Проектът за българско електрическо такси търси финансиране, за да тръгне по улиците

Проектът за българско електрическо такси търси финансиране, за да тръгне по улиците

© „Балкан Стар“



Проектът за българско електрическо такси ("e-taxi-shuttle") на Техническия университет в София, реализиран с помощта на "Даймлер", "Брабус" и "Балканстар" търси финансиране, за да стигне до етап представяне на движещ се прототип. Това стана ясно при посещението в България на главния дизайнер на "Мерцедес" проф. Гордeн Вагенер.


Той допълни, че в момента е изработен макет в мащаб 1:1 на автомобила. Предстои от "Мерцедес" да изпратят компютърен експерт, който да направи триизмерен образ на бъдещото електрическо такси.


Следващата стъпка е създаването на интериора, а финалната - сглобяване на действащ прототип. Амбицията на студентите от Техническия университет е да изготвят нова платформа с две колесни междуосия, на която могат да се правят електрически автомобили с различни приложения.




Платформата с двата варианта на отстояние на колесните мостове би могла да се произвежда от различни производители на коли като база за специфично пазарно адресирани автомобили, с което посредством тиража да се редуцират развойните и производствените разходи и се снижи крайната цена на транспортното средство. Идеята е панелите по купето на автомобила да са от стъклопласт, а с едно зареждане да изминава 150 километра.


Проектът "е-такси", по който се работи от 2010 година е поредната разработка в ТУ - София, след автомобила "Юниверс – Автомобил, произведен в България". От него бяха направени няколко движещи се прототипа, но липсата на интерес не доведе до серийно производство.

Гамата от автомобили "Юнивърс"

© „Балкан Стар“

Гамата от автомобили "Юнивърс"


През тази година се навършват десет години от началото на съвместната работа между университета в София, "Даймлер" и "Брабус". Според проф. Харолд Лешке, бивш шеф на отдела "Иновативни дизайнерски проекти и корпоративен дизайн" в "Даймлер-Крайслер", днес Техническият университет разполага с много по-подготвени студенти в областта на автомобилния дизайн.


"Като започнахме, в университета нямаше условия. От десет студенти трима имаха потенциал и талант, сега от десет са петима. Тогава почти никой не говореше английски, днес почти всички боравят с него. Определено има напредък", коментира Лешке.


Според проф. Гордeн Вагенер предимството на студентите е, че не са ограничени в мисленето си и дават свежи идеи. Той допълни, че тъй като дизайнът е нещо емоционално, в което влагаш душата си, хората от различните части на света раждат различни идеи и това е целта в "Мерцедес" да се стремят да работят с университети по цял свят.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2556 Неутрално

    "Проектът за българско електрическо такси ("e-taxi-shuttle" на Техническия университет в София, реализиран с помощта на "Даймлер", "Брабус" "

    >>> Внимателно с ползването на чужди търговски марки....

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  2. 2 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1499 Любопитно

    Като за начало можеха да направят номера СА 2013 ТУ (не TU).
    После да си оправим пътищата.
    И тогава да мислим за ел. таксита.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  3. 3 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 654 Неутрално

    За мене най-доброто би било хибридче... Винаги когато е възможно караш на електричество. Но винаги знаеш, че и можеш да прехвърлиш на гориво ако се наложи да пътуваш повече километри. Перфектно!

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  4. 4 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 594 Весело

    Ами ще се повъртят нашите момчета тук и като видят , че никой не им обръща внимание ще отидат да работят в Щутгард или зад Океана, а ние тук ще трошим грешни пари за 5000 пъдари , които гонят Михаля по къра

  5. 5 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1405 Любопитно

    Хубавото е, че студентите се занимават с реални, конкурентни проекти! Този електромобил може и да тръгне да се произвежда, по-скоро не, но по света има доста проекти, които не стават масови и все пак са допринесли за развитието на инженерната мисъл. Успех на студентите и дано намерят още финансиране.

  6. 6 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 754 Любопитно

    Аха, аха и са на път да открият топлата вода...
    Що не си купят някой електромобил и да му сложат табелка "Такси", ами толкова мъка...
    Комай, до тук - макет в мащаб 1:1.. вероятно от картон или шпертплат? Друго?

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  7. 7 Профил на ubavia
    ubavia
    Рейтинг: 433 Весело

    До коментар [#2] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Преди да си оправим пътищата да си оправиме демографския проблем

  8. 8 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 949 Неутрално

    похвално, радвам се че все още в ТУ се работи така добре!

    а иначе в кръга на шегата, колеги, внимавайте, ако го направите да върви твърде евтино, таксиметровото лоби ще блокира орлов мост

    Евроатлантида
  9. 9 Профил на Rebelious11:11
    Rebelious11:11
    Рейтинг: 381 Неутрално

    ако се легализира марихуаната после може да се правят зелени турове с зелените таксита :Д

    Against all odds
  10. 10 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1402 Неутрално

    Имаме нужда и от подобни новини и всъщност никога нашето население и нашите деца не са отстъпвали на средното за света и съвсем нормално по-будните, развити и търсещи деца, да постигат хубави неща.
    Добре е, че и външни за страната производители удрят по едно рамо и на основата на такива сътрудничества, може и у нас да стартират и нормални и реални бизнес проекти.
    Дано и дано по-скоро да се случват подобни неща.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    Именно вретено, а не совалка.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  13. 13 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3462 Неутрално

    Умни хора има в България.Всичко обаче опира до парите и там вече започват въпросите Кой,Защо,Кога,Кои,Къде и до тука приключват всички умни хора в България и поемат по най естествения път,там където ще им оценят ума и труда и този път най често е западна Европа,САЩ,Канада,Австралия и Нова Зеландия.

  14. 14 Профил на pipon
    pipon
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Какво електрическо такси и наука в държавата на :лицемерите, простаците , мутрите,ченгетата,доносниците,чалгата,олигарсите,
    проститутките(били те и политически) , нискочелите, тъпите, крепостните, робите .....списъкът е безкраен
    Така роби ! За вас никакви високи технологии , само низша дейност, келнери ,сервитьори,продавачи и прочие -обслужващ персонал в сферата на услугите ,който да сервилничи на селския псевдо елит

  15. 15 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1499 Неутрално

    До коментар [#14] от "pipon":

    Забрави орките! Наскоро минах през Розовата долина. Какво да ви кажа - уплаших се. Сигурно поне 1/3 от всички "хора", които видях покрай пътя, бяха ЦИГАНИ!
    На орките ел. таксита не им трябват.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  16. 16 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 381 Неутрално

    За ТЕХНОЛОГИИ ПАРИ НЯМА! За чалгаджийки, силиконови цици, бетони по морето, жипове, реалитита, телевизионни шоута и формати, и всякакви други ПРОСТОТИИ ПАРИ ИМА!!!
    Олигарси и банки по-скоро биха скочили от небостъргач, отколкото да финансират българи разработващи високи технологии.
    Има кой да даде 300 хиляди лева на Памела Андерсън, за да пренощува една нощ в къщата на реалитити Вип Брадър!!!

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  17. 17 Профил на mozaka
    mozaka
    Рейтинг: 437 Неутрално

    Явно статията е написана калпаво, защото не споменава какво точно са направили нашите от ТУ. Това което се вижда е едно грозно превозно средство, което напомня индийската гордост в автомобилостроенето, а това което пише в статията (150 км с едно зареждане) е "иновация" на 10 години поне. Сигурен съм, че има и нещо "наше", но не е отразено в статийката. Ако има някой по-запознат да сподели с 2 изречения, моля!

  18. 18 Профил на Stefan Dimitrov
    Stefan Dimitrov
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Май от Мерцедес правят такива проекти за да видят за почти без пари какво нещо може да се направи по-иновативно, основно в дизайна, което не е лоша идея.

  19. 19 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    Всеки труд е похвален. Този проект също. Но не се разбира от статията какво точно са направили. Изглежда че само външната част на купето. Има ли задвижване? какво е то? Какъв Ел. мотор или два ще използват? Какви батерии? какво окачване. как ще направят парното и климатика на електричество? Какви спирачки? Какво е сервото на кормилото? .... И още , и още.
    Изглежда че това е само упражнение по дизайн на каросерия. Имаме ли такъв факултет в ТУ?

    California Über Alles
  20. 20 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 927 Неутрално

    Поредната медийна изцепка на Сашо Драганов. Коли щяха да се произвеждат на стадиона в Сливен преди няколко години и всякакви други чудеса.
    А проектите са едно, производството и маркетингът са съвсем друг етап. И се започва точно в обратен ред - маркетинг, производство, дизайнерски и инженерен проект. Поредното копче, за което ще търсим балтон. България има потенциал да прави една камара такива проекта годишно, но те ще остават във форма на макет или прототип.

  21. 21 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 649 Неутрално

    [quote#10:"tsvetko_51"]Имаме нужда и от подобни новини и всъщност никога нашето население и нашите деца не са отстъпвали на средното за света и съвсем нормално по-будните, развити и търсещи деца, да постигат хубави неща. [/quote]

    Аз не виждам новина. Някакви имали идея, и след това реват, че никой не им давал пари. Важното е не само да имаш идея, но да е разработена до степен, че да можеш да убедиш инвеститор да инвестира в нея. Защото даже и милиардерите току-така не дават пари.
    А държавата - на нея не разчитайте.

  22. 22 Профил на who cares
    who cares
    Рейтинг: 461 Неутрално

    ... добре де... как да няма финансиране... нали DigitalK конференцията на бизнес ангелите, архангелите, архонтите и херувимите завърши тъкмо преди два дни. На организираната от Капитал среща хората нали казаха, че ще подпомагат "стартъп", "акселератори", "екосистеми", "дзен и фън шуй" ... хайде да ви видим сега





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK