Най-компактният модел на "Джип" вече е на българския пазар

Първият модел на "Джип", попадащ във все по-популярния клас на компактните кросоувъри, от вчера се предлага и на българския пазар. "Ренегейт" (Renegade) е от автомобилите, които не оставят никого безразличен с външния си вид, като оценките със сигурност ще варират от "симпатяга" до "грозник".


В цялостното оформление на купето могат да се видят елементи от първия "Джип" (Willys Overland "Jeep"), появил в далечната 1941 година. В добавка моделът се предлага и в свежи цветове.

Най-компактният модел на "Джип" вече е на българския пазар

© Джип


Салонът подчертава офроуд характера на "Ренегейт" като материите нарочно са направени да изглеждат по-груби, отколкото са всъщност. Сериозно внимание е обърнато на гъвкавостта на салона, като седалката до шофьора може да се поръча със сгъваща се напред облегалка и регулируем по височина междинен под за багажника.


Под открито небе
Като опция се предлага стъклен покрив, чиято предна част може да се отваря или двете му секции да се демонтират и да се приберат в багажника. В зависимост от нивото на оборудване "Ренегейт" предлага две реагиращи на допир екрана на мултимедийната система (12.7 или 16.5 сантиметра диагонал). Приборното табло пък може да се замени от 17.8-сантиметров дисплей, на който се персонализира извежданата информация.




Най-компактният "Джип" в гамата на американския производител ще опита да спечели клиенти с екологични двигатели, автоматична скоростна кутия с девет предавки и пълен набор системи за безопасност. Естествено моделът разчита и на типичната за "Джип" проходимост по пресечен терен. Технологията за задвижване 4x4 може да прехвърли цялата тяга към едно от четирите колела, като се предлага и версия с понижаващи предавки, което е уникално в сегмента.

Стандартната и Trailhawk версията (вдясно) на модела

© Джип

Стандартната и Trailhawk версията (вдясно) на модела


Управлението на системата е напълно автоматизирано, като в нормални условия "Ренегейт" е с предно предаване. При нужда тяга се прехвърля и към задните. Това решение намалява значително разхода на гориво. Най-компактният модел на "Джип" разполага със системата "избор на терен", която предлага четири режима (автоматичен, сняг, спорт, кал и пясък).


Офроуд версия и двигатели от "Фиат"
"Ренегейт" има и офроуд версия Trailhawk, в която системата има и режим за изкачване по скали. Тя е с 2 см по-голям клиренс (до 22 см), защита под предната броня, модифицирани брони за повишен ъгъл на надвеса (30.5 градуса отпред, 34.3 градуса отзад), ход на пружините до 20.5 см, асистент за спускане по наклон, дълбочина на газене до 48 см. и система за задвижване на четирите колела с демултипликатор.

Джип Ренегейт Trailhawk

© Джип

Джип Ренегейт Trailhawk


Моделът се предлага с четири бензинови двигателя с MultiAir технологии и два турбодизела MultiJet II CommonRail. Те са разработки на концерна-майка "Фиат".


В зависимост от двигателя на разположение са две механични трансмисии и две автоматични, като са възможни 16 комбинации мотор/предавателна кутия. Автоматикът с девет скорости се предлага с двулитровият турбодизел с 140 к.с и 1.4-литровият бензин (170 к.с.). Другата автоматична трансмисия пък е с двоен съединител и може да се поръча с бензиновия мотор с 140 коня.


Сред системите за безопасност присъстват предупреждение за сблъсък в предния автомобил, асистент за задържане на колата в пътната лента, асистент за сляпата зона на огледалата, електронна система за избягване на преобръщане и други.


Цените на "Джип Ренегейт" в България започват от около 39 990 лева с ДДС за модел с бензинов мотор с 110 к.с. и предно предаване, а най-луксозното изпълнение се предлага за 60 000 лева (дизел 140 к.с. и 9-степенен автоматик).


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията: