коментар [#15] от "Храбър": Искаш зелена вълна за да си пробваш колко ти вдига колата

  26. 26 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#24] от "ret":

    Кръговите кръстовища са от десетилетия доказани като най-удачното решение. Не само откъм управление на трафика, но и откъм инфраструктура /по-лесни за изпълнение и по-евтини, отделно се пести от експлоатационни разходи на светофарни уредби/. Не на последно място е и безопасността им - за разлика от разни детелини и пр. измишльотини от ерата на зрелия тоталитаризъм, кръговите ефективно намаляват скоростта на движение. Имайки предвид дисциплината на родните шоофьори, никоя система само от пътни знаци на класическо Т-образно кръстовище няма да е добра, независимо колко е рехав трафикът. Ще има постоянно ПТП.
    Присмехът ти е разбираем, ако не си пътувал в нормални държави и ако нямаш и най-малка представа от пътна безопасност и организация на движението.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  27. 27 Профил на vasto
    vasto
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Няма никакви кусури, просто отсечката се пресича с други големи улици!

  28. 28 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    До коментар [#4] от "gecheto":

    не лъжи, шумкар. в Лондон няма такова място! в Лондон общинарите са доста по-умни от българските комунар-общинари.

    и защо за всяка простотия искате да застанете с телата си на амбразурите, за да защитите комунарите?!?

    в този проект просто е имало прекалено много шумкар-корумпари на клона, затова и сигурно платната са по-широки от стандарта, има улични лампи нагъсто, има няколко излишни кръстовища и светофари и много други ненужни неща. просто защото комунистите са на власт и сега злоупотребяват с обществените финанси.

    РЕФОРМИ !
  29. 29 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#22] от "babalyuga":

    Там няма да стане.Първо-вече не е нужно за трафика след отварянето на Копенхаген,второ-за отчуждаване ще се платят толкова пари,че ще е по-евтино да се направи естакада.В плановете на общината от доста време е естакада над Цариградско,но не знам дали не е отпаднало.

  30. 30 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 782 Весело

    До коментар [#26] от "doneva_a":

    Е,аз пък казвам,че няма нужда от кръгови за квартален булевард.

  31. 31 Профил на snafuracer
    snafuracer
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Пак една камара философи без нищо конкретно.
    Дай му на българина да спекулира и да чопли теми като семки.
    Понеже минавам оттам всеки ден, е задължително да кажа, че ремонта беше безкрайно необходим и е огромни крачки напред.

    През 2007, когато комплекса се построи, нямаше и един метър асфалт, тогава общината не искаше дори да го прави. Не даваха и на строителя да го направи. Автокъщите бяха фундаменти на околната архитектура, и бе немислимо да се бутнат.
    Борисов беше кмет тогава, един ден каза колко точно милиона обезщетения е платил, щото Софиянски едно време продал земята на безценица, на свои хора, разбира се.
    В крайна сметка проекта го има, което е чудесно. Да не говорим какви задръствания имаше преди, и за липсата на тротоари.

  32. 32 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#26] от "doneva_a":

    Е,аз пък казвам,че кръгови не са нужни за квартален булевард.

  33. 33 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 546 Весело

    До коментар [#26] от "doneva_a":

    Забравяте нещо много важно, а именно българските шофьори НЕ ЗНАЯТ да карат в кръгово, особено ако е с няколко ленти

  34. 34 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 546 Весело

    До коментар [#32] от "ret":

    Кръгови са нужни навсякъде. Тук имаме кръгови на далеч по-малки улички. Хора с нетрениран поглед дори не разбират в началото, че това са кръгови

  35. 35 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#30] от "ret":

    Е да, така разсъдават и мегамозъците градоустройствени и пътни инженери, дето са измислили цялата концепция.

    Гледам снимките и се чудя - защо трамвайното трасе трябва да е посредата? Във всички нормални градове трамваите се изнасят ве едната част на пътя, за да не се нарушава автомобилният трафик. След това правиш кръгови и осигуряваш пресичане на пешеходци.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  36. 36 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#33] от "nassaux":

    Това е вярно - чуждо ни е на пътната култура, да не говорим, че поне в София има кръгови, които се регулират на различни принципи, а не само на принципа, че навлезлият в кръстовището е с предимство.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  37. 37 Профил на vasto
    vasto
    Рейтинг: 8 Весело

    Разликата е очевидна, но можеше цялата организация на движението да се измисли и малко по-смислено
    -----------------------------------

    Мислили са проектантите, те са имали данни по кои улици какво е било движението, пък ние сега си приказваме като на маалемска клюка!

  38. 38 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 782 Весело

    До коментар [#34] от "nassaux":

    Добре де,хубавоТи си мъж изглежда и на теб ще споделя тайната.Очаквах г-жата да продължи да развява компетенция,но явно си има друга работа.Между двете платна има трамвайна линия

  39. 39 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#36] от "doneva_a":


    [quote#36:"doneva_a"] а не само на принципа, че навлезлият в кръстовището е с предимство.[/quote]

    Няма такъв принцип, от значение са само знаците.

  40. 40 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 506 Весело

    До коментар [#38] от "ret":

    Хайде, сега, шовинистични представителю на мъжкия пол - без да се обиждаш, на шега го казвам, погледни ми мнение № 35 по-горе.

    Говорим за по-ефективно проектиране от самото начало, но явно традицията и стереотипите не ни позволяват да прилагаме по-удачни решения откъм разходи и функционалност.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  41. 41 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#39] от "Stardust":

    Има такъв принцип, който важи за всички кръгови, които съм срещала, извън България. Това е нормалният принцип.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  42. 42 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1381 Неутрално

    До коментар [#26] от "doneva_a":

    Факт, който обаче не взема предвид другия факт на манталитета на масовия беге шофер. Иначе как да си обясним, че на кръговото на четвърти км в София почти няма ден без минимум "целунати"? Мен са ме бутали два пъти там, като и двата пъти обяснението беше: "Ема аз помислих, че ти си тръгнала веее". И понеже сме големи мислители, все ги измисляме едни...

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  43. 43 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 886 Весело

    До коментар [#19] от "blaf":

    Велоалеите определено не са най-голямата болка на софийската пътна инфраструктура днес! Макар че едобра идея да не се месят коли и велосипевисти...!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  44. 44 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#42:"baba_zozolana"]Факт, който обаче не взема предвид другия факт на манталитета на масовия беге шофер. [/quote]

    Именно, тук говорим за сблъсък на култури.

    Чисто практически обаче нищо не пречи, с навлизането на кръговите по пътищата, и курсовете по кормуване да ги покриват. Ама то само това да беше. От колко години има препоръки за реформа на системата за обучение на бъдещи шофьори в рамките на по-широките препоръки за подобряване на пътната безопасност... В това число спешната помощ. /Работила съм години точно в тази област, та ми е до болка ясно всичко/.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  45. 45 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 830 Весело

    [quote#16:"Торбалан"]Ако беше без светофари щеше да е: "Новата отсечка на бул. "Копенхаген" - 500 метра и нито един светофар!"
    Колкото и да са все няма да са колкото трябва )) [/quote]
    Е, има и компромисен вариант на заглавието:
    "Новата отсечка е цели 500 метра и тук-таме светофар."

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  46. 46 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 830 Весело

    [quote#11:"boby1945"]Мъркалниците у нашенско, чет нямат!! [/quote]
    Ай са не мрънкяй и ти!

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  47. 47 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2634 Неутрално

    Светофарите са просто част от зависимостта на СО към Черепа. Ще поработят месец-два и ще ги сложат на авариен режим, и ще спрат да пречат. Отсечката е добре - не е облагородена, но и преди нея не беше. Не съм съгласен и със забележката за тротоара - обектът не е безкраен, сложили са тротоар, до там, докъдето е самия проект, нормално.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  48. 48 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    Чуда се, що не земат да нацъкат светофари и по бул. Брюксел, че там бая народ не стигна до летището...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  49. 49 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#41] от "doneva_a":

    Глупости!
    И извън България важи каквото показват знаците. А пък в Париж особено ако отидеш в 1 от 10 кръгови можеш да видиш знак, че този който е вътре има предимство.

  50. 50 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3505 Неутрално

    [quote#2:"Депутат 241"]По-добре е повече светофари, за да намалят ентусиазма на "бързаците".[/quote]

    В немските листовки за шофьорски изпит има такъв въпрос: "Защо прекомерно бавното каране е опасно". Имаше няколко верни отговора за отмятане, но единият беше със сигурност: "защото подтиква нетърпеливите водачи към безразсъдни маневри"

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  51. 51 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1154 Весело

    До коментар [#35] от "doneva_a": Разбрахме , че си ходила в чужбина Браво ! Явно си влюбена в кръговите , ама ако вместо четири светофара сложат четири кръгови ще ти се завърти съвсем главата и ще се чудиш на къде е София

  52. 52 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    Последният светофар точно пред Боила генерира някакво безумно задръстване по посока от Цариградско към Горубляне.
    Ако не се регулира така че дапропуска с предимство трафика от Цариградско, в делничните дни колоната ще започва сигурно опреди Метро.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  53. 53 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 782 Весело

    До коментар [#40] от "doneva_a":

    Аха,прочетох го.Пак повтарям,булевардът си е екстра,няма задръствания.Това е една малка част от него,когато стане готов целия ще свързва Гара Искър с Младост,около 10-ина км.Проектът е на 20г и ако искаш за издиря кой го е правил,за да го потормозим?

  54. 54 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 782 Весело

    [quote#47:"Тони!"]Светофарите са просто част от зависимостта на СО към Черепа.[/quote]
    Ахахахах.

  55. 55 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    Убава работа, ама българска. Вместо една хубава детелина изцвъкаха кръстовище със светофари.

    http://www.youtube.com/watch?v=QuBy3BzCXwg
  56. 56 Профил на firstfirst
    firstfirst
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Изглежда като в пустиня....

  57. 57 Профил на deltalink
    deltalink
    Рейтинг: 561 Гневно

    По "Малинов" през пет метра светофар.

  58. 58 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2137 Неутрално

    [quote#2:"Депутат 241"]По-добре е повече светофари, за да намалят ентусиазма на "бързаците".[/quote]
    И започва едно "колко светофара може да се нанижат на едно зелено"...
    За бързаците трябва прилична събираемост на глобите и повечко камери, а за останалите — зелена вълна.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  59. 59 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 746 Разстроено

    До коментар [#52] от "rapidfire": Успяха и на място, където няма задръствания, да направят. А трябваше да е обратното- след толкова вложени пари, да се облекчи движението.

  60. 60 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 2010 Неутрално

    За тези квартали като Дружба многото светофари са препоръчителни иначе помитат преминаващите пешеходци.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  61. 61 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1285 Неутрално

    Все е по-добре,че нещо се прави,а и велоалеите са много необходими.

  62. 62 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 546 Весело

    До коментар [#38] от "ret":

    Това само още повече ме кара да се смея. След толкова години трамваи и прочие... още ли ги строят в средата на магистралата ? Пешеходците как стигат до там ? През платното ?

  63. 63 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 546 Неутрално

    До коментар [#36] от "doneva_a":

    Навлезлия в кръговото е с предимство ? Това е доста объркващо. Тук при нас има едно правило - превозното средство от дясно е с предимство. За това си има много простичко и разумно обяснение. Ти, който седиш до прозореца от дясно, имаш прекрасна видимост към всичко, което идва от тази посока. Този който идва от там обаче, за да те види, трябва да погледне през целия автомобил и през левия си прозорец. Това обаче може да е възпрепятствано от какво ли не и затова простичко - ти няма как да не го видиш, а той може и да не те забележи и щом си го видял, можеш да спреш и да го пропуснеш. Това е цялото правило с предимство на цялото пътно движение тук....

    А при вас какво е правилото/правилата ? Или те са необясними - магични ?

  64. 64 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 716 Весело

    До коментар [#8] от "TPOTOAP":

    Сега ми светна,че тези хора не са живеели в София!

  65. 65 Профил на Боян Цветков
    Боян Цветков
    Рейтинг: 450 Гневно

    Ако вместо тези малоумни светофари, бяха сложили кръгови кръстовища проблемът щеше да е решен по много адекватен начин.

    "You look into the sky and see His arms of love reaching out for you His arms of love and grace and you know you need Him" Kutless - Your Touch
  66. 66 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    До коментар [#13] от "doneva_a":
    [quote#13:"doneva_a"]Ами те простите европейци и пр. са го измислили - вместо светофари - кръгови.[/quote]

    Едното не изключва другото.
    Искам да те видя на кръгово в час пик. Въпросните светофари ще те забавят една минута.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  67. 67 Профил на only
    only
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#29] от "ret":
    До коментар [#22] от "babalyuga":
    За задръстванията на "Горублянско" - единственото решение е кръстовище на две нива, така както е навсякъде по Цариградско, вечерно време е лудница особено петък и неделя. Това на Копенхаген ще намали трафика за ляв завой към Дружба, но е зле проектирано и има поне 1 излишен светофар. На мен ми е интересно къде изчезнаха около 400 м релси двупосочно движение? А се чудех защо не продължат трамвая с още една спирка!

  68. 68 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    До коментар [#63] от "nassaux":
    [quote#63:"nassaux"]Навлезлия в кръговото е с предимство ? Това е доста объркващо. [/quote]

    В Париж, на кръговото около Триумфалната арка се вливат 12 булеварда с 2 до 4 платна. Има и светофари, а важи правото на десния. Не искам да ти говоря за моторите изобщо. И катастрофи стават много рядко.
    Малко уточнение: балканските субекти са рядкост.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  69. 69 Профил на formwork
    formwork
    Рейтинг: 8 Неутрално

    до коментар 63 от nassaux: какво му е объркващото? Има само едно правило- този който е вече в кръговото, има предимство пред тези, които искат да влязат! Всъщност, това е и най-логичното, защото влизайки в кръговото, дори подсъзнателно поглеждаш наляво- да не би да те отнесе някой от вечните 'бързащи'...

  70. 70 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1381 Весело

    До коментар [#44] от "doneva_a":

    Да, сега се сещам, че в Южна Африка (и не само там) има неписано правило, което всички спазват: няма предимство, няма разправии: при задръствания на кръстовища без светофари минават две коли от лентата с предимство и следващият пуска една кола от тази, която е без предимство. Желязно и няма скъсани нерви, няма бибипкания, средни пръсти и псувни. Обаче те са изостанали, какво да ги правиш...

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  71. 71 Профил на superstar
    superstar
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Браво!
    Пробивът си е пробив!
    Следва връзка със бул.Сахаров и Гара Искър!

  72. 72 Профил на bbrusev
    bbrusev
    Рейтинг: 257 Неутрално

    До коментар [#63] от "nassaux":

    Стига си философствал "у нас - у вас". Аман от специалисти, дето откриват топлата вода. В цял свят десностоящия е с предимство, както и влезлия в кръговото. Поне книжка да имаш и тогава да даваш акъл!

  73. 73 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    До коментар [#62] от "nassaux": Има подлези , попитай ще ти ги покажат на място

  74. 74 Профил на Никола Николов
    Никола Николов
    Рейтинг: 460 Неутрално

    Проблема на новата част на бул. Копенхаген и защо подяволите направиха връзка към Цариградски комплекс и светофар там, след като 200 метра след това е светофара с бул. Обиколна, от където има връзка с комплекса. Да не говорим, че по проект бул. Обиколна трябва да го удължат чак до бул. Цветан Лазаров и от там лесно ще имат достъп до комплекса. Другото е, че този светофар при връзката с Цариградски комплекс не е синхронизиран и ако постоите 15 минути до него ще видите, че постоянно чакат спрели коли при него. Казвам го от личен опит, защото живея на 500 метра и всеки ден минавам, а и последния месец доста често ходих и снимах по обекта. Другият проблем, който вече го засегнаха с предишните коментари е именно светофара при спускането по Самоковско шосе от Цариградско шосе. В момента там се влива трафика към Горубляне, Самоков и Дружба и дори и днес задръстването стигна от Цариградско шосе около 14 часа когато минах и се минава този светофар за 5-6 минути.

  75. 75 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 506 Весело

    [quote#53:"ret"]Проектът е на 20г и ако искаш за издиря кой го е правил,за да го потормозим?[/quote]

    Благодаря ти. Това е проблемът - сам го казваш. Че проектът е на 20 г. Морално и функционално остарял, напълно изостанал от нормалния свят.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  76. 76 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#63:"nassaux"]Тук при нас има едно правило - превозното средство от дясно е с предимство[/quote]

    Мисля, че това важи, когато вече си в кръстовището и до теб има и други, вече навлезли. Поправи ме, ако бъркам.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  77. 77 Профил на Sorilea
    Sorilea
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Щях да се учудя ако репортера на дневник не беше разбирач шофьор и разбирач пътностроителен инженер , както разбира се са и 90 процента от българите. Искам само да му напомня за основното правило, че журналиста отразява събития и не лично мнение, защото в такъв случай дразни част от хората или създава впечатление за преднамерен репортаж.

  78. 78 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 782 Весело

    До коментар [#75] от "doneva_a":

    Госпожа,а знаеш ли аз откога чакам такива като теб да се завърнете тук с идеите си,с иновациите,със знанията?И да почнем леко-полеко да се катерим към звездите.Ей го и авторчето,джапал в калта докато ни покаже най-добрата гледна точка,хък-мък,все не става
    Ми елате ни покажете как стават нещата,а не да ни казвате кое било някъде си и как го правели.За станциите на метрото беше същата история-ма що така?ма що иначе?ма не е ли голям паркинга на Цариградско?ма тая станция беше излишна,ще се събират клошари само!Сега пък кръгови ви липсвали!Ми ела,повози в отсечката и тогава плямпай!Минавам оттам редовно,имам любовница в комплекса и една бивша,пак казвам,всичко си е наред в тая част.Тия към Самоковско шосе да се оправят,имат 4 входа към него.

  79. 79 Профил на anonymous_
    anonymous_
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#26] от "doneva_a":

    Зависи от натовареността. Ето едно кръгово със светофари на всяка улица, с която се пресича.
    http://andrewprokos.com/photos/new-york/skylines/columbus-circle-elevated-view-1/

    Предполагам, че някъде на село светофарите биха били напълно излишни. Сигурно и тука са били излишни, когато е било построех паметникът в средата.

  80. 80 Профил на anonymous_
    anonymous_
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#79:"anonymous_"]било построех [/quote]
    бил построен

  81. 81 Профил на gkr
    gkr
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Не съм фен на карането на кола в София, но ще отида да видя тази отсечка, разбира се карайки.

  82. 82 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 546 Неутрално

    До коментар [#68] от "grand funk railroad":

    На кръгово в обратна на часовника посока, десния е с предимство ?


    До коментар [#69] от "formwork":


    Точно! За всички каращи от дясно трябва да важи това простичко правило - идващите от ляво са с предимство. Причините ги изложих по-горе
    За всичко са виновни французите.... И Папата



    До коментар [#72] от "alex1":


    А знаеш ли защо е така? Аз знам защо е така при 1/3 от света. За останалите 2/3 мисля е на принципа "видяла жабара, че подковават коня"

    Колкото до книжката - малко ми остава. Още чиракувам. Имам към 60 000 км зад волана в ляво на автомобила и горе долу още толкова зад волана "от към страната на жапката". Скоро ще се науча

  83. 83 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2098 Неутрално

    [quote#13:"doneva_a"]Ами те простите европейци и пр. са го измислили - вместо светофари - кръгови. Ама ние все сме новооткриватели. [/quote]
    Това с кръговите е най-глупавата схема! Въртиш до полудяване. Французите ги обичат много но са адски тегаво нещо. Сфетофарите са ОК. Просто трябва да се слагат където трябва и да работят със сенсори както по света. В САЩ сфетофарите типично стоят на зелено винаги за главната артерия. Само когато спре кола на пресечния път, сенсори вградени в настилката откриват колата и включват зелено само за 30 сек. После пак отварят главния път. Обикновено зеленото за него е поне 80% от времето.
    Също със сфетофарите може да се регулира трафика. Ако има задръстване някъде, сфетофарите на улиците които водят към задръстването се включват на специален режим, който пуска само по една кола на зелено и циклят зелено - червено всеки 20 секунди. Така се ограничава достъпа до вече проблемни места.
    Много по-гъвкаво от кръгово движение. Просто трябва да се поставят на правилни места. Това е наука. Има умни софтуери за регулиране на движението в целия град. Всеки нов път или крастовище трябва да са интегрирани в цялата схема с някъква стратегия иначе ..... става малко Българска работа.

    Много полезна статия! Нека да има повече такива и да се даде малко натиск върху кметството да гледат малко повече преди да одобрят и приемат проектите.

    California Über Alles
  84. 84 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    До коментар [#82] от "nassaux":
    [quote#82:"nassaux"]На кръгово в обратна на часовника посока, десния е с предимство ? [/quote]

    Не разбирам какво те изненадва.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  85. 85 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1381 Весело

    Другаре, не се карайте, може да е и по-зле!
    lh6.google.ca/abramsv/R9WPEatLepI/AAAAAAAALNY/uWKrrxaWSnA/s640/swindon.jpg

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  86. 86 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 546 Неутрално

    До коментар [#84] от "grand funk railroad":

    Например това, че отдясно никога никой не идва

  87. 87 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Радвам се, че най-после кръстовището е завършено. По време на строежа движението от Цариградско шосе към Самоковско шосе беше доста затруднено.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  88. 88 Профил на pontifex
    pontifex
    Рейтинг: 395 Весело

    Живея в "Дружба" 2 от дете - в миналото кварталът беше наистина необлагороден (нямаше магазини, транспортът бе слабо развит и т.н.). Но днес определено нещата се променят, има метро, разширяват се булевардите. Преди няколко дни минах с кола по въпросното кръстовище на бул. "Копенхаген" и мога да кажа, че то е направено доста добре. Въпреки неизбежните недостатъци на някои инфраструктури, кварталът ни се развива и става по-добро място за живеене.

  89. 89 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 860 Весело

    [quote#2:"Депутат 241"]По-добре е повече светофари, за да намалят ентусиазма на "бързаците". [/quote]
    С шипове ще е по-ефективно

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  90. 90 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    [quote#41:"doneva_a"]Има такъв принцип, който важи за всички кръгови, които съм срещала, извън България. Това е нормалният принцип. [/quote]

    Донева, не си измисляй принципи, ами научи правилника и гледай светофари, знаци и маркировки. Иначе, ще се размажеш като метеор по европейски или нашенски пътища.

    Ето, например какво гласи член 82:

    Чл. 82. (1) На нерегулирано кръстовище предимство има пътното превозно средство, което се намира или приближава кръстовището от дясната страна на другите превозни средства, независимо от посоката на движението им.
    (2) Правилото от предходната алинея важи и за кръстовище с кръгово движение, означено със знак N: 78, както и за Т-образно кръстовище.

  91. 91 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    До коментар [#86] от "nassaux":

    Нещо бъркаш посоките. Отвори си Google Maps.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  92. 92 Профил на only
    only
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#74] от "someone":
    Колега минаваш моста, на ОМВ правиш обратен и влизаш от другата страна на кръстовището където зелената вълна е по-дълга и няма толкова коли.

  93. 93 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 546 Весело

    До коментар [#91] от "grand funk railroad":

    Напротив, в дясно движение на кръгово колите се движат от ляво на дясно или обратно на часовниковата стрелка. В дясното движение обаче някой е решил да ползва правилото от лявото движение, че десностоящите са с предимство и от тук идва цялата мацаница

  94. 94 Профил на Никола Николов
    Никола Николов
    Рейтинг: 460 Неутрално

    [quote#92:"only"]Колега минаваш моста, на ОМВ правиш обратен и влизаш от другата страна на кръстовището където зелената вълна е по-дълга и няма толкова коли. [/quote]
    Благодаря за информацията, но този вариант го знам от доста време и често го ползвам последните 1-2 седмици покрай тези задръствания от новия светофар. Проблемът при ОМВ пък е, че масово идващите от Цариградско шосе правят нарушение и веднага щом влезнат към ОМВ минават в дясно, а това е вход към бензиностанцията, а не изход. За да не се прави нарушение трябва при влизане към бензиностанцията да се мине в ляво покрай бензиностанцията и веднага след нея десен завой, но пък там често в ляво има спрели коли до колонките и ако и на колонките има спрели за зареждане коли и не може да се мине. А вчера минах през новия светофар защото бях до Техномаркет и не ми се въртеше през Метро, а и исках да видя колко време ще ми отнеме минаването при това задръстване.

  95. 95 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    До коментар [#78] от "ret":

    Ти знаеш ли че и половината трафик за Младостите се изнизва оттам?
    Зарад гъзетата от Царградски се скапа движението за квартал с големината на град , четири села и Самоков!
    Бре д...шКъна!

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  96. 96 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    До коментар [#87] от "Lady Zeppelin":

    Не се притеснявай с новия светофар е още по-зле.
    Ако бързаш за Младост трябва пак да минеш през OMV-то.
    Иначе ще си отвисиш най-малко 5-10 минути на светофара.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  97. 97 Профил на only
    only
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#88] от "pontifex":
    Съгласен съм с теб само без това, че квартала ще има метро. Едната МС 19 отдалечена и неудобна, което нямаше да бъде така ако я бяха оставили под кръстовището на Обиколна и Копенхаген, МС 20 още по-далеч, както каза един архитект някъде в полетата. Важното, че се "икономисаха" минимум 20 млн. лв. с този по-кратък маршрут, какво се е получило не е важно.

  98. 98 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#96] от "rapidfire":
    Честита Нова Година.

    Мен ме интересува връзката на Цариградско шосе със Самоковско шосе, т.нар. "Караулка". Преди да я затворят за ремонт там нямаше светофар.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  99. 99 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    Точно за там говоря. Сега има. Точно на входа за Боила.

    ЧНГ и на теб.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  100. 100 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#99] от "rapidfire":
    Ясно. Сега разбирам защо и сега трябва да се минава през бензиностанцията. Не знаех, че са добавили светофар.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK