Китайската "Донгфенг" официално стана акционер в "Пежо"

Шефовете на двете компания подписват договорите под погледите на президентите на Китай и Франция

Шефовете на двете компания подписват договорите под погледите на президентите на Китай и Франция



Китайският производител на автомобили "Донгфенг" (Dongfeng) от вчера официално е акционер във френския концерн "Пежо". Окончателните договори, относно операциите по увеличение на капитала, който направиха това възможно, бяха подписани вчера в Париж от министъра на икономиката и финансите на Франция Пиер Московиси, президента на борда на директорите на PSA Филип Варен, президента на управителния съвет на "Донгфенг" Су Пин, генералния директор на основния акционер в PSA - FFP Робер Пежо и генералния директор на семейните дружества Братя Пежо (Peugeot Frères) Жан Филип Пежо. Церемонията беше почетена и от президентите на Китай Си Дзинпин и Франция Франсоа Оланд.


Според постигнати още на 19 февруари договорености капиталът на "Пежо" ще бъде увеличен с 3 млрд. евро. Вторият по големина производител на автомобили в Китай и френското правителство ще вложат по 800 млн. евро, получавайки срещу това дял от по 14 на сто.


Това ще сложи край на семейния контрол над 200-годишната фирма. В момента семейство Пежо държи 25% от акциите и 38% от книжата с право на глас в компанията. След увеличението на капитала делът им ще е изравнен с този на "Донгфенг" и френското правителство. Китайският производител и френското правителство ще платят по 7.50 евро на акция, което е с около 41% по-ниска цена от борсовата.




Според меморандума за разбирателство PSA също така ще пласира нови акции сред сегашните си акционери, с коетo трябва да бъде достигната общата сума от финансирането. Сделката цели да спаси френската компания, основана през 1810 година, тъй като догодина френското правителство ще оттегли гаранциите си на стойност 7 млрд. евро за финансовото звено на компанията, чрез което се поддържат операциите на цялата група.


Стратегическите цели
Стратегическо партньорство на "Донгфенг" и "Пежо" обхваща три области. Първата е инвестиции в увеличение на капацитета на заводите за автомобили, експлоатиран от съвместното дружество DPCA в Ухан (Китай), с цел производството на 1.5 милиона коли на година до 2020 г.


Сътрудничеството между PSA и "Донгфенг" започва през 1992 година, като към момента джойнт венчърът оперира три завода за коли, а четвърти е в процес на изграждане. През миналатата година DPCA е продал в Китай 550 000 автомобила, при 272 000 през 2009 г.


Предвижда се и създаване на общ център за изследователска и развойна дейност в Китай, който ще се занимава с развитието на продукти и технологии, предназначени за пазарите с голям растеж. На трето място се планира създаване на ново смесено дружество джойнт-венчър с цел развитие на продажбите на автомобили с марка "Пежо", "Ситроен" и "Фенг Шен" (собствена марка на DPCA) в Югоизточна Азия и потенциално за други растящи пазари.


Благодарение на засиленото партньорство PSA "Пежо Ситроен" и DGF целят да реализират икономии от по 400 милиона евро годишно. През миналата година групата PSA е реализирала 2.8 милиона автомобила в света, от които 42% извън Европа. Групата е вторият по големина автомобилостроител в Европа, след "Фолксваген", с реализиран оборот от 54 милиарда евро през 2013 г. PSA Peugeot Citroën присъства в над 160 страни.

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на kalintzvetanov
    kalintzvetanov
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Китайците изкупуват гордостта на запада. За китайците заводите, за европейците - европейските ценности и демокрацията.

  2. 2 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 470 Любопитно

    Чудя се кога ще дойде момента в който ще видим първия глобален пробив на китайски бранд автомобили,но си мисля,че не е много далеч.Волво е собственост на китайци,сега пък взимат част от Ситроен,при огромния и бързо развиващ се пазар който имат и опита който придобиват,а някои директно си купуват технологии както виждаме няма начин рано или късно да не пробият.

  3. 3 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    Волво > > > > >
    Пежо > > > > >


    следващия моля ?

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  4. 4 Профил на mmarto
    mmarto
    Рейтинг: 418 Неутрално

    "Китайският производител и френското правителство ще платят по 7.50 евро на акция, което е с около 41% по-ниска цена от борсовата."

    Явно не е розово положението в Пежо.

  5. 5 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1986 Неутрално

    До коментар [#1] от "kalintzvetanov":

    http://www.4-traders.com/AIRBUS-GROUP-4637/news/AIRBUS--China-to-purchase-70-Airbus-planes-for-USD-10-billion-18165983/

    Няма да е лошо да ви координират опорните точки с фактите.

    Колкото до Пежо-Ситроен (Волво, всеко останал), очевидно искат да не са Европейски, а глобален играч, с голямо присъствие в Китай.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK