
Снимката е от завода на "Грейт Уол" в Тианзин
Грейт уол" е китайският автомобилен концерн с най-много продажби през миналата година, пише в анализ на сайта chinacartimes.com. Частният производител, който сглобява коли и в България, е продал през миналата година 627 434 автомобила, което е ръст с 28.72% спрямо 2012 г.
По всичко личи, че няма какво да спре "Грейт уол", особено като си дадем сметка, че допреди 10 години концернът беше гаражен производител на бледи копия на "Тойота Хайлукс", предназначени за местния пазар, отбелязва сайтът. Оттам посочват, че ако се вземат предвид всички произвеждащи коли в Китай концерни "Грейт Уол" заемат осмо място.
Най-популярните модели на "Грейт Уол" са от гамата "Хавал", познати у нас като Н6 (137 665 сделки) и Н5 (51 870 продажби). Седанът C30, предлаган и в България, е намерил 126 036 купувачи, а по-големият С50 65 611 клиенти. Като разочароващи се сочат продажбите на моделите C20R, който не се радва на сериозно търсене и в България, и ванът V80, отчитащи средно месечно по около 10 000 реализации.
Вторият по обем на продажбите китайски производител е собственикът на "Волво" "Джили" (Geely) с 594 400 сделки. Концернът отчита и 11.79% ръст на сделките.
Бронзът е за BYD, в която акционер е американският милиардер Уорън Бъфет, с 506 200 продажби (+10.99%).
Пазарният лидер за 2012 година "Чери" (Chery) е концернът с най-сериозен срив на продажбите през миналата, сочат обобщените данни. Моделите на този производител са намерили 423 200 клиенти, което със 19.68% по-слаб резултат от 2012 г.
"Чанган" (Changan) пък са шампионите по ръст - 77.38%, като продадените 409 600 автомобила им отреждат петото място. Данни за 2013 година Данни за 2012 година