Извънземният "Лексус" NX вече се продава в България



Лексус" NX, който ще конкурира БМВ X3, "Ауди" Q5 и "Мерцедес" GLK сред SUV автомобилите със среден размер, вече се продава в България, съобщиха от местното представителство на марката. Първите доставки ще са факт през октомври, когато започват и за останалата част от Европа.


NX е дълъг 4.63 м и се позиционира в средата на сегмента, като предлага най-голямото в класа си разстояние между задните и предните седалки (96 см) и багажно пространство от минимум 555 и максимум 1520 литра. Това са показания без резервна гума, но у нас моделът ще се оборудва с такава. 

Извънземният "Лексус" NX вече се продава в България

© Лексус


Минималният просвет на NX е 18.5 см, което е достатъчно както за преодоляване на най-типичните препятствия в градски условия, така и за уверени преходи извън асфалтираните пътища.


Като излят от един къс метал 




Почти идентичен на външен вид с концептуалния NX, серийният модел респектира с агресивна визия, като ъловатият, емоционален дизайн е насочен към нови клиенти, живеещи в градовете и имащи активен начин на живот. Дизайнът на NX е създаден така, че да внушава, че автомобилът е отлят от един-единствен къс метал със смели, раздути арки на калниците, които придават на NX хищна и мускулеста стойка на пътя, казват от "Лексус". Страничният профил е разпознаваем като характерен за марката с изнесена назад линия. Задницата е с типичните за "Лексус" светлини с L-форма и изцяло LED светлинна технология.


Интериорът на NX наподобява повече този на спортен автомобил, като типичната за подобни модели функционалност е съчетана с материали и повърхности, които предоставят луксозно усещане и функционалност.

Извънземният "Лексус" NX вече се продава в България

© Лексус


Сред иновациите в салона впечатлява система за безжично зареждане на електронни устройства, интегрирана в подлакътника. Сред асистиращите системи присъстват предупреждение за напускане на избраната лента на движени, система за следене на мъртвата точка на огледалата, адаптивен темпомат, предупреждение при маневриране на заден ход за приближаващ се обект и 360-градусов обзор на зоната около колата.


У нас ще се предлага само хибридната версия


В тон с политиката на Lexus в България, у нас NX ще се предлага само в хибридната си версия 300h, като изборът е между предно предаване и задвижване 4Х4. В САЩ и някои части на Европа се предлага и изпълнение само с бензинов турбомотор.

Извънземният "Лексус" NX вече се продава в България

© Лексус


"Лексус" NX 300h използва пълнохибридна технология за задвижване, специално адаптирана за модела. Тя се състои от 2.5-литров, 4-цилиндров бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, електрически мотор-генератор и високоволтова хибридна батерия с десетгодишна гаранция.


Бензиновият двигател развива максимална мощност 155 к.с. и има въртящ момент 210 Нм. Електромотор, интегриран в автоматичната безстепенна хибридна трансмисия, подкрепя бензиновия двигател със 143 к.с. мощност и 270 Нм въртящ момент, изпращани към предните колела.


Два електромотора в модификацията 4Х4


Във версията NX 300h AWD с автоматично интелигентно задвижване на четирите колела, втори електромотор с мощност 68 к.с. и въртящ момент 139 Нм задвижва задната ос. Хибридната система има обща мощност 197 к.с., които са достатъчни за ускорение до 100 км/ч за 9.3 секунди, при едва 5.1 л/100 км разход в смесен цикъл за модификацията с четири двигателни колела.

Извънземният "Лексус" NX вече се продава в България


Хибридните ползи 


От "Лексус" посочват, че хибридната технология пести пари, защото в нея липсват чувствителни на износване елементи като съединител, скоростна кутия с предавки, ангренажен ремък, алтернатор, стартер, дизелови дюзи и т.н.


Двигателят работи в изключително разтоварен режим по цикъл на Аткинсън с обикновен бензин 95, поради което на практика няма вероятност за повреда от нискокачествено гориво. Спирачните накладки се износват два пъти по-бавно от конвенционалните автомобили благодарение на регенеративното спиране, при което се зарежда хибридната батерия.

Извънземният "Лексус" NX вече се продава в България

Окачването на "Лекус" NX е проектирано с фокус върху впечатляващо поведение в завои, стабилност на управлението, съчетани с висок комфорт на пътя. Високооборудваните версии на модела се предлагат с новоразработени амортисьори с адаптивно окачване с нормален и спортен режим на работа. На база избора чрез въртящ се контролер се променят и настройките на реакциите на педала на газта и трансмисията. Както и другите нови модели на Lexus, така и NX ще има и фабрично тунингована версия с означението F Sport с по-динамично излъчване, повече екстри и шаси с по-спортни настройки.


Цени от 79 950 лева


Моделът се предлага в девет цвята, като белият е нов за марката. Най-достъпната модификация ще се предлага в България за 79 950 лв. (с предно предаване) или 84 950 лв. с ДДС за версията All-Wheel Drive. Най-високо оборудваната версия на NX 300h AWD е с цена 112 900 лв. с ДДС.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 848 Неутрално

    Баси големия куфар.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  2. 2 Профил на hashtag
    hashtag
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Кое му е извънземното не разбрах, някаква си джипка.

  3. 3 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Както винаги Лексус предлага високо качество, и както винаги нагарча от към цената.

    chavo64
  4. 4 Профил на Yordan Nickolov
    Yordan Nickolov
    Рейтинг: 409 Неутрално

    [quote#3:"chavo64"]

    Както винаги Лексус предлага високо качество, и както винаги нагарча от към цената. [/quote]
    Напротив, в този клас тази си му цена е доста конкурентна. Да не говорим и за технологиите, които са внедрени, защото това чудо на хартия звучи много добре.

    Властта развращава, а абсолютната власт развращава абсолютно.
  5. 5 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Извънземна е само грозотията му.

  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    СТРАШЕН, Пускайте ги от магазина с по-малко коне, ние после ще си ги докараме на коне, че данъчните ни скъсаха джобовете, а като пътища нищо на лице.

  7. 7 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Устойчив ли е на градушки:-D

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  8. 8 Профил на chasovnik
    chasovnik
    Рейтинг: 487 Весело

    "....най-голямото в класа си разстояние между задните и предните седалки (96 см)..."????
    това не го разбрах - имам паджеро 3 и при дръпната до край предна седалка май пак няма метър разстояние?
    може би авторът иска да каже разстояние от края на предната до края на задната седалка?
    който има $$$$$ да си я кара със здраве.

  9. 9 Профил на Over
    Over
    Рейтинг: 526 Неутрално


    Ако дават лизинг за 250 години, ще го взема

  10. 10 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Хубавото на този Лексус е, че е хибрид. Но предимствата му свършват до тук. Като ти обявят цена от 100 хил. за 4х4 версия и директно изпадат от класацията.
    А извънземното му е решетката. Наистина не разбирам кой землянин може да сътвори такова "чудо".

  11. 11 Профил на Gligani
    Gligani
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Предната маска прилича на Дарт Вейдър

  12. 12 Профил на badmf
    badmf
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Дизайна му е уникален, търсена е прилика с атакуващ хищник от сем. котки. Вероятно на азиатците много ще им допадне, но на мен извивките и огромната решетка ми идват в повече.

  13. 13 Профил на stiga_be
    stiga_be
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Абе откраднали от тук от там и сглобили един извънземно грозен дизайн...
    Ама то Лексус кога ли са имали нещо прилично като дизайн?

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  14. 14 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Почвам да спестявам от закуски...

  15. 15 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    Сещам се за един диалог между Робърт Де Ниро, който продава американски коли, и едно семейство:
    - В момента каква кола имате?
    - Лексус.
    -Аха, значи Тойота.
    -Не, неее, имаме Лексус.
    -Ами нали и аз това казвам , Тойота.

  16. 16 Профил на Любомир Христов
    Любомир Христов
    Рейтинг: 409 Неутрално

    За съжаление грозно. Иначе като качество на изпълнение добро. Ама и цената идва в повече. Затова общата оценка пада.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  17. 17 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    Зурлата е отврат! Типично по японски. Очаквам конкурентите от Infinity да не останат по-назад...

    I Want To Believe
  18. 18 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    грозна или не това е въпрос на вкус,но ако се погледнат позитивите като разход,и резервни части май не е зле,един автомобил има доста по големи разходи за поддръжка,особенно дизелите като си знаем скапаната нафта,а съединители и обслужване,за конкуренти от същия сегмент са около 5 хиляди лева...незнам ако е здрав като тойотите мисля че ще си заслужава,а предницата може да се посмени ако на някой толкова не го кефи,лично най много ми харесва разхода ако е верен

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  19. 19 Профил на д-р Петроff
    д-р Петроff
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Няма вторичен пазар,а е на цената на Мерцедес.Явно качестото е скъпо.Каква возия има не знам!!!Ало друса,като спотрен модел....интереса ми спадна.Обичам лукс във возията,тишина в купето,автоматик,но щом е хибрид...Не обичам дизел.

    ПРАВИ КАКВОТО ТРЯБВА ЗА ДА НЕ СТАВА КАКВОТО СИ ИСКАТ
  20. 20 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 581 Весело

    в такива случаи се казва....

    не е важна цената а Стойността ..

    плащаш Цената от 80 000 при покупка ,

    изкарваш от магазина........

    и Веднага Получаваш Стойността - 50 000 лв
    ...............

    Разумните мерят стойността на Орлов или на Лъвов мост...

    колкото повече Лексъс преминат за 10 мин -
    толкова е по-Стойностен
    .............
    останалите научават След покупката

  21. 21 Профил на Сотир Методиев Пеевски
    Сотир Методиев Пеевски
    Рейтинг: 525 Неутрално

    На мен ми харесва И смятам да направя един тест драйв.

    "ПОЛИТИЧЕСКИЯТ ЕЛИТ" в БГ - ПРЕСТЪПНИ ГРУПИРОВКИ, МАСКИРАНИ КАТО "ПАРТИИ"
  22. 22 Профил на emil.boev
    emil.boev
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Не ми харесва! Добре, че не мога да си го купя

  23. 23 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1993 Неутрално

    Човек трябва да седне и да покара малко Лексъс за да го оцени. Имах SC400 преди години ... още не мога да го прежаля. Най-добрата кола която съм имал. Непрекъснато имаш чуството че се намираш в много скъп Швейцарски частовник.

    California Über Alles
  24. 24 Профил на Любомир Христов
    Любомир Христов
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Инфинити са с съвсем друга боза. Невероятни автомобили. Правят се от признати стари майстори Такуми в специално оборудвани помещения (за двигателите), нещо като авто самураи.
    Конструктора на супер джипа ФХ е същия който създаде мега колата Нисан ГТ-Р.
    Супер хит в момента е Инфинити Q-50

  25. 25 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 813 Неутрално

    Хубав премиум паркетник, но не мога да приема това увлечение по подобни радиаторни решетки. Някой във Форума ги беше оприличил на ел.машинка за бръснене или метална изтривалка за обувки.

  26. 26 Профил на Kalin
    Kalin
    Рейтинг: 524 Весело

    До коментар [#11] от "Gligani":

    не, братче, това си е направо вграден снегорин =)

    it comes from inside, just listen ...
  27. 27 Профил на a40
    a40
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Агресивна визия и ускорение от 9.3, нещо не ми се връзва. Спорт версията дано е по-добра.

  28. 28 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Мерцедеса на евреите.
    Изключителна кола. Има хора навъртяли над 800 хиляди километра без проблеми. Хибридната версия ще изкара и повече.

  29. 29 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 409 Весело

    Защо всички съвременни коли приличат на сгънати от хартия (оригами)?!

  30. 30 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 638 Неутрално

    На това му се вика overdesigned.

  31. 31 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#28] от "dissident":

    Ъ.. кое точно в хибридната версия ще изкара повече? Щото батериите на 100000 със сигурност ще са за смяна. А струват сигурно колкото 1/4 от автомобила.

  32. 32 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1136 Неутрално

    До коментар [#31] от "incognito":

    Изкарват доста повече от 100 хил. Не случайно Тойота дават толкова години гаранция на батериите. Виждал сън Приус на 300 хил. без да е мръднал.

  33. 33 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1993 Неутрално

    [quote#31:"incognito"]Ъ.. кое точно в хибридната версия ще изкара повече? Щото батериите на 100000 със сигурност ще са за смяна. А струват сигурно колкото 1/4 от автомобила.[/quote]
    Не си прав. В Сан Франциско има таксита Приус на над 400,000 км с оргинални батреии. Освен това не е необходимо да се сменя целия батери пак. Сменят се само индивидуални елементи, така че е достатъчно евтино. Добави и че никога не трябва да сменяш спирачки ... и това е за колите от преди 10 години. Новите при всички случаи са по-добре дизайнвани и по-надеждни.

    California Über Alles
  34. 34 Профил на specialnia
    specialnia
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Абе като го видях отдалече - бива горе-долу, ама погледнат отблизо е адски грозен тоя уексъс.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK