Електромобилът "Тесла Модел S" ще е с 50% по-скъп в Китай, отколкото в САЩ

Електромобилът се ускорява до 100 км/ч за 4.4 секунди

© Тесла

Електромобилът се ускорява до 100 км/ч за 4.4 секунди



Тесла Мотърс" ще предлага електрическия си седан "Модел" S в Китай за 734 000 юана (121 280 долара), което е с 50% повече, отколкото цената в САЩ, съобщи "Блумбърг". От компанията обаче посочват, че няма нищо странно, просто са калкулирани разходите за транспорт и различните данъци и такси в азиатската страна.


С "Модел" S основателят на "Тесла" Елън Мъск ще тества търсенето на луксозни електрически автомобили на най-големия пазар в света. Ценово лимузината се позиционира като "Ауди" S5 седан и БМВ 5 GT.


Амбициозната правителствена програма на Китай предвижда до 2020 година по пътищата на страната да се движат 5 млн. коли, използващи алтернативни на петролните горива. Стратегията предвижда на първо време да се представят предимствата на подобни превозни средства в регионите около Шанхай, Пекин и Гунджоу, които страдат най-много от замърсяванията от автомобилния поток. Намеренията са от 2015 година покупката на електромоболи да се стимулира с правителствен бонус до 60 000 юана (около 10 000 долара).

Ключови думи към статията:

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1408 Весело

    И с продуктите на Епъл е така и те калкулир големи разходи за транспорт, защото първо ги докарват до САЩ, а после ги връщат в Китай

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  2. 2 Профил на eyewitness
    eyewitness
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#1] от "#оставка":

    Направо ми обърка представите за икономика

  3. 3 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 936 Неутрално

    То и в Европа цената на Тесла Модел S е двойна в сравнение с тази в САЩ, но в Европа, както и в Китай има много косвени данъци, каквито в САЩ няма.

  4. 4 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 541 Любопитно

    "Ценово лимузината се позиционира като "Ауди" S5 седан и БМВ 5 GT."

    Ако пренебрегна тези два автомобила, за да купя на същата цена тая електричка.....сигурно ще скачам на френска дипломатка и бия полицай на аерогарата.Иначе казно-луд!

  5. 5 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1437 Любопитно

    [quote#1:"#оставка"]И с продуктите на Епъл е така и те калкулир големи разходи за транспорт, защото първо ги докарват до САЩ, а после ги връщат в Китай[/quote]
    Сравнението не е особено уместно, поради това че Тесла се произвежда в Калифорния, докато Ябълките се сглобяват основно в Китай и Бразилия.

    Фактът че в Китай въоб6те се развива електро-мобилността показва че хората мислят и действат с перспектива, а не лапат мухи, като в някои други територии, където претенции много, ама покритие ....

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  6. 6 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2422 Неутрално

    Значи една от причините са китайските вносни мита. За луксозни автомобили стигат до 100% от стойността.

    При електрониката май е същата работа.

    Най-скъпата електроника обаче е в Бразилия.

  7. 7 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1437 Любопитно

    [quote#4:"Walter_White"]Ако пренебрегна тези два автомобила, за да купя на същата цена тая електричка.....сигурно ще скачам на френска дипломатка и бия полицай на аерогарата.Иначе казно-луд! [/quote]
    Разбира се основателят на "Тесла" Елън Мъск счита китайците за луди, тъпанари и комплексари, за това иска да им продава "електрички"... И разходите за експлоатация / гориво между двата типа задвижване са сравними...?
    Мда.

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  8. 8 Профил на Blaster _
    Blaster _
    Рейтинг: 488 Любопитно

    Защо им е на китайците да го купуват на тази цена, при положение, че могат да си произведат подобен автомобил на двойно и тройно по-ниска?

  9. 9 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 759 Неутрално

    До коментар [#4] от "Walter_White":

    карал ли си я тая електричка? Щото хора които са я карали, са си я купили. В калифорния собственици на поршета, аудита, БМВта ги сменят за нея. Продажбите в САЩ изпреварват 7ма серия и S класата. А те се продават доста по-добре от 5 GT, и от S5 седан. И от А7, S7, A8, S8.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  10. 10 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 759 Неутрално

    До коментар [#8] от "Blaster _":

    къде е тоя китайски автомобил на тройно по-ниска цена? Къде са евтините китайски поршета, ферарита, БМВта и бентлита? Ако нямаше кой да ги купува в китай, нямаше да имат такива продажби и китай да им е ако не най-важния пазар, то на второ място в света. И това при убииствените мита за вносни коли, често над 100%. Порше за 100 000 в сащ, в китай струва 200 - 250 000.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  11. 11 Профил на Blaster _
    Blaster _
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Никой не говори за [quote#10:"DareDebil"]поршета, ферарита, БМВта и бентлита[/quote]
    Става въпрос за електромобили, които Китай може да си произведе. Тесла може наистина да се произвежда в Калифорния, но суровините използвани за производството й, особено редкоземните елементи, са 100% китайски!

  12. 12 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1408 Весело

    [quote#11:"Blaster _"]но суровините използвани за производството й, особено редкоземните елементи, са 100% китайски![/quote]

    а технологиите са 100% амарикански, но комунетата така и не се научихте, че технологиите са по-ценни от всичко злато, газ и нефт в СССР

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  13. 13 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Колата е страхотна,ако живеете на място с топъл климат.Последният тест на Ауто Билд в студени условия на няколко електромобила,показа значително скъсяване на пробега-дори най-мощната Тесла едва стигна до около 200 км...За останалите участници в теста въобще не си струва да говорим-50-60 км...

  14. 14 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 759 Неутрално

    До коментар [#11] от "Blaster _":

    Пълни глупости. В мотора на тесла няма редкоземни елементи, само мед, желязо и алуминии, нито в батериите, които се произвеждат в япония. Литият идва или от южна америка, или от африка. Кобалта със сигурност е от африка. И тези елементи не се класифицират като редкоземни. Има и съществена разлика между електромобил като нисан лийф, дето е със 100 к.с. и пробег от 100 км в слънчево време, и това горе, дето е с 420 к.с., въртящия момент на камаз, ускорение до 100 за 4.2 секунди и пробег над 400 км. Китай може и да произвежда електромобили, само дето не са по-евтини от нисан лийф. И продажбите им са плачевни. И никой уважаващ себе си китаец с пари в джоба няма да си купи китайска сапунерка, когато може да си позволи тесла.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  15. 15 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 759 Неутрално

    До коментар [#11] от "Blaster _":

    китай ВНАСЯ алуминии, мед и желязо, познай дали суровините за тая тесла са от китай, при положение че те такива не изнасят. В батерията като тегло основно има мед и алуминии, литият е към 1% от теглото, и към 2-3% от цената. Мотора се произвежда във фабриката им в калифорния, трансмисията някъде другаде в америка, батерията в япония. Купето е от алуминии.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  16. 16 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 759 Неутрално

    До коментар [#13] от "eurogi":

    ако в най-студеното време в алпите успява да мине 200 км, и пробега ти на ден е под 200 км, къде точно е проблема?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  17. 17 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 936 Неутрално

    "Тесла Модел S е най-добрият автомобил произвеждан някога.В това няма спор.Това е автомобил от бъдещето.Всичко останало в сравнение с него е каруца.

  18. 18 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#16] от "DareDebil":
    Там е работата,че не беше много студено.Ауто Билд точно това подчертаха като основен проблем-че времето е доста по-топло от обичайното и не звучаха много възторжено.
    А проблеми много-първо цената,второ не винаги пробегът ми е под 200 км- понякога се налага неочаквано пътуване,особено ако си в частния бизнес.
    Иначе колата наистина е страхотна и ако си калифорниец с добри доходи-няма грешка.Там 400-500 км ще си ги минава без да се замисли.

  19. 19 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#15] от "DareDebil":
    Колегата се бърка с тъй наречените rare earths явно.Но това няма особено значение,някои хора така и не разбраха,че в 21 век важен е акълът,а не суровините...

  20. 20 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 759 Неутрално

    До коментар [#19] от "eurogi":

    знам с какво се бърка, но такива в мотора няма, има мотори които използват магнити, този е асинхронен. Батериите също нямат rare earths. Такива елементи се ползват в никеловите батерии на тойота приус, оттам и митът че видите ли всяка една батерия се произвежда с rare earths. И както казах, кобалта колкото и рядък елемент да е, не влиза в групата на rare earths.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  21. 21 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 759 Неутрално

    До коментар [#18] от "eurogi":

    цената е напълно съизмерима с аналогични модели на порше, ауди, мерцедес и т.н. Ако ти се налага неочаквано да пътуваш над 200 км, просто не си купуваш електормобил и си готов. Хиляди хора в норвегия, северните части на сащ, канада, се справят идеално със студ и пек в тесла.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  22. 22 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3306 Неутрално

    Евтина е цената на Тесла за Китай. Тесла в САЩ се продава за около $81000, а BMW 650 е на цена за около $87000. Същото BMW в Китай струва $326000. Тесла е около три пъти по- евтина.

    Зареждането на Тесла на дълъг път е безплатно навсякъде по света.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  23. 23 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3306 Неутрално

    [quote#8:"Blaster _"]Защо им е на китайците да го купуват на тази цена, [/quote]

    Стига с тези глупости, ако следите и малка част на новините около Тесла би трябвало да знаете, че предплащането за Китай е $40000 за Модел S и Модел X. Много китайци са платили тази цена.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  24. 24 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3306 Весело

    [quote#13:"eurogi"]дори най-мощната Тесла едва стигна до около 200 км...[/quote]

    Това са глупости, най мощната Тесла е с 85 киловатчаса батерия, което е добре за 260-300 мили, да кажем изминавате 500 километра на заряд.

    Искате да кажете, че ще изгорите 60% от токът в батерията, 50 киловатчаса за да се отоплявате. Няма как да стане, дори да карате с топлото на макс и всички прозорци отворени, това е голяма цифра, само за сравнение, средно американско домакинство изгаря същото количество ток за 2-3 дни.

    Аз също имам електрическа кола, Волт и Лийф губят около 15-20% от пробега в студени дни, не повече.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK