Умни трансмисии и навигации ще пестят гориво в бъдещите БМВ-та



Малко преди автосалона в Женева БМВ проведе т.нар. дни на иновациите, в които представи най-новите си разработки, свързани с пестенето на гориво. Голямата звезда на събитието беше зареждаща се от електрическата мрежа хибридна версия на БМВ Х5. С това задвижване X5 eDrive осигурява не само типичния за марката спортен дух, но и висока ефективност и екологичност.


Функцията Boost на електромотора гарантира мощно ускорение, като спринтът от 0 до 100 км/ч отнема по-малко от 7 сек. Средният разход на гориво е около 3.8 л/ 100 км. Освен това автомобилът има възможност да се движи чисто електрически и с нулеви локални емисии до 30 км.


Умни трансмисии и навигации ще пестят гориво в бъдещите БМВ-та

Задвижващият момент от електромотора, четирицилиндровия бензинов двигател или двата агрегата се разпределя автоматично между предната и задната ос. По този начин се осигуряват уверено сцепление, оптимална стабилност, както и максимална пъргавина и динамика при всякакви условия.


БМВ X5 eDrive ще разчита на модерен четирицилиндров бензинов мотор. От компанията посочват, че въпреки стремежа към електрифициране като задвижваща технология на бъдещето, все още голям потенциал има и в конвенционалните системи за задвижване. Поради това двигателите с вътрешно горене се модернизират постоянно и в бъдеще ще служат като базови компоненти на хибридните задвижвания на БМВ.




Един цилиндър за всички мотори
Към момента новите модели на БМВ ще ползват три-, четири- и шестцилиндрови агрегати, в който е увеличен делът на алуминия и още по-лекия магнезий. Основа на новото семейство двигатели е единният конструктивен принцип на редовите агрегати.


Моторите са базирани на оптимизирани цилиндрови модули с единичен работен обем от 500 кубика, който се счита за оптимален при леките автомобили. В резултат на това новият трицилиндров двигател има работен обем 1.5 литра, четирицилиндровият – два литра, а шестцилиндровият мотор – три литра.


Умни трансмисии и навигации ще пестят гориво в бъдещите БМВ-та

Благодарение на конструктивните сходства на бензиновите и дизеловите двигатели до 60% нараства и делът на идентичните елементи. Всички мотори имат еднаква всмукателна и изпускателна страна. Поради това три- и четирицилиндровите мотори от новото семейство са еднакво пригодени както за надлъжен, така за напречен монтаж.


Умна трансмисия ще сменя предавките в бъдеще
Следващата посока, в която работят инженерите на БМВ, е принципът за използването на енергия само тогава, когато наистина има нужда от нея, като за целта в процес на тестове е предвиждащото задвижване. Идеята е чрез предвиждане на ситуацията на пътя автомобилът автоматично да се адаптира оптимално към индивидуалните изисквания.


Необходимата за това информация се набира от множество сензори, от навигационната система, както и от камерите. С помощта на тези данни управлението на трансмисията и предвиждащият асистент могат да разпознаят особеностите на маршрута като изкачвания и спускания, а също и ограничения на скоростта.


"Предвиждането" позволява на трансмисията своевременно да избере най-подходящата за конкретната ситуация предавка. В комбинация с навигационната система предвиждащия асистент своевременно разпознава особеностите на маршрута. При това той взима под внимание ограниченията на скоростта, завоите, населените места, кръговите движения, отбивките и изходите на автомагистралите. Въз основа на събраните данни системата дава на водача съвети са по-икономичен стил на шофиране.


Умни трансмисии и навигации ще пестят гориво в бъдещите БМВ-та

Когато при движение по междуградски път автомобилът наближи завой, трансмисията автоматично превключва низходящо на оптималната предавка и при необходимост ползва спирачния ефект на двигателя. Преди завоя се изключват други превключвания на предавките.


Благодарение на радарните сензори и камерите третото поколение на предвиждащия асистент може да взима под внимание и най-близката околност на автомобила при изчисляване на своята стратегия на работа. Отчитането на събраните по този начин данни позволява на автоматичната трансмисия да се адаптира още по-прецизно и точно към актуалната ситуация на пътя.

Умни трансмисии и навигации ще пестят гориво в бъдещите БМВ-та

Така например системата разпознава както движещите се по-бавно автомобили в същата, така и в съседната лента. Чрез целенасочено превключване е възможно намаляване на скоростта без активиране на спирачките, за да се поддържа дистанцията. В същото време чрез превключване на предавките се осигуряват достатъчни резерви от тяга за изпреварване или динамични смени на лентата. В този смисъл предвиждащото задвижване допринася не само за ефективността, но и за повишаване на динамичните възможности на автомобила.


Навигацията предлага най-икономичния маршрут
При активиран режим ECO PRO навигационната система показва на водача не само най-бърз и къс, но и най-икономичния маршрут до целта. Като взима под внимание актуалната ситуация на пътя и съответния профил на трасето, системата определя с точност такъв маршрут, който позволява максимално намаление на разхода на гориво при минимално удължаване на времето за пътуване.


Забравете за LED светлините, на дневен ред са лазерите
Заменянето на LED светлините с миниатюрни лазерни диоди е друга иновация, целяща да намали разхода на гориво. Тъй като лазерната светлина е монохромна, тоест с еднаква дължина на вълната и освен това е кохерентна, се получава сноп от почти успоредни лъчи с висока светлинна плътност, който осигурява хиляда пъти по-интензивно осветяване от конвенционалните LED и освен това може да бъде управляван особено прецизно. В допълнение към това лазерната светлина е с още по-висока системна ефективност. Дори и в сравнение с много ефективните LED фарове е възможно понижаване на разхода на енергия с над 50%.


Енергия от въздуха
Друг пример за иновативните решения в рамките на стратегията Efficient Dynamics е ползването на съдържащата се във въздуха в интериора топлинна енергия за повишаване на пробега на автомобилите с електрическо задвижване.


Умни трансмисии и навигации ще пестят гориво в бъдещите БМВ-та

При модерните автомобили е обичайно темперираният с големи разходи на енергия въздух в интериора (затоплян през зимата и охлаждан през лятото) да бъде изхвърлян в околната среда след преминаването му през интериора. По този начин съдържащата се в него остатъчна енергия не се оползотворява.


Инженерите на "БМВ груп" разработват технология, при която съдържащата се в интериора енергия се извлича чрез топлообменник, преди да напусне автомобила. При актуален експериментален автомобил "спечелената" по този начин енергия се ползва за подгряване на засмуквания от отоплителната система въздух. По този начин е възможно намаляване на нуждите от енергия за производството на топъл въздух, а спестената енергия да се ползва за задвижването и увеличаване на пробега при нулеви емисии.


Важната аеродинамика
Използването на по-леки материали и аеродинамичните подобрения са други ключови области за намаляване на разхода на гориво. В тази връзка от БМВ посочват, че със своя коефициент от cW = 0,31 Х5 е с 10% по-ниско въздушно съпротивление от предшественика си и е най-аеродинамичният автомобил в сегмента.

Едно от решенията за оптимизиране на съпротивлението е аеродинамичното издължаване на задната колона с оформени по нов начин Aero Blades, които са свързани със спойлера на покрива и ограждат задното стъкло. Оформеният от тях въздушен поток намалява до минимум подналягането в тази част и има значителен принос за подобряване на аеродинамичното съпротивление.


В областта на арките на калниците, където се генерират 20 до 25% от аеродинамичното съпротивление, оптимизирането на аеродинамичните качества и намаляването на въздушното съпротивление се осигурява от иновативен пакет от технически решения, състоящи се от Air Curtain, Air Breather и Aero джанти.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 983 Неутрално

    Икономично БМВ!??!?!?!
    Не може да бъде!

  2. 2 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Защо да не може да бъде, имат много икономични модели и сега.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  3. 3 Профил на owz46306052
    owz46306052
    Рейтинг: 439 Неутрално

    Поредните щуротии, за да оправдаят добавените стойности в автомобила. Самата комбинация от SUV и e-drive e достатъчно абсурдна.
    Вместо да впрегнат парите и усилията си в разработка на коренно нов модел, се опитват да направят от една неефективна кола супер икономична.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  4. 4 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 1050 Весело

    Икономична "Лада"?
    КОГА?

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА
  5. 5 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    3-цилиндрово BMW - тези да не са решили да възраждат варбурга.

  6. 6 Профил на townboy
    townboy
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Икономично БМВ. Това ми звучи като виц.

    Too much цензура Баце.
  7. 7 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    Това, че работят върху по-икономичен СУВ, не значи че не работят и върху други модели.

  8. 8 Профил на sha16312238
    sha16312238
    Рейтинг: 250 Неутрално

    Те и сега имат доста икономични... Засичал съм 740д от 2013г. ...разхода му е на малолитражка а е два тона автомобил!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  9. 9 Профил на Амбразурчик
    Амбразурчик
    Рейтинг: 434 Весело

    [quote#3:"owz46306052"]Поредните щуротии, за да оправдаят добавените стойности в автомобила. Самата комбинация от SUV и e-drive e достатъчно абсурдна. [/quote]

    Важна е "екологията"...това е новата мода !
    а Модата..."това е старото на нова Цена"..
    това са думи на моден дизайнер

    Автопроизводителите още вярват ,че им се е разминало
    Просто никой не е спекулирал Срещу автомобилите..
    Спекулациите бяха Срещу имотите и цените паднаха с 50 %

    Автомобилите Следват , ..с колко ли ще се Сринат...

    Вагин предвижда модел за 7 000 Евро..опитват се да се спасяват Първи .....но останалите ще ги последват ..от ЗОР !!!

    http://fakti.bg/avto/91248-novo-
    vw-za-14-000-leva-savsem-skoro

    Лошото в случая е , че автомобилът е стока само за 6-7 % от хората ..за останалите е емоция, мода ,имидж

  10. 10 Профил на Амбразурчик
    Амбразурчик
    Рейтинг: 434 Весело

    [quote#6:"townboy"]Икономично БМВ. Това ми звучи като виц[/quote]

    Ще , Ще..

    под икономично БМВ ще се разбира БМВ на цена мин 40 % Под сегашната

    Ако Парите са Константа...няма значение "иновацията" ....


    или Минус 40 %...или експонати форевър у ШоуРумо

    Пазарът е като пясъчния часовник....докато не се напълни Долната част - не се Обръща....

    а това ще стане накрая на Цикъла...мин след 2025 год

  11. 11 Профил на ХДС(CDU)
    ХДС(CDU)
    Рейтинг: 488 Весело

    Ако имам пари ще си купя БМВ, защото е сериен автомобил т.е. предполага, че можеш да имаш спортна кола на сравнително ниска цена. Обаче емоцията, която може да изпиташ, ще остане незабравима и за цял живот. Иначе за сега си кютаме с голфа, защото за мен това е идеалната семейна кола в градски условия.

  12. 12 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#1] от "SSmart":

    БМВ Е46, 2 литра, дизел. Разход в града 6,8 л. ,извън града 5,5 л. при бързо каране, и 4,9 л. при каране с 90-100. Не мисля, че има особена разлика с другите дизелови коли и нищо не подкрепя твърдението, че БМВ прави по-висок разход на гориво. Имаше по-висок разход, но той беше за по-старите /преди 99 година/ бензинови модели.

  13. 13 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    Изглежда някои още не знаят, че БМВ е статусен автомобил и тези, които го купуват у нас и в чужбина не се интересуват въобще от мнения на доморасли "експерти". Приказките за високия разход и високата цена са приказки на хора, които не могат да си позволят кола от подобна класа или просто си чешат езика.

  14. 14 Профил на v_vendeta
    v_vendeta
    Рейтинг: 701 Весело

    [quote#1:"SSmart"]Икономично БМВ!??!?!?!
    Не може да бъде![/quote]

    Има се предвид, че рязко ще намале горенето на масло
    БМВ - Бърка Масло и Вода

    the more we learn, the more we die...
  15. 15 Профил на owz46306052
    owz46306052
    Рейтинг: 439 Неутрално

    [quote#12:"primaxm"]

    До коментар [#1] от "SSmart":

    БМВ Е46, 2 литра, дизел. Разход в града 6,8 л. ,извън града 5,5 л. при бързо каране, и 4,9 л. при каране с 90-100. Не мисля, че има особена разлика с другите дизелови коли и нищо не подкрепя твърдението, че БМВ прави по-висок разход на гориво. Имаше по-висок разход, но той беше за по-старите /преди 99 година/ бензинови модели. [/quote]

    примера не отчита други моменти, които не се упоменават в статията. Пред около 10 години беше приет закон в Германия, които задължава автопроизводителите да поддържат обща квота на Co2 емисиите на ВСИЧКИ свои коли под определен минимум. Всяка година минимума намалява. Поради тази причина производители като МБ и БМВ изядоха доста шамари, тъй като бяха заложили на коли с големи двигатели и съответно висока Co2 емисия. Това беше и причината да почнат да работят в Е-сектора и сектора на малолитражки. За момента най-добре се справя с проблема ФВ, тъй като гамата им е огромна и държат средното Co2 под определеното ниво.
    Тъй като за БМВ Х5 е автомобил с доста голям марж на печалба се опитват чрез подобни врътки да го вкарат пак в пътя.
    Затова и в началото казах, че е доста недалновидно решение - по-добре да се опитат да инвестират в нови решения (принципиални), отколкото да пудрят колата с ненужна електроника, която изисква много повече!

  16. 16 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    До коментар [#13] от "citoyen":

    На този "стстусен" автомобил постоянно нещо нему е в ред. Не че спира да се движи, но винаги има нещо което те кара да се разкарваш до сервиза или да викаш дежурните да го теглят.

  17. 17 Профил на eyewitness
    eyewitness
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#8] от "sha16312238":

    530D прави 7,5л/100км от Варна до Русе при 107км/ч средна скорост.

  18. 18 Профил на Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Рейтинг: 1570 Весело

    Тесла 0-60 мили за 4.2 секунди спортен модел 310 киловата:
    http://www.teslamotors.com/models/features#/performance

    In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary act
  19. 19 Профил на sha16312238
    sha16312238
    Рейтинг: 250 Неутрално

    Нямах време за експерименти (за съжаление колата не е моя)...
    Бмв 740д 2012 година 313коня хдрайв над два тона 8скорости по тракия на икономичен режим(еко про) даваше разход 5/100 при 100км/ч. Но тъй като автомобила беше наблъскан със всевъзможни екстри които ме впечатлиха не успях да се концентрирам върху разход-обороти-предавка...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK