Oсем технологии, които пестят гориво



При избора на нов автомобил неговата икономичност придобива все по-голямо значение. В същото време регулациите на вредните емисии стават все по-строги. Това налага внедряване на нови и нови технологични решения, които да са от полза на производителите на автомобили. Една от компаниите, които ги предлагат, е германската "Бош", която обобщи съвременните разработки с най-голям принос за икономичността на новите модели.


Предвидлива навигация


Една от най-новите разработки, която тепърва ще виждаме в новите модели, е предвидливата навигация. Тя има потенциал да намали разхода на гориво с до 15%, като избира най-подходящата предавка предвид спецификата на маршрута и поставените напред по него ограничения на скоростта. В комбинация с адаптивния круз контрол (виж една от следващите глави) умната навигация би била най-много от полза, стига, разбира се, водачът да й се довери




Директно впръскване на горивото


Модерните Common Rail дизелови автомобили от години залагат на директното впръскване. От 2000 г. насам с помощта на тази технология те станаха не само много икономични, но и създават динамика и удоволствие от шофирането, което пък доведе дотам, че почти половината от купените нови коли в Германия са дизелови.

Oсем технологии, които пестят гориво

Сега директното впръскване навлиза все по-масово и в бензиновите двигатели. В комбинация с даунсайзинга и турбокомпресията тази технология може да смъкне разхода на гориво с до 12%. Не по-малко важно е, че бензиновите двигатели с директно впръскване са по-мощни и създават повече удоволствие от шофирането.


Движение по инерция


Без шофьорът да забележи, тази иновативна технология изключва мотора при спускане по наклон, ако автомобилът може да поддържа скоростта си. При натискане на педала на газта или спирачката моторът стартира незабавно. С икономичното движение по инерция в реални условия се спестяват до 10% гориво.

Oсем технологии, които пестят гориво

Друг вариант за пестене на гориво е пълното "откачане" на трансмисията от двигателя при движение по инерция. Заради липсата на триене автомобилът изминава много по-дълго разстояние, отколкото ако скоростната кутия е зацепена.


Безстепенна скоростна кутия


Карането по стръмен път със завои е изморително начинание, особено за по-неопитните водачи, които така и не намират оптималната предавка. В този случай помага само автоматичната скоростна кутия, която отменя водача при натискането на съединителя и смяната на скорости. Модерните традиционни трансмисии предлагат до девет предавки, за да подпомогнат ефективността.

Oсем технологии, които пестят гориво

Далеч по-голяма гъвкавост обаче дават т.нар. вариаторни или безстепенни скоростни кутии. CVT трансимисиите (от Continuously Variable Transmission) функционират без определени точки на превключване. Така се осъществява гладко пътуване с постоянна тяга и обороти на двигателя. CVT скоростната кутия демонстрира силата си най-добре в градското движение от типа "спри-тръгни". Тя намалява разхода на гориво с до 7%, тъй като моторът работи винаги в най-ефективен режим.


Старт/Стоп система


Почти всеки втори нов автомобил, произведен в Западна Европа, е екипиран със Старт/Стоп система. При много модели тя вече е част от стандартното оборудване.

Oсем технологии, които пестят гориво

Старт/Стоп системите свалят разхода на гориво и редуцират емисиите в смесен цикъл с до 5%, а в градски трафик – дори с до 8 на сто. Благодарение на тях работата на празен ход на мотора на светофара се прекратява, като при всяко спиране той бива загасен, за да тръгне отново при потегляне.


Адаптивен круиз контрол


Равномерното движение спестява гориво. В този смисъл адаптивният круиз контрол, който поддържа предварително зададената скорост, разпознава автомобилите отпред и спазва желаната дистанция, може да свали разхода на гориво с поне 5%. Това се постига, като при поддържането на постоянна скорост двигателят работи в най-ефективния оборотен диапазон.

Oсем технологии, които пестят гориво


Алтернативни горива


Задвижването на природен газ се превърна в реална алтернатива за серийните модели автомобили. За лек автомобил в Германия то се изплаща при годишен пробег от 7000 км, тъй като природният газ е с 50% по-евтин от бензина. В сравнение с конвенционалния бензинов двигател при еднаква мощност се спестяват и 25% въглеродни емисии. Това се дължи на химическия състав на енергийния източник.

Oсем технологии, които пестят гориво

С актуалните хибридни системи водачите могат да намалят разхода си с от 10 до 25%. Много производители предлагат електрифицирано задвижване срещу малко доплащане. Един хибрид си оправдава разходите още при автомобилите от класа на "Голф".


Доста по-скъпи са plug-in хибридите. Те обаче намаляват разхода на енергия с до 90%, ако водачът редовно зарежда акумулатора от електрическата мрежа.


В заключение остава да се отбележи, че потенциалът за икономии се определя за всяка система поотделно, като физически е невъзможно да се спести 100% от разхода на гориво. Важно е да се посочи също, че милиардите инвестиции и хилядите часове работа на инженерите могат да бъдат изтрити с едно движение на десния крак на шофьора, който настъпва докрай газта при всеки удобен случай.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (77)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mopper
    mopper
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Явно ладата ми не спада към групата на plug-in хибридите, още като я запалиш и е изгорила 2 литра.

  2. 2 Профил на pipon
    pipon
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Нека си представим ''перфектния'' дизелов хафтомобил хибрид ,който притежава всичките т.нар изброени по горе екстри Сумираме показателите от статията в % и получаваме :
    15+12+10+7+8+5+15=72 % , ако си представим , че хафтомобила е и на газ (хибрид) -добавяме +50 заради 1/2 по ниската цена на горивото( и махаме директното впръскване 12% за дизеловите хафтомобили )
    и получаваме 110 % икономия , ко ? Не! ,т.е НЕВЪЗМОЖНО ! Всичко е много хубаво , но каквото и да правите на края сте винаги на касата в бензиностанциите , а дори и да има икономия тя е минимална ,най много 1/3 Всичко останало е бла-бла

  3. 3 Профил на Петър Самсонов
    Петър Самсонов
    Рейтинг: 3539 Неутрално

    Дизелът си е дизел...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  5. 5 Профил на rehwaz
    rehwaz
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Торбеш, явно си млад. Или не четеш. Аз съм млад, но чета. А може би си хем стар, хем не четеш. Защо? Защото системите/оптимизирането на разохода на гориво НЕ са откакто е Путин на власт в Русия. Още след кризата през 80-те (за която не си и чувал, сигурен съм) масово започва разработването на двигатели с по-висока енергийна ефективност. Това, че ти сега чуваш за тях, е друг въпрос. Мечтата – Тесла! Някои знаят за какво говоря...

  6. 6 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 652 Весело

    И "хитрата машинка" от рекламите във фейсбук

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  7. 7 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 778 Весело

    Тия с Ламборгинитата нема да поверват на тази статия. Па и ич не им пука за икономиите.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  8. 8 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    Каквоито и икономии да се спрягат световните запаси от нефт свършват между 2025 и 2070 година и то ако консумацията не нарасне още повече. Другите фосилни горива (въглища, газ) също са на привършване. Със земното придвижване донякъде ще се справим ,не ми се мисли обаче за самолетните полети, корабоплаването, производството на лекарства , смазочни масла, пластмаси, лепила, бои, пестициди, хербициди, торове, въобще механизацията в селското стопанство, голяма част от тъканите, изолациите , асфалта . Всичко това си отива с нефта....

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
  9. 9 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 551 Любопитно

    "Важно е да се посочи също, че милиардите инвестиции и хилядите часове работа на инженерите могат да бъдат изтрити ...".
    Тези инвестиции и работата на инженерите са предизвикани от ръководствата на автомобилните компании, които все още нямат интерес да има ЕВТИН И ЕКОЛОГИЧЕН ТРАНСПОРТ!
    За повече информация гледайте филма "Кой уби електрическата кола?" - "Who Killed the Electric Car?". Единственото, което допуснаха засега да се предлага е електрическите модели на Тесла, които обаче са много скъпи.

  10. 10 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#2] от "pipon":

    "Нека си представим ''перфектния'' дизелов хафтомобил хибрид ,който притежава всичките т.нар изброени по горе екстри Сумираме показателите от статията в % и получаваме :
    15+12+10+7+8+5+15=72 % , ако си представим , че хафтомобила е и на газ (хибрид) -добавяме +50 заради 1/2 по ниската цена на горивото( и махаме директното впръскване 12% за дизеловите хафтомобили )
    и получаваме 110 % икономия , ко ? Не!"

    Ти добре ли си? Дизелов автомобил на газ? Или приказваш просто така, да се намираш на приказка? Ако е на газ не трябва да махнем само тези 12%, а още защото принципа по който работи дизоловият двигател и този на газ/бензин е съвсем различен.

  11. 11 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 778 Весело

    [quote#8:"Dr_Doolittle"]Всичко това си отива с нефта.... [/quote]
    Прогнозата ти е вярна, ама страшна и хората ги е шубе. А тия, дето са ти нашаткали минусите, сигурно смятат да живеят до 120 години.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  12. 12 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4273 Неутрално

    До коментар [#8] от "Dr. Doolittle ":

    За първи път виждам да напишеш един верен и добър коментар. Поздравления
    ...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  13. 13 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    Я виж!
    Пък аз пестя само като не я карам.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на alvell
    alvell
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#2] от "pipon":

    Ще ми обясниш ли само,защо прибавяш към сметките си за дизелов двигател цената на газта?

  16. 16 Профил на iSiktir
    iSiktir
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#2:"pipon"]15+12+10+7+8+5+15=72 % , ако си представим , че хафтомобила е и на газ [/quote]

    Ти малко ги събираш тия проценти като бакалин.
    Това не са домати и процентите при оптимизации се наслагват, а не се събират.
    Едната оптимизация ти сваля 15% и от 100% го прави на 85%.
    Следващата оптимизация от 10% ти сваля от 85%, тоест 8,5%.
    Да не говорим, че тези числа са абсолютно ориентировъчни и зависят от много неща, тук явно са им дали макс стойностите.

    Путин - враг номер 1 на тутраканската селищна система
  17. 17 Профил на iSiktir
    iSiktir
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#4:"Торбеш"]Да добавим и още един мощен двигател на прогреса и икономията на енергийни ресурси - фашисткия режим на Пут*ин. [/quote]

    Забелязвам, че се напълни с хора, които дори и под статия за рецепта за толумби се изказват против Путин и Русия.
    Жал ми е за вас.... Няма как да сте добре.

    Путин - враг номер 1 на тутраканската селищна система
  18. 18 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    "...милиардите инвестиции и хилядите часове работа на инженерите могат да бъдат изтрити с едно движение на десния крак на шофьора, който настъпва докрай газта при всеки удобен случай..."

    Както в много други случаи, тези иновации не касаят Перник. Жалко, точно там бензина им се струва доста скъп ...

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  19. 19 Профил на pilis
    pilis
    Рейтинг: 460 Неутрално

    И резултата от всички тия иновации е ,че получаваш сложен за обслужване,скъп като покупка и експлоатация автомобил .Не това е пътят!

  20. 20 Профил на liion44
    liion44
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Аз ще издам деветата технология,колата в гаража и на велосипеда.

  21. 21 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Да, технологиите напредват много бързо, но българина си остава все така беден и затова като цяло кара стари коли, които не са чак толкова икономични...

  22. 22 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#17] от "iSiktir":
    По-скоро проблемът е, че се подхожда както при Левски или ЦСКА.
    Русофилите ръкопляскат, дори и ако Путин се е на..ал.
    Русофобите реагират подобаващо.
    Рядко се оценяват нещата по-същество. Но дори някой да изкаже трезва мисъл, веднага филите и фобите запасват тези аргументи в патрондаша.
    Но че енергоспестяващите технологии получават тласък от кризи като сегашната, е много трудно да се отрече.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2209 Любопитно

    [quote#10:"a4kataaa"]Дизелов автомобил на газ?[/quote]
    Всъщност вече са правили опити да добавят газ към нафтата, за да изгаря по-добре. Това в градските автобуси, заради замърсяването в градовете, а не толкова за икономичност. Е, възможно е, но кусурите са повече от файдата.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  25. 25 Профил на dhk13
    dhk13
    Рейтинг: 1149 Весело

    "Друг вариант за пестене на гориво е пълното "откачане" на трансмисията от двигателя при движение по инерция."

    Това не е ново. Преди тридесетина години имах "Трабант". (Ако младите знаят какво е този "кашон", изобретение на "източно германската инженерна мисъл" ). И там, при инерция се изключваше трансмисията. Недостатък: при спускане се прегряваха спирачките...

    "Никога не съм се отнасял сериозно към себе си, винаги съм се отнасял сериозно към мненията си!" Честъртън
  26. 26 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Карам Ампера и с последните си 50 лв гориво съм минал 3780 км (още имам малко бенсин) това включва ежедневни пътувания 60-100 км и няколко ходения Несебър - Лозенец (към 200 км всяко).. това ми струва и още 50тина лв ток.
    Вчера ходих пеша покрай едно задръстване и си мислих какво щеше да е ако всички стоящи и пъплещи коли бяха поне плъг-ин хибриди.. тишина и липса на изгорели газове
    Технологиите ги има вече.. остава само да станат по-масови и да поевтинеят..

  27. 27 Профил на eyewitness
    eyewitness
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#25] от "dhk13":

    ...и Вартбург-а го имаше...

  28. 28 Профил на eyewitness
    eyewitness
    Рейтинг: 442 Неутрално

    станат по-масови и да поевтинеят..

    но в обратния ред

  29. 29 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    До коментар [#8] от "Dr_Doolittle":

    Дохтор, нещата с запасите, нестоят точно така, щото нефта го има, но е на по-студени места и под водата.
    Слънцето е безпрецедентен източник, който не се ползва ефективно.
    Африка може да снабдява целогодишно цяла Европа със слънчев ток, но европейците ще са зависими най-после от "черния" континент и трябва да работят за него.
    Така нефта ще се ползва само за химическите отраслови позиции и асортименти и няма да се изгаря, защото цялата пустиня Сахара ще работи за движението на автомобилите.

    Другата алтернатива е ВОДАТА, която, чрез водородното си съдържание е един неограничен циркулационен енерго източник.

  30. 30 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    Лошото е, че Путен, непритежава технологиите за добив на фосили от дълбоко и студено и затова скоро ще започне да копува нужните му количества горива от много ум, бил той национален или диктаторски.

  31. 31 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    Скоро ще започне да купува, Путен...Много скоро!!!

  32. 32 Профил на dalaver3
    dalaver3
    Рейтинг: 489 Любопитно

    До коментар [#27] от "eyewitness":
    До коментар [#25] от "dhk13":

    Не се ли каваше това нещо "фраулай" или нещо подобно.
    Зимата задължително трябваше да е включено, за да можеш да спираш с двигател.

    Такса смет (ТБО) - Варна е НЕЗАКОННА !!! НЕ Я ПЛАЩАЙТЕ !!!, http://bit.ly/1gVr8qA, http://bit.ly/1mZMw5b, Iniqua nunquam imperia retinentur diu.
  33. 33 Профил на eyewitness
    eyewitness
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#32] от "dalaver3":
    ъ-х и топлата вода не е от вчера и не тече от запад на изток, а от горе надолу.

  34. 34 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#5] от "rehwaz":

    Първа петролна криза-1973, Израел побеждава в кратка война Египет, Йордания и Сирия.Арабите затварят Суец канал-танкерите заобикалят цяла Африка, оставят запада без петрол.
    Особено Италия и Франция са засегнати, поради липса на собствени изтчници.

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  35. 35 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    До коментар [#32] от "dalaver3":

    Фрайлауф...

  36. 36 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 605 Неутрално

    да, фрайлауф
    Трабант - иновативна машина, изпреварила времето си!

  37. 37 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 605 Неутрално

    [quote#26:"p_s"]Вчера ходих пеша покрай едно задръстване и си мислих какво щеше да е ако всички стоящи и пъплещи коли бяха поне плъг-ин хибриди.. тишина и липса на изгорели газове [/quote]
    Да, баровците в София са ОК
    Тия около Мариците да му мислят

  38. 38 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3504 Неутрално

    [quote#26:"p_s"]Карам Ампера и с последните си 50 лв гориво съм минал 3780 км (още имам малко бенсин) [/quote]

    Браво! +++

    [quote#26:"p_s"]Вчера ходих пеша покрай едно задръстване и си мислих какво щеше да е ако всички стоящи и пъплещи коли бяха поне плъг-ин хибриди.. [/quote]

    Не е нужно дори да са плъг-ин хибриди, един най- ибикновен хибрид би им спестил всичкото гориво изгорено нахалост. Без да им намалява комфорта, лиматика ще им е пуснат. Хибрид на градско спестява 75% от горивото, поне такситата да са хибриди колко гориво ще спестят.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  39. 39 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3504 Неутрално

    [quote#38:"Realist"]лиматика [/quote]

    климатика

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  40. 40 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3504 Весело

    [quote#25:"dhk13"]Това не е ново. Преди тридесетина години имах "Трабант". (Ако младите знаят какво е този "кашон", изобретение на "източно германската инженерна мисъл" ). И там, при инерция се изключваше трансмисията.[/quote]

    Така е, и Варбурзите го имаха това, едно малко лагерче между двигателя и трансмисията.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  41. 41 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#10] от "a4kataaa":

    не съм спец, но големите стари дизелови автобуси на градския транспорт масово са на газ.

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  42. 42 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 5226 Неутрално

    и нашето " Рено " не може да пести поне пи инерция , защото волана се заключва автоматично при изключен двигател.

  43. 43 Профил на anonymousx
    anonymousx
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Ако западняците се интересуваха наистина да намалят разхода, щяха да слагат разходомери в колите. Такива обаче има само в руските коли! Само, който е карал кола с разходомер, се научава как да кара правилно и кога колата има наистина огромен разход, и кога наистина малък. Научава се как да натиска педала на газта. След това даже може да кара без разходомер, но ако не го види, няма как да го научи. Пита се защо продължават да се продават коли без разходомер? Отговорът е - защото руснаците наистина искат да намалят разхода, а западняците са надути, както и цените на колите им, и на горивото им.

  44. 44 Профил на bg
    bg
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Какво се има предвид, когато се казва въглеродни емисии?Въглероден диоксид ли?Той не е проблем за планетата ни, защото е храна за зелените растения по земята и за планктона във водата.Проблема за планетата ни е метана, който по някакъв начин се е отделил в атмосферата, защото е по-лек от газовата смес наречена въздух и се издига над нея и именно той създава парниковия ефект.

  45. 45 Профил на etar
    etar
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Приблизителни изчисления за смесен трафик(градско - извънградско):
    1. Метан/CNG ~ 8-9 лв.
    2. Дизел или пропан-бутан/LPG ~ 12-14 лв.
    3. Бензин ~ 17-19 лв.

    За хибрид(ако вземем Тойота Приус) разхода е 4-5 l/100km градско, което е 9-10 лв. На дълги разстояния разхода се вдига обаче.

    Така че, в момента аз залагам на 1. Дори от екологична гледна точка CO2 емисиите са само малко по-големи от на хибрид.

    Друго лично наблюдение е, че разликата в разхода между нормално и бързо каране е 20%. Тука не опира до технология и инвестиции, а до манталитет на каране и по-приятно пътуване.

  46. 46 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    До коментар [#43] от "anonymousx":

    Такива работи западняците не правят казваш?
    Карай си руската машина щом те радва.

  47. 47 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1227 Весело

    девета и десета технология - автобуса и колелото

  48. 48 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#42] от "peni_nikol.53.":

    Да се движиш по инерция означава да освободиш от скорост,а не да загасиш двигателя.Във втория случай на всички коли воланите се заключват.

    rock n' roll is king!
  49. 49 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Ей, обичам такива статии, защото от коментарите под тях ми става ясно, че сума ти народ коментира без да разбира. Което означава че и под "нормалните" статии е същото...

    За тези дето се смеят на човека за дизела да върви на газ, да вземат да попрочетат първо, а?

    http://caralyze.bg/articles/shto-e-to-gazov-dizel-i-vyzmojno-li-e-vyobshte-takova-chudo
    http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=2070675
    http://autobild.bg/%D0%93%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D1%83%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B1%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%B4%D0%B8%D0%B7%D0%B5%D0%BB-%D1%81%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D1%8F-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D1%85%D0%BE%D0%B4%D0%B0-%D1%81-15-/a4663
    http://www.lgc.hk/Products1149.html

  50. 50 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 544 Неутрално

    система за намаление на вьздушното сьпротивление за скорост на 60-70 км/ч

  51. 51 Профил на Тихомир Гочев
    Тихомир Гочев
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#43] от "anonymousx":
    Hahahahahahahahhahahahahaahhahahha! Точно руснаците със всичките им бензинови камиони... горящи от 50-60/100 нагоре ! Не са само руснаците - погледни таблото на всяко BMW - серийно монтиран е аналогов такъв прибор. За опцията на почти всяка съвременна кола за визуализация на моментен и среден разход явно не си чувал. Май караш още някое " Алеко"...

    TiGGo
  52. 52 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 544 Неутрално

    какво стана с румен антоновата соростна кутия

  53. 53 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2282 Неутрално

    Интересно как движението по инерция и карането без форсиране се преоткриват след 50 години. Има няколко места по магистралите, където може да караш по 10-15 км на нулева. Най-удобното е в посока Пловдив, след излизането от тунела. Около 10 километра колата държи 100-110 без проблем, докато те изпреварват с мръсна газ и черни пушеци зад себе си какви ли не нови и стари автомобили, бусове и баничарки - газ до ламарина надолу по баира, заради 10 км/ч повече.

    В градски условия същата работа, нищо че на много места има и часовници за дължината на сигнала. Дай газ да вземеш от светофар до светофар за норматив, после спирачка да си залепиш челото на предното стъкло, чакане 40 секунди и пак първа-газ-втора-газ... Докато тези с малко повече акъл пускат отдалеч по инерция, хващат зеления сигнал и минават транзит.

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  54. 54 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 888 Неутрално

    Движението по инерция с пълно изключване на скоростната кутия го имаше при двутактовите Варбург а при Трабант беше само на 4 скорост.
    Всички мопедауто са с вариаторни скоростни кутии. Мопедауто не е познат много в България но е много разпространен транспорт в италиански,френски и германски градове.
    50 кб.см двигател на пластмасово двуместно шаси и максимална скорост от 45км,среден разход 4 л. бензин.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  55. 55 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 888 Неутрално

    До коментар [#53] от "cinik":

    А между Русе и В.Търново онзи байр до Янтра,6 км наклон

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  56. 56 Профил на _imi_
    _imi_
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#43:"anonymousx"]Ако западняците се интересуваха наистина да намалят разхода, щяха да слагат разходомери в колите. Такива обаче има само в руските коли![/quote]

    Аз последните 25 години карам само западни автомобили и всичките имат разходомери. Ти, за кои западни автомобили говориш.

  57. 57 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 888 Весело

    До коментар [#43] от "anonymousx":

    Еваларка ,пич! Ти удари Бойко в земята с тоя бисер!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  58. 58 Профил на _imi_
    _imi_
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#54] от "Без соц":

    Рено-Каптюр 1.5 Дизел/90конски сили (което си е истинска кола в сравнение с това коетто предлагаш: 3.1 извънградско, 3.9 градско. Перфектен автомобил от гледна точка на разходи/ ползи. И освен това има индивидуалност.

  59. 59 Профил на anonymousx
    anonymousx
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#56] от "ivo_ignatov.":

    До коментар [#51] от "Тихомир Гочев":

    До коментар [#57] от "Без соц":

    Корейски, френски - само за пример - не си купувам нова кола всяка година - ако са коригирали проблема, значи коментарът ми е верен за задна дата. А ако само БМВ-тата го имат - който си купува ново БМВ, и разходът не го вълнува толкова.

    До коментар [#46] от "gogo2011":

    Ако вече правят, значи от руснаците са видели, защото те правеха още преди 25 години!

  60. 60 Профил на _imi_
    _imi_
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#59] от "anonymousx":
    Изобщо не си наясно. Вартбурга го имаше още от 80 година. (Вероятно изкопиран от някои западни коли тогава). Всички френски коли го имат много от отдавна. И Никой Нищо не е видял от руснаците, защото нито една руска кола не е руска разработка. Доскоро мислех, че Запорожеца е руски, но се оказа че и той не е .

  61. 61 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3504 Неутрално

    [quote#60:"ivo_ignatov."]Вартбурга го имаше още от 80 година. (Вероятно изкопиран от някои западни коли тогава).[/quote]

    Във Варбурга го имаше по други причини- ниската компресия на двутактовият мотор, по- високите обороти, трите цилиндъра.

    Между другото доколкото си спомням имаше лостче с което тази система се изключваше, аз винаги съм я изключвал при движение надолу за да не горя спирачките и мога да ви кажа какво ставаше. Веднага се усещаше по- ниската компресия на двигателя, а при ниска скорост започваше да тресе заради по- бързооборотният двигател и 3- те цилиндъра.

    Само да сравнение, двутактов Варбург, 900 кубически сантиметра, три цилиндъра беше толкова мощен колкото Лада 1300.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  62. 62 Профил на rumen5252
    rumen5252
    Рейтинг: 526 Неутрално

    До коментар [#19] от "pilis":

    "И резултата от всички тия иновации е ,че получаваш сложен за обслужване,скъп като покупка и експлоатация автомобил .Не това е пътят! "
    Карай си тогава 30-годишния "Москвич".
    Или мини на магарешка каручка: просто за обслужване (иска се само камшик), евтино (колкото магарето) и евтина експолатация (горивото го има на всяка полянка, расте самó).

  63. 63 Профил на anonymousx
    anonymousx
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#60] от "ivo_ignatov.":

    Говориш неверни неща. Нито вартбурга го е имал, нито френските го имат от много отдавна, ако изобщо. Виждал съм и едното, и другото. Освен това вартбурга беше източна кола, а не западна.

  64. 64 Профил на _imi_
    _imi_
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#61] от "Realist":
    Става въпрос за разходомера, а не за фрайлауфа.

  65. 65 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 888 Неутрално

    До коментар [#58] от "ivo_ignatov.":

    Мопедауто ,брато струва 70 евро на година всичко-данък и застраховка в Германия
    1,5 двигател ще плащаш 80 евро застраховка на 3 месеца АКО си поне 5 години без "издънки". Кое е по-икономично,а?

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  66. 66 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3504 Неутрално

    [quote#64:"ivo_ignatov."]Става въпрос за разходомера, а не за фрайлауфа. [/quote]

    Аааа, тоя джаджа със стоте светодиода. И на двете ни коли сега имам моментен разходомер, дневен разходомер и разходомер за целият живот на колата. Двете ни коли са 4х4 Форд Ескейп хибридно SUV, и Шевролет Волт плъг- ин хибрид, подобен на Опел Амперата на колегата по- горе. На последният в момента показва 163 мили на галон, или 1.4 литра на 100 километра за целият досегашен живот на колата, 35000 мили. Никога не съм се ограничавал в карането. А другата показва 36 MPG, или около 6 литра на 100, което за такова SUV си е постижение. Като писах, че хибридите намаляват с 75% градските емисии го написах от личен опит, сравнявах две коли в същият клас, едната хибридна, другата не. Форд Ескейп хайбрид и Митсубиши Аутландър (имах го за 4 години от 2005 до 2009- та).

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  67. 67 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3504 Весело

    [quote#64:"ivo_ignatov."]фрайлауфа[/quote]

    Това между другото позволяваше да се превключват скоростите от 2 до 4 без участието на съединителя, което си беше кеф, като му свикнеш признавам.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  68. 68 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1464 Неутрално

    За мен, като абсолютен лаик по темата, написаното, както и някои от коментарите, ми бяха много полезни.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  69. 69 Профил на Тихомир Гочев
    Тихомир Гочев
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#59] от "anonymousx":

    Сори, ама наистина ме удивляваш!
    Разходомера в руските коли се появи с появата на Москвич 2141, 21412 и "Алеко". В предните модели такова нещо нямаше. В Ладите от онова време - също. Хеле пък някой да е откраднал от тях... Те горките, добре, че в края на втората световна успяха да окрадат немските разработки, та да има на какво да им стъпи индустрията в следващите 50-60 години. За съжаление обаче откраднатото така и не мръдна в технологично отношение от първообразите си. Добре, че са решили да купят лиценз от Фиат, че да имат нещо що- годе прилично / за времето си/. Стига глупости! Уважавам братушките, но в автомобилостроенето са гола вода...

    TiGGo
  70. 70 Профил на anonymousx
    anonymousx
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#69] от "Тихомир Гочев":

    Не казвам, че разходомерът е голямо техническо постижение, че да се краде технологията, но просто едните го слагат, а другите - не. Кои западни коли са имали разходомер преди 1995-2000 г., а и след това? А новите руски си го имат от 1990 нататък.

  71. 71 Профил на Тихомир Гочев
    Тихомир Гочев
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#70] от "anonymousx":

    Хубаво - карай си репликата на западен модел от 60-те, произведена по окрадени чертежи в руски завод 90-те, но "въоръжена" с върховата руска технология "разходомер"...
    Докато хората вграждат инжекционни системи и други технологии за повишаване ефективността на двигателите, руснаците слагат една чавка да ти показва да не натискаш педала на газта...
    Сори, израснал съм с руските коли, на такава съм се учил да шофирам. Успях да запазя в гаража като реликва един Москвич 408 от 1967 г. / колата на дядо ми, бог да го прости/ и след време, стига да намеря време, мисля да го приведа в оригиналния му вид - не страдам от лоши чувства... но брат, пишеш абсолютни глупости за "постиженията" на руското автомобилостроене...

    TiGGo
  72. 72 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#2] от "pipon":

    Щото не си си купил описаният о теб автомобил.

    Абе тази старт стоп система само ме кара да се чудя... Дали ще е червено, колко ще държи светофара има ли смисъл да изключва и пали за няколко секунди само и т.н.

    www.soundcloud.com/x2805
  73. 73 Профил на anonymousx
    anonymousx
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#71] от "Тихомир Гочев":

    Никога не съм правил обобщения за руското автомобилостроене. Говорим за конкретен детайл.
    Карам западна кола, но това е по-скоро по случайност и от съображения за дизайн и репутация на марката, а не, защото Ладите бяха лоши; като добавиш към това и цената на колата, се вижда, че за нея си предлага това, което трябва да се очаква. Да не говорим, че с Ладата много по-лесно се качват високи бордюри в града за паркиране - да не забравяме, че сме в София от преди Бойко Борисов да дойде на власт и все пак това си е наш град. Пита се каква е ползата от западните технологии "за пестене" щом плащаш за тях суми, колкото за няколко автомобила.

  74. 74 Профил на Тихомир Гочев
    Тихомир Гочев
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#73] от "anonymousx":

    "а не, защото Ладите бяха лоши;"
    Бяха е ключова дума ...
    Не съм съгласен, че плащаш повече.
    Сравни цената на автомобил на "аналогично" технологично ниво с Лада - примерно Опел Кадет /не съм сигурен, че е коректно сравнението, но по- назад в историята на автомобилостроенето не ми се връща / - на по 20 години няма кой знае каква разлика в цената... Само дето Опела е "малко" по - добре направен, по - икономичен, енергономичен, здрав и нечуплив.
    За новите модели на руската марка не искам да коментирам... за аналогични пари можеш да си купиш нещо доооооста по - сносно, удобно и безпроблемно, па макар и в бюджетния клас.

    TiGGo
  75. 75 Профил на anonymousx
    anonymousx
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#74] от "Тихомир Гочев":

    На по 20 години - да, но за нови? Ако са вдигнали цените на новите Лади, нещата се променят, но преди време бяха в пъти по-ниски. Също да се гледа и цената на обслужването.

  76. 76 Профил на Тихомир Гочев
    Тихомир Гочев
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#75] от "anonymousx":

    Ами преценяй сам - Приора /2 възгл. климатик и АБС!!!/ - 18600
    Астра класик / 4 възгл. ABS, EBD, eл. пакет, клима, CD/ - 20 500 лв.
    На ладата смяната на маслото по цени на представителство е 57 лв. На Опела - 67 лв.
    За мен няма място за сравнение - просто разликата е от земята до небето...
    При сравнение пък с по- близък автомобил - Дачия с най- високото ниво на оборудване / с последно поколение бензинов двигател от Рено и екстри каквото можеш да си представиш за тоя клас/ + фабрична газова уредба е 18890 лв. ... Има смисъл да коментираме...

    TiGGo
  77. 77 Профил на anonymousx
    anonymousx
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#76] от "Тихомир Гочев":

    Значи са изравнили цените, но някога разликата беше много голяма - в пъти.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK