Най-големият автосалон в света отвори врати в Париж

Най-големият автосалон в света отвори врати в Париж

© Reuters



С първия от двата пресдни днес отвори врати автосалонът в Париж. Той се провежда всяка четна година, като се редува с изложението във Франкфурт. Последното издание на автосалона във френската столица се състоя през 2012 година и събра 1.23 млн. души, което го превърна в най-голямото подобно събитие в света.


Днес и утре деветте палати на "Париж Експо Порт де Версай" са достъпни за акредитираните над 13 000 журналисти от повече от 103 страни. Широката публика ще може да види най-интересните новости в света на автомобилите от 4 до 19 октомври, срещу билет от 14 евро.


Работното време на салона ще е от 10 до 20 часа. В четвъртък и петък вратите на залите ще бъдат затваряни чак в 22 часа.




Най-актуалните автомобили и аксесоари за тях се показват на изложбена площ от 96 000 квадратни метра. На щандовете световната си и европейска премиера правят над 100 модела на различни производители. Участващите компании са над 250 от 18 страни.


На фокус: Автомобилите и модата
Както всяко издание на автосалона в Париж има и специална експозиция. Тази година тя е посветена на автомобилите и модата и включва 50 модела, култови за епохата, която представляват.


Експозицията започва с първия масов автомобил - "Форд Т" и включва модели като Voisin Aérosport, Renault Nerva Grand Sport, Mercedes-Benz 300 SL Gullwing, Jaguar XK120, Facel Vega HK II, Citroën DS19, Citroën Méhari, Renault 4L La Parisienne, Matra 530 SONIA Delaunay, Alfa Roméo Montréal, Toyota 2000 GT, Peugeot 205 GTI, Сitroën GTI Turbo. Място в нея намират концептуални автомобили, както и коли, разработени в сътрудничество с известни дизайнери.


Първото автомобилно изложение в Париж се провежда през 1898 година. От 1953 година то е в сегашната си периодичност.


Празник със свито сърце
Тази година автосалона се провежда на фона на eдна година непрекъснат ръст на продажбите на нови коли в Европа, но и опасения, че това е само временно състояние. На всичкото отгоре, докато в САЩ и Япония продажбите се върнаха на нивата от преди кризата, то на Стария континент те все още са с 20% по-слаби. Нещо повече, анализ на IHS Automotive прогнозира, че дори в края на това десетилетие, купуваните автомобили в Европа ще са с 1 млн. броя по-малко от преди 2008 г.


Шефовете на големите концерни следят с тревога и ревизираните прогнози за ръст на търсенето в Китай - при 11.2%, очакван през тази година, до 7.9 догодина, както и свиването на пазара в Русия (-26% през август). Притиснати от намалелите продажби, европейските производители спряха планирани инвестициите в нови развойни центрове, не са рядкост и принудителните почивки на поточните линии.


Спирането на лансирането на нови модели обаче би било равнозначно на самоубийство, така че в Париж ще видим много премиери. Най общо може да се каже, че интересът сега е към компактни автомобили с високоефективни мотори, както и към малки SUV модели.


Подробности и новини от автосалона очаквайте в следващите дни, като можете да ги откриете в рубриката "Автосалон Париж" на www.dnevnik.bg.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    Ще е интересно да видим, какво ще караме след около десетина години.

  2. 2 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 816 Весело

    [quote#1:"442"]Ще е интересно да видим, какво ще караме след около десетина години. [/quote]
    Оптимизъм достоен за възхищение. Браво.

  3. 3 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1309 Весело

    Супер,много добро съчетание-автомобили и мода

  4. 4 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 531 Весело

    Да очакваме ли новите производства, възникнали в следствие на санкциите - Pobeda GT300, Moskvich AZLK II, Lada UltraHybrid 4x4

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  5. 5 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 531 Весело

    Предпочитам го пред Пловдивския панаир на свинаря...

  6. 6 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3434 Неутрално

    "...На всичкото отгоре, докато в САЩ и Япония продажбите се върнаха на нивата от преди кризата, то на Стария континент те все още са с 20% по-слаби..."

    Да не би германците да са се развълнували, че добавянето на всеки нов модел по 10 см повече в дължината, и по 50 к.с. в двигателя не е било най-удачното маркетингово решение?

  7. 7 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 479 Неутрално

    За 14 евро човек може да си изплакне очите.
    В доста от моделите си личи че е търсена красота съчетана с функционалност.
    Ще чакаме презентациите.

    Попътен вятър в главите!
  8. 8 Профил на id
    id
    Рейтинг: 470 Неутрално

    А защо трябва да плащам за да ги гледам?

  9. 9 Профил на Moxito
    Moxito
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Няма как да изкарваш на всеки две години нов фейслифт на дадена серия и да е надяваш, че все ще е пълно с баламурници, които веднага да сменят за "новия" модел.

  10. 10 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 759 Неутрално
  11. 11 Профил на bora bora
    bora bora
    Рейтинг: 1649 Весело

    [quote#2:"yossarian1944"]
    Ще е интересно да видим, какво ще караме след около десетина години. - цитат на коментар #1 от “442”
    Оптимизъм достоен за възхищение. Браво. [/quote]

    Май не разбра закачката му!
    След 10 години, когато си купим нова кола на старо!

  12. 12 Профил на bora bora
    bora bora
    Рейтинг: 1649 Весело

    [quote#5:"Коки"]Предпочитам го пред Пловдивския панаир на свинаря...[/quote]
    И аз!
    Аама от де пари, че да ти изхарчим по панаири!

  13. 13 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Ходил съм веднъж на това изложение и честно казано не виждам голям смисъл за обикновения посетител. Единствено да изплакнеш окото и да видиш най-новото в сектора, но пък дори не можеш да го направиш спокойно, защото около теб има още хиляди мераклии да снимат "яките" коли и да качи снимките във фейсбук. Блъсканица, шум... а и Париж вече не е онзи град...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK