"Фиат" става едноличен собственик на "Крайслер"

"Фиат" става едноличен собственик на "Крайслер"

© Reuters



Италианският производител на автомобили "Фиат" ще стане единствен акционер в "Крайслер", след като се съгласи да купи и оставащите извън контрола му 41.46% от капитала на американския концерн. Сделката се оценява на 3.65 млрд. долара и очакванията да стане факт до 20 януари.


Така пълният контрол върху "Крайслер" излиза на италианците около 6.3 млрд. долара. За сравнение може да се посочи, че през 2007 година Cerberus Capital Management плати 7.6 млрд. долара на "Даймлер", за да получи 80% от американския концерн.


Председателят на борда на директорите на "Фиат" Джон Елкан коментира в официално изявление, че чака този ден, откакто през 2009 година италианският концерн купи акции и започна възраждането на "Крайслер".


Оценките на специалистите са, че пълният контрол над "Крайслер" ще позволи на "Фиат груп" да стане истински глобален играч на автомобилния пазар като "Дженерал мотърс" и "Фолксваген". При моментните продажби на двата концерна обединението става седмият по големина производител на автомобили в световен мащаб.

Ключови думи към статията:

Коментари (55)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Само, да не се окаже, че "Фиат" е "купил фабрика на 9 септ. 1944".
    Защото "Мерцедес" се оттърва навремето от "горещия картоф Крайслер", след като наля едни милиарди и видя, че не става...

  2. 2 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3472 Любопитно

    “...ще позволи на “Фиат груп” да стане истински глобален играч на автомобилния пазар като “Дженерал мотърс” и "Фолксваген"

    Другият вариант е да пасне на италианците като воденичен камък на шията...

    I Want To Believe
  3. 3 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1191 Разстроено

    Фиат ще прави Jeep?

    Аз не зареждам в Лукойл.
  4. 4 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 521 Весело

    До коментар [#3] от "simval":

    Не "ще" а го! Заводският отбор на Фиат - Юве носи Jeep на фланелките вече втора година...

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  5. 5 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 753 Весело

    Италианците са суетни,макар че такова решение е доста рисково.
    Навремето Фиат беше пред фалит,явно се е съвзел !Ама чак и джип да правят - изглежда ми на гол тупан чифте пищови!

    Tony
  6. 6 Профил на pruch
    pruch
    Рейтинг: 466 Весело

    От утре единственият цвят на Крайслер за автомобилите му става ръждивото.Цвета се засилва с течение на времето и е с различни отенъци в различните краища на света.
    Мерцедес и Фолксваген се потресоха от страх.

    Не се бори с прасе. Накрая и двамата ще се окаляте, но на него това ще му хареса!
  7. 7 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2961 Неутрално

    Ехе супер!

    Фиат акции днес +15%

    http://www.comdirect.de/inf/aktien/detail/chart.html?timeSpan=1D&INDEX_FILTER=true&ID_NOTATION=1530731&ID_NOTATION_INDEX=7385442#timeSpan=3M&e&

    Иначе Крайслер е тип-топ фирма... в момента са на на плюс.

  8. 8 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 690 Весело

    СЕО-то на Фиат, Маркионе се оказа голям играч и извади концерна от "загубен мач". Мачът още не е спечелен, но върви преструктуриране с което полека изплуват.
    Вече 4-5 години го очаквам тоя тарикат аха да си наседне топките, ама не! Оправя се!
    Проблеми ще дойдат, ако се срине пак американският пазар.

  9. 9 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 690 Неутрално

    До коментар [#4] от "dohco":

    Така е, Фиат имаха отношения с Крайслер и Щаер още от преди.
    Сега няколко модела на Фиат са Крайслери, а Фиат 500 се продава в САЩ от мрежата на Крайслер.

  10. 10 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2961 Неутрално

    Значи Фиат е голяма работа със силни позиции в Америките (Северна и Латинска) и Азия.

    Ето една интересна презентация:

    http://www.fiatspa.com/en-US/investor_relations/investors/presentazioni/FiatDocuments/2013/GS_Annual_Global_Automotive_Conference_London_December_5_2013%29.pdf

  11. 11 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 690 Неутрално

    До коментар [#10] от "Ф.Нинов":

    Фиат има също Фиат Индустриал със строителни машини, селскостопанска техника и военно оборудване.
    Проблемите са основно в Европа и много големи

  12. 12 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1541 Неутрално

    Уважаема редакция,ФИАТ е съкращение,също като ,БМВ,СААБ,МАН,ГАЗ,ДКВ,НСУ,БСА,CЕАТ,ТОФАШ,МАЗ,ДАФ и трябва да е с главни букви !

  13. 13 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2961 Неутрално

    До коментар [#11] от "Big_Villager":

    През 2011 г. Фиат отцепи Fiat Industrial S.p.A. като отделна фирма / акция, която миналата година се сля със CNH Global N.V

    Ето цялата история
    Fiat Industrial S.p.A. was an Italian company into which Fiat S.p.A. (parent company of Fiat Group) demerged most of its activities not directly related to automobiles at the start of 2011.

    Fiat Industrial served as a holding company for the truck manufacturer Iveco; an 89.3% stake in the producer of agricultural and construction equipment CNH Global; and FPT Industrial, which comprises the industrial and marine activities of Fiat Powertrain Technologies.
    The company was led by Sergio Marchionne as chairman, who also serves as CEO of Fiat S.p.A.

    At the demerger on 1 January 2011, each existing share of Fiat S.p.A. was converted into one Fiat share and one Fiat Industrial share. This resulted in Exor (the holding company controlled by Agnelli family), which is currently the largest shareholder of Fiat with a quota around 30%, acquiring an analogous allotment of Fiat Industrial shares.
    Exor has however raised the possibility of the future sale of some of its stake.

    In September 2011, the company entered the DJSI World and Europe indexes as leader in the Industrial Engineering sector.

    On 29 September 2013, CNH Global N.V. and Fiat Industrial S.p.A. were merged into CNH Industrial N.V. Fiat Industrial shareholders received one common share for every Fiat Industrial ordinary share held, whilst CNH Global shareholders received 3.828 CNH Industrial common shares for every CNH Global common share held

  14. 14 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 638 Весело

    Дано щатските файтони не станат бръкми като фиатките....те от времето на Мирафиори не са направили свестна кола

  15. 15 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 690 Неутрално

    До коментар [#13] от "Ф.Нинов":

    Така е, отделиха здравото от не толкова здравото за всеки случай

  16. 16 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2961 Неутрално

    До коментар [#15] от "Big_Villager":

    Конгломератите обикновено имат "скрити" стойности и разбивайки на отделни фирми/акции може да увеличи стойността за акционерите.

    Подобна е ситуацията с Вивенди -> ако разбият фирмата на няколко различни по браншове, биха могли спокойно да удвоят стойността без никаква друга промяна.

  17. 17 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 600 Весело

    До коментар [#6] от "pruch":

    Ти да не караш Опел или некоя подобна ръждива немска каска ?
    До коментар [#14] от "elevation04":

    Имат малко - Делта, 166, 159 (може да се поспори), Куатропорте, ГранТуризмо, 612, 599, 430, Енцо и разни подобни

  18. 18 Профил на torquemada
    torquemada
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Мдаааа, след като изръсиха немците се сетиха и за другата победена нация - Италия. Страшното ще стане, като стигнат дотам, и нас да ни накарат да купуваме американски фалирали предприятия.
    Англичаните направиха същото - продадоха на немците Ролс-ройс, Бентли и Мини. Ама заводите си останаха в ЮК, а немците им наследиха дълговете.

    Ако една лъжа, 100 пъти повтаряна, всеки път се възприема за истина, значи просто не е лъжа.
  19. 19 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 705 Неутрално

    Какво ли би казал Лий Якока сега?

    @)----,--'--
  20. 20 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1173 Любопитно

    До коментар [#14] от "elevation04":
    [quote#14:"elevation04"]те от времето на Мирафиори не са направили свестна кола [/quote]

    Да си карал случайно Алфа или Ланча?

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  21. 21 Профил на Iron Maiden
    Iron Maiden
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Крайно време беше да им оправят дизайна на тия крайцлери.

    а също така и вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
  22. 22 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1591 Весело

    [quote#20:"grand funk railroad"]Да си карал случайно Алфа или Ланча?[/quote]

    Ма глупости, колега, "разбирачите" карат само голф, евентуално няков 20-годишно БМВ. Е, във фоума всички карат я Ес-класа, я А8.......
    И, естествено, никога, ама НИКОГА не са карали такова долно нещо като Алфа или Ланча - те просто ЗНАЯТ, че не стават, абе - аксиома.

    Добре че са те, че да купуваме евтино истински коли......

    Знанието е сила, информацията - власт
  23. 23 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    [quote#22:"pag"]фоума[/quote]

    Да се чете "фоРума", съжалявам......

    Знанието е сила, информацията - власт
  24. 24 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4587 Неутрално

    Много интересна корпоративна сделка!Да видим дали с течение на времето ФИАТ ще успее да извлече максимални ползи от това или нещата няма да се получат както ги мислят в Торино!

  25. 25 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 705 Весело

    [quote#23:"pag"]фоума- цитат на коментар #22 от “pag”

    Да се чете "фоРума", съжалявам......[/quote]

    Ама иначе стана готино в комбинация със споменаването на голф...

    @)----,--'--
  26. 26 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1191 Весело

    До коментар [#4] от "dohco":

    Ами ето на, какво става когато не се интересувам от италианския футбол.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  27. 27 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    Едно време ми се подиграваха от сърце-не стига че си взела Фиат ами и дизел.Имах Фиат Уно дизел.Когато температурата падна под 0 спря да пали.От мъка стартера се пръсна.Към май месец Фиатката запали отново и я продадох да върви цяло лято без проблеми до другата зима.

  28. 28 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2961 Неутрално

    До коментар [#18] от "torquemada":

    "Немците" обаче свалят яко кинти от Миниту... продажбите са се упеторили и келепир бол... няма шест-пет.

  29. 29 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 2004 Весело

    До коментар [#7] от "Ф.Нинов":

    Бе навремето и акциите на Даймлер рипнаха га купиха Крайслер. После пак рипнаха га се спасиха.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  30. 30 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 2004 Неутрално

    До коментар [#10] от "Ф.Нинов":

    Съвсем наскоро и Фиат беше глътнал водица, ма да не си спомняме как изплуваха.
    А късмет този път.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  31. 31 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1552 Любопитно

    Хм..
    Интересно.
    Италиански дизайн + щатски патенти и ноухау...
    Може да излезе добър хибрид.

    Ecrasez l’infâme
  32. 32 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2961 Неутрално

    До коментар [#30] от "Цецо":

    Значи ако щеш вярвай, но в последната декемврийска седмица отворих голяма лонг позиция в/у Фиат със скромните очаквания акцията да направи +15% до +20% за цялата 2014 г.... пък тя взе, че го направи на първия борсов ден... Просто няма такова нещо... да уцелиш кьоравото и при това днес е кофти ден.

  33. 33 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 2004 Неутрално

    До коментар [#32] от "Ф.Нинов":

    Честито. Което още не означава, че и след 3 години нещата ще изглеждат така.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  34. 34 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2961 Неутрално

    До коментар [#33] от "Цецо":

    Значи Фиат е най-евтината автоакция, защото Италия в момента има кофти имидж, пък и тъпаците на Уолстрийт не са чували защото в Америка доскоро не се продаваха финтове.

    Та аз често се изцепвам в под статии кои автоакции трябва да се купуват в американски финансови форуми как видители имало само една акция за купуване = Фиат... и онез питат: "ко туй?"

  35. 35 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    Сега остава да научат янките да карат чинкуеченто.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  36. 36 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 786 Неутрално

    Крайслер тази година беше май единствената фирма в групата на фиат която беше над водата, и издърпваше нагоре резултатите, заради търсенето в САЩ. Фиат в европа са пълна трагедия, и колите и товарните и селскостопанската техника. И всъщност успешните 300 и Гранд Чероки бяха почти готови още по времето не cerebrus, преди да поеме контрола фиат. Така че за разлика от сделката с даймлер, този път крайслер играе ролята на спасителя.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  37. 37 Профил на Dwight Schrute
    Dwight Schrute
    Рейтинг: 466 Неутрално

    ФИАТ първо да бяха оправили Алфа, че там за 8 години, след 159ката са извадили точно три модела, от които само два в средно-потребителския сегмент.

  38. 38 Профил на pixel
    pixel
    Рейтинг: 594 Неутрално

    [quote#35:"Bulgarische Motoren Werke"]Сега остава да научат янките да карат чинкуеченто. [/quote]
    те янките отдавна си карат ФИАТ
    500 , 500Л , а и DODGE DART си е италиянка ,
    построена е върху Giulietta

  39. 39 Профил на fantastic
    fantastic
    Рейтинг: 415 Неутрално

    ай стига бе, по-престижно щеше да е фалират )))

  40. 40 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 786 Неутрално

    За да може да плати за сделката, ФИАТ ще вземе заем, и така общата задлъжнялост на дружеството става 13.8 млрд долара, най-високата в европа. Но покупката дава право на ФИАТ да използва резервите на крайслер, в размер на 10 млрд долара.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  41. 41 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 786 Неутрално

    До коментар [#37] от "vat69":

    един от плановете за оправянето на алфа е нова платформа със задно предаване, която да се споделя между крайслер и алфа, и да е конкурент на немските марки. и ягуар.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  42. 42 Профил на Crux
    Crux
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#6] от "pruch":

    Много обичам подобни мнения - на хора, чиито представи за автомобилостроенето са от зората на демокрацията в началото на 90-те години и за които Фолксваген Голф 2 е топавтомобилът, следван от Опел "капка" (Кадет) и Форд Ескорт.
    Човек, ти качвал ли си се някога в съвременен италиански автомобил, за да даваш компетентно мнение? Аз карах 6 години Фиат Мареа комби - прекрасен автомобил - и го смених само защото ни се роди трето дете и ни отесня. Купих си пак Фиат - миниван модел Юлис (Ulysse) и категорично мога да заявя, че е много по-добър от прехвалените немски зафири и шарани - и като дизайн, и като екстри, и като возия, и като пространство. А, и струва над 2 пъти по-евтино на старо. Та така. Карайте си прехвалените опели, фолксвагени и аудита и ни оставете нас с италианските коли да си трошим главите

    Never underestimate the predictability of stupidity
  43. 43 Профил на vasto
    vasto
    Рейтинг: 8 Весело

    Оценките на специалистите са, че пълният контрол над "Крайслер" ще позволи на "Фиат груп" да стане истински глобален играч на автомобилния пазар като "Дженерал мотърс" и "Фолксваген".
    ----------------------------------------------------

    Спагетите от Фиат сами ще бъдат глътнати до 10 години, това с Крайслер е опит да се спасят! Има много макарони да ядат за да стигнат Фолксваген!!

  44. 44 Профил на vasto
    vasto
    Рейтинг: 8 Весело

    [quote#42:"Crux"]Аз карах 6 години Фиат Мареа комби - прекрасен автомобил ... [/quote]

    Аз ако съм на Фиати бих си мълчал, а ти като бай Ганьо се тупаш по косматите гърди!

  45. 45 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1378 Любопитно

    Американските модели леки коли и камиони са трудно продаваеми в Европа, така както и европейските в Америка. Симбиозата между ФИАТ и Крайслер е нещо като муле или катър, които приплод не дават. Аз бих си купил японска, английска, та дори и чехска лека кола, но никога американска, защото техните леки коли приличат на катафалки - без никаква елегантност и функционалност!!!!

  46. 46 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    [quote#44:"vasto"]Аз ако съм на Фиати бих си мълчал, а ти като бай Ганьо се тупаш по косматите гърди! [/quote]
    Смешко, карам италиански коли от както се помня. Малко преди тях карах немска и френска. Е няма да повторя повече с нещо различно от ФИАТ.
    Сега съм на път да си купя поредната, 6 поред италианка.
    И това е не защото не мога да си позволя друга кола... просто онези нямат душа
    В италианките най-често се развалят немските части, предимно на Бош. Затова гледам като взимам, да е с Магнети Марели или Хитачи електроника.
    А относно сделката с Крайслер - те го купиха контролния пакет преди няколко години и вече доста успешно се върнаха на северо-американския пазар с 500 и Ланча/Крайслер Делта.
    Сега просто изкупуват останалите проценти до 100.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  47. 47 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3623 Весело

    До коментар [#1] от "Walter_White":

    Уолтър, не говори така. Пред гаража ти има само крайслери, доджове и един стар джийп.

  48. 48 Профил на alteration
    alteration
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Колкото е по голяма една машина,толкова е по-рентабилна -така е ,но в автомобилостроенето май не е съвсем така.Тези огромни конгломерати са тромави,а пазарът иска нови модели на все по-малко време.Мисля че бъдещето е на по-малките студии,със собствен облик и собствени конструктори.Пак може да има шапка,но да имат повече свобода.Но тези хора милиарди въртят,няма как да не са си направили всичките анализи и прогнози.

  49. 49 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#47] от "Lemmy":

    Спор да няма......всъщност нямам нищо против италианските коли.
    Едната ми кола е ФИАТ и мога да кажа, че удоволствието от шофирането е най-голямо именно, когато карам нея.

  50. 50 Профил на Crux
    Crux
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#44] от "vasto":

    Когато си взех Мареата, имах възможност да си купя подобно комби и от немски производител - Ауди А4, VW Пасат, Опел Вектра. Избрах си Мареата, защото най-много ми допадна като автомобил, а не поради финансови причини. А тупането по козматите гърди е запазена марка за собствениците на возила от VAG концерна

    Never underestimate the predictability of stupidity
  51. 51 Профил на pruch
    pruch
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#42] от "Crux":

    Да са Ви живи и здрави децата и още дълго и безаварийно да ги возите във фиата.Мнението ми беше с маркер "весело" и визира един истиски случай с италиански марки автомобили продавани в Обединеното кралство.
    А иначе споменатите от Вас марки коли не карам,както и употребявани такива.Имам бизнес в ,който съм решил да заложа на Фолксваген Кади и от 2005г. до сега не съм съжалявал.

    Не се бори с прасе. Накрая и двамата ще се окаляте, но на него това ще му хареса!
  52. 52 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2795 Неутрално

    До коментар [#22] от "pag":

    Един въпрос - къде са сега Фиат и Ланча? Мисля, че колите на Фиат в момента не се славят с абсолютно нищо. Алфа известно време имаха добър дизайн, но в момента нямат нищо ново, освен един-два модела които стават (предимно малки коли). Нямат нови и иновативни големи седани (поне екзекютив клас).
    А Ланча...иронията е там, че 20-годишна Ланча (например Делта) ми би хванала окото много повече от сегашните Крайслери с емблема на Ланча.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  53. 53 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2795 Неутрално

    До коментар [#50] от "Crux":

    Но може би собствениците на возила от VAG има за какво да се хвалят. VAG са един ит най-големите и успешни производители и "наскоро" купиха Ламборгини, Бентли и Бугати, а преди 2 години и Порше. В момента са голям играч, не може да се спори.
    Нямам нищо против Фиат/Алфа/Ланча, ама са доста далече - и като продажби, и като гама.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  54. 54 Профил на Crux
    Crux
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#53] от "deutschwagen":

    Всеки с вижданията си. За мен колите на VAG са твърде надценени - не превъзхождат с абсолютно нищо съответните модели на други производители, затова пък струват повече и имат по-малко екстри. Аз лично никога не бих си купил VW или Audi.

    Never underestimate the predictability of stupidity
  55. 55 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2795 Неутрално

    До коментар [#54] от "Crux":

    Да, естествено. И всеки сам си избира какво да кара, без да се налага другите да го съдят. Поне така трябва да бъде.

    Но това не означава, че трябва да се оспорва факта, че VAG са икзлючително успешни в момента. Може би единственият масов концерн в Европа, който последователно се разширява и не изпитва никакви финансови трудности.
    Като фен и ентусиаст за мен е важна и отдадеността им към моторните спортове. Участват активно и печелят. Дори и аз бях смаян, когато Поло WRC доминира сезона още с дебюта си. Очаквах да са силни, но не и да спечелят. Това е наистина демоснтрация на развитите технологии и силната база на всеки един автомобил на ФВ Груп. За мен тези неща са важни, за това и говоря за Ланча в минало време и помня колите им със славната им история.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK