"Рено" представи прототип на достъпен хибрид с разход литър на сто



След като се превърна в лидер по отношение на електромобилите, френската компания "Рено" готви сериозно навлизане и в сегмента на хибридите, в който до момента не присъства. На автосалона в Париж (2-19 октомври) производителят ще покаже прототипа ЕОЛАБ (EOLAB), който използва трицилиндров бензинов двигател и електромотор.


Благодарение на факта, че може на електричество да измине до 60 километра, колата постига разход на гориво от 1 л/100 км. За да стане факт този резултат, създателите на ЕОЛАБ са работили в три основни посоки – намаляване на теглото, оптимизиране на аеродинамиката и използване на хибридна технология.


Чрез влагането на магнезий и алуминий в шасито и купето прототипът има тегло от едва 400 килограма. Що се отнася до аеродинамиката, тя се постига както от формата на ЕОЛАБ, така и от добавянето на активен спойлер и елементи, изпълняващи ролята на елероните в самолетите.




За задвижването си френският хибрид разчита на трицилиндров бензинов двигател с работен обем 999 кубика, мощност 75 конски сили и максимален въртящ момент 95 Нм и на електромотор с 67 коня и 200 Нм. Скоростната кутия е компактна, без съединител, разработена на базата на 3-степенна трансмисия. Tова е съществено преимущество спрямо по-голямата част от хибридните технологии на пазара, които използват вариароторни скоростни кутии или такива с двоен съединител, които са по-тежки и скъпи. Токът за електромотора се осигурява от батерия с капацитет 6 киловатчаса.


ЕОЛАБ има два режима на движение. При "делничния" автомобилът винаги потегля на електроенергия, а първа предавка позволява развиване на до 60-70 км/ч. При по-висока скорост кутията автоматично превключва на втора, а колата продължава да се движи само на ток до 120 км/ч. Ако тази скорост бъде превишена, хибридната система автоматично включва двигателя с вътрешно горене, който задвижва автомобила на трета предавка.


Режим "уикенд" съчетава и двата източника на енергия, за да се позволи изминаването на по-дълги разстояния. Въпреки че колата продължава да потегля само на ток, двигателят с вътрешно горене се включва на по-ниска скорост. След това двата агрегата работят на смени или заедно не само за използване на по-малко енергия, но също така и за осигуряване на максимална динамика.


От "Рено" подчертават, че ЕОЛАБ не е самоцелен експеримент, а включва около 100 нови технологични разработки, които постепенно ще бъдат внедрени в автомобилите на марката до 2020 година. Колата е проектирана и като масов модел, който ще излезе на пазара с цена, доста по-ниска от предложенията на конкурентите.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    Желая им успех, това все пак е стъпка в правилна посока, като стигнат до етап - от петролно ползващ агрегат в автомобила да остане само моторче от дърворезачка за авариен режим, останалото само на ток и то да може да се зарежда по индуктивен път от жиците по улиците, ставам клиент. Надявам се да е скоро.

  2. 2 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    Токът за електромотора се осигурява от батерия с капацитет 6 киловатчаса.

    Много хубаво, че доста фирми се включиха в разработка на хибридни задвижващи системи.
    Батериите обаче продължават да се определят като капацитет в ампер-часове. Така ми е казал моят акумулатор !

  3. 3 Профил на plf
    plf
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Мисля, че това кото е описано в много добро постижение! Само не разбрах нищо да достъпността на модела (цена)...

  4. 4 Профил на Мале, малеее....
    Мале, малеее....
    Рейтинг: 434 Весело

    До коментар [#3] от "plf":

    през 2019 ще ти кажат..

  5. 5 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 502 Весело

    1л. на 100 км. по надонище и без насрещен вятър...

    Сигурно и върти гуми на втора...

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  6. 6 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 555 Неутрално

    До коментар [#5] от "dohco":

    типичен български песимист . Такъв коментар за съжаление хвърля обилна светлина върху българския характер. Дали пък ти не се от шопландия ???

  7. 7 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 594 Неутрално

    А ония с нефта как ще я карат след 5-10 години?

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  8. 8 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 502 Любопитно

    До коментар [#6] от "naskom44":

    Ако прочетеш внимателно статията ще разбереш, че разхода е 1 л. на 40 км...

    Сигурно и тока дето зарежда електромотора е без пари???

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  9. 9 Профил на dobrev1
    dobrev1
    Рейтинг: 243 Неутрално

    Всъщност представянето на разхода не е коректно - колата се движи изцяло на акумулатори и евентуално при някакъв режим се включва двигателя.

    В същия стил на изказ :
    - моята кола има разход 1л. бензин за 1500км. - защото е с АГУ.

  10. 10 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 899 Весело

    А,Рено,бай Чардо ти си на ход Инфо от първа ръка!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  11. 11 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 899 Неутрално

    До коментар [#7] от "a...":

    Електромобили има от много години ама на тези с нефта не им пука.Така,че с лед 10 години тези с нефта пак ще ги има.Камион на батерии скоро няма да има,както и трактори,самолети,генератори.....и т.н
    Не ги мисили тези с нефта.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  12. 12 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2528 Весело

    До коментар [#6] от "naskom44":
    [quote#6:"naskom44"] Дали пък ти не се от шопландия ??? [/quote]
    А а а а а!
    Немой така да мислиш за нас шопЕто !
    Мое да сме с дървени чутури , ама смО упорити .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  13. 13 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Изминава 100км с 1л, ама само 100км, защото акумулаторът свършва след 60км и останалите 40км е на бензин. След това ще си харчи по 2,5л/100.

  14. 14 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Реално колата в градски условия е електромобил, с много ниски разходи за експлоатация. При по-дълги дистанции става хибрид, отново с доста нисък разход, може би от 2-3/100. Освен това дори и да не види бял свят, много разработки вложени в нея ща станат реалност в автомобилите на Рено, което често е и големия смисъл на прототипите - да изпитат в реални условия авангардни решения.

  15. 15 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#11] от "Без соц":

    Да не забравяме и химическата индустрия.
    И без това още Менделеев е казал, че горенето на нефт за гориво е разхищение и глупост.

  16. 16 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#2] от "Alexander97":

    обикновените акумулатори са в апмерчасове, защото се знае, че са на 12 или 6 Волта. Тия акумулатори може да са на друго напрежение, тогава амперчасовете нямат смисъл, защото е достатъчно да са на 24в и да са 100Ач (да кажем) това е двойно повече енергия. Докато киловатчаса си е абсолютна енергия. Разделяш на 12 и получаваш 500Ач. Според мен от Рено доста коректно са се изразили.

  17. 17 Профил на MMK
    MMK
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#8] от "dohco":

    Старайте се повече, моля !

  18. 18 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2528 Любопитно

    До коментар [#10] от "Без соц":

    Какво да ти кажа ?
    До 1994-та и аз имах по-особено мнение за тази марка ,
    но тогава си купих от Франция едно 21-ца , която ми събра очите на връщане и по разход и по возия , а в този момент имах и едно BMW 745 IA . След това взех от Германия едно Рено 11 за един приятел , ама си го оставих . Е сега съм с Туингото и да чукнем на дърво добре се справя .
    Мен друго ми прави ПИчатление като сравнявам хода на старата тартонетка дето се прецака и с новата която имам благодарение на ВАС ФОРУМЦИТЕ !
    На пръв поглед и двете са от един производител в Китай, въпреки книжните етикети от Полша и електромоторите са им все по 800 вата ! На старата акумулаторите бяха 75 Ач , а на новата са 50 Ач .Но старата изкарваше с едно зареждане около12-13 км , а новата изкарва и над 20 !
    И друго , ако си спомняш снимките ми с новата тартонетка , на първата съм на рампата по която се влиза/излиза с инв.колички от Дома . Та старата като и паднеха акумулаторите едвам се покатерваше и то с помощ , до като новата и на мигащи червени индикатори си се качва с пълна мощност !
    Т.е. има развитие и се надявам, че някога със солар на покрива ще се движим

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  19. 19 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2528 Любопитно

    До коментар [#9] от "dobrev1":
    [quote#9:"dobrev1"]- моята кола има разход 1л. бензин за 1500км. - защото е с АГУ. [/quote]
    Така е !
    Само за запалване !
    Но не знам защо нивомера на бензиновия резервоар на Туингото ми отчита разход и когато карам на газ ?
    И никога не знам колко бензин ми е останал ?
    А понякога като паркирам Туингото по нанадолнище , на следващото палене нивомера ми показва реални данни ?

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  20. 20 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1248 Неутрално

    Радвам се за Рено.
    Дано постигат все по-добри резултати.

  21. 21 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 702 Любопитно

    Като ги знам колко са по "достъпните" цени Рено изобщо не съм развълнуван от новината...

    За пикливата си едноместна тротитентка Twizy във Великобритания искат £6,895.00 => http://goo.gl/xLB7m9
    После се оказва, че вратите са опция и се купуват отделно... и т.н.

    Дано ме опровергаят с цената, ама надали.

    По-интересни са ми иновациите като тази кола
    http://goo.gl/5lTxEK дето изминава с един акумулатор 600км...

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  22. 22 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Рено - лидер при електромобилите? Явно статията пак е писана от г-н Пауновски, който има огромни лични пристрастия към тази марка. Но все пак Дневник не е блог на феновете на Рено и би следвало да са по-обективни, или поне да маркират статията като платена или като лично мнение. Ако въобще може да се говори за лидер в този сектор, който все още е твърде малък, че да може да се правят такива обощение, все пак това е Тесла Моторс...

  23. 23 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 436 Неутрално

    "Благодарение на факта, че може на електричество да измине до 60 километра, колата постига разход на гориво от 1 л/100 км"
    .. да, за първите 100 км.. (удобно пропуснато).

    Моята ампера минава 80 на ток, и също я дават 1.2л/100 .., но реално си харчи около 5 като свърши батерията.. Чудя си дали журналистите са хващат на маркетинговото писане на тия числа, или съучастват

  24. 24 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1338 Весело

    До коментар [#11] от "Без соц":

    Верно, така е. Да не говорим за химическата индустрия! Но пък при масово ползване на елекрически автомобили, търсенето на петрол ще намалее драстично. Колко рентабилно ще е производството му тогава?

  25. 25 Профил на dido7801
    dido7801
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Май има грешка в теглото, само 400кг? Други сайтове пишат за около 1000кг.

  26. 26 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 899 Неутрално

    До коментар [#18] от "Чардо":

    Това имах в предвид, вярвах,че има какво да кажеш по въпроса щото съм разбрал вече,ти си врял и кипял по тази тема

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  27. 27 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2528 Весело

    До коментар [#26] от "Без соц":

    Имаше един период след Монетния дворотговарях и за авто спорта в България към СБА при ген.Врачев. Та тогава имвхме и едно служебно Рено5 турбо, което бе върха няколко години по-рано в Световния рали шампионат. И Атила Ферианц с него бе 2-ри тогава на Златни на 2 пъти, с Рено 12 Гордини печели и Хеброс.
    За двигателите на Рено има една приказка , сменяй редовно с качествено масло и двг ще е вечен. Е , не са от най-икономичните , но всичко си зависи от крака на педала .
    Приятна вечер

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  28. 28 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3306 Неутрално

    Много приятен автомобил, дано да излезе нещо читаво от него, макар че аз и сега правя по- добър разход с моят Шевролет Волт.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  29. 29 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 759 Неутрално

    До коментар [#2] от "Alexander97":

    е да ама има бая разлика ако една батерия е 12 волта и 60 амперчаса и ако е пак 60 амперчаса, ама 400 волта

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK