Германски проект "учи" автомобилите да пазят пешеходците



Управлението на автомобил в малките и големите градове означава съвместно съжителство с много различни участници в движението и видове транспортни средства. Това е и истинско предизвикателство, което налага справяне със сложни ситуации на пътя и изисква извършване на множество последователни действия.


Eкипи от специалисти на германски автомобилни марки като "Опел" и БМВ разработва новаторски системи за подпомагане на водача с цел повишаване на ефективността и безопасността на движението в градски условия. Изследователският проект е кръстен UR:BAN (от "User oriented assistance systems and network management" – ориентирани към потребителя системи за подпомагане и управление на транспортната инфраструктура).


Основната цел на отчасти финансирания от германското правителство проект е осигуряването на перспективна във времето и съобразена изцяло с условията на градското движение подкрепа на водачите на леки и товарни автомобили. В проекта си сътрудничат общо трийсет и един партньори от средите на автомобилната и електронната индустрия, софтуерни компании, изследователски институти и представители на местните и общински власти, чиято основна цел е разработката на интелигентни системи за подпомагане на участниците в движението и съвместни решения за управление на трафика в градски условия.




Проектът UR:BAN ще продължи до 2016 година и е разделен на три основни дяла - "Когнитивна асистенция", "Мрежови системи за управление на движението", и "Човешки фактори в автомобилния трафик".


В условията на градско движение много често възникват сложни ситуации, при които не всички водачи имат възможност да реагират навреме. Именно към тази област се насочва подраздела на проекта с название "предотвратяване на сблъcък чрез използване на кормилната уредба и спирачната система".


Ако се съди по посоката на работа, на първо време автомобилите ще получат системи, които отличават пешеходците с рискове поведение и предупреждават водачът за потенциалната опасност. Същевременно кормилното управление и спирачките се превеждат в готовност за максимално ефективна реакция.


Друг аспект на проекта е свързан с обмяната на информация между автомобилите и елементите на транспортната инфраструктура. Идеята е на база актуална информация да се избягват местата със задръствания и да се минимализират ненужните спирания на кръстовища, на които няма други участници в движението. Мисли се и върху варианта водачите предварително да получават информация за това кога и какъв сигнал ще се появи на светофара пред тях.


Сред важните въпроси, подложени на проучване в рамките на проекта е, съдържанието на информацията, от която водачът се нуждае за изготвяне на оптимална стратегия за управление на автомобила, формите на представяне на данните и избягване на факторите, разсейващи и отвличащи вниманието на шофьора.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2200 Неутрално

    Друг аспект на проекта е свързан с обмяната на информация между автомобилите и елементите на транспортната инфраструктура. Идеята е на база актуална информация да се избягват местата със задръствания и да се минимализират ненужните спирания на кръстовища
    ____________
    Ма ние това го измислихме и на международни пътища слагаме общинските супер бабуни за да не газим пешеходци а 200м. по-нататък караме със 100км/ч и пешеходците си пресичат там !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  2. 2 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2648 Весело

    Имам надежда, че автомобилите ще се научат да пазят пешеходците. Защото шофьорите са безнадеждни....

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  3. 3 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 952 Неутрално

    [quote#2:"Gopeто"]Защото шофьорите са безнадеждни.... [/quote]

    И пешеходците Горе, и пешеходците!
    Спирам на пешеходна пътека, пешеходецът поглежда снизходително към мен и бавно-бавно тръгва да пресича, в повечето случаи говорейки и по телефона си. Това е картинката поне в 80% от случаите. Интересно че единствено бабичките си правят труда поне да покажат че се опитват да вървят по-бързо.

  4. 4 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    Гугъл от две, три години имат кола която кара сама без шофьор вътре. До момента има навъртяни повече от 300,000 мили. Тази седмица направиха демо за журналисти в Маунтан Вю. Има доста клипове на Ю Тюб. Ще се използва за стари хора - само задаваш къде искаш да отидеш и колата сама те закарва там. Като разбира се разпознава и хора, кучета ... и ги пази. Най ме кефи функцията - караш си сам колата и като пристигнеш слизаш и колата сама търси паркинг и се паркира. Може да прочетете повече на Google driver-less car.

    California Über Alles
  5. 5 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 609 Неутрално

    До коментар [#3] от "nigel":

    Къде пише, че пешеходците трябва да бързат на пешеходна пътека?

  6. 6 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Ами по-добре да научат задкормилните устройства да управляват

  7. 7 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 697 Любопитно

    Все повече инвестиции в оглупяването на шофьорите.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  8. 8 Профил на Gligani
    Gligani
    Рейтинг: 450 Весело

    "Управлението на автомобил в малките и големите градове означава съвместно съжителство с много различни участници"

    След като се справят с градовете, да се насочат и към селата, където водачите на МПС трябва да съжителстват с още по-предизвикателни участници в движението като патки, овце, кози, крави и т.н.

  9. 9 Профил на Даниел Симеонов
    Даниел Симеонов
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#3] от "nigel": Защо пешеходецът да трябва да върви по-бързо? Най-добре да бяга...

  10. 10 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 782 Весело

    Германски проект "учи" автомобилите да (П)азят пешеходците..

    Последно П или Г ???

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  11. 11 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 952 Неутрално

    [quote#5:"blaf"]Къде пише, че пешеходците трябва да бързат на пешеходна пътека? [/quote]

    Никъде не пише разбира се. Не са и длъжни, но е въпрос на добро възпитание в момента в който шофьорът е спрял (правя го винаги) поне да не пресичат демонстративно бавно. Мисля че някои хора по този начин си избиват комплекси (сега ще му покажа на този), други просто не им пука за останалите, а някои нямат елементарно чувство за самосъхранение и тръгват да пресичат дори без да се огледат, да не говорим за разговорите по телефона в този момент.
    Когато аз съм пешеходец понякога давам знак на шофьора да не спира, защото знам че на мен ми е по-лесно да спра и пак да тръгна отколкото на него. Но това вече е въпрос на съобразяване с околните, което не е задължително за никого.

  12. 12 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 609 Неутрално

    До коментар [#11] от "nigel":

    Явно търсиш някаква странична причина за това пешеходците да се движат бавно, когато ти си спрял да ги изчакаш. Ами според мен не трябва да търсиш причина - ако ще и да са супер комплексари и да се пъчат и показват мускули докато преминават, пак трябва да ги изчакаш. Абе каквито и да са - бързи, бавни, комплексирани, некомплексирани - трябва да ги изчакаш. Пешеходецът се движи с 5км/ч, ти с 50км/ч (в града)...

  13. 13 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 952 Неутрално

    Прав си, изчаквам ги, и го правя от преди КАТ да започне да глобява за неспиране на пешеходна пътека. Това за което съм писал според мен е просто отражение на преобладаващата липса на чувство за взаимно уважение и съобразяване с другия в обществото ни. Тази липса си личи още по-силно в стила на шофиране по улиците, като например минаване по трамвайните релси с последващо спиране на светофара с вмъкване пред чинно изчакващата реда си колона, изпреварване в насрещното платно при двойна непрекъсната линия и други такива. Поне този начин на шофиране със сигурност ще липсва в алгоритмите, заложени от германците в системата за която става дума в статията. Виж ако ги разработваха у нас или по на юг ...
    А пешеходците (и не само те, шофьорите също) въпреки правата си е добре да проявяват и известно чувство за самосъхранение. В края на краищата между шофьора и тях има 2 тона ламарини, а между тях и ламарините - обикновено 2 кила дрехи. Случвало ми се е да съм спрял, но виждам в огледалото че отзад някой "лети ниско" в съседната до мен лента и може и да не успее да спре. Свирвам на пешеходеца да му обърна внимание, а той ме поглежда възмутено и вместо да се огледа продължава да пресича говорейки по телефона си ! Добре че "пилотът" успя все пак да спре навреме. Едно време имаше приказка, че в гробищата имало специална алея за умрелите при ползване на предимство - черен хумор, но май има доза истина.

  14. 14 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 952 Неутрално

    [quote#8:"Gligani"]селата, където водачите на МПС трябва да съжителстват с още по-предизвикателни участници в движението като патки, овце, кози, крави и т.н. [/quote]
    А вечер и с водачи с поведение подкрепено от кило ракия !
    Шегата настрана, все пак добре е отначало тези системи да се отработят в страни с по-нормално движение. В арабските страни има опасност компютърът на автомобила да "забие" още в първите сто метра докато реши кой от околните НЕ представлява опасност, да не говорим че всяка маневра там излиза извън представите на нормалния европейски шофьор.

  15. 15 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2089 Неутрално

    Трябва да пазим пешеходците! Както казва един познат:"Най-важното задължение на водача е да пази пиш'о'ците!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  16. 16 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1832 Неутрално

    [quote#4:"Pontif"]Гугъл от две, три години имат кола която кара сама без шофьор вътре. [/quote]Хората стават все по-излишни, нали, поне в развития свят? Машините заместват всичко. Но какво ще стане с хората?...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK