"Нексанс Аутоелектрик" открива завод за автомобилни кабели в Плевен

"Нексанс Аутоелектрик" открива завод за автомобилни кабели в Плевен

© http://www.autoelectric.de



Световно известният автомобилен доставчик "Нексанс Аутоелектрик" ще открие завод за производство на кабелно оборудване в Плевен, съобщиха от Българската агенция за инвестиции. Фирмата ще оперира у нас чрез дъщерната си компания " Електрокабел България".


Заводът в Плевен ще е на площ 5000 кв. метра и строителството му ще започне през пролетта. При пълен капацитет на производството в него ще бъдат наети 600 служители. Очаква се заводът да отвори врати в края на 2014.


Базираните в Южна Германия "Нексанс Аутоелектрик" са избрали Плевен след направено проучване на възможностите за инвестиции в няколко страни от Източна Европа. Сред решаващите факторите за избор на локацията са добрата инфраструктура, качеството на пазара на труда, стабилната валута и присъединяването на България към Европейския съюз.


"Нексанс Аутоелектрик" разработва и произвежда кабелни системи и електро-механични компоненти за конвенционално задвижвани превозни средства, както и за електро и хибридни превозни средства. Със своите близо 7000 служители в 23 локации, групата доставя оборудване за водещите производители на автомобили и системи по целия свят.

Ключови думи към статията:

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1310 Неутрално

    На фона на всичко останало ,това е добра новина.......

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  2. 2 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2151 Неутрално

    Интересно къде точно в Плевен ще сложат завода? В промишлената зона или някъде другаде?

  3. 3 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 594 Неутрално

    ". . .ще бъдат наети 600 служители."
    Откога думата "работници" изпадна от речника ни?

  4. 4 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2151 Неутрално
  5. 5 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Много добра новина.Много рядко се правят такива инвестиции в Северна България и една от главните причини е липсата на добра инфраструктура.Точно затова е задължително да се направят пътя Ботевград-Видин и магистрала Хемус,за да има възможност за повече инвестиции там и да спре малко обезлюдяването.

  6. 6 Профил на Schliwobeatz
    Schliwobeatz
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#3] от "ppopov_67":

    Откакто индустриалнате революция приключи и откакто спряхме да пращаме 6- годишни по мините.

  7. 7 Профил на peytchevski
    peytchevski
    Рейтинг: 267 Неутрално

    Край Ямбол има завод за автомобилно електрооборудване. Същото ли е?

  8. 8 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#7] от "peytchevski":

    Не - кабеляците свързват оборудването.

  9. 9 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 542 Неутрално

    До коментар [#7] от "peytchevski":

    Правенето на електрически системи е много трудово интензивен процес. Поради това се изнася в страни с ниско заплащане. Текучеството на персонала също е високо, а и не се изисква особено образование.

  10. 10 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    Браво,това е добър реверанс и признание за квалификацията на наште работници.

  11. 11 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 745 Неутрално

    [quote#5:"simeonov_"]Точно затова е задължително да се направят пътя Ботевград-Видин и магистрала Хемус,за да има възможност за повече инвестиции там и да спре малко обезлюдяването. [/quote]
    Едва ли в София мислят по този начин, предвид това че основно там се прави каквото и да е като ремонти и подновяване, сякаш София е цяла България.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  12. 12 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#5] от "simeonov_":

    Липсата на инвестиции в Северозападна България не е случайна, практиката показва фрапиращо ниска производителност на труда в този регион. Питай фирми които са отворили цехове там, но имат и цехове в други региони на страната. Просто хората от там са мързеливи в по-голямата си част.

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  13. 13 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#7] от "peytchevski":

    Край Ямбол (а вече и в Сливен) са Язаки - японци. Правят кабелни комплекти основно за Форд. Тия са горе-долу същите, само че германци. Хубава новина. Почва да се събира критична маса произвдители на компоненти, време е да дойде и някой сериозен производител на автомобили, който да направи завод тук.

  14. 14 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#11] от "traveler1":

    Хората в София мислят много повече за останалата част на България, отколкото останалата част на България за София. Най-малкото, защото по-голямата част от сегашните софиянци са от всички части на България. Вярно е, че в София се хвърлят мнго пари за различни ремонти, но пък и тук живеят 2 млн. души, които генерират повече от 50% от БВП и които не може да се пренебрегнат. Но инвестициите в Северна и най-вече Северозападна България са много наложителни. Без бърз път и железница до Видин няма как да станат нещата.

  15. 15 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2960 Неутрално

    До коментар [#5] от "simeonov_":


    [quote#5:"simeonov_"]дна от главните причини е липсата на добра инфраструктура.Точно затова е задължително да се направят пътя Ботевград-Видин и магистрала Хемус,за да има възможност за повече инвестиции там и да спре малко обезлюдяването. [/quote]Радвам се,че сте разбрали,че магистрали не се ядат,но изхранват хора.

  16. 16 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 745 Неутрално

    [quote#14:"ugi"]Хората в София мислят много повече за останалата част на България, отколкото останалата част на България за София. [/quote]
    Щеше да е прекрасно, ако беше истина!
    Уви практиката показва точно обратното, и го казвам като човек живял 10г в София и избягал от там въпреки чудесните възможности за кариерно развитие, които ми се предлгаха. Отделно, че имам и роднини в София.
    Няма да разправям, как провинциалните фирми страдат от това, че само софийски фирми печелят обществени поръчки, а всъщност същинската работа се върши от фирми в провинцията за 20-30% от стойността на ОП. Е възможни са и изключения, но те са по скоро наистина изключения!
    Та нещата, поне на мен са ми от ясни по-ясни по този въпрос и трудно бих повярвал на думи, не покрити с дела.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  17. 17 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1341 Весело

    Готина новина, показва, че който иска да инвестира нестабилната политическа обстановка нещо не го интересува особено - тоест дали са гербавите или комунягите май само политическият елит го интересува.

    Интересно е колко дълго ще останат обаче германците. И е жалко, че са препочели БГ само заради евтиния труд

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  18. 18 Профил на aircraft_carrier
    aircraft_carrier
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Най после нещо добро и за Плевен.Завода доколкото знам ще бъде на поляната пред Лозаро винарския техникум

  19. 19 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Една добра новина.
    Тук обаче трябва да отчетем и усилията на бившето ръководство на БАИ.

    Ecrasez l’infâme
  20. 20 Профил на Амбразурчик
    Амбразурчик
    Рейтинг: 436 Весело

    добра новина за "Дагейците"

    като бивш "дагеец" приветствам

    навремето Плевен (деагее) беше перлата на Северна българия

    НХК , "Вапцаров" , "Мизия" , "Саня" , ШЗО....
    а сега дълбока провинция

  21. 21 Профил на Clap
    Clap
    Рейтинг: 513 Неутрално

    До коментар [#2] от "Ф.Нинов":
    Строгозия, ул. „Цар Самуил“, на поляната до жълтата фабрика.
    До коментар [#7] от "peytchevski":
    Да конкуренти са.

    Един хубав проект, а и хората са точни. Дано само общината не издънят нещата.

    Усмихвай се на всичко свежо по пътя си...
  22. 22 Профил на Lord
    Lord
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#17] от "epoc":

    Ерос, аз работих в Агенцията за инвестиции до преди няколко месеца. Решението на "Нексанс" да дойде в България беше от август-септември 2012, когато беше прието от борда на директорите на компанията. Горе-долу тогава решиха, че ще строят завода в Плевен, а на практика от миналия януари се занимават с договори с българската компания-изпълнител, с получаване на разни документи, за да могат все пак да почнат строителство и т.н. Така че решението беше доста преди да започнат политическите сътресения и нестабилност в страната. Надявам се, че не съжаляват за това, след като цяла година не можаха да почнат строителството на завода : ))

  23. 23 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1341 Весело

    [quote#22:"Lord"]Надявам се, че не съжаляват за това, след като цяла година не можаха да почнат строителството на завода : ))[/quote]

    Ами не са се отказали все още

    Това говори доста за дългосрочното планиране.

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK