"Опел" приключи китайската си авантюра

Автовоз с автомобили "Буик Регал" на паркинг край Шанхай

© Дневник

Автовоз с автомобили "Буик Регал" на паркинг край Шанхай



Германското подразделение на "Дженерал мотърс" "Опел" обяви, че спира да работи на китайския пазар от началото на следващата година, съобщи "Асошиейтед прес". Причината е слабото търсене.


22-те представителства на "Опел" са продали през 2013 година 4365 автомобила, при 810 000 от марката "Буик", която също е на "Дженерал мотърс". Една от причините за неуспеха е и факта, че може би най-подходящия за китайския пазар модел - "Опел Инсигния" в Китай се лансира като "Буик Регал".


Според главния изпълнителен директор на "Опел" Карл-Томас Нойман решение за изтегляне от Китай е трябвало да бъде взето отдавна. Нойман посочи, че е щяло да струва стотици милиони евро да се популяризира марката "Опел" и да се разшири дистрибуторската мрежа.




От компанията са преценили, че е по-ефективно тези средства да се използват за модернизиране на мощностите в Европа. В основния завод на "Опел" в Рюселсхайм например ще бъдат инвестирани 245 милиона евро.


Междувременно "Ройтерс" съобщи, че има договореност "Опел" да прави в европейските си заводи модели на "Буик" за американския пазар. Те ще се произвеждат в Рюселсхайм.


Това ще стане факт най-рано през 2016 година. В момента "Опел" прави в Рюселсхайм за "Буик" само вече споменатия модел "Регал".


Това са поредните преструктурирание в "Дженерал мотърс" в рамките на няколко месеца, след като през декември беше съобщено, че спира предлагането на "Шевролет" в Европа от догодина и беше решено да се затвори завода в Австралия, произвеждащ "Холдън", в края на 2016 година.

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 572 Весело

    Типична политика на Дженерал Мотърс.....едно време Исузу Трупър в Германия беше Опел Монтерей, в Астралия и Великобритания - Воксхол Монтерей. В Щатите Шевролет Монтерей....
    У нас бившето ДЕУ е Шеви също..

  2. 2 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3492 Неутрално

    Интересно. Явно не всеки може да пробие на китайския пазар.

    Gunter glieben glauchen globen
  3. 3 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1137 Весело

    Ми те китайците си произвеждат достатъчно количество свои коли!!! Дори почнаха да ги изнасят!!! Що са им американски боклуци , дето дори американците не щат да ги купуват , та се наложи кенийчето да влага милиарди кухи американски петродолари , в Детройт и "Дженерал мотърс", за да не фалират и фирмата и градът , който се изхранва от нея???

  4. 4 Профил на tonio26
    tonio26
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Китайския пазар е сериозно предизвикателство!

  5. 5 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1170 Любопитно

    ГДо коментар [#3] от "kimba3":Вероятно никога не си управлявал Американски Автомобил,иначе не би написал подобни глупости.

  6. 6 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#3] от "kimba3":

    Искаш да подчетаеш, че китаеца предпочита боклуци, но само свои боклуци, на чужд не налита, защото се е задръстил вече до козирката нали?

  7. 7 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#3] от "kimba3":

    Междудругото трябва да си наясно, вече, че автомобилите в Китай се продават на килограм, а не на брой от определен модел.

    Затова се търсят местни леки коли.

  8. 8 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1073 Весело

    До коментар [#3] от "kimba3":

    Предполагам, че си виждал американска кола само на снимка.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  9. 9 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2323 Неутрално

    [quote#1:"elevation04"]У нас бившето ДЕУ е Шеви също..[/quote]

    Докато имаше още Daewoo и то беше част от GM да. Все пак OK такси стартираха с Racer-и, които си бяха Opel Kadett... Оказаха се много яки каруци, за съжаление с по-скъпи части...

    I Want To Believe
  10. 10 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    До коментар [#6] от "convince":
    Възможно е да има и други обстоятелства.Някъде бях чел , че в Южна Корея полицая те спира ей така , просто да ти каже добър ден ако колата ти не е корейска.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  11. 11 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#3] от "kimba3":

    Напротив, китайците искат все повече и повече да карат хубави автомобили! Тойота и Фолксваген например се справят доста добре там! Фолксваген плануват да построят 7 фабрики там и това основно за да задоволят местния пазар!

  12. 12 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1563 Неутрално

    Бил съм в Китай. Там почти не видях китайски марки автомобили, ако не броим микробусите и камионетките. Най-много Фолксваген (тяхно производство) и други европейски и американски марки. Буик Регал е доста често срещана. По-късно ще ви пусна линк към мой албум с колите там.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  13. 13 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1563 Неутрално

    https://plus.google.com/photos/111880830150057625538/albums/5931729493250712065

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  14. 14 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Четете внимателно, преди да коментирате!

  15. 15 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    [quote#3:"kimba3"]...та се наложи кенийчето да влага милиарди кухи американски петродолари , в Детройт и "Дженерал мотърс", за да не фалират и фирмата и градът , който се изхранва от нея???[/quote]

    Да та запитам нещо, ако позволите. Знаете ли смисълът на определението "петродолари". Ако да, как аджеба, Америка, дето харчи долари за да внася петрол разполага с "петродолари?"
    Второ: Обяснети ми, ако обичате, определението "кухи долари".
    Трето: Ако тези долари са наистина "кухи", т.е. както аз разбирам определението "без стойност" как успяват с нещо без стойност да спасят от фалит Дж. М. и да изхранят с това град като Детройт (около 3.5 млн., амен-амен половин България).
    Четвърто: Ако има такава магия (да изхранваш градове с големината на Детройт с "кухи" долари) защо не я споделите с нашите управници, та белким, успеят да поусвестят някои части от отечествето.


    Аз не зареждам в Лукойл.
  16. 16 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2607 Любопитно

    """. . .през декември беше съобщено, че спира предлагането на "Шевролет" в Европа от догодина . . """
    ====================

    Таман бях решил да си купя . . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  17. 17 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3980 Неутрално

    [quote#5:"sabbath"]Вероятно никога не си управлявал Американски Автомобил,иначе не би написал подобни глупости.[/quote]

    Но сигурно и до днес кара съветски и знае, че от Москвето по-здраво нема.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  18. 18 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3980 Неутрално

    [quote#12:"Athanatos"]Бил съм в Китай. Там почти не видях китайски марки автомобили, ако не броим микробусите и камионетките.[/quote]

    Аз също, и то повече от веднъж - в Пекин, Шанхай и Хонконг (доколкото последното може да мине за Китай). Мога да потвърдя казаното от колегата. Всеки уважаващ себе си китаец кара германски седан или американски джип. Произвеждат под лиценз Ауди, но отвътре веднага си личи китайската изработка - скърцащи пластмаси, евтин сивкав плюш като миша козина.

    Другарят, дето пише по-горе за "американските боклуци", очевидно не е излизал от България и се информира за света от в. "Правда" или ТВ "Алфа" или нещо такова.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  19. 19 Профил на Иван Раданов
    Иван Раданов
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#13] от "Athanatos":

    Това, което ме учуди, е колко често се срещат автомобили на ПСА (Peugeot / Citroen). Volkswagen Group, корейски и японски - това да, но Citroen от ZX до C5 (или C4) не очаквах.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK