Първият модел на "Джип", попадащ във все по-популярния клас на компактните кросоувъри, от вчера се предлага и на българския пазар. "Ренегейт" (Renegade) е от автомобилите, които не оставят никого безразличен с външния си вид, като оценките със сигурност ще варират от "симпатяга" до "грозник".
В цялостното оформление на купето могат да се видят елементи от първия "Джип" (Willys Overland "Jeep"), появил в далечната 1941 година. В добавка моделът се предлага и в свежи цветове. © Джип
Салонът подчертава офроуд характера на "Ренегейт" като материите нарочно са направени да изглеждат по-груби, отколкото са всъщност. Сериозно внимание е обърнато на гъвкавостта на салона, като седалката до шофьора може да се поръча със сгъваща се напред облегалка и регулируем по височина междинен под за багажника.
Под открито небе
Като опция се предлага стъклен покрив, чиято предна част може да се отваря или двете му секции да се демонтират и да се приберат в багажника. В зависимост от нивото на оборудване "Ренегейт" предлага две реагиращи на допир екрана на мултимедийната система (12.7 или 16.5 сантиметра диагонал). Приборното табло пък може да се замени от 17.8-сантиметров дисплей, на който се персонализира извежданата информация.
Най-компактният "Джип" в гамата на американския производител ще опита да спечели клиенти с екологични двигатели, автоматична скоростна кутия с девет предавки и пълен набор системи за безопасност. Естествено моделът разчита и на типичната за "Джип" проходимост по пресечен терен. Технологията за задвижване 4x4 може да прехвърли цялата тяга към едно от четирите колела, като се предлага и версия с понижаващи предавки, което е уникално в сегмента. © Джип Стандартната и Trailhawk версията (вдясно) на модела
Управлението на системата е напълно автоматизирано, като в нормални условия "Ренегейт" е с предно предаване. При нужда тяга се прехвърля и към задните. Това решение намалява значително разхода на гориво. Най-компактният модел на "Джип" разполага със системата "избор на терен", която предлага четири режима (автоматичен, сняг, спорт, кал и пясък).
Офроуд версия и двигатели от "Фиат" © Джип Джип Ренегейт Trailhawk
"Ренегейт" има и офроуд версия Trailhawk, в която системата има и режим за изкачване по скали. Тя е с 2 см по-голям клиренс (до 22 см), защита под предната броня, модифицирани брони за повишен ъгъл на надвеса (30.5 градуса отпред, 34.3 градуса отзад), ход на пружините до 20.5 см, асистент за спускане по наклон, дълбочина на газене до 48 см. и система за задвижване на четирите колела с демултипликатор.
Моделът се предлага с четири бензинови двигателя с MultiAir технологии и два турбодизела MultiJet II CommonRail. Те са разработки на концерна-майка "Фиат".
В зависимост от двигателя на разположение са две механични трансмисии и две автоматични, като са възможни 16 комбинации мотор/предавателна кутия. Автоматикът с девет скорости се предлага с двулитровият турбодизел с 140 к.с и 1.4-литровият бензин (170 к.с.). Другата автоматична трансмисия пък е с двоен съединител и може да се поръча с бензиновия мотор с 140 коня.
Сред системите за безопасност присъстват предупреждение за сблъсък в предния автомобил, асистент за задържане на колата в пътната лента, асистент за сляпата зона на огледалата, електронна система за избягване на преобръщане и други.
Цените на "Джип Ренегейт" в България започват от около 39 990 лева с ДДС за модел с бензинов мотор с 110 к.с. и предно предаване, а най-луксозното изпълнение се предлага за 60 000 лева (дизел 140 к.с. и 9-степенен автоматик).
КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
Рейтинг: 848 НеутралноСимпатяга е.
Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/442
Рейтинг: 1325 НеутралноИнтериора изглежда много приятно, но аз така и не можах да свикна с външните форми които правят американците.
КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
Рейтинг: 848 Неутрално[quote#2:"442"]аз така и не можах да свикна с външните форми които правят американците. [/quote]
Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/Даваш го в некоя фирма за тунинг и си поръчваш външен дизайн на лада нива.
Цайко
Рейтинг: 1093 НеутралноИзотзадзе мязя на Иети.
Читателят
Рейтинг: 512 НеутралноПриятна за окото.
Попътен вятър в главите!stef
Рейтинг: 513 ВеселоДвигател на ФИАТ !? Сигурно се шегуват...
StefS.P.Q.R.
Рейтинг: 409 ЛюбопитноНе знам само как от $17000 базова цена в щатите става точно два пъти по-скъпо в България....
zenrus.ruLemmy
Рейтинг: 2364 НеутралноE, как субкомпакт SUV за $17-22 хил. ще се продава за 39-60 хил. лева ве, баси измамниците.
otg46594191
Рейтинг: 696 Неутрално[quote#7:"S.P.Q.R."]Не знам само как от $17000 базова цена в щатите става точно два пъти по-скъпо в България.... [/quote]
Би следвало да знаеш, че цената се определя от търсенето и предлагането на пазара. Или си от тези хухавелки, които още страдат по времето, когато държавата определяше цените.
dragozow
Рейтинг: 810 НеутралноДо коментар [#6] от "stef":
Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.Въпросните бензинови двигатели на Фиат бяха двигатели на годината, дизелите пък се считат за безпроблемни. Може да се каже че са взели хубавата част от Фиат. Ценното в тази джипка е 9 степенната трансмисия на ZF и проходимостта, почти никой в класа на малките градски джипки не предлага истински възможности на джип, повечете стават да се качиш на бордюра. В комбинация с нови технологии е добра джипка.
DS
Рейтинг: 603 Неутрално[quote#6:"stef"]Двигател на ФИАТ !? Сигурно се шегуват...[/quote]
Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"Ама това е ФИАТ Панда.
ь
Рейтинг: 1291 НеутралноОт страни прилича ... ами на "нищо" не прилича !
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!bobhunter
Рейтинг: 916 НеутралноКачествено и евтино. Ето от кого трябва да се учат българите. А не днес да ми продават месо без вода, утре половината от теглото шприцована вода.
me, myself and I
Рейтинг: 466 НеутралноЗоната "в лютеницата" е оригинална
krummm
Рейтинг: 684 НеутралноЗемам го. Със следващия джакпот.
dnevnikar
Рейтинг: 4026 ВеселоЗапорожец "Нео"?
Не разбрах къде ще сделват от този модел
за балканския пазар.
Апропо, в началото на 90те Югославия продаваше в САЩ,
или поне опитваше - автомобилче Юго. Това не е виц,
ако и фактът да беше повод за вицове, вкл. на TV шоута
на комици като Дейвид Летерман.
Не рекламираха Големия югославски фиат, да речем,
не нещо като фиат "Жигули" или фиат "Лада",
а малко "Юго", което определено е по-грозновато от съветски "Запорожец" (който има симпатичен дизайн, впрочем).
Това при положение, че в САЩ преобладаваха (дори над щатски) модели на местно произведени или вносни леки коли:
главно японски и германски.
Дори френските производители почти не можеха да пробият
в масовия пазар.
Навярно главната търговска опорна точка е била,
че малкото Юго е (ултра) икономично МПС.
gl
Рейтинг: 466 НеутралноТея италианци майката е*&а на марката....
vloti
Рейтинг: 652 Неутрално48 сантиметра дълбочина на газене. Само за варненци.
Без коз
Рейтинг: 961 ВеселоХубаво возило.Аз ще изчакам коментара на бай Чардо
Той разбира от тези работи
Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !gmranger
Рейтинг: 443 Неутрално"версия с понижаващи предавки, което е уникално в сегмента"
Толкова е уникално, че Самурая ми от 1986-а е с такива... Иначе Трейлхока поне на хартия е с добри характеристики и повече от читав клиренс. Е, със сериозни джипки не може да се мери, но пък се предполага добър комфорт.
man_un
Рейтинг: 590 ВеселоДо коментар [#16] от "dnevnikar":
Сърбите отдавна-може би края на 60-те-има лиценз от италианците да произвеждат кола по дизайн на ФИАТ 500. Казваше се Застава. Автомобила, за който говориш, е Застава Юго и, извинявам се, ама хич не можеш да я сравняваш със ЗАЗ. Югото беше с водно охлаждане, пъргава, икономична, двигател по лиценз на ФИАТ. Чувал съм, че имало износ в щатите, как и защо, не знам. Но Заставата беше кола на място, въпросът е защо рядко се срещаше у нас.
ergen4ev
Рейтинг: 466 НеутралноЕдва ли 6те се реализира на бг пазар
stile libero
Рейтинг: 668 НеутралноТоя Джип е толкова Джип, колкото днешното Волво е Волво, а Джагуара - Джагуар.
КАквото било - било.
krell
Рейтинг: 496 НеутралноТова Джип да откраднат дизайн от Сузуки...ХАХАХА, та това е едно малко по-голямо Джимни.
Kimi
Рейтинг: 237 НеутралноДоста е грозен
S.P.Q.R.
Рейтинг: 409 Неутрално[quote#9:"dombi"]Не знам само как от $17000 базова цена в щатите става точно два пъти по-скъпо в България.... - цитат на коментар #7 от “S.P.Q.R.”
zenrus.ruБи следвало да знаеш, че цената се определя от търсенето и предлагането на пазара. Или си от тези хухавелки, които още страдат по времето, когато държавата определяше цените. [/quote]
ами не, напротив, именно пазарът трябва да определи цената. защото ако колата се купи в щатите - $17К + 20% мито е $21400 плюс още $2000 за транспорт и $1000 за пътуването до там = $25000 и дори тогава излиза по-евтино
Чардо
Рейтинг: 1441 ВеселоХубаво е !
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24Който не го харесва да ми го подари за отмъщение
В Е С Е Л О
nassaux
Рейтинг: 587 ВеселоДо коментар [#26] от "S.P.Q.R.":
Забрави едни около 20% ДДС за брюкселските михлюзи. Сложи и още някой и друг % акциз за това или онова, че трябва да пазим и френските (тук замени с каквито ти харесват греко-латински) михлюзи от фалит и нещастието да им се наложи работна седмица от цели 3 дни.... Та цената е наред.... Ако изобщо има нещо наред в тоя ЕС (да не започвам за България изобщо....)
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
dnevnikar
Рейтинг: 4026 ВеселоНедей така. И старият и новият Джагуар "ловят око"
и са представителни.
Е... и най-мощният Джагуар би клекнал...
ако го упоят за възсядане,
но това е друга тема.
До коментар [#23] от "kr":
Тоя Джип е толкова Джип, колкото днешното Волво е Волво,
а Джагуара - Джагуар.
КАквото било - било.
citoyen
Рейтинг: 813 НеутралноНяма съперник в неговия клас по проходимост. За цената наистина са се оляли.
soul
Рейтинг: 501 НеутралноДо коментар [#21] от "man_un":
„Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита МихалковРядко се срещаше по няколко причини:
Югославия работеха с твърда валута (зелено, долари), за консерви не трампеха!
Трябваше да сме резервен пазар за рашовците, които иначе се пробваха с Ладите на запад, но най некачествените ги набутваха
тук.Познавам човек който намери празна бутилка от водка във вратата на Москвича си след години похлопване.
citoyen
Рейтинг: 813 НеутралноЦената в Германия - 19-31 хил. евро, според модификацията. Който иска, може да опита авантюрата да я внесе от Щатите. Предполагам, че тамошните форумци могат да дадат ориентция по въпроса. Знам, че в България има омологация, която е около 1000 лв.
ial
Рейтинг: 501 НеутралноКолата не е ли на платфотма на Фиат, от която ще се пръкне всеки момент и SUV 500?
Което пък ще се произвежда май в Сърбия?
Без коз
Рейтинг: 961 ВеселоДо коментар [#27] от "Чардо":
Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !Веселяко
Чардо
Рейтинг: 1441 ВеселоДо коментар [#35] от "Без соц":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24Ако не си направим сами весело ,
няма кой друг да ни го направи
А иначе смисъла на коментара ми лично за мен е в стила на приказката за киселото грозде
Не ми трябва ламя за гориво!
Туингото да чукнем на дърво ми върши отлична работа ,
единствения му "кусур" е , че не е автоматик, но така съм му свикнал , че доста често превключвам и без съединител и по възходящ, и по низходящ ред на предавките.
Само на тръгване съм със съединител
Затруднението ми идва един път от болежките в колената , а най-много от това , че в Г.баня ми направиха десния крак по-дълъг със 7 сми като си наглася седалката за газ/спирачка - ми липсват сантиметри за съединителя
Здраве да е !
Здрава да е и инвалидната количка , с нея съм на всякъде из Сливен
Без коз
Рейтинг: 961 ВеселоДо коментар [#36] от "Чардо":
Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !Разбира се и без друго през последните 2-3 месеца само заядливост и омраза се лее.
Чардо
Рейтинг: 1441 РазстроеноДо коментар [#37] от "Без соц":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24[quote#37:"Без соц"]последните 2-3 месеца само заядливост и омраза се лее. [/quote]
Т0 да бе само напоследък. . .
На мен ми се иска независимо кой на кого симпатизира да си говорим спокойно и с усмивка
Чудя се и на моите старци тук ?На по 80-90 години и все намират да се карат за нещо си.
А нищо не ни пречи да сме добри , че и по-добри
waterfall
Рейтинг: 837 НеутралноДо коментар [#7] от "S.P.Q.R.":
Ако го пуснат по 17 000 дол. в Б-я - ще се разграби като топъл хляб.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 5665 Неутрално[quote#7:"S.P.Q.R."]Не знам само как от $17000 базова цена в щатите става точно два пъти по-скъпо в България.... [/quote]
+Поради същите причини, поради които литър бензин в Щатите е 86 ст., а тук 2,60 лв.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 5665 Неутрално[quote#21:"man_un"]Чувал съм, че имало износ в щатите, как и защо, не знам[/quote]
В Умирай трудно-3 Брус Уилис гони с такава лошите, след като я отнема от неразбиращия й собственик с два шамара.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 5665 НеутралноДо коментар [#23] от "kr":
Така е. Само Лада Петица си остава Лада Петица.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 5665 НеутралноДо коментар [#26] от "S.P.Q.R.":
Пропускаш, че има рзлика в европейската и американската версия. Американската винаги е по-евтина.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 5665 НеутралноДо коментар [#34] от "ial":
Ренегейт и братчето му Фиат 500Х ще се произвеждат в завода на ФИАТ Мирафиори край Торино.
otg46594191
Рейтинг: 696 Неутрално[quote#26:"S.P.Q.R."]ами не, напротив, именно пазарът трябва да определи цената. защото ако колата се купи в щатите - $17К + 20% мито е $21400 плюс още $2000 за транспорт и $1000 за пътуването до там = $25000 и дори тогава излиза по-евтино [/quote]
Тогава какъв ти е проблема? Отиваш и си я купуваш от САЩ. Слава Богу, времето на телените мрежи го няма вече.