В ляво е автомобил с фарове със светодиоди, а в дясно с лазерни светлини
От есента на 2014 година БМВ ще е първият производител, който ще предлага напълно новите лазерни фарове в сериен автомобил, съобщиха от компанията. Иновцията ще дебютира в зареждащия се от контакта хибриден спортен автомобил i8. През следващите години и други модели на БМВ ще бъдат оборудвани с лазерни светлини.
Какво представляват
Чрез специални оптични системи множество мощни лазерни диоди осветяват фосфорен луминофор във вътрешността на фара. Той превръща лазерните лъчи в ярка бяла светлина, която е десет пъти по-интензивна от конвенционалните светлинни източници.
Тъй като лазерната светлина е монохромна, тоест с еднаква дължина на вълната и освен това е кохерентна, се получава сноп от почти успоредни лъчи с висока светлинна плътност, който осигурява хиляда пъти по-интензивно осветяване от конвенционалните LED и освен това може да бъде управляван особено прецизно.
С дигиталния, работещ с камера асистент за дългите светлини заслепяването на движещите се в същата или насрещната посока автомобили се предотвратява напълно, отбелязват от БМВ.
Предимствата
Лазерните фарове ще се предлагат като опция с БМВ i8, като имат редица предимства пред използваните сега светодиоди. Те удвояват обхвата на дългите светлини, като осветяват до 600 метра пред колата.
В допълнение лазерните фарове консумират с около 30% по-малко енергия, а осигуряваната от тях светлина е подобна на дневната и не уморява окото. В битката за намаляване на теглото на автомобилите, което е в пряка връзка с тяхната икономичност, не е маловажен и фактът, че лазерните диоди са десет пъти по-малки от конвенционалните светодиоди.
Това позволява да се намалят както размерите на фаровете, така и тяхното тегло. Площта на рефлектора например може да бъде намалена 10 пъти спрямо LED светлините.
Към момента от "Ауди" също имат готова за серийно производство разработка на лазерни фарове.