Китайският пикап от Баховица вече се предлага с нов дизел и в специални версии (видео)

Гамата на пикапа

© Литекс моторс

Гамата на пикапа



Сглобяваният в село Баховица край Ловеч пикап "Грейт уол стийд" отново се предлага с дизелов двигател, собствена разработка на китайците и в четири специални изпълнения. Пълната гама на автомобила за бизнеса и свободното време беше представена пред автомобилни журналисти в началото на седмицата.


Дизелът, който се вгражда в "Стийд", е двулитров, четирицилиндров, комън-рейл със седемточково впръскване, турбокомпресор с променлива геометрия и междинен охладител. Мощността на дизеловия двигател е 139 конски сили, а максималният въртящ момент 305 Нм. Оборудван с този мотор, "Грейт уол стийд" се ускорява до 100 км/ч за 12.7 секунди, достига максимална скорост 160 км/ч и има разход на гориво от 8.6 л/100 км. Както бензиновият мотор, така и дизелът се комбинира само с механична скоростна кутия с шест предавки.

Китайският пикап от Баховица вече се предлага с нов дизел и в специални версии (видео)

© Литекс моторс


Дизеловият двигател се монтира на версии на "Стийд" само със задно предаване и 4Х4. Бензиновият мотор, монтиран в пикапа, е стара разработка на "Мицубиши" (122 к.с., 300 Нм.).


В двора на завода в Баховица, където се произвежда най-продаваният пикап в Китай от 16 години и в България от две, бяха показани неговите изпълнения "Класик", "Профешънъл", "Хънтър" и "Премиум". Всички специални версии на "Стийд" 5 се предлагат в две модификации – стандартна и с максимално оборудване.




Един пикап - четири версии
Версията класик е добре познатата, като това всъщност е пикапът без специални подобрения. Сред ключовите и характеристики са дължина 5.04 метра, товароносимост 1050 кг, просвет от 19.5 см и доста богато серийно оборудване.


Цените на "Стийд Класик" със задвижване 4Х4 започват от 31 990 лева с ДДС с бензинов мотор и 36 990 лева с дизела. Пикапът ползва и данъчен кредит. Версиите със задвижване 4Х4 разполагат с бавни и бързи предавки, които се задействат с натискане на бутон.


Изпълнението "Профешънъл" се отличава с кутията без прозорци над товарното отделение и релсите за товар на покрива. В по-високото ниво има странични степенки и теглич.


Както подсказва и името, "Хънтър" е изпълнение на "Стийд", насочено основно към ловците. Пикапите от него са с амортисьори с по-голям ход, повишен клиренс и са в маскировъчен цвят.

По-скъпото изпълнение (36 218 лв. без ДДС) има лебедка, защита на основните възли и агрегати с алуминиеви или стоманени листове, шнорхел за двигателя, гуми за кал и сняг "Бриджстоун" и блокаж на задния диференциал.


Какво може автомобил с това оборудване, видяхме на специално подготвен маршрут до завода на "Литекс моторс". В ръцете на опитни водачи от компанията пикапът премина през впечатляващи коловози, урви и неравности, изкачи страшно изглеждащи баири и се спусна по страховити наклони. 

Най-добре оборудваната версия на "Стийд 5 Хънтър"

© Литекс моторс

Най-добре оборудваната версия на "Стийд 5 Хънтър"


Последното изпълнение на "Стийд" 5 е "Премиум", като автомобилите от него са оборудвани с всичко, придаващо по-луксозно излъчване отвън и отвътре. Налице са хромирани дръжки и огледала, ел пакет, седалки с подгряване, кожен салон, меко окачване, потъмнени задни стъкла.

По луксозното от двете изпълнения има степенки и ролбари отвън, оптичен пакет, аудио-навигационна система с телевизионен тунер и т.н. Най-скъпата версия струва 41 569 лева с ДДС.


Зад волана


При представянето на гамата на "Стийд" най-после имах възможността за малко повече време да тествам най-популярният пикап в България. Новият дизел тегли добре, малко му липсва обезшумяване, но все пак това е основно работен автомобил. Шестепенната скоростна кутия превключва прецизно, като предавателните числа са добре изчислени.


Първото впечатление при натискане на спирачките е, че те не спират. За да захапят, се изисква нетипично голям за нов автомобил натиск. От "Литекс моторс" обясниха, че това е така, за да не се появят проблеми с тях, ако спират натоварен с 1050 кг автомобил, теглещ товар с тегло 2.5 тона, колко са максималните възможности на "Стийд".


Воланът е голям и удобен, но твърде лек и синтетичен. Може би и това е търсен ефект, за да не се предават силно ударите по предните колела при движение през пресечен терен.

"Стийд 5 Премиум" с всички екстри

© Литекс моторс

"Стийд 5 Премиум" с всички екстри


В зависимост от избраното окачване "Грейт уол стийд" може да вози учудващо меко и комфортно, или пък твърдо за версиите, купувани основно за товарене.


"Грейт уол" прави пикапи от 1984 година


Любопитна подробност е, че "Грейт уол", които са най-големият китайски частен производител на автомобили и износител на коли от страната, започват бизнеса си през 1984 година именно с пикапи. Те получават името "Стийд" (жребец), като цифрата след него показва коя генерация е конкретният модел. Първия си SUV "Грейт уол" правят през 2003 година, а леки автомобили се появяват в гамата от 2009 година.


"Стийд" 5, предлаган у нас и на европейските пазари (за момента Сърбия, Македония и Италия), се сглобява в завода в Баховица. От селото край Ловеч ще се снабдяват също в Румъния, Чехия, Словакия и Унгария, където предлагането на автомобилите "Грейт уол" би трябвало да започне до края на годината.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK