Нови стимули ще спасяват амбициите на Меркел за електромобилите

От БМВ отчитат огромен интерес към електромобила си i3, но малко от купувачите са от Германия.

© БМВ

От БМВ отчитат огромен интерес към електромобила си i3, но малко от купувачите са от Германия.



Германците са луди по автомобилите и това е страната с най-малка консумация на гориво от автопарка. Става ли въпрос за електромобилите обаче, Германия е далеч от целите си, казва в свой анализ агенция "Франс прес". През 2009 година канцлерът Ангела Меркел обяви, че през 2020 година по пътищата на страната ще има 1 милион електромобила.


Въпреки че транспортният министър Александър Добринд наскоро обяви, че тази цел ще бъде постигната, експертите са повече от скептични. "Със същия успех Меркел можеше да каже, че през 2020 година 100 000 коли ще кръстосват Луната", коментира Фердинад Дуденхофер от центъра за автомобилни проучвания към университета в Дуизбург. По данни на звеното, в което работи, през първата половина на 2014 година в Германия е имало 16 900 електромобила. Това прави по четири коли на ток на всеки 10 000 стандартни коли, докато във Франция съотношението е 10 на 10 000.


Тази нерадостна картина кара правителството да увеличи бонусите, които собствениците на електромобили получават. До момента те бяха освободени от пътни такси в продължение на 10 години. Скоро ще имат и правото да карат в буслентите в градовете, да паркират безплатно и да имат осигурен достъп до зарядни станции.




Намеренията на правителството обаче може да срещнат отпора на местните власти, от чиято компетенция е разрешаването на тези преференции. Според Стефан Артикус от Асоциацията на германските градове пускането на електромобили в буслентите ще забави рейсовете.


От друга страна, шефът на германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA) Матиас Висман пък смята, че дори и тези стимули няма да са достатъчни за сериозно навлизане на електромобилите. От националната платформа за електромобили отдавна призовават да се намаляват и данъците на компаниите, които имат електромобили сред служебните си коли. За момента обаче бонуси има само за частните лица.


Според представителите на зелените в Германия обаче правителството не дава сериозни стимули, тъй като местните автомобилни производители все още няма силни позиции сред електромобилите. "Те не искат да направят услуга на чуждестранните компании като "Рено" и "Тесла", коментира Валери Вилмс от екоорганизацията.


Германските производители обаче полагат усилия да се включат в челните редици на електрификацията на автомобилите. Наскоро модели на ток представиха "Даймлер" ("Смарт"), "Фолксваген" ("Голф") и БМВ (i3). Пречка пред масовото навлизане на електромобилите е и липата на зарядни станции. В Германия те са 4400 при 16 000 във Франция, а ограниченият пробег на електромобилите е основната им слабост. "Германците не купуват коли на ток, защото те са скъпи, имат ограничен пробег и много дълго време за зареждане на батериите. А стимулите не решават тези проблеми", обобщава Дуденхофер.

Ключови думи към статията:

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1387 Неутрално

    Желая им успех в работата по електрическите автомобили. Ето една идея и от мен - такситата да са само електрически автомобили.

  2. 2 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Нещата се променят и то бързо.Американците пак водят парада с очаквани над 100 000 продадени електрически автомобила за тази година и повече от 300 000 ел.автомобила по техните пътища.В скоро време в САЩ ще се карат ал.автомобили, а електричество за тях ще идва от слънце и вятър.

    http://insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/

    http://ev-sales.blogspot.com/

  3. 3 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 572 Весело

    Както се случва обикновено с всички нездрави амбиции

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  4. 4 Профил на Gligani
    Gligani
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#2] от "Само Левски":

    Ех, тия Съединени Американски Щати! Там колите са най-електрически

  5. 5 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    До коментар [#4] от "Gligani":
    "Ех, тия Съединени Американски Щати! Там колите са най-електрически"

    САЩ постпват винаги най-ефективно. Например докато другите правят жертви за намаляване въглеродните емисии, САЩ преминаха на шистов газ и дори разшириха енергоемките индустрии.

    подпис
  6. 6 Профил на Gligani
    Gligani
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#5] от "Иван К":

    Шистовият газ може да се разглежда като временен заместител на газа, добиван по "нормален" начин. И той ще свърши някога. А в Европа правим жертви, за да разработим много по-дълготрайно решение, т.е. въобновяеми енергийни източници. Слънце и вятър ще има за векове напред. А и не виждам нищо лошо да дишаме по-чист въздух.

  7. 7 Профил на mrvip
    mrvip
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    Баш за таксита ще да са електромобилите, 2 часа кара, 10 часа на зарядното.

    "Защото много се оплакват от външен вид, ама никой, никога, не се е оплаквал от малко акъл."
  8. 8 Профил на maxxx
    maxxx
    Рейтинг: 215 Неутрално

    До коментар [#7] от "mrvip":

    Ако на стоянките има зарядни, които могат да бъдат и безжични не е необходимо да стои по 10 часа. Да не говорим, че в режим 3 на зареждане са необходими около 1 час и 30 мин. за достигане на 80% от капацитета на батерията.

  9. 9 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 222 Неутрално

    Навлизането на Тесла и техните суперчарджъри в Западна Европа е още прекалено слабо, а те са единствените читави ел.коли засега. Но в САЩ има и големи преференции - щата може да ти покрие до 10-15 000 долара от цената.

  10. 10 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    [quote#1:"442"]Ето една идея и от мен - такситата да са само електрически автомобили. [/quote]

    Това всъщност е чудесна идея!
    Такситата карат предимно градско, а там кола с пробег 30-40 км ще свърши чудесна работа. Батерия може да се зарежда докато таксиджията чака на стоянката. Да не говорим, че и цената на пробега ще падне значително (заради цената на тока и ефективността на електродвигателя).

    Апокалипсисът апокалиптичен
  11. 11 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    Привърженик съм на електрическите автомобили.
    Дано се наложат.
    Имам електрическо скутерче и съм много доволен.

  12. 12 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#10] от "Bulgarische Motoren Werke":
    Съгласен съм, ама без това:
    [quote#10:"Bulgarische Motoren Werke"]цената на пробега ще падне значително (заради цената на тока и ефективността на електродвигателя). [/quote]
    Парната турбина, която работи в ТЕЦ и АЕЦ постига не повече от 35% превръщане на топлинната енергия, получена на входа в електрическа, в зависимост от технологията на турбината, в масовия случай е доста по-малко. При другите технологии КПД-то на цялата конструкция е доста по-ниско, то и затова токът от ВЕИ е толкова скъп и без да харчат гориво После има загуби при преноса, те са според зависи от разстоянието, после електродвигателят е с КПД между 60 и 95%, не знам с какъв тип са електрическите коли. Има и загуби от разраждането на батерията, а и от зареждането, та в най-добрия случай оползотворяваш около 1/7 от първичната енергия. При ДВГ е към тройно повече.

  13. 13 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 521 Неутрално

    А за цената на тока, по-евтино е, щото в България е субсидиран, пък течните горива са акцизирани.

  14. 14 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    До коментар [#12] от "usero":

    Да, но тока се получава с местни суровини с изключение на ядреното гориво, а не от вносен петрол. Т.е. не храниш чалмите и руските олигарси.
    Освен това електромобила не цапа въздуха в града, което не е без значение. По-ниски нива на шум, регенеративни спирачки, без работа на празен ход по светофарите и т.н.
    А и петрола не е безкраен.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  15. 15 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#14] от "Bulgarische Motoren Werke":
    О, ток се прави и от петрол, и от газ, и от черни въглища. Ама за другите предимства на електромобила е вярно.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK